Subvenció destinada a promoure la protecció, el foment i el desenvolupament del Patrimoni i dinamització cultural, i l'adequació i renovació de béns i espais municipals de la Comunitat Valenciana. Expedients SPDGAL

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 2892730
|
Codi GVA: 22638
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 05-06-2024

Fins 04-07-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Es convoquen subvencions destinades a promoure la protecció, el foment i el desenvolupament del patrimoni i dinamització cultural, i l'adequació i renovació de béns i espais municipals de la Comunitat Valenciana.

 

1. L'actuació subvencionada tindrà per objecte una obra o fase completa d'esta. En la documentació o projecte d'actuació hauran de quedar clarament definides les actuacions per a les quals se sol·licita la subvenció, i podrà referir-se a:

 

– Les obres destinades a la reparació, la conservació o el manteniment, la restauració i la rehabilitació de béns immobles que han de posseir valor històric, artístic o d'interés local, d'accés o utilització pública.

 

– Les obres destinades a l'adequació i la renovació de béns i espais municipals, d'accés o utilització pública.

 

2. Les ajudes aniran dirigides a finançar les despeses en els quals incórreguen les entitats beneficiàries consistents en:

 

a) El cost de la redacció dels projectes (inclòs, si és el cas, l'estudi geotècnic, arqueològic, o estructural) i de direcció de les obres fins a un màxim del 10% del cost d'execució de l'obra subvencionada.

b) El cost d'execució de les obres de reparació, conservació o manteniment, restauració i rehabilitació de béns immobles que posseïsquen valors de caràcter històric, artístic o d'interés local, d'accés o utilització pública.

c) El cost dels treballs i instal·lacions destinats a l'adequació i renovació de béns i espais municipals

 

3. Les activitats subvencionades seran les executades des de l'1 de gener de 2024 fins a la finalització del termini de justificació de l'execució de les actuacions o treballs realitzats.

Les actuacions no seran subvencionables si han conclòs materialment o s'han executat íntegrament abans que el beneficiari present la sol·licitud d'ajuda.

 

4. La quantia màxima de la subvenció no podrà superar els 150.000,00 euros.

 

5. Es consideraran despeses subvencionables aquells que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'actuació subvencionada, resulten estrictament necessaris i es realitzen dins del termini establit per a l'execució dels projectes en la present convocatòria i en la resolució de concessió, i complisquen el que disposa l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

6. Els tributs són despesa subvencionable quan el beneficiari de la subvenció els abona efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables l'IVA, i els altres impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació tot això de conformitat amb l'article 31.8 de la LGS.

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 05-06-2024 fins a 04-07-2024
EsmenaTermini obert
JustificacióTermini obert
Des de 31-07-2024 00:00:00h

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

1. Podran ser beneficiàries de les subvencions recollides en estes bases tots els municipis i les entitats locals menors de la Comunitat Valenciana que acrediten la titularitat pública o privada dels béns, sempre que, en este últim cas, l'actuació municipal revista especial significació per al municipi, i que amb ella es complisca amb un objectiu d'utilitat pública o d'interés social.

 

2. Les entitats beneficiàries hauran de justificar amb la sol·licitud de la subvenció, la disponibilitat dels béns, per qualsevol títol vàlid en dret, on es realitzaran les actuacions, en el cas que estes no es realitzen sobre béns de titularitat municipal.

 

En el cas que la disponibilitat dels béns siga mitjançant arrendaments o convenis, s'haurà d'acreditar un període mínim de vigència del contracte o conveni de cinc anys a partir de la data de publicació de la convocatòria

 

Requisits

Els beneficiaris de les subvencions hauran de reunir els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i acreditar la titularitat pública o privada dels béns, sempre que, en aquest últim cas, l'actuació municipal revista especial significació...

Saber més

Com es tramita

Procés de tramitació

Presentació de les sol·licituds i de la documentació requerida.

Criteris de valoració

Per a determinar la valoració de les actuacions subvencionables, s'aplicaran els criteris i barems d'avaluació i de puntuació següents, fins a un màxim de 60 punts de conformitat amb la següent escala:

 

PRESSUPOST DE L'ENTITAT LOCAL (fins a 15 punts). Corresponent als recursos pressupostaris de l'exercici en curs:

- Fins a 5.000.000 : 15 punts

- De 5.000.001 a 15.000.000 : 10 punts

- De 15.000.001 a d'ara en avant: 5 punts

 

POBLACIÓ DE L'ENTITAT LOCAL (fins a 15 punts). Corresponents a les xifres oficials de població que es publiquen per Reial decret pel qual es declaren oficials les xifres de població resultants de la revisió del Padró municipal referides a 1 de gener, d'acord amb el que es disposa en els articles 82.2 i 85.b) del Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals, aprovat per Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol, de conformitat amb la següent escala:

 

-Fins a 5.000 habitants: 15 punts.

-De 5.001 a 20.000 habitants: 10 punts

-De 20.001 habitants d'ara en avant: 5 punts

 

TIPOLOGIA DEL BÉ (fins a 30 punts). Corresponents a la rellevància patrimonial de la naturalesa del bé o espai sobre el qual s'actua, de conformitat amb el Decret 62/2011, de 20 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment de declaració i el règim de protecció dels béns de rellevància local (DOGV núm. 6529 de 26.05.2011):

 

a) Si es tracta d'un Bé d'Interés Cultural, declarat: 30 punts.

b) Si es tracta d'un Bé de Rellevància Local, declarat: 20 punts.

c) Si es tracta d'un Bé Local Catalogat, declarat: 10 punts.

d) En altres casos en què el bé es considere d'interés per la seua rellevància cultural o patrimonial, fins i tot sense disposar d'un reconeixement oficial o bé estant en procés de la seua obtenció: 5 punts.

 

En aplicació dels criteris de valoració establits i amb la valoració corresponent de totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista ordenada per la puntuació obtinguda i s'anirà adjudicant les ajudes en eixe ordre fins a esgotar el crèdit existent, amb el límit màxim per sol·licitud i beneficiari indicat en l'art. 3.4 de la resolució de convocatòria.

 

Obtindran la condició de beneficiari seguint l'ordre descendent en la citada relació per la puntuació obtinguda fins a l'esgotament de la dotació econòmica.

 

Els empats es dirimiran per l'ordre de presentació de les sol·licituds.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Des de 05-06-2024 fins a 04-07-2024

Les sol·licituds es presentaran en el termini d'un mes comptat des de l'endemà al de la publicació de la convocatòria de la subvenció en el DOGV. (DOGV num 9863 de data 4 de juny de 2024)

Documentació

Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:

 

a) Projecte d'actuació a realitzar o memòria valorada subscrita per persona tècnica competent prou descriptiva de les actuacions a desenvolupar.

 

b) Resum del pressupost de l'exercici corrent (classificació econòmica a nivell de capítol), si ha sigut aprovat, i, en cas contrari, del pressupost prorrogat de l'exercici anterior (Annex I).

 

c) Certificat d'aprovació, per l'òrgan competent, de la sol·licitud de subvenció, d'aprovació del projecte o memòria i del compromís de la despesa.

 

d) Documentació acreditativa de la tipologia del bé a l'efecte de valoració, si és el cas conforme es preveu en l'article 8 del Decret 8/2023, de 19 de maig.

 

e) Certificat expedit pel secretari/a o interventor/a del compliment de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes o certificat expedit per este mateix òrgan, conforme disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

 

f) Respecte de les dades bancàries, d'acord amb la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aprova la implementació del sistema informàtic PROPER i es regulen les actuacions automatitzades de la Intervenció de la Generalitat Valenciana, serà obligatori utilitzar el següent tràmit telemàtic per a totes les actuacions d'alta, modificació i baixa d'estes dades.

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22638

 

4. Deurà necessàriament constar en la sol·licitud de subvenció i formulari específic:

 

a) Declaració de no estar incursa l'entitat local en les prohibicions previstes en l'article 13 de la LGS.

 

b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant d'obtindre tots els permisos i autoritzacions necessaris, segons la legislació vigent, per a la realització dels treballs objecte de la subvenció.

 

c) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant d'haver obtingut o sol·licitat l'autorització de la Direcció General de patrimoni cultural.

 

d)Declaració responsable de l'entitat sol·licitant de tindre, per qualsevol mig vàlid en dret, la disponibilitat dels béns en els quals es realitzarà l'actuació, de manera prèvia a la concessió de l'ajuda, en el cas que esta actuació no es realitze sobre béns de titularitat municipal, i de comptar amb l'autorització de la persona titular de la propietat del bé en el qual es durà a terme l'actuació.

 

e) Declaració de no haver sol·licitat o rebut ajudes per al finançament de l'actuació, o, en cas afirmatiu, d'assumir l'obligació de comunicar-ho a la Generalitat.

 

f) Declaració responsable d'inclusió, en els plecs de contractació aprovats dins de l'últim any natural, de les clàusules de responsabilitat social en la contractació pública, en la forma prevista pel Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries d'ajudes i subvencions.

 

7. Conforme al que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud no reunira els requisits exigits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es requerirà a l'interessat perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o perquè adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 d'esta llei.

 

 

 

Forma de presentació
Telemàtica
Únicament es presentaran les sol·licituds de subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en la convocatòria, signada pel representant de la entitat local. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud s'haurà de disposar de certificat digital ja siga de...
Saber més

    Esmena

    Termini
    Termini obert

    L'aportació de documents es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la seua resolució, mentres no se li haja requerit i l'expedient no estiga arxivat.

    Si ja se li ha requerit, la documentació s'aportarà en el termini que l'Administració establisca.

     

    Descripció

    Este tràmit permet la subsanació, aportació o al.legació via telemàtica de documents a un expedient obert de la convocatòria de la subvenció destinada a promoure la protecció, el foment i el desenvolupament del Patrimoni i dinamització cultural, i l'adequació i renovació de béns i espais...

    Saber més
    Forma de presentació
    Telemàtica
    Únicament es presentaran les sol·licituds de subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en la convocatòria, signada pel representant del municipi. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud s'haurà de disposar de certificat digital ja siga de...
    Saber més

    Resolució

    Termini màxim

    El plazo máximo para tramitar, resolver y notificar las resoluciones de concesión será de seis meses a contar desde la fecha de publicación de la correspondiente convocatoria, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. El vencimiento del plazo máximo sin haberse notificado la resolución...

    Saber més
    Quantia i cobrament

    El pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació per l'entitat beneficiària de l'efectiva realització de l'actuació objecte de la subvenció i després de la seua comprovació, per part de l'administració, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució...

    Saber més
    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
    Obligacions

    1. Els beneficiaris estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques a què fa referència la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. També estaran subjectes a les obligacions establides en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, a les derivades la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià, i a les relacionades en l'article 4 del Decret 8/2023, de 19 de maig, del *president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a promoure la protecció, el foment i el desenvolupament del patrimoni i dinamització cultural, i l'adequació i renovació de béns i espais municipals de la Comunitat Valenciana. (DOGV 9621, de 20 de juny de 2023).

     

    2. En compliment del que s'estableix en l'article 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'entitat local es compromet a incloure la participació de la Generalitat de manera visible des de la via pública en la zona d'actuació mitjançant el cartell descriptiu, en el qual figurar, a més, l'import de la subvenció aportada per la Generalitat Valenciana.

     

    3. En el cas d'instal·lació de plaques commemoratives permanents, estes inclouran la referència al finançament amb càrrec a esta ajuda.

     

    4. La comunicació d'accions dirigides als mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió, pàgines web, etc.) haurà de contemplar, en tot cas, la participació de les administracions que financen les intervencions.

     

    Òrgans resolució

    Justificació

    Termini
    Des de 31-07-2024 00:00:00h

    El termini per a executar les actuacions subvencionades finalitzarà el 31 d’octubre de 2024, sense perjuí de la possibilitat de prorrogar este termini quan s’acredite la impossibilitat del compliment per circumstàncies alienes a la voluntat de l’entitat local beneficiària, d’acord amb el que...

    Saber més
    Descripció

    El compte justificatiu de despeses (Annex IV) contindrà els següents documents:

     

    a) Declaració de les actuacions realitzades. Declaració signada per l'entitat beneficiària en la qual conste que les actuacions han sigut executades d'acord amb l'actuació objecte de la subvenció.

     

    b) Un certificat de personal tècnic municipal competent que acredite que les actuacions realitzades complixen amb els requisits tècnics exigits per la normativa vigent i que compten amb les autoritzacions i informes sectorials corresponents.

     

    c) Un certificat de la persona titular de la secretaria municipal, que acredite el compliment de les obligacions imposades pel Decret 118/2022, en els termes de l'article 24.

    d) Una certificació de finalització de les actuacions subvencionades, segons la forma d'execució de l'actuació subvencionada:

    d.1. La certificació final d'obra, en els supòsits en els quals els ajuntaments hagen contractat l'obra. (Annex III).

    d.2. Una certificació municipal de final d'obres expedida per personal funcionari competent, en cas que l'obra s'execute per mitjans propis.

     

    e) Factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, incorporades en la relació classificada dels gastos, així com la documentació acreditativa del pagament, si és el cas, d’acord amb l’article 30 de l’LGS.

     

    f) Testimoniatge fotogràfic de l'actuació realitzada. Haurà d'incorporar-se a més la publicitat prevista en l'apartat 4 de l'article 4 del Decret 8/2023, de 13 de juny, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores.

     

    g) L’acreditació, amb caràcter previ al pagament, que l’entitat local està al corrent de la seua obligació de rendir comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

     

    h) Una declaració d'ajudes sol·licitades o rebudes per al finançament de l'actuació(Annex II).

     

    Observacions

    Amb caràcter previ al pagament de la subvenció, el beneficiari haurà de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social i aportarà declaració responsable de no ser deutor per resolució de procediment de reintegrament de subvencions, d'acord amb el que s'estableix en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En aquells supòsits en els quals les entitats sol·licitants, en aplicació del que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions, hagen manifestat la seua oposició al fet que l'Administració recapte electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de l'expedient i en cas de pèrdua de vigència dels documents aportats juntament amb la sol·licitud de les ajudes, hauran d'aportar els certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent en les seues obligacions i de no ser deutor per reintegrament de subvencions al fet que estiguera obligat.

     

    Serà requisit per al pagament que les entitats locals acrediten estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

     

    En el cas que el cost de l'actuació siga inferior al cost inicial previst inclòs en la sol·licitud d'ajudes, es recalcularà l'import de la subvenció, podent esta ser minorada si de l'aplicació dels criteris d'estes bases resultara un import d'ajuda inferior a l'inicialment previst. L'import de l'ajuda no s'incrementarà encara que el cost de l'actuació supere l'inicialment previst.

     

    La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i consegüent revocació. En la tramitació del procediment es garantirà en tot cas l'audiència de l'entitat interessada.

     

    1. L'abonament de les ajudes es realitzarà de la següent manera:

     

    a) Acompte: es podrà anticipar fins al 30 per cent de la subvenció aprovada, en concepte de pagament anticipat per a l'arrancada de l'actuació, Este acompte, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 171.5, lletra a, de la LHPSPIS, està exonerat de la constitució de garanties per tractar-se d'una administració pública de caràcter territorial.

     

    L'acompte s'abonarà, sense necessitat de sol·licitud prèvia, una vegada resolta la convocatòria de concessió de les ajudes.

     

    b) Pagament final: el pagament de la subvenció es tramitarà una vegada es dispose de la Certificació Final d'Obra de l'actuació.

     

     

    Forma de presentació
    Telemàtica
    Únicament es presentaran les sol·licituds de subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en la convocatòria, signada pel representant del municipi. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud s'haurà de disposar de certificat digital ja siga de...
    Saber més