Ajudes per a la rehabilitació de basses per a la millora de les condicions de seguretat

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 2893063
|
Codi GVA: 22382
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 05-05-2023

Fins 05-06-2023

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Millorar la seguretat de les basses de reg de la Comunitat Valenciana, de manera que puguen mantindre o recuperar les seues funcionalitats de regulació, emmagatzematge i garantia de subministrament, per a un millor aprofitament dels recursos hídrics disponibles, i contribuir a la consolidació i viabilitat dels regadius valencians.

 

Seran despeses subvencionables les inversions en obres de rehabilitació de basses existents exclusivament destinades a la regulació i l’emmagatzematge de cabals per a reg, que permeten restituir o millorar els nivells de seguretat inicials de l’estructura.

 

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 05-05-2023 fins a 05-06-2023
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 05-05-2023 00:00:00h
Observacions

DESPESES SUBVENCIONABLES

 

Seran subvencionables les obres de rehabilitació de basses existents, exclusivament destinades a la regulació i emmagatzematge de cabals per a reg, que permeten restituir o millorar els nivells de seguretat inicials de l'estructura. En concret, seran subvencionables les actuacions següents:

 

a) substitució de la membrana impermeabilitzant per envelliment o degradació prematura, amb retirada de la que hi ha;

b) renovació de les conduccions de fons que travessen el dic i vàlvules associades,

c) substitució de les preses de fons amb execució de dren envolupant,

d) reparacions del dic, amb aportació de capa nova de material de refinament i suport,

e) millora dels sobreeixidors, desguassos de fons,

f) execució, si no n’hi ha, o renovació dels drenatges del fons del vas,

g) construcció de drens pantalla,

h) restitució dels elements de la instal·lació que s’han de remoure per a executar els treballs de rehabilitació: congrell i tancat perimetral, llastos en talús i fons,

i) instal·lació o actualització d’elements de telecontrol per a la millora del seguiment i de la vigilància de les instal·lacions a l’efecte de seguretat.

 

Seran despeses no subvencionables i queden excloses les actuacions que consistisquen en:

 

a) La instal·lació d'una nova geomembrana sobre l'existent,

b) la instal·lació d’una geomembrana nova, sense l’execució d’una capa nova de refinament i suport.

c) la no inclusió en el projecte de rehabilitació de la substitució de les conduccions de fons quan travessen el dic sense protecció, excepte casos degudament justificats,

d) obres que puguen donar lloc a increments en la capacitat d’emmagatzematge i/o en l’altura del dic de la bassa.

e) la mera reparació/substitució d’una part de la geomembrana,

f) la sola substitució de vàlvules i d’altres elements de control.

 

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Comunitats de regants i altres entitats de reg sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Per a accedir a aquestes ajudes, les comunitats de regants i altres entitats de reg sense ànim lucre de la Comunitat Valenciana hauran d'estar legalment constituïdes i ser titulars de basses de reg inscrites en el Registre de basses per a reg de la Comunitat Valenciana a l'efecte de la seua...

Saber més

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació. Les entitats de reg podran presentar una única sol·licitud de subvenció per a les seues actuacions de rehabilitació de basses.

- La instrucció dels expedients s'iniciarà en el servei amb competències en regadiu.

- Les sol·licituds que complisquen els requisits establits en aquesta ordre de bases seran admeses a tràmit, i s’ordenaran d'acord amb la puntuació obtinguda en aplicació del barem acumulatiu, d'acord amb la proposta emesa per la comissió d'avaluació.

- Mitjançant resolució de la persona titular de la direcció general amb competències en regadiu, es publicaran les sol·licituds admeses a tràmit fins a completar l'import global màxim de cada convocatòria. Així mateix, es disposarà la desestimació de les sol·licituds que no puguen atendre’s per haver-se esgotat aquest import global màxim. Les sol·licituds que no complisquen els requisits establits es desestimaran i s’indicaran els motius.

- Les entitats les sol·licituds de les quals hagen sigut admeses a tràmit han de presentar un projecte de les obres, o un projecte simplificat si el seu pressupost no supera la quantitat fixada en l'apartat 2 de l'article 233 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, en el termini màxim de tres mesos des de la data de resolució d'admissió a tràmit.

En la resolució que dicte la direcció general competent en regadius, s’inclourà la declaració dels projectes com a obres d’interés general de la Comunitat Valenciana.

La direcció general competent en regadius, en funció de la dimensió funcional i econòmica de l’obra subvencionable, decidirà el caràcter anual o plurianual de la subvenció.

 

Criteris de valoració

Els criteris de valoració de sol·licituds i terminis de resolució i notificació i de presentació de certificacions d'obra són els que s'indiquen en l'Ordre 6/2022, de 13 de juny, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual...

Saber més

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 05-05-2023 fins a 05-06-2023

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar de l'endemà de publicació de l'extracte de la resolució de la convocatòria (DOGV núm. 9588 de 04/05/2023).

 

Documentació

1. Còpia del document d’identificació fiscal, en el cas que el sol·licitant s’opose al fet que l’òrgan gestor obtinga directament aquesta informació.

2. Estatuts o ordenances de la comunitat de regants o entitat de reg, aprovats per l’organisme de conca o organisme regulador.

3. Acreditació del compliment de les obligacions tributàries i de les obligacions econòmiques amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, en cas que el sol·licitant s’opose al fet que l’òrgan gestor obtinga directament aquesta informació.

4. Certificat del secretari de l’entitat, amb el vistiplau del president, de l’acord de sol·licitud adoptat per l’assemblea general, reflectit en acta i amb l’acord de petició d’ajudes, facultats de representació, termini d’execució de les obres i una descripció breu de les obres per a les quals se sol·licita l’ajuda.

5. Model de domiciliació bancària establit per mitjà de l’ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d’Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l’Administració de la Generalitat.

6. Document actualitzat, emés per l'organisme de conca, sobre els actuals recursos hídrics de l'entitat de reg sol·licitant.

7. Resolució de classificació de la bassa en funció del risc potencial.

8. Memòria tècnica que reculla tots els elements rellevants per a l’anàlisi de la sol·licitud i, com a mínim:

8.1 Pla de la zona regable de l'entitat de reg, amb ubicació de totes les basses existents.

8.2 Descripció del sistema de distribució del reg: basses de regulació de l'entitat, amb capacitats i superfícies proveïdes.

8.3 Fitxa tècnica amb les dades més rellevants de la bassa que cal rehabilitar.

8.4 Cronologia de la bassa des de la construcció fins a l'actualitat, amb la indicació de les característiques inicials rellevants a l'efecte de seguretat, incidències esdevingudes, operacions de manteniment i reparacions realitzades.

8.5 Anàlisi del nivell de seguretat actual dels principals elements, que justifique la necessitat de rehabilitació i les seues característiques concretes.

8.6 Plànol general de la planta de la bassa, amb els elements principals d’aquesta.

8.7 Descripció dels objectius de seguretat que es persegueixen amb la rehabilitació, dels treballs que es pretenen realitzar, el calendari previst d’execució i la valoració econòmica aproximada.

9. Altres documents aportats de manera voluntària, amb indicació d'aquests.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 05-05-2023 00:00:00h
Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació...

Saber més

Resolució

Termini màxim

- S’estableix un termini de sis mesos per a resoldre les sol·licituds, comptats a partir de la data de finalització de presentació de les sol·licituds.

 

- S’estableix un termini de sis mesos per a dictar la resolució de concessió de l’ajuda, comptats des de la presentació dels projectes les sol·licituds d’ajudes dels quals hagen sigut admeses a tràmit.

 

Quantia i cobrament

QUANTIA

 

La subvenció concedible serà del 50 % de la inversió màxima auxiliable, fixada per referència al pressupost del projecte tècnic, aportat per l'entitat, després del tràmit de supervisió de projectes.

 

S'estableix una quantitat màxima d'ajuda per peticionari. Aquesta quantitat queda fixada en el 50 % de l'import global màxim de la convocatòria corresponent. L'excés d'inversió que poguera donar-se en alguna operació projectada serà finançat íntegrament per la mateixa entitat de reg.

 

PAGAMENT

 

- Per al pagament de la subvenció, s’ha de justificar la realització de l’obra corresponent mitjançant l’aportació de les certificacions d’obra emeses per la direcció facultativa, amb les factures originals i els justificants del pagament d’aquestes, acompanyades d’un informe favorable del tècnic supervisor de l’Administració. A aquest efecte, el tècnic supervisarà l’execució de les unitats d’obra certificades i que aquestes s’ajusten al projecte aprovat.

- S'ha d’acreditar el pagament de la totalitat de cada factura mitjançant un certificat bancari del càrrec en el compte de la comunitat de regants i el corresponent abonament en el compte de l'expedidor de la factura o bé la transferència bancària per l'import total d'aquesta factura. Es podrà justificar el pagament mitjançant altres documents que tinguen valor probatori equivalent als anteriors amb validesa en el tràfic jurídic mercantil, sempre que així s’haja previst en les especificacions del contracte subscrit per a l’execució de les obres.

- L'import que s'haurà de pagar al beneficiari de l'ajuda serà el percentatge que corresponga del cost real de la inversió efectivament realitzada en funció de les certificacions de les obres executades i aprovades. En el cas que es produïsca una baixa en la contractació i l'import pagat pel beneficiari siga inferior, de la mateixa manera i en la mateixa proporció, aquesta baixa es reflectirà en la subvenció que es pagarà. En qualsevol cas, la quantitat que es pagarà no podrà superar l’import de la subvenció aprovada inicialment.

 

Obligacions

Les entitats beneficiàries de les subvencions han de complir els preceptes que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la resta de normativa en vigor i, en concret, els següents:

 

a) Complir l’objectiu, executar el projecte o dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Justificar el compliment dels requisits i de les condicions que estableix la normativa aplicable i, si és el cas, en el corresponent informe tècnic de subvencionalitat, emés per l’òrgan instructor.

c) Sotmetre’s a les actuacions de control que hagen d’efectuar, en relació amb l’operació subvencionada, l’òrgan concedent i la Intervenció General de la Generalitat, i aportar la informació que se li requerisca en l’exercici d’aquestes actuacions.

d) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

e) Acreditar, mitjançant una declaració responsable, la no concurrència de cap de les circumstàncies que preveuen els punts 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

f) Comunicar a l’òrgan concedent, tan prompte com es conega i sempre amb anterioritat a la sol·licitud de pagament de la subvenció, l’obtenció d’altres ajudes públiques per al mateix projecte.

g) Reintegrar els fons percebuts quan corresponga, d’acord amb el que estableixen els articles 36, 37 i 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

h) Aportar declaració responsable de compliment de la norma sobre integració de persones amb diversitat funcional o, si és el cas, de l'exempció.

 

Observacions

La resolució de concessió posa fi a la via administrativa i s’hi podrà recórrer potestativament en reposició davant del mateix òrgan que la dicta o ser impugnada directament davant de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu, segons el que disposen els articles 123 i 124 de la 39/2015, d’1...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Ajudes, crèdits i subvencions
      • Organitzacions i corporacions agràries
    • Ajudes i subvencions
      • Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca

TEMA

  • Medi ambient
    • Aigua
    • Gestió ambiental
    • Sostenibilitat
  • Territori i paisatge. Urbanisme
  • Emergències. Seguretat ciutadana
  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Desenvolupament rural
  • Administració pública

PERFILS

  • Empresa
    • Entitats del tercer sector

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Agricultura

TEMÀTICA

  • Instal·lacions i seguretat
    • Instal·ladors i instal·lacions
  • Sostenibilitat
    • Afectació al medi
  • Innovació
  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions