SOL·LICITUD de subvencions destinades a promoure la MOBILITAT urbana sostenible en els municipis de la VEGA BAIXA DEL SEGURA.

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 2892729
|
Codi GVA: 22632
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 02-07-2022

Fins 01-08-2022

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Les actuacions objecte de subvenció, aniran destinades a promoure la mobilitat urbana sostenible en els municipis de la Vega Baixa del Segura. En concret es finançaran les següents actuacions:

 

a) La redacció i aprovació de plans de mobilitat urbana sostenible (PMUS).

Els PMUS no plantejaran actuacions sobre sòl no urbanitzable excepte vies cicle-per als vianants que utilitzaran camins existents.

 

b) L'execució de vies ciclistes. Dins d'aqueixa segona actuació, es podran finançar les següents accions:

· La construcció, condicionament o millora de l'espai públic per a l'ús ciclista i les seues obres complementàries d'urbanització.

·Carrils-bici, voreres-bici, cicle-calles, pistes-bici i sengles ciclables.

· Conversió en zona de vianants de carrers amb espai especialment condicionat per al trànsit segur de bicicletes.

 

Les actuacions no seran subvencionables si han conclòs materialment o s'han executat íntegrament abans que el beneficiari present la sol·licitud de finançament.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 02-07-2022 fins a 01-08-2022

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Podran ser beneficiaris de les subvencions els municipis de la Vega Baixa del Segura, inclosos en l'Annex VII, que complisquen els requisits previstos en aquestes bases, i la resta de normativa que els resulte d'aplicació.

(Orihuela, Almoradí, Dolores, Callosa del Segura, Torrevieja, Formentera del Segura, Catral, Rojales, San Fulgencio, Rafal, Guardamar del Segura, Daya Nueva, Cox, Albatera, Algorfa, Benejúzar, Benferri, Benijófar, Bigastro, Daya Vieja, Granja de Rocamora, Jacarilla, Montesinos, Pilar de la Horadada, Redován, San Isidro, San Miguel de Salinas)

Requisits

Les entitats beneficiàries de les subvencions hauran de reunir els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, els quals es justificaran mitjançant la declaració responsable de l'entitat sol·licitant, de conformitat amb els models de documentació previstos en la corresponent convocatòria.

 

Les entitats beneficiàries hauran de disposar de tots els permisos, autoritzacions i informes sectorials necessaris segons la legislació vigent per a la realització dels treballs (actuacions) objecte de la subvenció, en el moment de l'execució d'aquests.

 

Les entitats beneficiàries hauran d'acreditar, amb la sol·licitud de subvenció la disponibilitat dels béns, (en el seu cas), per qualsevol títol vàlid en dret, on es realitzaran les actuacions.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de les sol·licituds i de la documentació requerida.

Criteris de valoració

1. Les sol·licituds s'avaluaran en concurrència competitiva, tal com disposen els articles 8 i 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i d'acord amb una estructura objectiva de criteris, que s'aplicaran en funció dels requisits exigits a les actuacions. Els criteris de valoració garanteixen la transparència i la no discriminació.

 

2. Respecte a l'actuació consistent en la redacció i aprovació de Plans de Mobilitat Urbana Sostenible, en tractar-se d'actuacions amb un objecte definit i tipificat i de similars característiques, en les quals no resulta eficaç ni rellevant aplicar altres criteris de comparació i ponderació de sol·licituds, serà l'únic criteri d'atorgament de les ajudes el del moment de la presentació de les corresponents sol·licituds, d'acord amb l'article 165.2 f) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. El crèdit pressupostari es destinarà en primer lloc a atendre aquestes sol·licituds.

 

3. Una vegada adjudicat el crèdit entre les sol·licituds destinades a la redacció i aprovació dels Plans de Mobilitat Urbana Sostenible, es distribuirà el sobrant, entre la resta de les sol·licituds de subvenció, aplicant els criteris i barems d'avaluació i de puntuació següents:

 

PRESSUPOST: 15 punts. Corresponent als recursos pressupostaris de l'exercici en curs:

- Fins a 5.000.000 €: 15 punts

- De 5.000.001 € a 15.000.000 €: 10 punts

- De 15.000.001 € a d'ara en avant: 5 punts

 

POBLACIÓ: 15 punts. Corresponents a les xifres oficials de població que es publiquen per Reial decret pel qual es declaren oficials les xifres de població resultants de la revisió del Padró municipal referides a 1 de gener, d'acord amb el que es disposa en els articles 82.2 i 85.b) del Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals, aprovat per Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol, de conformitat amb la següent escala:

 

- Fins a 5.000 habitants: 15 punts.

- De 5.001 a 20.000 habitants: 10 punts

- De 20.001 habitants d'ara en avant: 5 punts

 

Per a l'obtenció de la quantia individualitzada de la subvenció corresponent a cada entitat beneficiària, es dividirà la quantitat pressupostada per a l'ajuda establida en la corresponent convocatòria, entre el total dels punts obtinguts per les entitats locals atesos els anteriors criteris, resultant un valor per cada punt. L'import de les subvencions, individualment considerades, serà el resultat de multiplicar el valor-punt pel total de punts que obtinguen els beneficiaris.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Des de 02-07-2022 fins a 01-08-2022

Les sol·licituds es presentaran en el termini d'un mes comptat des de l'endemà al de la publicació de la convocatòria de la subvenció en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9373, de 01/07/2022)

Documentació

1.-Les sol·licituds (Annex I), es presentaran signades per l'alcaldia presidència o per la persona representant de l'entitat local, acompanyades de la següent documentació:

 

a) Resum del pressupost de l'exercici corrent (classificació econòmica a nivell de capítol), si ha sigut aprovat, i, en cas contrari, del pressupost prorrogat de l'exercici anterior (Annex II).

 

b) Per a les actuacions consistents en la redacció i aprovació del PMUS: Memòria valorada descrivint el territori, problemàtica de la mobilitat actual del municipi, del planejament urbanístic que la condiciona, el trànsit i en el seu cas el transport públic vigent en el municipi i de situació en relació amb el compliment municipal de la Llei 6/2011, d'1 d'abril, de la Generalitat, de Mobilitat de la Comunitat Valenciana, i d'altres estratègies d'àmbit regional associades, amb descripció dels objectius i efectes que s'esperen amb la seua aprovació i implementació. S'inclourà el calendari de redacció i aprovació del PMUS.

 

c) Per a la resta de les actuacions: Projecte o memòria valorada subscrita per persona tècnica competent, amb un màxim de 20 pàgines, a incloure com a mínim: descripció de les actuacions a desenvolupar, breu descripció del territori on es desenvoluparà l'actuació, objectius principals, indicant si la proposta dona continuïtat a la xarxa interurbana, completa itineraris existents o contribueix a la creació d'una xarxa, o si hi ha intermodalitat amb estacions de transport públic en funcionament.

 

d) Pressupost de les actuacions subvencionables, indicant les anualitats de cada actuació

 

e) Certificat d'aprovació, per l'òrgan competent, de la sol·licitud de subvenció, d'aprovació del projecte o memòria i del compromís de la despesa.

 

f) La domiciliació bancària que figura com a Annex V sempre que el compte bancari no estiguera donada d'alta en la Generalitat, o calguera modificar les seues dades.

 

g) Documentació acreditativa de trobar-se al corrent de la seua obligació de rendir comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, conforme disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

Forma de presentació
Telemàtica
Únicament es presentaran sol·licituds de subvenció de manera telemàtica, que hauran de signar-se per l'Alcaldia-Presidència com a persona representant de l'entitat local, i es formalitzaran segons els models que figuren en l'adreça d'Internet que s'indica a continuació: www.gva.es, accedint als...
Saber més

    Resolució

    Termini màxim

    El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la corresponent convocatòria, llevat que la mateixa pospose els seus efectes a una data posterior. La resolució tindrà els efectes i el contingut...

    Saber més
    Quantia i cobrament

    L'import de les subvencions no podrà superar la quantia màxima de 150.000 euros (SENSE IVA) per l'actuació sol·licitada, i tot això tenint en compte el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

    Obligacions

    1. Les entitats beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les quals fa referència l'article 14 de la LGS, així com, en el seu cas, a les exigències que determina la normativa vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

     

    2. En concret, són obligacions de cada entitat beneficiària:

     

    a) Realitzar o executar, l'actuació o les actuacions que fonamenten la concessió de la subvenció en el període establit en la convocatòria, i d'acord amb el calendari d'execució presentat per l'Ajuntament beneficiari.

     

    b) Justificar davant l'òrgan concedent la realització de l'actuació o actuacions subvencionades, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció, en el termini màxim establit en la convocatòria.

     

    c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control i fiscalització competents.

     

    f) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.

     

    g) Facilitar l'exercici de les funcions d'inspecció i control per part de l'òrgan concedent, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'actuació o actuacions objecte de la subvenció.

     

    h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control previstes en la normativa aplicable.

     

    j) Presentar en la justificació de les actuacions efectivament realitzades, degudament signada per la persona representant legal de l'entitat beneficiària, els documents exigits en la base.

     

    k) Procedir al reintegrament dels fons percebuts, en els supòsits contemplats en l'article 37 de la LGS.

     

    l) Facilitar quantes dades i informació, relacionats amb les subvencions concedides, li siguen requerits per l'òrgan gestor de les subvencions, així com comunicar al mateix les incidències i variacions que es produïsquen en relació amb aquestes.

     

    m) Assumir l'aportació econòmica per la diferència entre l'import de l'ajuda i el cost total de la inversió per a la qual se sol·licita la subvenció, de manera que es garantisca l'execució de l'obra i les variacions pressupostàries que pogueren originar-se durant la seua execució.

     

    n) Realitzar el procés de tramitació i adjudicació de la contractació conforme a les prescripcions contingudes en la normativa reguladora de la contractació del sector públic. Seran els ajuntaments contractants els responsables directes de les conseqüències que dels incompliments puguen derivar.

    Observacions

    Contra el present decret, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquesta, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment...

    Saber més
    Òrgans resolució