TECE- Sol·licitud de participació en el procediment, mitjançant pública concurrència, per a l'obtenció d'ajudes per a la compra d'habitatge públic amb finalitats socials

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 2893276
|
Codi GVA: 22710
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 01-07-2022

Fins 07-10-2022

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Ajuda, amb caràcter de subvenció, dirigida a entitats locals i el seu sector públic per a l'adquisició d'habitatges per a la creació i/o ampliació del seu patrimoni públic d'habitatges municipals.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 01-07-2022 fins a 07-10-2022
Normativa
  • ORDRE 5/2022, de 23 de juny, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria per al 2022 de les subvencions per a l'adquisició i millora d'habitatges del programa d'increment del parc públic...
  • Resolució de 2 de novembre de 2022, de la Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana, per la qual s'amplia el termini per a la presentació de la justificació de les subvencions per a l'adquisició i millora d'habitatges del Programa d'increment del parc públic d'habitatges, finançat pel...

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Poden sol·licitar aquesta subvenció les entitats locals i el seu sector públic a través dels seus representants legals.

Requisits

La sol·licitud ha d'estar signada mitjançant signatura electrònica avançada, basada en un certificat reconegut, pel representant legal de l'entitat beneficiària.

Com es tramita

Procés de tramitació

PASSOS

 

El procediment de tramitació, establit en l'apartat seté de l'Ordre 5/2022, de 23 de juny de 2022, serà telemàtic.

 

En cas que la sol·licitud no reunisca els requisits, es concedirà un termini de 10 dies per a la seua esmena. Si no s'esmena, s'entendrà desistit de la seua petició, prèvia resolució.

 

La persona titular de la direcció general competent en matèria d'habitatge i regeneració urbana resoldrà la concessió de l'ajuda sol·licitada.

Criteris de valoració

Per a determinar la prioritat de les sol·licituds presentades, l'únic criteri objectiu per al procediment de concessió serà el del moment de presentació de sol·licituds, d'acord amb l'excepció que preveu l'article 165.2.f de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic...

Més
Òrgans de tramitació
Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 01-07-2022 fins a 07-10-2022

Les sol·licituds es podran presentar des de l'1 de juliol fins al 7 d'octubre de 2022, tots dos inclòs.

Documentació

1. Amb caràcter general, les sol·licituds s'acompanyaran de la documentació següent:

 

a) Model de sol·licitud normalitzat degudament omplit.

b) Certificat de la secretaria municipal de l'acord d'adquisició dels habitatges per l'òrgan competent, que incloga el procediment seguit i les característiques bàsiques dels habitatges quant a titularitat, dades cadastrals i registrals.

c) Informe de la intervenció municipal que acomplisca la base 8a.1.f.

d) Informe del tècnic municipal sobre la necessitat de la intervenció per a l'adequació de l'habitatge/edifici que incloga l'estimació del cost de les obres d'habitabilitat, accessibilitat o adequació que siguen necessàries realitzar, incloses les despeses professionals i els tributs que origine l'execució d'aquestes obres, d'acord amb la base 8a.2.

e) Model de domiciliació bancària.

 

2. En cas de sol·licitar l'ajuda amb posterioritat a l'adquisició dels habitatges, a més de la documentació descrita en l'apartat anterior, s'hauran de presentar els documents següents:

 

NOTA: en el tràmit telemàtic aquests documents estan marcats com a opcionals.

 

a) Informe de la intervenció que incloga una llista classificada de les despeses de l'adquisició (d'acord amb la base 13a).

b) Factures o documents de valor probatori de la despesa i, si és el cas, documentació acreditativa del pagament.

c) La taxació dels habitatges (signada per un tècnic municipal o per un certificat de taxador degudament acreditat).

d) Còpia de l'escriptura d'adquisició i inscripció en el Registre de la Propietat.

e) Testimoni fotogràfic dels habitatges adquirits i els seus annexos.

f) En el cas d'haver fet obres de millora, memòria tècnica o projecte, si és el cas, pressupost d'obres, aprovació de la despesa i factures corresponents.

Forma de presentació
Telemàtica

Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica de manera telemàtica i mitjançant el model normalitzat.

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats des de l'endemà a la publicació de la convocatòria i posarà fi a la via administrativa. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les entitats beneficiàries podran...

Més
Quantia i cobrament

QUANTIA DE LES AJUDES:

 

1. Respecte de les adquisicions d'habitatges:

 

a) En cas d'habitatges individualitzats i els seus annexos: la quantia màxima de la subvenció serà el 100 % del preu d'adquisició de l'habitatge i els seus annexos, amb els límits de preu màxim per habitatge establits per als habitatges protegits de règim general en la disposició transitòria segona del Decret 191/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual es modifiquen determinats preceptes del Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament d'habitatges de protecció pública, o la normativa que el substituïsca.

 

b) En el cas d'edificis complets: l'import subvencionable serà un màxim de mil dos-cents seixanta euros per metre quadrat construït (1.260 €/m² construït) segons consten en el cadastre i fins a un màxim d'un milió dos-cents seixanta mil euros (1.260.000 €).

 

2. Respecte d'altres despeses associades a l'adquisició:

 

a) La contractació de serveis de taxació, assessoria, mediació o gestoria immobiliària contractada per l'entitat adquirent, fins a un màxim del 3 % del valor d'adquisició de l'immoble (impostos, despeses notarials i registrals exclosos) i amb un import màxim de vint mil euros (20.000 euros).

 

b) Despeses inherents a l'adquisició, fins a un màxim d'1,5 % del valor d'adquisició de l'immoble (impostos exclosos) i amb un import màxim de quinze mil euros (15.000 euros).

 

c) Addicionalment i en el cas de ser necessàries obres d'habitabilitat, accessibilitat o adequació, podran rebre una ajuda amb fons procedents del Ministeri de fins a 6.000 euros per habitatge per a aquestes obres, amb la qual podran sufragar fins al 75 % d'aquestes, incloses despeses professionals i tributs, sempre que consten degudament acreditats. Aquest finançament podrà ser incrementat amb fons de la Generalitat fins a arribar als 8.000 euros per habitatge, amb els quals es podran sufragar fins al 100 % del cost de l'obra i despeses associades, i fins a esgotar disponibilitat pressupostària.

 

ABONAMENT DE LES AJUDES:

 

1. Amb caràcter general, el pagament de la subvenció es farà prèvia justificació de l'entitat beneficiària de l'adquisició dels habitatges.

 

2. Les bestretes o abonaments es faran segons el que estableix la base dotzena de les bases.

 

3. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació.

Òrgans resolució
Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana.
Esgota via administrativa
Si

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Obres públiques, urbanisme i habitatge