Sol·licitud d'inscripció d'habitatge en l'Inventari d'habitatges de protecció pública.

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 2447729
|
Codi GVA: 21963
Descarregar informació
Termini obert

Des de 01-10-2021 00:00:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

El tràmit té per objecte la inscripció dels habitatges protegits, tant de promoció pública com privada, en l'Inventari d'habitatges qualificats de protecció pública, per al seu seguiment i l'actualització de dades.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 01-10-2021 00:00:00h
Normativa
  • Decret 106/2021, de 6 d'agost, del Consell, del Registre d'Habitatge de la Comunitat Valenciana i del procediment d'adjudicació d'habitatges (DOGV núm. 9173, de 14/09/2021)

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Persones físiques o jurídiques, propietàries o promotores d'un habitatge protegit de promoció pública o privada, o en el seu cas les entitats financeres, les seues filials immobiliàries i les entitats de gestió d'actius, inclosos els procedents de la reestructuració bancària.

Requisits

Ser propietària o promotora d'un habitatge protegit de promoció pública o privada, o en el seu cas les entitats financeres, les seues filials immobiliàries i les entitats de gestió d'actius.

 

La sol·licitud també es podrà presentar per mitjà d'una persona representant, d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en aquest cas s'han de fer constar les dades de la persona representada.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. La inscripció en l'inventari s'ha d'efectuar mitjançant el full d'inventari corresponent que determinarà la subsecció i epígraf en la qual s'inscriu l'habitatge i la seua titularitat.

2. La inscripció dels habitatges protegits de promoció privada en l'Inventari d'habitatge de protecció pública s'ha de formalitzar a través d'una sol·licitud.

3. El procediment d'inscripció es durà a terme segons el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. La inscripció en l'Inventari d'habitatge de protecció pública implicarà l'obertura del full registral corresponent per cada habitatge.

5. Les persones físiques o jurídiques propietàries o promotores que sol·liciten la inscripció han de comunicar les variacions sobrevingudes de les dades consignades en la sol·licitud d'inscripció per a la seua corresponent actualització en el termini màxim d'un mes des que es produïsca la variació.

 

Els canvis de titularitat d'habitatges inscrits s'han de comunicar en el termini màxim d'un mes.

 

La no comunicació de la variació de dades que consten en la inscripció serà motiu de baixa en l'Inventari, sense perjudici de les sancions que puguen correspondre derivades de l'aplicació de la legislació vigent.

 

Quan en exercici de les facultats de comprovació, control i inspecció l'administració detecte dades no actualitzades, errònies o falses, les modificarà d'ofici i les comunicarà a la persona interessada.

Òrgans de tramitació
Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl

Sol·licitud

Termini
Des de 01-10-2021 00:00:00h

El termini per a la inscripció serà d'un mes a comptar de l'endemà de l'obtenció de la qualificació provisional o de l'adquisició de l'habitatge.

Documentació

En el cas que la sol·licitud es realitze a través de representant, haurà d'omplir-se i aportar-se en el tràmit l'annex d'autorització per a la representació.

Forma de presentació
Telemàtica

La inscripció de l'habitatge s'ha de fer, per mitjans electrònics, a través del tràmit corresponent. Les persones jurídiques han de fer el tràmit exclusivament de manera telemàtica. Per a tramitar la sol·licitud, és necessari disposar del certificat de l'ACCV o bé de cl@ve permanent (podeu...

Saber més

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de 6 mesos a partir de l'endemà de la presentació de la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 21.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Observacions

Contra la resolució que pose fi al procediment d'inscripció, es podrà interposar un recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d'Habitatge i Funció Social, d'acord amb el que disposen els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les...

Saber més
Òrgans resolució
Direcció General d'Emergència Residencial, Funció Social de l'Habitatge i Observatori d'Habitatge i Regeneració Urbana
Sancions

No es preveuen sancions, excepte la baixa en l'inventari per no complir els requisits d'inscripció.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Habitatge i urbanisme
      • Lloguer
        • Registre de Demandants d'Habitatge Protegit
      • Informació sobre habitatge
      • Compra i venda
        • Registre de Demandants d'HabitatgeProtegit
  • Empreses
    • Habitatge i urbanisme
      • Construcció i promoció

TEMA

  • Serveis socials
    • Dependència
  • Societat, ciutadania i famílies
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Urbanisme
  • Habitatge
    • Protecció oficial
    • Promoció
  • Administració pública
  • Associacionisme i participació

PERFILS

  • Ciutadania
    • Dones
    • Docents
    • Persones amb discapacitat
    • Persones desocupades
    • Estudiants
    • Persones en risc d’exclusió
    • Pensionistes
    • Gent major
    • Immigrants
    • Xiquets i famílies
    • Investigadors/ores
    • Joves
  • Empresa
    • Entitats del tercer sector
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa
    • Gran empresa
    • Cooperatives

SECTOR

  • Construcció i instal·lacions
    • Construcció
    • Agents de la propietat immobiliària
    • Treballar amb l’administració

TEMÀTICA

  • Promoció i màrqueting
    • Promoció

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Registres