Detall de Procediment

Sol·licitud de subvencions destinades a universitats públiques de la Comunitat Valenciana per a la realització de projectes i iniciatives en matèria de memòria històrica i democràtica valenciana, durant l'exercici 2023.

Codi SIA: 2895444
Codi GUC: 22720
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(14-03-2023
13-04-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar per a l'exercici 2023, en règim de concurrència competitiva, les subvencions destinades a les universitats públiques de la Comunitat Valenciana per a la realització de projectes i iniciatives en matèria de memòria històrica i democràtica valenciana, durant l'exercici 2023.

Observacions

Observacions

ACTUACIONS SUBVENCIONABLES 1. Les actuacions que es podran subvencionar són, entre altres, les següents: a) L'organització de congressos, simposis, seminaris, jornades, trobades, conferències, xarrades o taules redones, així com, exposicions temporals relacionades amb la promoció i difusió de la memòria històrica i democràtica valenciana. Queden expressament exclosos les despeses de restauració i el lliurament d'obsequis de qualsevol tipus vinculats amb la realització de les activitats assenyalades en el paràgraf anterior. Les subvencions que puguen concedir-se per a contribuir a finançar les despeses derivades del pagament a persones ponents i moderadores per la seua intervenció en qualsevol de les activitats ressenyades en aquest apartat s'atindran als límits establits pel Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pels Decrets 64/2011, de 27 de maig, i 95/2014, de 13 de juny, tots dos del Consell. b) La realització de treballs de recerca, informes de censos, produccions audiovisuals i projectes educatius relacionats amb la memòria històrica i democràtica valenciana. c) L'edició de publicacions relacionades amb les actuacions descrites en els apartats a) i b). 2. Per a la realització d'aquestes actuacions les universitats públiques de la Comunitat Valenciana beneficiàries podran, prèvia comunicació a la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de memòria democràtica, subcontractar amb tercers fins al 100% de l'import de l'actuació subvencionada, en el marc del que es disposa en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en relació amb l'article 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la citada Llei, i amb l'article 165.2 n) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. 3. No seran subvencionables aquelles actuacions que hagen obtingut ajudes o subvencions, públiques o privades, per un import que abast el cent per cent (100%) del seu cost real. 4. Les activitats que se subvencionen podran executar-se des de l'1 de gener de 2023 fins al 31 de desembre de 2023, sense esperar que la concessió de les subvencions es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte. Les activitats subvencionades hauran d'executar-se en el territori de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits

- Una universitat no podrà, en una mateixa convocatòria i per a la mateixa actuació subvencionable, presentar una sol·licitud pròpia i, al mateix temps, una sol·licitud conjunta amb una altra o altres universitats. - Quedaran excloses, en el marc d'aquesta convocatòria, les universitats públiques de la Comunitat Valenciana en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Universitats públiques de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

- El termini de presentació de sol·licituds serà de un mes, i es computarà des de l'endemà al de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV nº 9552 de 13.03.2023). Data inicie termini: 14.03.2023 Data fi termini: 13.04.2023 - L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a la inadmissió a tràmit de la sol·licitud.

Formularis i documentació

Juntament amb la sol·licitud es presentarà la següent documentació: 1. Un programa detallat del pla del projecte o actuacions a realitzar. El programa serà únic per sol·licitud i haurà d'estar subscrit per la persona responsable de l'activitat, en el qual s'hauran de detallar, com a mínim, (independentment que la Universitat vulga aportar altres documents relacionats amb el programa que milloren la seua sol·licitud) els següents aspectes: a) Totes i cadascuna de les actuacions proposades, amb una descripció precisa del seu contingut. b) Els objectius a aconseguir amb el desenvolupament de cadascuna de les actuacions incloses en el programa, vinculant la seua transcendència i repercussió social amb la mena de beneficiaris a què vagen destinades. c) Una explicació raonada i detallada de la vinculació que, segons el parer de la Universitat, existisca entre el programa d'activitats presentat i l'objecte d'aquesta convocatòria. d) El calendari precís de compliment i els terminis d'execució previstos, tant per al programa d'activitats en el seu conjunt com per a cadascuna de les activitats proposades en particular. e) El pressupost on figure una descripció desglossada i detallada per partides dels costos corresponents tant al pla d'actuacions en el seu conjunt, com a cadascuna de les actuacions en particular, degudament signat per la persona que exercisca les funcions de secretària del departament de la Universitat. f) El nom i nivell de responsabilitat de les persones que, des de l'entitat sol·licitant, es facen càrrec d'assegurar l'adequat compliment i la completa execució de l'activitat o activitats ressenyades en el programa. 2. Certificat expedit per l'òrgan competent de la respectiva universitat, en el qual es facen constar les dades completes i exactes del compte bancari en la qual procediria, si escau, ingressar l'import de la subvenció concedida. En el cas de ser de nou perceptor o canvi de compte bancari, s'haurà de tramitar mitjançant el tràmit automatitzat previst en l'article 5 de l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. El procediment d'alta, modificació o baixa de les domiciliacions bancàries es realitzarà mitjançant el tràmit automatitzat a través del següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648 3. Declaració responsable del responsable del departament de la Universitat, en la qual s'assumisca el compromís de donar l'adequada publicitat al finançament que puga obtindre's en l'àmbit de la convocatòria, en qualsevol promoció que s'efectue de l'actuació o actuacions subvencionables.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Es requerirà a les universitats de la Comunitat Valenciana interessades que no reunisquen els requisits exigibles o que no hagen aportat amb la seua sol·licitud els documents ressenyats en la convocatòria perquè, en el termini màxim i improrrogable de deu dies hàbils, esmenen o acompanyen els documents preceptius amb indicació que, si així no ho feren, li les tindrà per desistides de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica sobre procediment administratiu comú. - L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general competent en matèria de memòria democràtica, que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució. - Les sol·licituds admeses a tràmit seran avaluades per una comissió de valoració, que elevarà proposta motivada de resolució a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de memòria democràtica. - El termini per a tramitar les sol·licituds i resoldre i publicar les resolucions serà de sis mesos com a màxim, a comptar des de la data de publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les universitats públiques de la Comunitat Valenciana interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La valoració dels projectes presentats aconseguirà com a màxim 10 punts i s'efectuarà conformement als criteris objectius següents: a) Programa d'actuacions previstes, la seua viabilitat i el cost total d'aquelles, a partir del programa presentat: fins a cinc (5) punts. Per a assignar la puntuació corresponent a aquest primer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres: adequació del projecte als objectius de la subvenció; coherència de les activitats proposades; metodologia i calendari; recursos humans i materials previstos; aportació de mitjans propis; col·laboració amb altres entitats o institucions: b) Repercussió del pla d'actuacions a realitzar: fins a tres (3) punts. Per a assignar la puntuació corresponent a aquest segon criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres: definició dels resultats esperats; incidència del projecte en la societat; potencials beneficiaris; interés social i cultural del projecte; abast de les mesures de difusió i divulgació proposades; publicació, prevista o ja realitzada, dels resultats de les activitats programades. c) Ús del valencià durant el desenvolupament de l'activitat i/o en les diferents publicacions que, si escau, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió i divulgació dels seus resultats: fins a dos (2) punts. Per a assignar la puntuació corresponent a aquest tercer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres: - La possible utilització del valencià durant el desenvolupament de congressos, jornades, conferències, xarrades, seminaris i altres activitats semblants que guarden relació amb l'objecte de la convocatòria. - L'ús, així mateix, del valencià en cartells, tríptics, fullets, quaderns, catàlegs, separates, revistes, llibres i altres publicacions editades amb motiu de la realització d'aqueixes actuacions. 2. Des de la comissió de valoració es podrà instar les entitats beneficiàries perquè reformulen les seues sol·licituds en els termes previstos per l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en relació amb l'article 61 del Reglament de desenvolupament de la citada Llei, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

1. Són obligacions de cada entitat beneficiària les que preveu la base reguladora quarta: a) Tindre consignat en el seu pressupost l'import destinat al compliment del programa d'actuacions presentat, de conformitat amb el document de desglossament de costos que haurà d'aportar i de conformitat amb el que preveu la convocatòria respectiva. b) Realitzar, dins del termini previst per la respectiva convocatòria, l'actuació o les actuacions que fonamenten la concessió de la subvenció. c) Acreditar davant de la conselleria amb competències en matèria de memòria democràtica la realització de l'actuació o les actuacions subvencionades, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció. d) El sotmetiment a actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb les subvencions concedides. e) Comunicar a la conselleria amb competències en matèria de memòria democràtica, mitjançant una certificació expedida per l'òrgan competent de la respectiva universitat, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, amb la indicació expressa de l'import de les subvencions obtingudes, dels conceptes als quals es destinaran i de si cobreixen el cent per cent (100 %) del cost total real de l'actuació o les actuacions. La comunicació ha d'efectuar-se tan prompte com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. f) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la seguretat social, de conformitat amb el que preveuen els articles 22 i 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. g) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics. h) Adoptar les mesures necessàries per a evitar que la realització de les actuacions que preveu el programa presentat en el marc de la respectiva convocatòria puga suposar, sobretot si es duen a terme subcontractacions, la creació o el manteniment d'obstacles o barreres que impliquen un incompliment de la normativa vigent en matèria de garantia de la unitat de mercat. A l'efecte d'acreditar aquesta circumstància, les entitats beneficiàries han d'aportar una declaració responsable. i) Facilitar l'exercici de les funcions d'inspecció i control per part de la conselleria amb competències en matèria de memòria democràtica, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'actuació o les actuacions objecte de la subvenció. j) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control que preveu la normativa aplicable. k) Deixar constància expressa del finançament atorgat per la conselleria amb competències en matèria de memòria democràtica per mitjà de la convocatòria corresponent, tant en qualsevol acte o mitjà que s'empre per a difondre i promocionar l'actuació o actuacions subvencionades, com també en tota publicació o relació amb tercers que tinga com a objectiu divulgar-les. Així mateix, s'hi han d'incloure, en qualsevol mena de publicació vinculada amb l'actuació o les actuacions subvencionades, el logotip de la Generalitat amb la denominació de la conselleria esmentada i les altres marques identificatives o commemoratives que puga establir la Generalitat, que seran oportunament comunicades a les entitats beneficiàries des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de memòria democràtica. l) Justificar les subvencions concedides en el termini màxim establit en la resolució, que és el 15 de novembre de 2023, davant de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de memòria democràtica. m) Presentar una memòria justificativa de les actuacions efectivament realitzades, degudament signada per la persona responsable d'aquestes, que expresse els resultats obtinguts pel que fa als objectius plantejats en el programa inicial i en el pla d'actuacions aportats juntament amb la sol·licitud de la subvenció. n) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits que preveu la base quinzena. o) No estar incurses en les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aspecte sobre el qual s'aportarà declaració responsable. p) Complir les obligacions derivades de la normativa vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern que siguen exigibles a les entitats que concórreguen a cada convocatòria. 2. L'incompliment de les obligacions anteriors produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada, la deixarà sense efecte i donarà lloc, si és el cas, a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de manera especial, atenent el que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Observacions

Observacions

Contra la resolució del procediment de concessió de les subvencions, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA 1. Les subvencions seran de quantia variable, determinada proporcionalment en funció de la puntuació obtinguda en virtut dels criteris de valoració i distribució establits en les bases reguladores octava i novena. Per a obtindre l'ajuda serà necessari que el projecte presentat haja superat en la seua valoració 5 punts. 2. Si l'import total de les subvencions calculades de conformitat amb el que es disposa en el paràgraf anterior fora superior a l'import global màxim destinat a finançar aquesta convocatòria, se subvencionarà a les entitats beneficiàries en atenció a l'ordre de major a menor puntuació obtinguda fins a esgotar el crèdit màxim disponible en la convocatòria. PAGAMENT 1. El pagament a les entitats interessades de les subvencions concedides es realitzarà d'acord amb les següents condicions: a) El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 15 de novembre de 2023, no sent aquest termini ampliable. b) El compte justificatiu simplificat contindrà la informació que es detalla en el resolc tretze d'aquesta convocatòria: b1. Una memòria d'actuacions, subscrita per la persona responsable d'aquestes, en la qual s'indiquen les activitats realitzades i els resultats obtinguts, i es justifique el compliment de les condicions imposades, si escau, en la resolució de concessió. b2. Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació de l'actuació, del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, data de pagament. En el seu cas, la universitat beneficiària indicarà les desviacions esdevingudes en relació amb les despeses pressupostades. Aquesta relació estarà certificada i signada per la persona que, dins de cada universitat, ostente el càrrec les competències del qual li habiliten per a deixar constància fefaent de tals extrems, adjuntant a la mateixa còpia de les factures i/o documents justificatius de la despesa realitzada. L'import a justificar serà, en tot cas, el 100 per 100 de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor a la concedida, es procedirà a minorar la quantia concedida de forma directament proporcional conforme al procediment establit en la base quinzena. b3. Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seua procedència. b4. En el seu cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests. 2. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran d'una sola vegada quan es presenten, es comproven i s'aproven els justificants corresponents. 3. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció, sense perjudici que es concedisca, amb caràcter previ a l'adopció de qualsevol decisió, el tràmit d'audiència legalment establit.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a tramitar les sol·licituds i resoldre i publicar les resolucions serà de sis mesos com a màxim, a comptar des de la data de publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les universitats de la Comunitat Valenciana interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador aplicable serà el previst en els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la normativa que la desplega.
Termini justificació:
des de: 01-07-2023
fins a: 15-11-2023

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Justificacií de les subvencions concedides per a l’exercici 2023, destinades a universitats públiques de la Comunitat Valenciana, per a la realització d’actuacions relacionades amb la memòria històrica i democràtica valenciana.

Termini

Termini

El termini màxim per a la justificació de la subvenció concedida finalitzarà el 15 de novembre de 2023. Aquest termini no és ampliable.

Documentació

Documentació

a) Una memòria d’actuacions, subscrita per la persona responsable d’aquestes, en la qual s’indiquen les activitats realitzades i els resultats obtinguts, i es justifique el compliment de les condicions imposades, si escau, en la resolució de concessió. b) Una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, de conformitat amb el model que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, amb identificació de l’actuació, del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i, en el seu cas, data de pagament. Si existiren, la universitat beneficiària indicarà les desviacions esdevingudes en relació amb les despeses pressupostades. Aquesta relació estarà certificada i signada per la persona que, dins de cada universitat, exercisca el càrrec les competències del qual l’habiliten per a deixar constància fefaent d’aquests aspectes, i haurà d’adjuntar-se còpia de les factures i/o documents justificatius de la despesa realitzada. L’import a justificar serà, en tot cas, el 100 per 100 de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor que l’atorgada, es minorarà la quantia concedida de forma directament proporcional conforme al procediment establit en la base quinzena. c) Un detall d’altres ingressos o subvencions que hagen finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seua procedència. d) En el seu cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats d’aquests. S’hauran d’incloure, en qualsevol mena de publicació vinculada amb l’actuació o actuacions subvencionades, el logo de la Generalitat amb la denominació de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, i aquelles altres marques identificatives o commemoratives que puga establir la Generalitat.