Detall de Procediment

Tràmit per a l'obtenció de la documentació necessària per a la tramitació i concessió de les subvencions nominatives previstes en la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2023, “Pla Corresponsables” .

Codi SIA: 2512315
Codi GUC: 22092
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(22-05-2023
02-11-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Ajudes destinades a entitats locals de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament d'actuacions emmarcades en el Pla Corresponsables per a l'exercici 2023, com a mesura de foment de la conciliació de la vida personal, familiar i laboral des d'un enfocament d'igualtat entre homes i dones, promovent la corresponsabilitat i la creació d'una ocupació de qualitat en el sector de les cures, així com plans de formació en corresponsabilitat i cures destinades als homes.

Observacions

Observacions

- Reobertura del tràmit per a aquelles entitats beneficiàries que no van aportar la documentació en el termini inicialment concedit a aquest efecte. - Un 97% dels fons assignats haurà de destinar-se a borses de cura professional per a famílies amb filles i fills de fins a setze anys d'edat i a la creació d'ocupació de qualitat, i un 3% dels fons assignats haurà de destinar-se a Plans de formació en corresponsabilitat i cures destinades als homes. - Les actuacions podran realitzar-se des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2023.

Requisits

Requisits

Podran obtindre la condició de beneficiàries, les entitats que complisquen les següents condicions: a) Hauran d'acreditar disposar d'un pla d'igualtat d'acord amb el que s'estableix en la Disposició Addicional Setena, apartat 2º del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic. b) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. c) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions. d) Trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions. e) Estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb l'exigit per l'article 199.4 i 199.5 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim local de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Entitats locals que apareguen relacionades com a beneficiàries en l'annex corresponent de la Llei de Pressupostos per a l'exercici 2023.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Des del 22 de maig fins al 2 de novembre de 2023.

Presentació

Presentació

Telemàtica
EXCLUSIVAMENT per via telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les ajudes s'atorgaran mitjançant el procediment de concessió directa recollit en l'art. 168.1 A) Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Obligacions

Obligacions

A més de les obligacions que amb caràcter general estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, les entitats beneficiàries estaran obligades a: 1. Realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció. 2. Presentar la justificació de les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció concedida. 3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que efectuarà l'òrgan concedent, així com a qualsevol altra actuació que siga de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans competents. 4. Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, amb anterioritat a la justificació de la subvenció. 5. Per a l'execució del programa, les entitats beneficiàries hauran de contractar professionals per a la realització dels serveis. Aquests professionals hauran de tindre alguna de les titulacions corresponents als perfils: TASOC (Tècnica/o en Activitats Socioculturals), Monitores/és d'oci i temps lliure, TAFAD (Tècniques/us superiors d'Animació Socioesportiva), Educació Infantil, Auxiliars de Guarderia i Jardí d'Infància. I les seues titulacions equivalents: Tècnica/o Superior en Educació Infantil, Tècnica/o Superior en Animació sociocultural i turística, Tècnica/o Superior en Ensenyament i animació soci esportiva, Tècnica/o Superior en Integració social, Monitores/és d'oci i temps lliure i Auxiliar d'Educació Infantil o de Jardí d'Infància. 6. Es podrà contractar personal amb una altra titulació quan siga necessari per a realitzar l'activitat i es considere una despesa accessòria als objectius del Pla Corresponsable. 7. Totes les actuacions dutes a terme amb càrrec als fons rebuts hauran d'identificar-se amb la imatge gràfica del Pla Corresponsables, així com amb els logotips institucionals del Ministeri d'Igualtat i de la Secretaria d'Estat d'Igualtat i contra la Violència de Gènere, que es facilitaran per part de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives a les entitats locals beneficiàries, així com amb els logotips de la Generalitat i de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Tota la documentació necessària per a la realització de projectes o programes que es financen amb càrrec als fons rebuts, en la senyalització exterior dels llocs on s'executen els projectes i, en tot cas, en les activitats de difusió que les entitats destinatàries dels fons puguen desenvolupar en relació amb aquests, haurà de constar expressament, en lloc visible, que s'han finançat amb càrrec als fons rebuts del Ministeri d'Igualtat, Secretaria d'Estat d'Igualtat i contra la Violència de Gènere, en el marc del Pla Corresponsables. L'incompliment d'aquesta obligació donarà lloc, en el cas que encara fora possible el seu compliment en els termes establits, al fet que es requerisca a l'entitat beneficiària perquè adopte les mesures de difusió establides en un termini no superior a 15 dies, amb exprés advertiment de les conseqüències que d'aquest incompliment pogueren derivar-se. En el cas que s'hagueren desenvolupat ja les actuacions corresponents i no resultara possible el seu compliment en els termes establits, es podran establir mesures alternatives, sempre que aquestes permeteren donar la difusió dels fons rebuts amb el mateix abast previst en la present ordre, per a les quals es fixarà un termini no superior a 15 dies per a la seua adopció, amb exprés advertiment de les conseqüències que d'aquest incompliment pogueren derivar-se. L'incompliment d'aquestes obligacions podrà determinar l'exigència del reintegrament dels fons percebuts. 8. L'entitat beneficiària haurà de complir amb les obligacions de transparència i subministrament d'informació que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, li correspon com a entitat pública. Així mateix, donarà l'adequada publicitat a la subvenció concedida, indicant almenys l'entitat concedent, l'import rebut i el programa subvencionat. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de la pàgina web de l'entitat. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.

Observacions

Observacions

Contra la resolució de concessió, que posa fi a la via administrativa, de conformitat amb el que es disposa per l'article 114.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran interposar els recursos següents: a) Potestativament, recurs de reposició davant la titular de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tenint en compte que no és possible simultanejar el recurs contenciós administratiu i el potestatiu de reposició. b)Directament recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que es disposa en els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar qualsevol altra via que estimen oportuna.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

a) Les quanties individualitzades venen establides en l'Annex corresponent de la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'any 2023. b) De conformitat amb la normativa vigent per a l'exercici 2023, es lliurarà immediatament, una vegada concedides, fins al 100% del seu import en tractar-se de programes dirigits a la promoció de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, segons allò que s'ha fixat en l'article 44.1.c) 2n de la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2023

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa