Detall de Procediment

Sol·licitud d'Aprovació de les Normes d´Explotació de basses per a reg

Codi SIA: 2450483
Codi GUC: 21960
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitar l'aprovació de les Normes d'explotació de la bassa per a reg registrada i classificada com A o B, en virtut de la legislació vigent en matèria de seguretat de preses, embassaments i basses.

Observacions

Observacions

En funció del risc potencial que puga derivar-se del seu possible trencament o funcionament incorrecte, les basses per a reg es classifiquen en les següents categories: - categoria A: basses el trencament o el funcionament de les quals incorrecte poden afectar greument nuclis urbans o a serveis essencials, o produir danys materials o mediambientals molt importants. - categoria B: basses el trencament o el funcionament de les quals incorrecte pot produir danys materials o mediambientals importants o afectar un nombre reduït d'habitatges. - Categoria C: basses el trencament o el funcionament de les quals incorrecte pot produir danys materials de moderada importància i només incidentalment pèrdues de vides humanes. En tot cas, a aquesta categoria pertanyeran totes les basses no incloses en les categories A o B.

Requisits

Requisits

Els titulars de preses i basses d'altura superior a 5 metres o de capacitat d'embassament major de 100.000 m³, de titularitat privada o pública, existents, en construcció o que es vagen a construir, estaran obligats a sol·licitar la seua classificació i registre. Les classificades en funció del risc potencial que puga derivar-se del seu possible trencament o funcionament incorrecte, en els grups A o B, hauran de tindre aprovades les normes d'explotació abans de la seua posada en servei, o, si ja estan en funcionament, com més prompte millor. Les normes d'explotació redactades inclouran el nomenament d'un director d'explotació.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars de basses de reg, tant públics com privats, que hagen sigut classificades en funció del risc potencial que puga derivar-se del seu possible trencament o funcionament incorrecte, en els grups A o B, l'article 30 del Reglament tècnic sobre Seguretat de Preses i Embassaments, estableix que prèviament a l'entrada en servei d'un embassament, el titular haurà de tindre aprovades les normes d'explotació de la bassa.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

Model de sol·licitud normalitzat, acompanyat de la següent documentació: - Declaració responsable sobre la titularitat de la bassa. - Acreditació de la condició de representant de l'entitat: Comunitats de regants: certificat del secretari en el qual conste l'acord de l'òrgan col·legiat pel qual va ser nomenat president. Altres figures jurídiques: escriptura de constitució, estatuts vigents o altres on s'especifique el càrrec del representant i els poders atorgats. En un CD : -Normes d'explotació de la bassa elaborades i signades per tècnic competent.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i pagament de la taxa - Revisió i anàlisi de la documentació presentada - Petició, en el seu cas, d'informació addicional i/o modificacions - Informe de la Comissió Tècnica de Seguretat de Basses - Aprovació de les normes d'explotació per l'òrgan competent en matèria de seguretat de basses.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Els titulars de basses per a reg situades fora del domini públic hidràulic en el territori de la Comunitat Valenciana, que tinguen una altura superior a cinc metres o una capacitat d'emmagatzematge major de 100.000 m³, de titularitat privada o pública, existents, en construcció o que es vagen a construir, estan obligats a sol·licitar la seua inscripció en el Registre de basses a l'efecte de seguretat i la seua classificació en funció del risc potencial que puga derivar-se del seu possible trencament o funcionament incorrecte. Les basses classificades com A o B han d'elaborar unes normes d'explotació i sol·licitar la seua aprovació.

Observacions

Observacions

La resolució d'aprovació de les normes d´explotació posa fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició davant de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'agricultura, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableix l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Termini màxim

Termini màxim

1 any des de la data de presentació de la sol·licitud.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment de les obligacions en matèria de seguretat donarà lloc a l'aplicació del règim sancionador previst en el text refós de la Llei d'Aigües, i desenvolupat en el títol V del Reglament del Domini Públic Hidràulic.