Accions de millora de les infraestructures de telecomunicacions en edificis de la Comunitat Valenciana, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Convocatòria 2024

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 2841378
|
Codi GVA: 22256
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 16-08-2024

Fins 12-09-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Subvencions destinades a cobrir inversions i gastos per a la millora de:

  1. Línia d'actuació 1: Infraestructura de telecomunicacions adaptada per a Radiodifusió Sonora, Televisió Digital i Banda Ampla Ultraràpida (instal·lació completa).
  2. Línia d'actuació 2: Infraestructura de telecomunicacions adaptada per a Radiodifusió Sonora, Televisió Digital i Banda Ampla Ultraràpida (instal·lació parcial, al no incloure per a Radiodifusió Sonora i Televisió Digital ni els elements de captació -antenes- ni d'adaptació -equipament de capçalera-).
  3. Línia d'actuació 3: Infraestructura de telecomunicacions adaptada, exclusivament, per a Banda Ampla Ultraràpida.

Totes les línies d'actuació són per a edificis en la Comunitat Valenciana conclosos abans de l'1 de gener de 2000.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 16-08-2024 fins a 12-09-2024
EsmenaTemini tancat
Fins 21-11-2024 23:59:00h
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTemini tancat
Fins 14-11-2024 23:59:00h
Observacions

Les sol·licituds seran ateses per rigorós orde de presentació, d'acord amb el que es preveu en l'article 62.1 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre. Es considerarà esgotat el pressupost quan s'efectue el registre de l'última sol·licitud d'ajuda que totalitze l'import assignat en la convocatòria. En cas que s'esgote el pressupost assignat, i sempre que no haguera expirat el termini establit en el paràgraf anterior, podran continuar registrant-se sol·licituds en llista de reserva provisional que seran ateses per rigorós orde d'entrada.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Comunitats de propietaris, d'un edifici o conjunt d'edificacions, conclosos abans de l'1 de gener de 2000, situats en la Comunitat Valenciana, subjectes al règim de propietat horitzontal, establit en l'article 396 del Codi Civil, així com, en els correlatius de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, de Propietat Horitzontal, i que requerisquen adaptar les seues instal·lacions de telecomunicacions a l'interior de l'edifici o conjunt d'edificacions.

 

Requisits

Els destinataris d'estes ajudes no podran estar culpables en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Per a poder obtindre la subvenció, les actuacions deuran:

1. Realitzar-se per empreses instal·ladores inscrites en el Registre d'empreses instal·ladores de telecomunicació al qual es referix l'article 3 del Reglament regulador de l'activitat d'instal·lació i manteniment d'equips i sistemes de telecomunicació, aprovat pel Reial decret 244/2010, de 5 de març. En concret, pel tipus d'activitat «F», segons el que s'establix en l'Orde ITC/1142/2010, de 29 d'abril, per la qual es desenrotlla el Reglament regulador de l'activitat d'instal·lació i manteniment d'equips i sistemes de telecomunicació.

2. Comptar amb el corresponent projecte tècnic subscrit per titulat o titulada competent en matèria d'infraestructures comunes de telecomunicacions (ICT).

3. Les actuacions objecte d'ajuda hauran de complir amb la normativa vigent que els siga aplicable, així com comptar amb les preceptives llicències i autoritzacions administratives en el cas que les mateixes el requerisquen.

Així mateix , per a poder rebre l'ajuda, els sol·licitants han de tindre un compte donat d'alta en la Base de dades Corporativa de la Generalitat Valenciana. En el cas de no tindre cap compte bancari donat d'alta, els sol·licitants hauran de fer-ho prèviament mitjançant el procediment disponible en el següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648

Una vegada donada d'alta el compte bancari en la Base de dades Corporativa de la Generalitat, està podrà ser seleccionada en el procediment de sol·licitud per a rebre esta ajuda.

Com es tramita

Procés de tramitació

El sol·licitant haurà d'emplenar i firmar la sol·licitud segons les instruccions indicades en l'apartat "Documentació a annexar", i presentar-la mitjançant el tràmit electrònic específic indicat.

Criteris de valoració

Les sol·licituds seran ateses per rigorós orde de presentació fins a l'esgotament dels fons.

Sol·licitud

Termini
Des de 16-08-2024 fins a 12-09-2024

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia després de la publicació de l'orde en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el 12 de setembre de 2024.

Documentació

Cada sol·licitant haurà de presentar la següent documentació:

a. Sol·licitud d'ajuda.

La sol·licitud s'adequarà al model normalitzat, disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana. S'inclouran, entre altres, les següents declaracions responsables:

i. Declaració que no s'han sol·licitat o rebut altres ajudes per a la mateixa actuació o finalitat.

ii. Declaració responsable de no estar culpable en cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i, en particular, de trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, en els termes previstos en l'article 25 del Reglament de la Llei General de Subvencions.

iii. Declaració responsable d'estar al corrent de pagament de les obligacions de reembossament de qualssevol altres préstecs o acomptes concedits anteriorment amb càrrec als Pressupostos Generals de l'Estat i els Pressupostos de la Generalitat Valenciana.

iv. Declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals establits en el PRTR i que pogueren afectar l'àmbit objecte de gestió.

v. Compromís dels destinataris últims de concedir els drets i els accessos necessaris per a garantir que la Comissió, la OLAF, el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències.

En la sol·licitud s'inclouran les dades per a la identificació dels destinataris últims, amb la finalitat de ser inclosos en una base de dades única per a donar adequat compliment al mandat establit en la lletra d) de l'apartat 2 de l'article 22 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i de conformitat amb el que es preveu en l'article 8.1 de l'Orde HFP/1030/2021, de 29 de setembre.

b. Documentació a annexar:

1. Còpia del document d'identificació fiscal de la comunitat de propietaris (NIF).

2. Document que faculte a un representant legal o voluntari per a realitzar les gestions de tramitació i justificació de l'ajuda.

3. Acord de la comunitat de propietaris adoptat vàlidament en el qual s'aprove la realització de l'actuació objecte de la petició d'ajuda.

4. Informe Tècnic de Renovació, segons model, subscrit per titulat o titulada competent en matèria d'infraestructures comunes de telecomunicacions.

5. Pressupost desglossat, segons model normalitzat, aprovat per la propietat a l'empresa instal·ladora de telecomunicacions registrada per a l'execució de l'actuació acordada; pressupost que serà realitzat sobre la base del que es preveu en l'Informe Tècnic de Renovació, abans citat.

6. Descripció de com es donarà compliment a les condicions específiques a respectar en relació amb el principi de no causar mal significatiu (DNSH), segons model.

7. Consulta descriptiva i gràfica de dades cadastrals de l'immoble en el qual es duran a terme les actuacions, que acredite l'ús i el seu any de conclusió, que ha de ser anterior a l'1 de gener de 2000.

8. En cas de no tindre compte bancari donat d'alta en la base de dades corporativa de la Generalitat Valenciana, s'haurà de donar d'alta mitjançant el procediment https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648.

Juntament amb la sol·licitud d'ajuda es podrà autoritzar l'òrgan administratiu concedent la consulta a la informació de l'Administració tributària o de la Seguretat Social en relació amb el compliment de les obligacions corresponents. Alternativament, s'adjuntarà certificat acreditatiu del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Esmena

Termini
Fins 21-11-2024 23:59:00h

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar la resolució sobre les subvencions recollides en aquesta ordre serà de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la resolució de la present convocatòria.

Quantia i cobrament

Les subvencions es destinaran a finançar fins al 100% del cost de la instal·lació, IVA inclòs.

 

La quantia màxima de la subvenció per a cadascun de les línies d'actuació prevista i per a cada destinatari últim, amb un màxim subvencionable de fins a 35 vivendes, enteses com a unitats immobiliàries de l'edifici o conjunt d'edificacions, és la següent:

 

a) Línia d'actuació 1: Infraestructura de telecomunicacions adaptada per a Radiodifusió Sonora, Televisió Digital i Banda Ampla Ultraràpida (instal·lació completa):

i. Import màxim de l'ajuda: 23.800 euros.

ii. La fórmula de càlcul aplicable és: 680 euros de cost unitari * 35 vivendes.

 

b) Línia d'actuació 2: Infraestructura de telecomunicacions adaptada per a Radiodifusió Sonora, Televisió Digital i Banda Ampla Ultraràpida (instal·lació parcial, al no incloure per a Radiodifusió Sonora i Televisió Digital ni els elements de captació -antenes- ni d'adaptació -equipament de capçalera-):

i. Import màxim de l'ajuda: 21.000 euros.

ii. La fórmula de càlcul aplicable és: 600 euros de cost unitari * 35 vivendes.

 

c) Línia d'actuació 3: Infraestructura de telecomunicacions adaptada, exclusivament, per a Banda Ampla Ultraràpida:

i. Import màxim de l'ajuda:16.975 euros.

ii. La fórmula de càlcul aplicable és: 485 euros de cost unitari * 35 vivendes.

 

La quantitat restant fins al cost total de l'actuació serà assumida per les comunitats de propietaris beneficiàries de les ajudes. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia, que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

Els beneficiaris tindran l'obligació de conservar els documents justificatius i altra documentació concernent al finançament, en format electrònic, durant un període de 10 anys a partir de l'operació.

Observacions

La resolució del procediment de concessió d'ajudes, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició, en el termini d'un mes i davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Sense perjudici de...

Saber més
Sancions

Les que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la seua normativa de desplegament.

Justificació

Termini
Fins 14-11-2024 23:59:00h

Desistiment

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Investigació i tecnologia
      • Societat tecnològica i del coneixement i Innovació
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Habitatge i urbanisme