Detall de Procediment

Subvencions destinades al sanejament dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb especials dificultats economicofinanceres

Codi SIA: 2944382
Codi GUC: 22696
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(21-11-2023
04-12-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concessió de subvencions als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana destinades a l'amortització extraordinària d'operacions d'endeutament financer a llarg termini formalitzat amb entitats bancàries i disposat.

Requisits

Requisits

Els beneficiaris de les subvencions hauran de reunir els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Quedaran excloses d'aquest règim d'ajudes els Ajuntaments que podent-se adherir al compartiment Fons d'Ordenació regulat en el Reial decret llei 17/2014, de 26 de desembre, conforme a les Resolucions de la Secretaria General de Finançament Autonòmic i Local, no han formalitzat en cap exercici sol·licitud d'adhesió.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiaris els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que travessen dificultats financeres, en presentar un nivell d'endeutament viu superior al 110% dels ingressos corrents liquidats en l'exercici 2022, en els termes disposats en l'article 53 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, i disposició final trentena primera de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2013.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9728, amb data 20/11/2023)

Formularis documentació

Les sol·licituds de subvenció, acompanyades de la documentació requerida, es formularan en els models oficials i aniran dirigides a la Direcció General d'Administració Local, de la Presidència de la Generalitat. Aquestes sol·licituds es presentaran signades per la persona que ocupe la presidència de l'entitat, en els models de sol·licitud general de subvencions i de sol·licitud específica d'ajudes per a finançar les actuacions contemplades en la present convocatòria, i aniran acompanyades de la següent documentació: a) Informe de la intervenció local sobre els següents extrems: · Nivell de deute viu consolidat sobre els ingressos corrents liquidats en l'exercici 2022. · Capital viu pendent d'amortitzar d'operacions d'endeutament financer a llarg termini formalitzat amb entitats bancàries i disposat. b) Certificat de Secretaria sobre els següents extrems: · Aprovació de la liquidació de l'exercici 2022. · Adhesió al compartiment Fons d'Ordenació regulat en el Reial decret llei 17/2014, de 26 de desembre, conforme a les Resolucions de la Secretaria General de Finançament Autonòmic i Local. c) Certificat acreditatiu d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes. d) Certificats de l'Agència Tributària estatal i autonòmica, i de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent en les seues obligacions i de no ser deutor per reintegrament de subvencions al fet que estiguera obligat, en el supòsit d'oposició expressa al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació. e) Respecte de les dades bancàries, d'acord amb la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aprova la implementació del sistema informàtic PROPER i es regulen les actuacions automatitzades de la Intervenció de la Generalitat Valenciana, serà obligatori utilitzar el següent tràmit telemàtic per a totes les actuacions d'alta, modificació i baixa d'aquestes dades. https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648

Presentació

Presentació

Telemàtica
Únicament es presentaran les sol·licituds de subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica a continuació: www.gva.es accedint als apartats Administracions/Ajudes i Subvencions/Administracions Locals, signada pel representant del municipi. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud s'haurà de disposar de certificat digital ja siga de l'entitat, del president de l'entitat o del representant davant la Generalitat. Tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) www.accv.es.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Presentació de les sol·licituds i de la documentació requerida.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Per a determinar la quantia de les subvencions, es tindran en compte com a criteris: a) El percentatge de deute viu que excedisca del 110% dels ingressos corrents liquidats en l'exercici 2022 del respectiu municipi: Fins a 25%: 1 punt. De 26% a 50%: 2 punts. De 51% a 100%: 3 punts. De 101% a 200%: 4 punts. De 201% en avant: 5 punts. b) Nombre d'habitants de dret de l'entitat, segons les xifres de població aprovades pel Govern que figuren en l'últim padró municipal vigent. Fins a 1.000 habitants: 5 punts. De 1.001 fins a 5.000 habitants: 4 punts. De 5.001 fins a 20.000 habitants: 3 punts. De 20.001 fins a 50.000 habitants: 2 punts. De 50.001 habitants en avant: 1 punt. Per a l'obtenció de la quantia individualitzada de la subvenció corresponent a cada entitat local beneficiària, es dividirà l'import global màxim establit en la present convocatòria, entre el total dels punts obtinguts, atesos els anteriors criteris, resultant un valor per cada punt que es multiplicarà pel total de punts que obtinga l'entitat beneficiària.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Les entitats beneficiàries estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut de les bases reguladores de les presents subvencions, de la resolució de concessió i, en general, de la normativa vigent que li siga aplicable. En tot cas, són obligacions de les entitats beneficiàries les establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Observacions

Observacions

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podran les persones interessades interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10.1.a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'import global màxim per a finançar aquestes subvencions ascendeix a 1.050.000,00 euros, amb càrrec al capítol VII, línia de subvenció S1075000 «Ajudes destinades al sanejament financer dels municipis amb especial dificultat economicofinancera», del programa 05.05.02.125.10, Administració Local i organització territorial del Consell, del pressupost de la Generalitat per a 2023.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de 6 mesos comptats a partir de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, transcorregut el qual sense que s'haja notificat resolució expressa podran entendre's desestimades les corresponents sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 8.1 del Decret 32/2022, de 18 d'octubre, del president de la Generalitat, en relació amb l'article 25.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
des de: 08-09-2023

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit permet la justificació via telemàtica de documents a un expedient obert de la convocatòria d'ajudes destinades al sanejament dels Ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb especials dificultats economicofinanceres.

Termini

Termini

L'aportació de documents es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la seua resolució, mentre no se li haja requerit i l'expedient no estiga arxivat. Si ja se li ha requerit, la documentació s'aportarà en el termini que l'Administració establisca.

Documentació

Documentació

Quan siga per iniciativa de l'interessat, aportarà la documentació que estime pertinent. Si es tracta de requeriment administratiu, la que se li sol·licite en aquest.

Impresos associats

Presentació

Presentació

Telemàtica
Únicament es presentaran les justificacions de la subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica a continuació: www.gva.es accedint als apartats Administracions/Ajudes i Subvencions/Administracions Locals, signada pel representant del municipi. Per a poder tramitar telemàticament la justificació s'haurà de disposar de certificat digital ja siga de l'entitat, del president de l'entitat o del representant davant la Generalitat. Tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) www.accv.es.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Aquest tràmit permet la subsanació o aportació via telemàtica de documents a un expedient obert de la convocatòria d'ajudes destinades al sanejament dels Ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb especials dificultats economicofinanceres.

Termini

Termini

L'aportació de documents es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la seua resolució, mentre no se li haja requerit i l'expedient no estiga arxivat. Si ja se li ha requerit, la documentació s'aportarà en el termini que l'Administració establisca.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Únicament es presentaran les justificacions de la subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica a continuació: www.gva.es accedint als apartats Administracions/Ajudes i Subvencions/Administracions Locals, signada pel representant del municipi. Per a poder tramitar telemàticament la justificació s'haurà de disposar de certificat digital ja siga de l'entitat, del president de l'entitat o del representant davant la Generalitat. Tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) www.accv.es.