TECE - Aportació documental per al programa d'ajudes Bo Lloguer Jove. Convocatòria 2022

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 2892408
|
Codi GVA: 22652
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 01-01-2024

Fins 31-01-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

El tràmit té per objecte la presentació telemàtica de documents, amb certificat digital, per a completar i/o esmenar un expedient iniciat dels programes d'ajudes al lloguer i per a la compra d'habitatges per a joves de la direcció general competent en matèria d'emergència habitacional i funció social de l'habitatge.

 

En aquest tràmit també es podran incloure les justificacions de pagament corresponents a les mensualitats de lloguer o de preu de cessió de l'habitatge o habitació que hagen d'incloure segons la forma i els terminis indicats en la convocatòria específica.

 

Així mateix, es podrà efectuar la renúncia a la percepció de l'ajuda concedida presentant el model inclòs en l'apartat "Impresos associats", degudament omplit i signat. Aquesta renúncia s'efectuarà durant el termini de deu dies següents a la notificació/publicació de la resolució de concessió de l'ajuda, transcorregut el qual no s'acceptarà cap renúncia.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 01-01-2024 fins a 31-01-2024
Normativa
  • Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla estatal per a l'accés a l'habitatge 2022-2025. (BOE 16, de 19.01.2022).
  • ORDRE 3/2022, de 27 de maig, del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, d'aprovació de bases reguladores per a la concessió directa del Bo Lloguer Jove, i convocatòria per a l'exercici 2022 (DOGV núm. 9352, de 01/06/2022).

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

L'aportació documental o esmena, si és el cas, la realitzarà la persona sol·licitant (o el representant legal) que haja presentat la sol·licitud d'ajuda.

Requisits

Tindre un expedient ja iniciat dels programes d'ajudes al lloguer de la direcció general competent en matèria d'emergència habitacional i funció social de l'habitatge.

Com es tramita

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Des de 01-01-2024 fins a 31-01-2024

- Si heu oblidat presentar la documentació, una vegada realitzada la vostra sol·licitud d'ajudes, podreu incloure-la en aquest tràmit només durant el termini de presentació de sol·licituds.

 

- Si heu rebut un requeriment (d'esmena o d'una altra mena), la documentació s'ha d'aportar en el termini que la Direcció General d'Emergència Habitacional, Funció Social de l'Habitatge i Observatori de l'Hàbitat i Regeneració Urbana o els serveis territorials hagen establit en el requeriment.

 

En cas d'haver finalitzat el termini d'esmena d'objeccions de l'expedient d'ajudes, si s'aporta documentació per a completar-lo o esmenar-lo, no es tindrà en compte.

 

Per a l'abonament de l'ajuda de les persones beneficiàries, segons l'Ordre 3/2022, de 27 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores del Bo Lloguer Jove, convocatòria 2022, hauran d'aportar la sol·licitud d'abonament de l'ajuda i la documentació justificativa:

 

- De l'1 al 15 d'octubre de 2023, justificants bancaris o rebuts acreditatius del pagament del lloguer o del preu de cessió de l'habitatge o habitació de l'exercici 2023 abonats fins a aquest moment que no s'hagueren presentat durant els terminis anteriors.

 

- Durant el mes de gener de 2024, justificants bancaris o rebuts de l'any 2023 restants que no s'hagen pogut entregar en els terminis anteriors.

Forma de presentació
Presencial

Preferentment, en el de les seus dels serveis territorials d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica on haja presentat la sol·licitud o se li haja requerit, situats a Alacant (av. Aguilera, 1, entreplanta) Castelló (av. Mar, 16) i València (Gregori Gea, 27).

En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.

En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament.

En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

 

En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

Telèfon d'informació 012 - 96 386 60 00.

Resolució

Òrgans resolució
Direcció General d'Emergència Habitacional, Funció Social de l'Habitatge i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Habitatge i urbanisme
      • Lloguer
        • Altres Tràmits
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Habitatge i urbanisme