Detall de Procediment

Accions de millora de les infraestructures de telecomunicacions en edificis de la Comunitat Valenciana, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Codi SIA: 2841378
Codi GUC: 22256
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: TANCAT
(19-11-2022
14-03-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Subvencions destinades a cubrir inversions i despeses per a la millora de: A) Línia d'actuació 1: Infraestructura de telecomunicacions adaptada per a Radiodifusió Sonora, Televisió Digital i Banda Ampla Ultraràpida (instal·lació completa) B) Línia d'actuació 2: Infraestructura de telecomunicacions adaptada per a Radiodifusió Sonora, Televisió Digital i Banda Ampla Ultraràpida (instal·lació parcial, al no incloure per a Radiodifusió Sonora i Televisió Digital ni els elements de captació -antenes- ni d'adaptació -equipament de capçalera-) C) Línia d'actuació 3: Infraestructura de telecomunicacions adaptada, exclusivament, per a Banda Ampla Ultraràpida Totes les línies d'actuació són per a edificis en la Comunitat Valenciana conclosos abans de l'1 de gener de 2000

Observacions

Observacions

Les sol·licituds seran ateses per rigorós ordre de presentació, d'acord amb el que es preveu en l'article 62.1 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre. Es considerarà esgotat el pressupost quan s'efectue el registre de l'última sol·licitud d'ajuda que totalitze l'import assignat en la convocatòria. En cas que s'esgote el pressupost assignat, i sempre que no haguera expirat el termini establit en el paràgraf anterior, podran continuar registrant-se sol·licituds en llista de reserva provisional que seran ateses per rigorós ordre d'entrada,

Requisits

Requisits

Els destinataris d'aquestes ajudes no podran estar incursos en cap de les circumstàncies previstes en l'article en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Per a poder obtindre la subvenció, les actuacions hauran de: 1. Realitzar-se per empreses instal·ladores inscrites en el Registre d'empreses instal·ladores de telecomunicació al qual es refereix l'article 3 del Reglament regulador de l'activitat d'instal·lació i manteniment d'equips i sistemes de telecomunicació, aprovat pel Reial decret 244/2010, de 5 de març. En concret, per la mena d'activitat «F», segons el que s'estableix en l'Ordre ITC/1142/2010, de 29 d'abril, per la qual es desenvolupa el Reglament regulador de l'activitat d'instal·lació i manteniment d'equips i sistemes de telecomunicació. 2. Comptar amb el corresponent projecte tècnic subscrit per titulat o titulada competent en matèria d'infraestructures comunes de telecomunicacions (ICT). 3. Les actuacions objecte d'ajuda hauran de complir amb la normativa vigent que els siga aplicable, així com comptar amb les preceptives llicències i autoritzacions administratives en el cas que les mateixes el requerisquen. Asimsimo, per a poder rebre l'ajuda, els sol·licitants han de tindre un compte donat d'alta en la Base de dades Corporativa de la Generalitat Valenciana. En el cas de no tindre cap compte bancari donat d'alta, els sol·licitants hauran de fer-ho prèviament mitjançant el procediment disponible en el següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648 Una vegada donada d'alta el compte bancari en la Base de dades Corporativa de la Generalitat, està podrà ser seleccionades en el procediment de sol·licitud per a rebre aquesta ajuda.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Comunitats de propietaris, d'un edifici o conjunt d'edificacions, conclosos abans del 1 de gener de 2000, situats en la Comunitat Valenciana, subjectes al règim de propietat horitzontal, establits en l'article 396 del Codi Civil, així com, en els correlatius de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, de Propietat Horitzontal, i que requerisquen adaptar les seues instal·lacions de telecomunicacions a l'interior de l'edifiio o conjunt d'edificacions.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 990/2021, de 16 de novembre, pel qual s'aprova la concessió directa d'ajudes a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla per a l'execució de diverses actuacions de millora de les infraestructures de telecomunicacions en edificis, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • ORDRE 15/2022, d'11 de novembre, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria de les ajudes per a diverses accions de millora de les infraestructures de telecomunicacions en edificis de la Comunitat Valenciana, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència - Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU (DOGV nº 9473, de 18/11/2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia després de la publicació de l'ordre en el Diari oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el 14 de març de 2023. (DOGV núm. 9473, de 18/11/2022)

Formularis i documentació

Cada sol·licitant haurà de presentar la següent documentació: a. Sol·licitud d'ajuda. La sol·licitud s'adequarà al model normalitzat. S'inclouran, entre altres, les següents declaracions responsables: i. Declaració referent a totes les ajudes, subvenciones ingressos o recursos procedents de qualssevol administració o ens públic o privat per als mateixos costos subvencionables que els previstos en la present convocatòria. ii. Declaració responsable de no estar incursa en cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i, en particular, de trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, en els termes previstos en l'article 25 del Reglament de la Llei General de Subvencions. iii. Declaració responsable d'estar al corrent de pagament de les obligacions de reembossament de qualssevol altres préstecs o bestretes concedides anteriorment amb càrrec als Pressupostos Generals de l'Estat i els Pressupostos de la Generalitat Valenciana. iv. Declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals establits en el PRTR i que pogueren afectar l'àmbit objecte de gestió. v. Compromís dels destinataris últims de concedir els drets i els accessos necessaris per a garantir que la Comissió, la OLAF, el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències. En la sol·licitud s'inclouran les dades per a la identificació dels destinataris últims, amb la finalitat de ser inclosos en una base de dades única per a donar adequat compliment al mandat establit en la lletra d) de l'apartat 2 de l'article 22 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i de conformitat amb el que es preveu en l'article 8.1 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre. b. Documentació a annexar: 1. Còpia del document d'identificació fiscal de la comunitat de propietaris (NIF). 2. Document que faculte a un representant legal o voluntari per a realitzar les gestions de tramitació i justificació de l'ajuda. 3. Acord de la comunitat de propietaris adoptat vàlidament en el qual s'aprove la realització de l'actuació objecte de la petició d'ajuda. 4. Informe Tècnic de Renovació, segons model, subscrit per titulat o titulada competent en matèria d'infraestructures comunes de telecomunicacions. 5. Pressupost desglossat, segons model normalitzat, aprovat per la propietat a l'empresa instal·ladora de telecomunicacions registrada per a l'execució de l'actuació acordada; pressupost que serà realitzat sobre la base del que es preveu en l'Informe Tècnic de Renovació, abans citat. 6. Descripció de com es donarà compliment a les condicions específiques a respectar en relació amb el principi de no causar mal significatiu (DNSH), segons model. 7. Consulta descriptiva i gràfica de dades cadastrals de l'immoble en el qual es duran a terme les actuacions, que acredite l'ús i el seu any de conclusió, que ha de ser anterior a l'1 de gener de 2000. 8. En cas de no tindre compte bancari donat d'alta en la base de dades corporativa de la Generalitat Valenciana, s'haurà de donar d'alta mitjançant el procediment https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648. Juntament amb la sol·licitud d'ajuda es podrà autoritzar l'òrgan administratiu concedent la consulta a la informació de l'Administració tributària o de la Seguretat Social en relació amb el compliment de les obligacions corresponents. Alternativament, s'adjuntarà certificat acreditatiu del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Presentació

Presentació

Presencial
Considerant el que es preveu en l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la finalitat de garantir el principi d'igualtat i en atenció a la capacitat econòmica que es presumeix per a l'adquisició de l'objecte subvencionable, la tramitació tant de la sol·licitud, com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que la persona o entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat -o de persona física- emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

El sol·licitant haurà d'emplenar i signar la sol·licitud segons les instruccions indicades en l'apartat "Documentació a presentar", i presentar-la mitjançant el tràmit electrònic específic indicat.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les sol·licituds seran ateses per rigorós ordre de presentació fins a l'esgotament dels fons.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Els beneficiaris tindran l'obligació de conservar els documents justificatius i altra documentació concernent al finançament, en format electrònic, durant un període de 10 anys a partir de l'operació.

Observacions

Observacions

La resolució del procediment de concessió d'ajudes, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició, en el termini d'un mes i davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Sense perjudici de l'anterior, contra la resolució del procediment de concessió de les ajudes assenyalades, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, es pot interposar un recurs davant de la Sala Contenciosa Administrativa de l'Audiència Nacional. No es podrà interposar cap recurs contenciós administratiu fins que siga resolt expressament o s'haja produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Les subvencions es destinaran a finançar fins al 70% del cost de la instal·lació. La quantia màxima de la subvenció per a cadascun de les línies d'actuació prevista i per a cada destinatari últim, amb un màxim subvencionable de fins a 35 habitatges, enteses com a unitats immobiliàries de l'edifici o conjunt d'edificacions, és la següent: a) Línia d'actuació 1: Infraestructura de telecomunicacions adaptada per a Radiodifusió Sonora, Televisió Digital i Banda Ampla Ultraràpida (instal·lació completa): i. Import màxim de l'ajuda: 16.660 euros. ii. La fórmula de càlcul aplicable és: (680 € de cost unitari * 35 habitatges) * màxim 70 per cent d'intensitat de l'ajuda. b) Línia d'actuació 2: Infraestructura de telecomunicacions adaptada per a Radiodifusió Sonora, Televisió Digital i Banda Ampla Ultraràpida (instal·lació parcial, al no incloure per a Radiodifusió Sonora i Televisió Digital ni els elements de captació -antenes- ni d'adaptació -equipament de capçalera-): i. Import màxim de l'ajuda: 14.700 euros. ii. La fórmula de càlcul aplicable és: (600 € de cost unitari * 35 habitatges) * màxim 70 per cent d'intensitat de l'ajuda. c) Línia d'actuació 3: Infraestructura de telecomunicacions adaptada, exclusivament, per a Banda Ampla Ultraràpida: i. Import màxim de l'ajuda:11.882,50 euros. ii. La fórmula de càlcul aplicable és: (485€ de cost unitari * 35 habitatges) * màxim 70 per cent d'intensitat de l'ajuda. La quantitat restant fins al cost total de l'actuació serà assumida per les comunitats de propietaris beneficiàries de les ajudes. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia, que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar la resolució sobre les subvencions recollides en aquesta ordre serà de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la resolució de la present convocatòria.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la seua normativa de desplegament.

Enllaços

Enllaços