Sol·licitud d'inscripció d'habitatge en l'Inventari d'habitatges de protecció pública. - GVA.ES
Sol·licitud d'inscripció d'habitatge en l'Inventari d'habitatges de protecció pública.
Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Des de 01-10-2021 00:00:00h
Què és
El tràmit té per objecte la inscripció dels habitatges protegits, tant de promoció pública com privada, en l'Inventari d'habitatges qualificats de protecció pública, per al seu seguiment i l'actualització de dades.
- Decret 106/2021, de 6 d'agost, del Consell, del Registre d'Habitatge de la Comunitat Valenciana i del procediment d'adjudicació d'habitatges (DOGV núm. 9173, de 14/09/2021)
A qui va dirigit
Persones físiques o jurídiques, propietàries o promotores d'un habitatge protegit de promoció pública o privada, o en el seu cas les entitats financeres, les seues filials immobiliàries i les entitats de gestió d'actius, inclosos els procedents de la reestructuració bancària.
Ser propietària o promotora d'un habitatge protegit de promoció pública o privada, o en el seu cas les entitats financeres, les seues filials immobiliàries i les entitats de gestió d'actius.
La sol·licitud també es podrà presentar per mitjà d'una persona representant, d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en aquest cas s'han de fer constar les dades de la persona representada.
Com es tramita
1. La inscripció en l'inventari s'ha d'efectuar mitjançant el full d'inventari corresponent que determinarà la subsecció i epígraf en la qual s'inscriu l'habitatge i la seua titularitat.
2. La inscripció dels habitatges protegits de promoció privada en l'Inventari d'habitatge de protecció pública s'ha de formalitzar a través d'una sol·licitud.
3. El procediment d'inscripció es durà a terme segons el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. La inscripció en l'Inventari d'habitatge de protecció pública implicarà l'obertura del full registral corresponent per cada habitatge.
5. Les persones físiques o jurídiques propietàries o promotores que sol·liciten la inscripció han de comunicar les variacions sobrevingudes de les dades consignades en la sol·licitud d'inscripció per a la seua corresponent actualització en el termini màxim d'un mes des que es produïsca la variació.
Els canvis de titularitat d'habitatges inscrits s'han de comunicar en el termini màxim d'un mes.
La no comunicació de la variació de dades que consten en la inscripció serà motiu de baixa en l'Inventari, sense perjudici de les sancions que puguen correspondre derivades de l'aplicació de la legislació vigent.
Quan en exercici de les facultats de comprovació, control i inspecció l'administració detecte dades no actualitzades, errònies o falses, les modificarà d'ofici i les comunicarà a la persona interessada.
46001 - València/Valencia
Sol·licitud
El termini per a la inscripció serà d'un mes a comptar de l'endemà de l'obtenció de la qualificació provisional o de l'adquisició de l'habitatge.
En el cas que la sol·licitud es realitze a través de representant, haurà d'omplir-se i aportar-se en el tràmit l'annex d'autorització per a la representació.
La inscripció de l'habitatge s'ha de fer, per mitjans electrònics, a través del tràmit corresponent. Les persones jurídiques han de fer el tràmit exclusivament de manera telemàtica. Per a tramitar la sol·licitud, és necessari disposar del certificat de l'ACCV o bé de cl@ve permanent (podeu...
Resolució
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de 6 mesos a partir de l'endemà de la presentació de la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 21.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Contra la resolució que pose fi al procediment d'inscripció, es podrà interposar un recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d'Habitatge i Funció Social, d'acord amb el que disposen els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les...
46018 - València/Valencia
No es preveuen sancions, excepte la baixa en l'inventari per no complir els requisits d'inscripció.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Habitatge i urbanisme
- Lloguer
- Registre de Demandants d'Habitatge Protegit
- Lloguer
- Informació sobre habitatge
- Compra i venda
- Registre de Demandants d'HabitatgeProtegit
- Habitatge i urbanisme
- Habitatge i urbanisme
- Construcció i promoció
TEMA
- Serveis socials
- Dependència
- Societat, ciutadania i famílies
- Territori i paisatge. Urbanisme
- Urbanisme
- Habitatge
- Protecció oficial
- Promoció
- Administració pública
- Associacionisme i participació
PERFILS
- Ciutadania
- Dones
- Docents
- Persones amb discapacitat
- Persones desocupades
- Estudiants
- Persones en risc d’exclusió
- Pensionistes
- Gent major
- Immigrants
- Xiquets i famílies
- Investigadors/ores
- Joves
- Empresa
- Entitats del tercer sector
- Professionals i autònoms
- Petita i mitjana empresa
- Gran empresa
- Cooperatives
SECTOR
- Construcció i instal·lacions
- Construcció
- Agents de la propietat immobiliària
- Treballar amb l’administració
TEMÀTICA
- Promoció i màrqueting
- Promoció
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
TIPUS
- Registres