Sol·licitud d'Aprovació de les Normes d´Explotació de basses per a reg - GVA.ES
Sol·licitud d'Aprovació de les Normes d´Explotació de basses per a reg
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Sol·licitar l'aprovació de les Normes d'explotació de la bassa per a reg registrada i classificada com A o B, en virtut de la legislació vigent en matèria de seguretat de preses, embassaments i basses.
Observacions
Observacions
En funció del risc potencial que puga derivar-se del seu possible trencament o funcionament incorrecte, les basses per a reg es classifiquen en les següents categories:
- categoria A: basses el trencament o el funcionament de les quals incorrecte poden afectar greument nuclis urbans o a serveis essencials, o produir danys materials o mediambientals molt importants.
- categoria B: basses el trencament o el funcionament de les quals incorrecte pot produir danys materials o mediambientals importants o afectar un nombre reduït d'habitatges.
- Categoria C: basses el trencament o el funcionament de les quals incorrecte pot produir danys materials de moderada importància i només incidentalment pèrdues de vides humanes. En tot cas, a aquesta categoria pertanyeran totes les basses no incloses en les categories A o B.
Requisits
Requisits
Els titulars de preses i basses d'altura superior a 5 metres o de capacitat d'embassament major de 100.000 m³, de titularitat privada o pública, existents, en construcció o que es vagen a construir, estaran obligats a sol·licitar la seua classificació i registre. Les classificades en funció del risc potencial que puga derivar-se del seu possible trencament o funcionament incorrecte, en els grups A o B, hauran de tindre aprovades les normes d'explotació abans de la seua posada en servei, o, si ja estan en funcionament, com més prompte millor. Les normes d'explotació redactades inclouran el nomenament d'un director d'explotació.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Els titulars de basses de reg, tant públics com privats, que hagen sigut classificades en funció del risc potencial que puga derivar-se del seu possible trencament o funcionament incorrecte, en els grups A o B, l'article 30 del Reglament tècnic sobre Seguretat de Preses i Embassaments, estableix que prèviament a l'entrada en servei d'un embassament, el titular haurà de tindre aprovades les normes d'explotació de la bassa.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Reial decret 9/2008, d'11 de gener, pel qual es modifica el Reglament del domini públic hidràulic, aprovat pel Reial decret 849/1986, d'11 d'abril (BOE núm. 14, de 16/01/08).
- Decret 78/2012, de 25 de maig, del Consell, pel qual es crea el Registre de Basses per a Reg de la Comunitat Valenciana, a l'efecte de la seua seguretat (DOCV núm. 6783, de 28/05/12).
- Decret 99/2012, de 22 de juny, del Consell, pel qual es crea la Comissió Tècnica de Seguretat de Basses per a Reg de la Comunitat Valenciana.
- Reial decret 264/2021, de 13 d'abril, pel qual s'aproven les normes tècniques de seguretat per a les preses i els seus embassaments.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes del tràmit
Problemes informàtics
Formularis i documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis i documentació
Model de sol·licitud normalitzat, acompanyat de la següent documentació:
- Declaració responsable sobre la titularitat de la bassa.
- Acreditació de la condició de representant de l'entitat:
Comunitats de regants: certificat del secretari en el qual conste l'acord de l'òrgan col·legiat pel qual va ser nomenat president.
Altres figures jurídiques: escriptura de constitució, estatuts vigents o altres on s'especifique el càrrec del representant i els poders atorgats.
En un CD :
-Normes d'explotació de la bassa elaborades i signades per tècnic competent.
Presentació
Presentació
Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).
b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, en:
On dirigir-se
- Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI B0
46018 - València/Valencia
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).
Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).
Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent.
Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Presentació de la sol·licitud i pagament de la taxa
- Revisió i anàlisi de la documentació presentada
- Petició, en el seu cas, d'informació addicional i/o modificacions
- Informe de la Comissió Tècnica de Seguretat de Basses
- Aprovació de les normes d'explotació per l'òrgan competent en matèria de seguretat de basses.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
- SERVEI DE REGADIUS
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI B2
46018 - València/Valencia
Obligacions
Obligacions
Els titulars de basses per a reg situades fora del domini públic hidràulic en el territori de la Comunitat Valenciana, que tinguen una altura superior a cinc metres o una capacitat d'emmagatzematge major de 100.000 m³, de titularitat privada o pública, existents, en construcció o que es vagen a construir, estan obligats a sol·licitar la seua inscripció en el Registre de basses a l'efecte de seguretat i la seua classificació en funció del risc potencial que puga derivar-se del seu possible trencament o funcionament incorrecte.
Les basses classificades com A o B han d'elaborar unes normes d'explotació i sol·licitar la seua aprovació.
Observacions
Observacions
La resolució d'aprovació de les normes d´explotació posa fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició davant de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'agricultura, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableix l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Termini màxim
Termini màxim
1 any des de la data de presentació de la sol·licitud.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Sancions
Sancions
L'incompliment de les obligacions en matèria de seguretat donarà lloc a l'aplicació del règim sancionador previst en el text refós de la Llei d'Aigües, i desenvolupat en el títol V del Reglament del Domini Públic Hidràulic.