Detall de Procediment

Ajudes a la transformació integral i modernització d'hivernacles

Codi SIA: 2869298
Codi GUC: 22510
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(03-05-2022
02-06-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Ajudes a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, per a actuacions de modernització i transformació integral d'hivernacles d'hortalisses, flor tallada i planta ornamental.

Observacions

Observacions

Atés el caràcter incentivador de les ajudes, només són elegibles les actuacions realitzades per part dels beneficiaris últims de les ajudes iniciades amb posterioritat a la data de la resolució de concessió de l'ajuda. Amb la finalitat de verificar aquest requisit, es farà una comprovació sobre el terreny per part de tècnics de l'Administració una vegada aprovada aquesta concessió. No obstant això, els sol·licitants de l'ajuda poden sol·licitar l'inici de l'execució de manera prèvia a la resolució de concessió sota la seua pròpia responsabilitat i sense compromís per part de l'Administració. En aquest cas, també es realitzarà per part de tècnics de l'Administració la comprovació sobre el terreny que les inversions no han sigut iniciades. D'aquesta manera, no es considera elegible cap cost relatiu a l'execució de l'actuació que haja sigut realitzat amb anterioritat, sense perjudici de les despeses de disseny, redacció i direcció del projecte i els relatius a memòries tècniques, certificats, que sí que podran ser considerats subvencionables, encara que hagen sigut facturats amb anterioritat sempre que, en tot cas, aquestes actuacions preparatòries s'hagen iniciat amb data posterior a la data d'entrada en vigor dels programes de suport per a l'impuls a la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia.

Requisits

Requisits

a) Actuació 1. Transformació integral: La transformació integral de l'hivernacle consistirà en la demolició d'un hivernacle preexistent i la substitució per un altre hivernacle que complisca les característiques mínimes que estableix l'annex II del Reial decret 948/2021 i la realització d'una o diverses de les inversions elegibles enumerades en l'article 16 del Reial decret 948/2021. La superfície d'hivernacle substitutiu podrà superar la del substituït en el cas que l'increment siga necessari per a arribar a la superfície mínima indicada en l'annex II del Reial decret 948/2021, o per a incorporar àrees de la mateixa parcel·la, susceptibles de ser hivernades que abans de la intervenció tingueren usos secundaris, com ara camins, basses, instal·lacions elèctriques o altres instal·lacions no productives associades a l'hivernacle substituït. b) Actuació 2. Modernització: Consistirà en la realització d'una o diverses de les inversions elegibles enumerades en l'article 16 del Reial decret 948/2021, en un hivernacle preexistent, per a la qual cosa l'hivernacle resultant ha de reunir, almenys, les característiques mínimes que estableix l'annex II del Reial decret 948/2021. La superfície de l'hivernacle modernitzat podrà superar la del preexistent només en el cas que l'increment siga necessari per a arribar a la superfície mínima indicada en l'annex II del Reial decret 948/2021.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

a) Persones físiques o jurídiques de naturalesa privada, productores d'hortalisses o flor tallada o planta ornamental sota hivernacle, que siguen titulars d'una explotació agrícola, inscrita en el Registre general de la producció agrària (REGEPA). b) Quan es tracte d'inversions col·lectives, persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, o sense personalitat pròpia d'acord amb els termes que l'article 67.2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, que integren un mínim de cinc titulars d'explotació i qualsevol organització de productors de fruites i hortalisses, cooperativa o societat agrària de transformació reconeguda els membres de la qual siguen titulars d'una explotació agrària de producció d'hortalisses o flor tallada o planta ornamental sota hivernacle, inscrita en el Registre general de la producció agrària (REGEPA). En el cas d'inversions col·lectives, tots els membres de l'agrupació tenen la consideració de beneficiaris de la subvenció; per tant, els són inherents les obligacions i els compromisos a tal condició. Així mateix, són responsables solidàriament respecte del conjunt d'activitats subvencionades que desenvoluparà l'agrupació, incloent-hi l'obligació de justificar el deure de reintegrament o de reembossament de quotes de préstecs, i les responsabilitats per infraccions. L'agrupació no podrà dissoldre's fins que haja transcorregut el termini de prescripció que preveuen els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Resolució de 29 d'abril de 2021, de la Sotssecretaria, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 27 d'abril de 2021, pel qual s'aprova el Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Resolució de 29 d'abril de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen ajudes a l'empara del Programa de suport a la transformació integral i modernització d'hivernacles, dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i primera convocatòria, per a l'exercici 2022.(DOGV Num. 9329 BIS / 02.05.2022).
  • Reglament (UE) 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.
  • Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions..
  • Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Un mes a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9329bis, 02/05/2022).

Formularis i documentació

La sol·licitud d'ajuda ha de presentar-se en el model establit juntament amb la documentació següent: a) Memòria descriptiva, d'acord amb el model establit. En el cas de plans d'inversió conjunts, es requereix memòria independent de cada projecte que integre el pla d'inversió. b) Tres pressupostos o factures proforma, suficientment detallades i autèntiques, d'empreses reals i independents, amb preus desglossats de les inversions sol·licitades, per a inversions per un import superior a 10.000 EUR, que acrediten que s'ha seleccionat l'oferta més econòmica o, si és el cas, l'acreditació de qualsevol altra elecció. c) Declaració responsable sobre el compliment de totes les obligacions exigibles en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. En particular, aquesta declaració suposa el coneixement sobre el compliment de les següents obligacions, d'acord amb el que estableix el Reglament (UE) núm. 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021: Subjecció als controls dels òrgans de control europeus (Comissió, Tribunal de Comptes Europeu, OLAF i Fiscalia Europea). Normes sobre conservació de la documentació. Normes sobre informació i comunicació. Normes de lluita contra el frau i corrupció. d) Declaració responsable del compliment del principi DNSH en l'execució de les actuacions incloses en la sol·licitud. e) Una declaració del sol·licitant relativa a totes les ajudes de minimis sol·licitades o rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis, o altres ajudes sol·licitades o percebudes per al mateix objecte i finalitat. f) En cas que qui sol·licite l'ajuda siga una agrupació sense personalitat jurídica, cal aportar l'acord formalitzat prèviament a la presentació de la sol·licitud descrit en l'article 67 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència, en el qual es descriga el funcionament de l'agrupació i que ha d'incloure, com a mínim: - Llista dels seus integrants, desagregats per sexe. - Compromisos d'execució d'activitats assumits per cada membre de l'agrupació. - Pressupost corresponent a les activitats assumides per cada membre de l'agrupació, i import de la subvenció aplicable en cada cas. - Representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. - Organització interna de l'agrupació, pla de contingències i disposicions per a la resolució de litigis interns. - Acords sobre responsabilitat, indemnització i confidencialitat entre els participants. g) Document de domiciliació bancària del compte en què se sol·licita el pagament de l'ajuda. h) Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant i, si és el cas, del seu representant legal. i) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, si és el cas.

Presentació

Presentació

Presencial
Segons el que estableix l'article 26.3 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i segons el que preveu l'article 14.2.a i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les sol·licituds s'han de presentar, en tot cas, pels mitjans electrònics establits a aquest efecte a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'Internet https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22510
Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a persones jurídiques, sotmeses a aquesta obligació en virtut de l'article 14.2 de l'esmentada llei, la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La concessió de les ajudes s'efectua mitjançant un règim de concurrència competitiva i, en el cas que l'import total sol·licitat siga superior a l'import global màxim establit, s'atenen les sol·licituds de manera ordenada de més a menys puntuació obtinguda per cada sol·licitud, d'acord amb els criteris que estableix la convocatòria. La instrucció del procediment correspon al servei d'ajudes estructurals de la conselleria competent en matèria agrària. En cas que es detecten deficiències o falta de documentació que haja d'esmenar l'interessat, se li requerirà per escrit i se li concedirà un termini de 10 dies per a l'aportació de la informació o documentació pertinent, i se l'informarà que si no ho fa, se l'entendrà desistit de la seua sol·licitud. Les sol·licituds presentades que reunisquen els requisits per a l'aprovació seran estudiades per un òrgan col·legiat integrat per la persona titular de la Subdirecció General d'Estructures Agràries i Cooperativisme, la persona titular del Servei d'Ajudes Estructurals i dos tècnics assignats a aquest servei. Aquest òrgan col·legiat proposarà l'aprovació dels expedients que complisquen els requisits de la convocatòria i que, segons l'ordre de prioritat, es puguen atendre d'acord amb la dotació pressupostària prevista. Una vegada finalitzades les operacions incloses en les sol·licituds que resulten aprovades, els beneficiaris han de comunicar la finalització, justificar l'execució, acreditar el pagament de les inversions i sol·licitar el pagament de l'ajuda corresponent. D'acord amb el que preveu l'article 30.3 del Reial decret 948/2021, els beneficiaris disposaran d'un termini màxim de díhuit mesos des de la concessió de l'ajuda per a l'execució de les inversions.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

D'acord amb el que estableix la convocatòria, els criteris generals de priorització dels projectes d'inversió acollits a la present convocatòria són: a) Per tipus de projecte: - Pla d'inversió conjunt: 5 punts. Aquesta puntuació se sumarà a la puntuació corresponent atorgada en virtut de l'apartat b següent a cada un dels partícips beneficiaris últims dels projectes d'inversió que integren el pla. - Inversions col·lectives: 5 punts. b) Per tipus de sol·licitant: - Sol·licituds corresponents a explotacions que tinguen el reconeixement com a explotacions prioritàries, d'acord amb la Llei 19/1995, de modernització d'explotacions agràries: 5 punts. Els sol·licitants que tinguen la condició d'explotacions de titularitat compartida d'acord amb la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, sobre titularitat compartida de les explotacions agràries: 2 punts. - Sol·licitants que tinguen la condició de joves agricultors: 2 punts. - Sol·licitants que pertanguen a una entitat associativa prioritària: 1 punt. Així mateix, s'estableix com a criteri específic per a aquesta ajuda: - Sol·licituds corresponents a actuacions de transformació: 20 punts. A l'efecte d'aquest apartat s'entén com a: a) Pla d'inversió conjunt: Aquell promogut, en el marc d'un mateix expedient, per part d'entitats associatives i empresarials de l'àmbit agrari reconegudes i que els seus integrants siguen agricultors, o d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, o sense personalitat, que es constituïsquen específicament per a contribuir a la finalitat d'aquestes ajudes, que vagen a executar-se en les explotacions agrícoles i ramaderes, i que prevegen almenys cinc inversions per a realitzar en cinc explotacions diferents d'entre els membres de l'entitat o agrupació que presente el pla d'inversió conjunt. b) Jove agricultor: Persona que, en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda no té més de quaranta anys, compta amb la capacitació i la competència professional adequada i s'estableix en una explotació agrària per primera vegada com a titular d'aquesta explotació o aquell que s'haja establit durant els cinc anys anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda. c) Inversió col·lectiva: Aquella promoguda, en el marc d'una mateixa sol·licitud, per part d'entitats associatives i empresarials de l'àmbit agrari reconegudes i que els seus integrants siguen agricultors i/o ramaders, o d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, o sense personalitat, que es constituïsquen específicament per a contribuir a la finalitat d'aquestes ajudes, relativa a una inversió que vaja a prestar servei o de la qual vagen a beneficiar-se, almenys, cinc explotacions diferents d'entre els membres de l'entitat o agrupació sol·licitant. En cas d'empat, s'atendran primer les sol·licituds que obtinguen més puntuació en els criteris generals i, si aquest persisteix, s'atendran per rigorós ordre de presentació. Si alguna de les persones beneficiàries últimes renunciara totalment o parcialment a l'ajuda, l'òrgan concedent podrà acordar la concessió de la subvenció al sol·licitant o als sol·licitants següents a aquell en puntuació, sempre que amb la renúncia s'haja alliberat crèdit suficient per a atendre, com a mínim, una de les sol·licituds denegades.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Els beneficiaris han de complir, almenys, les obligacions següents: a) Remetre a l'òrgan concedent la informació que li permeta mesurar la contribució de l'activitat subvencionada al corresponent indicador, en funció del que preveu el capítol IV del Reial decret 948/2021. b) Declarar l'obtenció d'altres ajudes per al finançament de la mateixa activitat subvencionada. c) Informar en relació amb el finançament per la Unió Europea de l'activitat subvencionada. d) Portar una comptabilitat específica de les actuacions objecte de subvenció per a garantir l'adequada justificació de la subvenció concedida i pagada. e) Contribuir als objectius de sobirania digital i autonomia estratègica de la Unió Europea, així com garantir la seguretat de la cadena de subministrament tenint en compte el context internacional i la disponibilitat de qualsevol component o subsistema tecnològic sensible que puga formar part de la solució, mitjançant l'adquisició d'equips, components, integracions de sistemes i programari associat a proveïdors situats en la Unió Europea. f) Les entitats beneficiàries han de complir amb les següents obligacions en matèria d'ocupació, sense perjudici de les eventuals limitacions sobre aquest tema relacionades amb el règim de normativa d'ajudes d'estat que siga aplicable: 1r. Tindre el seu domicili fiscal i el seu principal centre operatiu a Espanya i mantindre'ls, almenys, durant el període de prestació de les activitats objecte de subvenció. 2n. Prestar les activitats objecte de la subvenció des de centres de treball situats a Espanya. 3r. Contribuir a la creació i el manteniment a Espanya de tota l'ocupació necessària per a la prestació de l'activitat objecte de la subvenció, que es realitzarà amb personal contractat i afiliat a la Seguretat Social en el territori nacional. El compliment d'aquest requisit s'ha de justificar documentalment. g) Garantir el compliment del principi de "no causar mal significatiu al medi ambient", d'acord amb el que preveu el Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat pel Consell de Ministres del 27 d'abril de 2021, i pel Reglament (UE) núm. 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i la resta de normativa de desplegament, així com la Decisió d'execució del Consell Europeu, de 13 de juliol de 2021, per la qual s'aprova el pla esmentat, i amb la Comunicació de la Comissió Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de "no causar un perjudici significatiu" en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de recuperació i resiliència 2021/C 58/01 (DOUE, 18.02.2021), durant totes les fases del disseny i l'execució del projecte de què es tracte i, de manera individual, per a cada activitat dins d'aquest. En particular, els beneficiaris han de mostrar garanties que les seues actuacions no incideixen negativament sobre l'objectiu mediambiental de la protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes. h) De conformitat amb el que disposen els apartats 4 i 5 de l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, s'estableix que el període mínim, a comptar de la data d'adquisició del bé o l'execució de les inversions, durant el qual els beneficiaris últims hauran de destinar els béns subvencionats a la finalitat concreta per a la qual es concedeixen les subvencions serà de cinc anys. i) Finalitzar l'execució de les inversions en el termini màxim de díhuit mesos des de la concessió de l'ajuda per a l'execució de les inversions.

Observacions

Observacions

Contra la resolució de la persona titular de la direcció general competent en matèria d'agricultura i ramaderia, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La intensitat màxima de les ajudes per a cada una de les tipologies d'inversió elegibles és la següent: a) Per a les inversions de tipus productiu: límit màxim: 40 % del cost elegible. b) Per a les inversions de tipus no productiu: límit màxim: 65 % del cost elegible Aquests límits poden incrementar-se en 20 punts percentuals, en el cas de les inversions col·lectives o d'inversions els beneficiaris de les quals tinguen la condició de joves agricultors. La quantia màxima de l'ajuda s'estableix en: a) Per a actuacions realitzades per beneficiaris inclosos en el punt a de l'apartat segon d'aquesta resolució: 3.000.000 EUR. b) Per a actuacions realitzades pels beneficiaris inclosos en punt b de l'apartat segon d'aquesta resolució: 15.000.000 EUR. Específicament, si es tracta de grans empreses, la quantia màxima de l'ajuda serà la corresponent als costos nets extres d'executar la inversió en la zona en qüestió, enfront de la situació contrafactual en la qual no hi ha ajuda.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a la resolució de les sol·licituds d'ajuda és de sis mesos. Si en aquest termini no es dicta resolució expressa, s'ha d'entendre que ha sigut desestimada, d'acord amb el que estableix l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment sobrevingut dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció, o la no execució total de les inversions, amb independència d'altres responsabilitats en què haja pogut incórrer la persona beneficiària, donarà lloc a la pèrdua del dret a la subvenció concedida, amb l'obligació de reembossar les quantitats ja percebudes, incrementades amb els interessos de demora legalment establits. En cas d'incompliments parcials, l'autoritat competent el graduarà i la repercussió que té en la pèrdua parcial de la subvenció concedida i en l'obligació de reembossament parcial de les quantitats abonades més els interessos de demora. No obstant això, si l'incompliment afecta la no execució parcial de les inversions, es procedirà a la pèrdua del dret a la subvenció per la quantia corresponent a la part no executada en termini, i si s'han realitzat pagaments parcials en funció de comprovacions i recepcions parcials de la inversió, aquests tindran la consideració de definitius. En cas d'incompliment de les obligacions previstes en l'article 6.3 del Reial decret 948/2021 ("no causar mal significatiu al medi ambient", i les recollides en els apartats 3, 6 i 8 del component 3 del Pla de recuperació, transformació i resiliència), procedirà el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes per la persona o entitat beneficiària en funció de l'abast de l'incompliment. Així mateix, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció, en els altres supòsits que preveu l'article 37.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, inclòs l'incompliment total o parcial de l'activitat subvencionada o dels objectius previstos.