Detall de Procediment

Unitats de suport a l'activitat professional: foment de l'ocupació per a la contractació d'equips multiprofessionals emmarcats dins dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació (foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat) LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació 2022.

Codi SIA: 2844213
Codi GUC: 22320
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(22-02-2022
14-03-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La subvenció té com a objecte la concessió d'ajudes als centres especials d'ocupació que contracten equips multiprofessionals emmarcats dins dels serveis d'ajust personal i social d'aquests centres, la finalitat dels quals és subvencionar els costos salarials i de Seguretat Social dels equips, a fi d'ajudar a superar les barreres, els obstacles o les dificultats que el personal amb diversitat funcional o discapacitat severa d'aquests centres té en el procés d'incorporació a un lloc de treball, així com la permanència i progressió d'aquest, incloent-hi la seua incorporació a enclavaments laborals i al mercat de treball, sense descurar els aspectes culturals, físics o de rehabilitació. Seran subvencionables les contractacions, pròrrogues, transformacions de contractes temporals en indefinits i/o ampliacions de jornada del personal amb diversitat funcional o discapacitat severa, produïdes amb anterioritat a la data de publicació en el DOGV de la resolució de convocatòria. Les subvencions es destinaran a finançar els costos salarials i de Seguretat Social dels membres integrants de les unitats de suport. S'entenen com a persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, objecte del suport, les següents: a) Persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental o persones amb discapacitat intel·lectual, amb un grau reconegut igual o superior al 33 %. b) Persones amb diversitat funcional o discapacitat física o sensorial amb un grau reconegut igual o superior al 65 %.

Observacions

Observacions

DESTINATARIS I BENEFICIARIS FINALS DE L'ACCIÓ: persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa dels CEO. IMPACTE PREVIST: 1.650 persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa dels centres especials d'ocupació. QUANTIA/PRESSUPOST: 1.200.000 €.

Requisits

Requisits

Requisits generals Les entitats beneficiàries han de reunir els requisits establits en l'art. 3 de l'Ordre 13/2018, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o el manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació. Requisits específics a) Persones destinatàries finals: Les persones destinatàries finals d'aquest programa seran les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa dels centres especials d'ocupació que es troben en algun dels supòsits que es descriuen a continuació: - Persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental o persones amb discapacitat intel·lectual, amb un grau reconegut igual o superior al 33 %. - Persones amb diversitat funcional o discapacitat física o sensorial amb un grau reconegut igual o superior al 65 %. b) El personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional els costos salarials i de Seguretat Social de la qual es financen han de ser persones treballadores amb contracte indefinit en el centre especial d'ocupació.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els centres especials d'ocupació qualificats i inscrits en el registre de CEO de la Comunitat Valenciana que tinguen contractades persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa i contracten equips multiprofessionals emmarcats dins dels serveis d'ajust personal i social d'aquests centres.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1368/1985 de 17 de juliol, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial dels minusvàlids que treballen en centres especials d'ocupació (BOE 08.08.1985).
  • Reial decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de centres especials d'ocupació definits en l'article 42 de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social del minusvàlid (BOE 9/12/1985).
  • Ordre de l'MTAS, de 16 d'octubre de 1998, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les ajudes i subvencions públiques destinades al foment de la integració laboral dels minusvàlids en centres especials d'ocupació i treball autònom (BOE núm. 279, de 21/11/98). Reglament UE 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat.
  • Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social (BOE núm. 289, de 03/12/2013).
  • Reial decret 469/2006, de 21 d'abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l'activitat professional en el marc dels serveis d'ajust personal i social dels centres especials d'ocupació.
  • Ordre 13/2018, de 31 d'agost, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o el manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (DOGV núm. 8377)
  • RESOLUCIÓ de 15 de febrer de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades a la creació o el manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació, per a l'exercici 2022. (DOGV 21/02/2022)
  • Extracte de la Resolució de 15 de febrer de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades a la creació o el manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació, per a l'exercici 2022.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de 15 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el DOGV núm 9282 de 21 de febrer de 2022. El termini de presentació de sol·lcitus comença el dia 22 de febrer i finalitzarà el 14 de març de 2022, tots dos inclosos

Formularis documentació

DOCUMENTACIÓ GENERAL 1. Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació general següent signada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat, que s'ha d'annexar per mitjans telemàtics: a) Dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació i no ha experimentat cap variació; en aquest cas, s'ha d'indicar el compte en què s'ha de practicar l'ingrés. En el cas de presentació de dades de domiciliació bancària noves, s'ha d'aportar un certificat de l'entitat bancària acreditatiu de la titularitat del compte. b) Declaració responsable acreditativa que l'entitat beneficiària no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, de no trobar-se en el supòsit de l'article 13.2.g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració responsable es troba inclosa en la mateixa sol·licitud general de subvencions. c) Declaració responsable acreditativa que l'entitat beneficiària reuneix els requisits que estableix el Reglament 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat (DOUE L187, de 26/06/14), modificat pel REGLAMENT (UE) 2020/972, DE LA COMISSIÓ, de 2 de juliol de 2020, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 1407/2013, pel que fa a la seua pròrroga, i el Reglament (UE) núm. 651/2014, pel que fa a la seua pròrroga i els ajustos pertinents (DOUE L 215/3 de 7.07.2020), i, per tant, no es troba incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en aquest reglament i recollides en la disposició addicional tercera de l'Ordre 13/2018 de bases reguladores. d) Declaració responsable, en model normalitzat, del fet que l'import de les subvencions sol·licitades en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere els límits establits en la disposició addicional tercera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores. e) Declaració responsable de la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant de les ajudes acreditativa que ha informat les persones de les quals aporta dades o documentació relativa, entre altres coses, al tipus i el grau de diversitat funcional o discapacitat, dels aspectes següents: · La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb les finalitats del procediment. · La possibilitat que l'Administració faça consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres aspectes, la veracitat d'aquestes. · Del dret d'oposició que l'assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, cas en què haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns. Així mateix, en el cas que aquesta consulta requerisca per llei una autorització de la persona les dades de la qual es consultaran, l'entitat sol·licitant de les ajudes disposa d'aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment. Aquesta declaració figura inclosa en la sol·licitud general de subvencions. f) Pla d'igualtat, degudament visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere, o l'òrgan competent per a l'avaluació i validació d'aquest, i en vigor, o en defecte d'això, declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació de disposar d'un pla d'igualtat, segons el que estableix l'article 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, modificat pel Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes, en el treball i l'ocupació. En el cas que el pla d'igualtat, degudament visat i en vigor, ja estiga en poder de l'òrgan instructor, han de comunicar aquesta circumstància, per a la qual cosa han de fer constar la data de presentació i l'expedient de destinació i així no resultarà necessari tornar-lo a presentar. 2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació de les seues dades d'identitat, en cas de persona física, i de la representació legal, en el cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, que preveu l'article 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, de manera que no és necessari aportar les corresponents certificacions ni la documentació identificativa. No obstant això, la persona sol·licitant o la representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest supòsit, s'ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditatius del fet d'estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. Quant a l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries, d'acord amb el que disposa l'art. 18 del Reglament de la Llei general de subvencions, la persona sol·licitant podrà autoritzar expressament LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'obtenció directa d'aquesta informació, autorització que consta en la mateixa sol·licitud general de subvencions. A falta d'aquesta autorització expressa, hauran de presentar els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Institut Valencià d'Administració Tributària. 3. Acreditació d'estar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, en model normalitzat (declaració article 34.5 de la Llei 38/2003, general de subvencions). 4. La presentació de sol·licituds, segons aquesta convocatòria, suposa que l'entitat sol·licitant presta consentiment perquè LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació puga sol·licitar la informació estrictament necessària dels òrgans competents de la Seguretat Social per a comprovar les altes, les baixes, els manteniments i les incidències de l'entitat que sol·licita les ajudes. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA 1. La documentació específica per a les sol·licituds d'ajuda a les unitats de suport és: a) Llista del personal amb diversitat funcional o discapacitat severa del CEO que complisca amb els requisits de l'article 1.2 d'aquesta resolució, segons el model normalitzat. b) Llista de les persones integrants de la unitat de suport, d'acord amb la composició establida en l'article 12 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, per les quals se sol·licita la subvenció convocada mitjançant aquesta resolució, llocs de treball que hagen d'ocupar i jornada laboral, segons el model normalitzat. c) Els CEO que realitzen la seua activitat empresarial en diversos centres de treball han d'aportar un informe detallat en què s'especifique el personal amb diversitat funcional severa pel qual sol·liciten subvenció, en quin centre de treball realitza la seua activitat laboral diària i quin personal tècnic i personal encarregat atén a cada una de les persones. d) Còpia dels contractes indefinits, o transformació de contractes temporals en indefinits, del personal integrant de les unitats de suport, juntament amb els comunicats d'alta en Seguretat Social, llevat que aquest personal ja haja resultat subvencionat per aquest programa en exercicis anteriors. e) Documentació acreditativa de la titulació de tècnic/tècnica de grau mitjà o superior del personal tècnic integrant de les unitats de suport, així com documentació acreditativa dels coneixements i/o l'experiència equiparables (currículum i contractes o certificats acreditatius d'accions de voluntariat), d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 12 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, llevat que aquest personal ja haja resultat subvencionat per aquest programa en exercicis anteriors. f) Acreditació de la contractació del personal integrant de les unitats de suport com a personal tècnic o personal encarregat d'aquestes, mitjançant l'aportació dels contractes, les clàusules addicionals o els annexos als contractes o escrits registrats en els centres d'ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, de modificació dels contractes subscrits amb anterioritat i en les noves contractacions, llevat que aquest personal ja haja resultat subvencionat pel present programa en exercicis anteriors. 2. En el cas que la documentació que estiga en poder de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, relativa tant al personal integrant de les unitats de suport com al personal amb diversitat funcional o discapacitat destinataris finals de la present ajuda, resulte insuficient, aquest organisme podrà requerir a les entitats beneficiàries, en qualsevol moment, que aporten la documentació que estime necessària per a la concessió de l'ajuda.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s';han de presentar de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web de LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació http://www.labora.gva.es/va/centres-especials-d-ocupacio, en l';enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s';ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d';entitat (persones jurídiques), bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants. Les sol·licituds, que ha de fer la persona representant legal de l';entitat, s';han d';acompanyar de la documentació preceptiva, general i específica, per a la qual cosa s';han d';utilitzar, si és el cas, els models normalitzats disponibles en la pàgina web de LABORA. La presentació de la sol·licitud comportarà l';autorització perquè LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació obtinga directament l';acreditació de les seues dades d';identitat, en cas de persona física, i de la representació legal, en el cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, que preveu l';article 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, de manera que no és necessari aportar les corresponents certificacions ni la documentació identificativa. No obstant això, la persona sol·licitant o la representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita a LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest supòsit, s';ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditatius del fet d';estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. Quant a l';acreditació d';estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries, d';acord amb el que disposa l';art. 18 del Reglament de la Llei general de subvencions, la persona sol·licitant podrà autoritzar expressament LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació per a l';obtenció directa d';aquesta informació, autorització que consta en la mateixa sol·licitud general de subvencions. A falta d';aquesta autorització expressa, hauran de presentar els certificats originals positius de l';Agència Estatal de l';Administració Tributària i de l';Institut Valencià d';Administració Tributària. La presentació de sol·licituds, segons aquesta ordre, suposa que l';entitat sol·licitant presta consentiment perquè LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació puga sol·licitar la informació estrictament necessària dels òrgans competents de la Seguretat Social per a comprovar les altes, les baixes, els manteniments i les incidències de l';entitat que sol·licita les ajudes. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la subdirecció general de LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació amb competències en matèria d';ocupació. Una vegada rebuda la sol·licitud, juntament amb la documentació complementària, l';òrgan instructor comprovarà si reuneix els requisits i requerirà, si escau, l';aportació de la documentació que falte, per a la qual cosa atorgarà un termini de 10 dies per a l';esmena. Transcorregut aquest termini sense que l';entitat haja esmenat o presentat la documentació requerida, es dictarà la resolució que considerarà que l';entitat ha desistit de la seua petició i ordenarà l';arxivament de l';expedient. Una vegada instruïts els expedients, s';han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d';aquesta avaluació. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la direcció general de LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació, o l';òrgan en què aquesta delegue. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de quatre mesos, a comptar de l';endemà de l';entrada de la sol·licitud en el registre telemàtic de la Generalitat. Transcorregut el termini anterior, sense que s';haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s';entendrà desestimada per silenci administratiu, d';acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Les sol·licituds s'han d'acompanyar, a més, de la documentació general i l'específica establida, signada electrònicament, que s'ha d'annexar per mitjans telemàtics. 2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye de la documentació necessària, es requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució expressa i la notificació d'aquesta. 3. Si l'òrgan administratiu instructor del procediment ho estima necessari per a resoldre, el centre especial d'ocupació haurà d'aportar la documentació addicional que li siga requerida. 4. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, per a la qual cosa emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació. 5. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució. 6. El procediment de concessió de subvencions regulades en l'Ordre 13/2018 serà, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, el de concurrència competitiva mitjançant el sistema de "prorrateig" entre les entitats beneficiàries d'aquest, de l'import global màxim destinat al programa. Per a efectuar la concessió de les ajudes mitjançant el sistema de prorrateig, i una vegada comprovada la constitució de la unitat de suport d'acord amb els mòduls establits en l'article 12 de l'Ordre 13/2018, es tindrà en compte el nombre de persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, destinatàries finals de l'ajuda, la durada dels seus contractes i la jornada que tenen. A aquesta fi, s'avaluaran les ajudes corresponents per cada persona treballadora amb diversitat funcional o discapacitat severa, i s'aplicarà la reducció proporcional a totes les entitats beneficiàries, segons el pressupost existent. 7. La competència per a resoldre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o a l'òrgan en el qual delegue. 8. La resolució de concessió de les ajudes fixarà expressament la seua quantia i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què s'haja de subjectar l'entitat beneficiària.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions generals que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes de general aplicació i, en particular: 1. Complir les obligacions de transparència que estableix la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7500, de 8 d'abril), en cas que l'entitat perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o de subvenció pública, sempre que arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 €. Sense perjudici del que s'ha dit amb anterioritat, qualsevol beneficiari que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per un import superior a 10.000 euros, ha de donar la publicitat adequada a aquesta, i ha d'indicar, almenys, l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionades. La difusió d'aquesta informació s'ha de fer preferentment a través de les pàgines web corresponents. En cas que no disposen de pàgina web en què fer aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat. 2. Les entitats definides com a CEO han de fer constar el seu caràcter de "centre especial d'ocupació qualificat pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació", mitjançant el cartell indicador corresponent en cada un dels centres de treball propis situats a la Comunitat Valenciana. Així mateix, i en els supòsits de prestació de serveis en centres de treball aliens, el personal ha d'acreditar que pertany al centre especial d'ocupació en què està donat d'alta mitjançant la identificació en uniformes de treball. 3. Portar una comptabilitat separada de despeses i ingressos referents al personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional subvencionats a través d'aquest programa d'ajudes. 4. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que estableixen els articles 91 a 93 del Reglament de la Llei 38/2003, aprovat pel Reial decret 887/2006, i amb el que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. 5. Els CEO han de comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en un termini no superior a 30 dies, qualsevol alteració o modificació que es produïsca en relació amb la definició com a CEO; entre altres, els canvis de titularitat, la forma jurídica, les activitats, el domicili social, l'obertura de nous centres de treball, etc. 6. Els CEO han de prestar, a través de les unitats de suport, els serveis d'ajust personal i social que requerisquen els treballadors amb diversitat funcional o discapacitat, segons el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i d'acord amb les instruccions de desplegament que puga establir la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 7. Comunicar, en el termini d'un mes des de l'inici, qualsevol reducció de jornada, finalització de contracte i baixa per incapacitat temporal, per maternitat o paternitat, tant del personal amb diversitat funcional o discapacitat com del personal integrant de les unitats de suport, per als quals s'haja sol·licitat subvenció per a finançar els costos salarials, l'incompliment de la qual cosa podrà donar lloc a la denegació de l'ajuda sol·licitada o a la revocació de l'ajuda concedida, segons el cas, per cada treballador/a afectat/ada. 8. Comunicar a tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat la cessió de dades a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, relatives al tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat, així com que LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació podrà consultar els seus expedients en les bases de dades dels centres de valoració i orientació de discapacitats. 9. Facilitar tota la informació relacionada amb la subvenció que li requerisca LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 10. Els beneficiaris d'ajudes regulades en aquesta ordre i convocatòria han de conservar registres detallats de la informació i la documentació de suport necessàries per a determinar el compliment de totes les condicions que aquestes i els reglaments europeus aplicables estableixen. Aquests registres s'han de conservar durant deu anys a partir de la data de concessió de l'última ajuda en virtut del règim.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la subdirecció general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació amb competències en matèria d'ocupació. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació. La composició de la Comissió de Valoració serà la següent: - President o presidenta: la persona titular de la Subdirecció General d'Ocupació o una persona funcionària que designe per a substituir-la, amb rang mínim de cap de servei. - Vocals: la persona titular del servei amb competències en matèria d'ocupació protegida, o un/a funcionari/ària que designe per a la seua substitució, que actuarà com a secretària o secretari, i una persona funcionària d'aquest servei, que serà designada per la persona titular d'aquest.

Obligacions

Obligacions

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions generals que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes de general aplicació i, en particular: 1. Complir les obligacions de transparència que estableix la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7500, de 8 d'abril), en cas que l'entitat perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o de subvenció pública, sempre que arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 €. Sense perjudici del que s'ha dit amb anterioritat, qualsevol beneficiari que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per un import superior a 10.000 euros, ha de donar la publicitat adequada a aquesta, i ha d'indicar, almenys, l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionades. La difusió d'aquesta informació s'ha de fer preferentment a través de les pàgines web corresponents. En cas que no disposen de pàgina web en què fer aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat. 2. Les entitats definides com a CEO han de fer constar el seu caràcter de "centre especial d'ocupació qualificat pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació", mitjançant el cartell indicador corresponent en cada un dels centres de treball propis situats a la Comunitat Valenciana. Així mateix, i en els supòsits de prestació de serveis en centres de treball aliens, el personal ha d'acreditar que pertany al centre especial d'ocupació en què està donat d'alta mitjançant la identificació en uniformes de treball. 3. Portar una comptabilitat separada de despeses i ingressos referents al personal integrant de les unitats de suport a l'activitat professional subvencionats a través d'aquest programa d'ajudes. 4. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que estableixen els articles 91 a 93 del Reglament de la Llei 38/2003, aprovat pel Reial decret 887/2006, i amb el que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. 5. Els CEO han de comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en un termini no superior a 30 dies, qualsevol alteració o modificació que es produïsca en relació amb la definició com a CEO; entre altres, els canvis de titularitat, la forma jurídica, les activitats, el domicili social, l'obertura de nous centres de treball, etc. 6. Els CEO han de prestar, a través de les unitats de suport, els serveis d'ajust personal i social que requerisquen els treballadors amb diversitat funcional o discapacitat, segons el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i d'acord amb les instruccions de desplegament que puga establir la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 7. Comunicar, en el termini d'un mes des de l'inici, qualsevol reducció de jornada, finalització de contracte i baixa per incapacitat temporal, per maternitat o paternitat, tant del personal amb diversitat funcional o discapacitat com del personal integrant de les unitats de suport, per als quals s'haja sol·licitat subvenció per a finançar els costos salarials, l'incompliment de la qual cosa podrà donar lloc a la denegació de l'ajuda sol·licitada o a la revocació de l'ajuda concedida, segons el cas, per cada treballador/a afectat/ada. 8. Comunicar a tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat la cessió de dades a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, relatives al tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat, així com que LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació podrà consultar els seus expedients en les bases de dades dels centres de valoració i orientació de discapacitats. 9. Facilitar tota la informació relacionada amb la subvenció que li requerisca LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 10. Els beneficiaris d'ajudes regulades en aquesta ordre i convocatòria han de conservar registres detallats de la informació i la documentació de suport necessàries per a determinar el compliment de totes les condicions que aquestes i els reglaments europeus aplicables estableixen. Aquests registres s'han de conservar durant deu anys a partir de la data de concessió de l'última ajuda en virtut del règim.

Observacions

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant mateix òrgan, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia de la subvenció s'estableix com a màxim en 1.200,00 euros anuals per cada persona treballadora amb el tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat severa indicats en l'article 11.1 de l'Ordre 13/2018, de bases reguladores, contractades per temps indefinit o mitjançant un contracte temporal de durada igual o superior a sis mesos, i a jornada completa. Aquesta subvenció es reduirà de manera proporcional en funció de la jornada i de la durada dels contractes del personal amb diversitat funcional o discapacitat severa, sempre que la jornada supose, com a mínim, la meitat de la jornada habitual de l'empresa. Una vegada concedida la subvenció, podran realitzar-se pagaments anticipats, segons el procediment i els percentatges màxims que preveu la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, o els que específicament puguen establir-se per a aquesta mena de subvencions en la Llei de pressupostos per a 2022 o per acord del Consell.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de quatre mesos, a comptar de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en el registre telemàtic de la Generalitat. Transcorregut el termini anterior, sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o a l'òrgan en el qual delegue.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Si es detectara alguna de les infraccions tipificades en el títol IV de la Llei general de subvencions, se seguirà el procediment d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. De conformitat amb l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, la Llei de transparència i bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, l'incompliment del que disposa l'apartat 1 de l'article 6 podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, amb el previ procediment sancionador que se sotmetrà al que disposa el títol III de la Llei 2/2015.