Detall de Procediment

Subvencions destinades al programa de suport a les inversions en sistemes de gestió de fems en ramaderia dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i ramaderia.

Codi SIA: 2799734
Codi GUC: 22226
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(03-05-2022
13-06-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El suport en la realització d'inversions que impulsen la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia a través d'actuacions de millora en els sistemes de gestió de fems en explotacions ramaderes en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Observacions

Observacions

1. Seran actuacions subvencionables les que s'indiquen a continuació: 1r. Actuació 1 - Millora de l'eficiència mediambiental de les instal·lacions d'emmagatzematge exterior de les dejeccions ramaderes: a) Cobertura de basses i altres sistemes d'emmagatzematge de fem que permeten una reducció d'emissions d'amoníac superior al 80 %, respecte a la tècnica de referència (calculadora de PRTR o d'ECOGAN), de bassa de purí descoberta i sense crosta: 1. Cobertes rígides de formigó. 2. Cobertes rígides de fusta. 3. Cobertes rígides de TPO (poliolefina termoplàstica). 4. Cobertes flexibles de lona. 5. Emmagatzematge en bossa de fem. 6. Altres sistemes de coberta rígida o flexible. b) Cobriment de basses de fem o bosses, amb recuperació de metà i combustió en torxa o en caldera en la mateixa explotació. 2n. Actuació 2 - Millora de la gestió i aprofitament dels fems: 1. Nitrificació-desnitrificació. 2. Separació sòlid-líquid. 3. Compostatge. 4. Construcció de nous sistemes d'emmagatzematge o adaptació dels existents fins a arribar al temps d'emmagatzematge que permeta un ús adequat dels fems. Aquestes inversions no seran elegibles en explotacions ramaderes els titulars de les quals estiguen obligats a complir requisits específics per a les basses de fem amb independència de la capacitat màxima o altres requisits particulars que s'exigisquen segons la normativa d'ordenació vigent. 2. Amb caràcter general, les actuacions, perquè siguen subvencionables, han de tindre una inversió mínima de 10.000 euros per projecte d'inversió, reunir almenys les característiques mínimes que estableix l'annex I de l'RD 948/2021, de 2 de novembre, referent a les característiques mínimes de les inversions en sistemes de gestió de fems, del document Inversions elegibles i requisits en sistemes de gestió de fems de l'apartat "Enllaços". 3. Les actuacions objecte d'ajuda han de complir la normativa vigent que els siga aplicable. Així mateix, hauran de comptar amb les preceptives llicències i autoritzacions administratives en el cas que aquestes ho requerisquen, amb anterioritat al pagament de les subvencions. 4. Atenent el caràcter incentivador de les ajudes, només s'admetran actuacions per part dels beneficiaris últims de les ajudes iniciades amb posterioritat a la data de presentació de la sol·licitud de l'ajuda, i no es considerarà elegible cap cost relatiu a l'execució de l'actuació que haja sigut facturat amb anterioritat, sense perjudici de les despeses de disseny, redacció i direcció del projecte i els relatius a memòries tècniques, certificats, que sí que podran ser considerats subvencionables, encara que hagen sigut facturats amb anterioritat sempre que, en tot cas, aquestes actuacions preparatòries s'hagen iniciat amb data posterior al 04/11/2021. 5. No serà subvencionable l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA), excepte quan no siga recuperable segons la normativa nacional.

Requisits

Requisits

Els beneficiaris finals han de complir els requisits següents: a) Els que estableixen els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i no trobar-se subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior. b) Que no es tracte d'empreses en crisi, segons la definició que preveu l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, excepte aquelles que no estaven en crisi el 31 de desembre de 2019, però que van passar a estar-ho durant el període comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 30 de juny de 2021. c) En cas de titulars d'explotacions ramaderes, tindre la consideració de PIMES agràries dedicades a la producció primària, tal com defineix l'annex 1 del Reglament (UE) 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Les persones beneficiàries últimes que s'enumeren a continuació: a) Persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada o pública, que siguen titulars d'explotacions ramaderes sempre que tinguen la consideració de PIMES, d'acord amb l'annex I del Reglament (CE) 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014. b) Quan es tracte d'inversions col·lectives, agrupacions de persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada o pública, o sense personalitat pròpia d'acord amb els termes que preveu l'article 67.2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, i qualsevol organització o associació de productors reconeguda per l'autoritat competent que integren un mínim de cinc titulars d'explotació sempre que tinguen la consideració de PIMES. A l'efecte del Reial decret 948/2021 de 2 novembre, es consideren "inversions col·lectives" les promogudes en el marc d'una mateixa sol·licitud, per part d'entitats associatives i empresarials de l'àmbit agrari reconegudes i que els seus integrants siguen agricultors i/o ramaders, o d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, o sense personalitat, que es constituïsquen específicament per a contribuir a la finalitat d'aquest reial decret, relativa a una inversió d'entre les que preveu aquest reial decret, que vaja a prestar servei o de la qual vagen a beneficiar-se, almenys, cinc explotacions diferents d'entre els membres de l'entitat o agrupació sol·licitant. c) Consorcis o una altra forma de col·laboració publicoprivada, sempre que les actuacions es destinen a un ús en comú i redunden en benefici d'explotacions ramaderes concretes que tinguen la consideració de PIMES, els titulars de les quals han donat el seu consentiment perquè aquests ens sol·liciten l'ajuda. d) Centres gestors de fems sempre que tinguen la consideració de PIMES. S'entenen com "centres gestors de fems", a l'efecte de l'article 3.l del Reial decret 948/2021, de 2 novembre, les entitats públiques o privades autoritzades i registrades en el Registre d'establiments de subproductes d'origen animal no destinats al consum humà (SANDACH). 2. Els titulars d'explotacions ramaderes subjectes al compliment del que estableix el Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, podran ser beneficiaris de les ajudes quan les mesures que s'implantaran suposen millores addicionals a les que té la instal·lació després de la implantació dels requisits mínims establits en aquesta normativa i en la Decisió d'execució (UE) 2017/302, de la Comissió, de 15 de febrer de 2017, per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) en el marc de la Directiva 2010/75/UE, del Parlament Europeu i del Consell, respecte a la cria intensiva d'aus de corral o de porcs.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació.
  • Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, i les seues normes d'aplicació i execució.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Resolució de 27 d'abril de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen per a l'exercici 2022, les ajudes del Programa de suport a les inversions en sistemes de gestió de fems en ramaderia, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (DOGV núm. 9329 BIS / 02.05.2022).
  • Extracte de la Resolució de 27 d'abril de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2022, les ajudes del Programa de suport a les inversions en sistemes de gestió de fems en ramaderia, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (DOGV núm. 9329 BIS / 02.05.2022).
  • Correcció d'errades de la Resolució de 27 d'abril de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen per a l'exercici 2022 les ajudes del Programa de suport a les inversions en sistemes de gestió de fems en ramaderia, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (DOGV Num. 9351 / 31.05.2022).
  • Resolución de 29 de setembre de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es dona publicitat al tràmit administratiu de concessió de les ajudes del Pprograma de suport a les inversions en sistemes de gestió de fems en ramaderia per a l'exercici 2022, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (DOGV Num. 9444 / 07.10.2022).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2022 serà de 30 dies a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV. Num. 9329 BIS/ 02.05.2022).

Formularis i documentació

1. La sol·licitud, segons el model normalitzat, s'ha d'omplir en tots els seus apartats i signar electrònicament per l'interessat o el seu representant legal ha de contindre la informació mínima següent: a) La identificació de la persona física o jurídica, o agrupació de persones físiques o jurídiques, o sense personalitat, consorcis o altres formes de col·laboració publicoprivada, el/la sol·licitant, el NIF i les dades del representant. b) Documentació que acredite el pressupost de l'execució de la inversió. c) Una declaració del sol·licitant relativa a totes les ajudes de minimis sol·licitades o rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis, o altres ajudes sol·licitades o percebudes per al mateix objecte i finalitat. d) Identificació del codi REGA de l'explotació, que, en les col·lectives i en les promogudes per consorcis o una altra forma de col·laboració publicoprivada, comprendrà la llista de codis REGA que es beneficiaran de la inversió. e) Si es dona la circumstància de titularitat compartida o la consideració de jove agricultor o les dues. S'entén per jove agricultor, segons l'article 3.b del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, la persona que, en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda regulada pel decret esmentat, no té més de 40 anys, té la capacitació i la competència professional adequada, i s'estableix en una explotació agrària per primera vegada com a titular d'aquesta explotació o aquell que s'haja establit durant els cinc anys anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda. f) Memòria descriptiva del projecte d'inversió, amb la indicació d'almenys: 1r. Si es tracta d'una inversió individual o col·lectiva; 2n. Identificació del programa de suport i actuació o actuacions sol·licitades; 3r. El nombre i la tipologia d'inversions que es volen realitzar; 4t. Quantia del projecte d'inversió, cost subvencionable i ajuda sol·licitada; g) Si es tracta d'un pla d'inversió conjunt, la informació que s'especifica en la lletra f s'indicarà per a cada una de les sol·licituds de projectes que integren el pla d'inversió. h) Documentació que acredite el compliment de cada un dels criteris de preferència assenyalats en la convocatòria. i) Declaració responsable del sol·licitant del fet que es compleixen: - Les obligacions recollides en l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre. - Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions de pla PRTR. - Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del pla PRTR. - El principi del compliment DNSH, d'acord amb els termes que preveu l'article 6.3 del Reial decret 498/2021, de 2 de novembre. - Les obligacions exigibles en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. En particular, aquesta declaració suposa el coneixement sobre el compliment de les obligacions següents (d'acord amb el que estableix el Reglament (UE) núm. 2021/241): - Subjecció als controls dels òrgans de control europeus (Comissió, Tribunal de Comptes Europeu, OLAF i Fiscalia Europea). - Normes sobre conservació de la documentació. - Normes sobre informació i comunicació. - Normes de lluita contra el frau i corrupció. - No ha rebut altres ajudes sol·licitades o percebudes per al finançament de la mateixa activitat subvencionada. - Que acredite la condició de PIME. - La normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell. 2. Per a persones jurídiques i, si és el cas, comunitats de béns i altres agrupacions sense personalitat jurídica: el document que les acredite com a entitat, escriptura de constitució i estatuts de l'entitat i el document que acredite la representació del signant de la sol·licitud. A aquest efecte, n'hi haurà prou amb la documentació presentada amb motiu de la inscripció en REGA que estiga en poder de l'administració, excepte modificacions posteriors. 3. Si el compte no està donat d'alta en la base de dades de la Generalitat, caldrà aportar l'imprés de domiciliació bancària correctament omplit i signat digitalment per l'interessat o, si és el cas, pel seu representant. 4. En cas de no disposar de signatura electrònica i actuar mitjançant representant, s'ha d'aportar la justificació relativa a la representació.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Telemàticament, a través de l'enllaç corresponent, https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22226 Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i es pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En cas que es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de representants (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés al Registre de representants per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de segell electrònic d'entitat (si és persona jurídica). Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud s'han d'efectuar per mitjà de l'URL següent: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18536 Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es facen en la seu electrònica de la Generalitat que no arriben a registrar-se es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica, per a la qual cosa cal accedir a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" > "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud i documentació requerida que es tramitarà telemàticament, a través de l'enllaç, https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22226 Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i es pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En cas que es vulga tramitar el procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través: a) Registre de Representants (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés al Registre de representants per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de segell electrònic d'entitat (si és persona jurídica). b) Apoderament apud acta efectuat per compareixença personal, en presència d'un funcionari, si qui atorga el poder és una persona física. c) Apoderament per compareixença electrònica (obligatori en cas de persones jurídiques) en la corresponent seu electrònica, amb signatura digital mitjançant instància general de la seu electrònica a través del de l'enllaç, https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18490&version=amp 2. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a les direccions territorials de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. A la vista de la documentació aportada, inclòs l'informe d'avaluació per part de la persona que ocupe la Direcció Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, o l'òrgan en què aquesta delegue, resoldrà la concessió d'aquestes ajudes, i s'esgotarà la via administrativa. 3. Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud s'han d'efectuar per mitjà de l'URL següent: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18536 4. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. 5. Els tràmits que es facen en la seu electrònica de la Generalitat que no arriben a registrar-se es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica, per a la qual cosa cal accedir a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" > "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Criteris generals de priorització per a cada sol·licitud: a) Per tipus de projecte: 1r. Pla d'inversió conjunt: 5 punts. Aquesta puntuació se sumarà a la puntuació corresponent atorgada en virtut de l'apartat següent a cada un dels partícips beneficiaris últims dels projectes d'inversió que integren el pla d'inversions col·lectives: 5 punts. b) Per tipus de sol·licitant: 1r. Els sol·licitants que tinguen la condició d'explotacions de titularitat compartida d'acord amb la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, sobre titularitat compartida de les explotacions agràries: 2 punts. 2n. Els sol·licitants que tinguen la condició de joves ramaders: 2 punts. 3r. Els sol·licitants que pertanguen a una entitat associativa prioritària: 1 punt. 4. Els sol·licitants l'explotació ramadera dels quals estiga inscrit en el Registre d'establiments per a l'alimentació animal (SILUM) com a fabricants de pinsos per a autoconsum: 3 punts. 5é. Els titulars d'explotacions ramaderes que disposen d'un centre de neteja i desinfecció de vehicles: 2 punts. 2. Criteris específics de priorització per a cada sol·licitud. Tindran prioritat: a) Els sol·licitants que tinguen com a última finalitat propiciar un ús comú dels dispositius o les instal·lacions necessàries per a la valorització o l'aprofitament de les dejeccions ramaderes perquè són beneficiaris recollits en la lletra c i d de l'article 2.1: 3 punts. b) Els sol·licitants els projectes d'inversió dels quals s'executen en zones vulnerables, segons el que estableix el Reial decret 86/2018, de 22 de juny, del Consell, a la contaminació per nitrats: 3 punts. 3. L'ordre de prelació de les sol·licituds estarà determinat per la suma de la puntuació obtinguda segons els criteris generals establits en l'apartat 3 anterior i la puntuació que corresponga, si és el cas, d'acord amb els criteris específics de priorització en la concessió de les ajudes, que estableix l'apartat 4 d'aquest article. 4. En primer lloc, s'atendran les sol·licituds amb caràcter prioritari, que, d'acord amb els criteris, generals o específics de priorització, han obtingut algun punt, fins a l'esgotament dels fons. En cas de no esgotar-se el pressupost disponible, es concediran les ajudes als beneficiaris sense caràcter de prioritaris, fins a les corresponents quanties o intensitats màximes d'ajuda per beneficiari que estableix cada programa de suport. En cas d'empat, primer s'atendran les sol·licituds que obtinguen més puntuació en els criteris generals i, si aquest persisteix, s'atendran per rigorós ordre de presentació. 5. En el cas que alguna de les persones beneficiàries últimes renunciara totalment o parcialment a l'ajuda, l'òrgan concedent acordarà la concessió de la subvenció al sol·licitant o sol·licitants següents a aquell en puntuació, sempre que amb la renúncia s'haja alliberat crèdit suficient per a atendre, almenys, una de les sol·licituds denegades.

Obligacions

Obligacions

Obligacions: · Declarar l'obtenció d'altres ajudes per al finançament de la mateixa activitat subvencionada. · Les específiques obligacions d'informació en relació amb el finançament de la Unió Europea de l'activitat subvencionada. · Portar una comptabilitat específica de les actuacions objecte de subvenció per a garantir l'adequada justificació de la subvenció concedida i pagada. · Les entitats beneficiàries: han de contribuir als objectius de sobirania digital i autonomia estratègica de la Unió Europea, així com garantir la seguretat de la cadena de subministrament tenint en compte el context internacional i la disponibilitat de qualsevol component o subsistema tecnològic sensible que puga formar part de la solució, mitjançant l'adquisició d'equips, components, integracions de sistemes i programari associat a proveïdors situats en la Unió Europea, i complir amb les següents obligacions en matèria d'ocupació, sense perjudici de les eventuals limitacions sobre aquest tema relacionades amb el règim de normativa d'ajudes d'estat que siga aplicable: 1r. Tindre el seu domicili fiscal i el seu principal centre operatiu a Espanya i mantindre'ls, almenys, durant el període de prestació de les activitats objecte de subvenció. 2n. Prestar les activitats objecte de la subvenció des de centres de treball situats a Espanya. 3r. Contribuir a la creació i el manteniment a Espanya de tota l'ocupació necessària per a la prestació de l'activitat objecte de la subvenció, que es realitzarà amb personal contractat i afiliat a la Seguretat Social en el territori nacional. El compliment d'aquest requisit s'ha de justificar documentalment. Garantiran el compliment del principi de «no causar mal significatiu al medi ambient» (principi do no significant harm - DNSH), d'acord amb el que preveu el Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat pel Consell de Ministres del 27 d'abril de 2021, i pel Reglament (UE) núm. 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i la resta de normativa de desplegament, així com la Decisió d'execució del Consell Europeu, de 13 de juliol de 2021, per la qual s'aprova el pla esmentat, i amb la Comunicació de la Comissió Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu» en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de recuperació i resiliència 2021/C 58/01 (DOUE de 18 de febrer de 2021), durant totes les fases del disseny i l'execució del projecte de què es tracte i, de manera individual, per a cada activitat dins d'aquest. En particular, els beneficiaris han de mostrar garanties que les seues actuacions no incideixen negativament sobre l'objectiu mediambiental de la protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes. El període mínim, a comptar de la data d'adquisició del bé o l'execució de les inversions, durant el qual els beneficiaris últims han de destinar els béns subvencionats a la finalitat concreta, serà de deu anys. Els beneficiaris han de fer constar en les actuacions, incloent-hi qualsevol documentació o publicació de qualsevol índole i suport, actuació de comunicació o visibilitat, premis i publicitat, que són finançades per la Unió Europea-Next Generation EU, segons el pla presentat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

Observacions

Observacions

Contra aquesta, és procedent el recurs de reposició davant del mateix òrgan que els va dictar, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà del dia en què tinga lloc la seua notificació, de conformitat amb el que estableix l'article 123 i 124 de la Llei 39/015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableix l'article 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. La intensitat màxima de les ajudes serà, amb caràcter general, d'un 50 % del cost elegible, excepte en el cas dels beneficiaris que preveu l'article 2.2 de la corresponent resolució de convocatòria (titulars d'explotacions ramaderes subjectes al compliment del que estableix el Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre), el límit màxim del qual s'estableix en un 25 %. Aquests límits podrà incrementar-se 20 punts percentuals en el cas de les inversions col·lectives, les realitzades per consorcis o una altra forma de col·laboració publicoprivada o aquelles els beneficiaris de les quals tinguen la condició de joves agricultors. 2. Aquestes ajudes estaran sotmeses als requisits i límits que estableix el capítol I i l'article 14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea. 3. La quantia màxima de l'ajuda s'estableix en: a) Per a l'actuació 1: 1r. Cobriment de basses sense aprofitament energètic. i. Per a actuacions realitzades per beneficiaris titulars d'explotacions ramaderes: 100.000 euros. ii. Per a actuacions realitzades per beneficiaris que tinguen la condició de consorcis o una altra forma de col·laboració publicoprivada, centres gestors o inversions col·lectives: 300.000 euros. 2n. Cobriment de basses amb aprofitament energètic en la mateixa granja. i. Per a actuacions realitzades per beneficiaris titulars d'explotacions ramaderes: 300.000 euros. ii. Per a actuacions realitzades per beneficiaris que tinguen la condició de consorcis o una altra forma de col·laboració publicoprivada, centres gestors o inversions col·lectives: 900.000 euros. b) Per a l'actuació 2: i. Per a actuacions realitzades per beneficiaris titulars d'explotacions ramaderes: 300.000 euros. ii. Per a actuacions realitzades per beneficiaris que tinguen la condició de consorcis o una altra forma de col·laboració publicoprivada, centres gestors o inversions col·lectives: 900.000 euros. En tot cas, segons l'article 14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de 25 de juny de 2014, no podrà concedir-se en cap cas una ajuda superior a 500.000 euros per empresa i per projecte d'inversió.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa