Sol·licitud d'autorització d'instal·lacions fixes de tractament de residus no perillosos, així com la seua ampliació, modificació substancial o trasllat (centre gestor de residus no perillosos, G04)

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 3014264
|
Codi GVA: 22758
Descarregar informació
Termini obert

Des de 19-05-2023

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Sol·licitar a l'autoritat competent de la Comunitat Valenciana l'autorització de les instal·lacions fixes (centre gestor) en les quals es vulguen desenvolupar operacions de tractament (valorització i/o eliminació) de residus no perillosos que estiguen situades en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, així com l'ampliació, modificació substancial o trasllat d'aquestes.

 

A l'efecte d'aquest procediment, s'entendrà per:

 

- «centre gestor o instal·lació de tractament de residus no perillosos»: unitat tècnica fixa, dins de la qual es duguen a terme una o més de les operacions de tractament enumerades en els annexos II i III de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.

 

- «gestor de tractament de residus no perillosos»: persona física o jurídica que realitze operacions de tractament (valorització i/o eliminació) d’aquests residus en un centre gestor.

 

- «ampliació»: la incorporació de nous residus a les operacions i/o processos de tractament ja autoritzats.

 

- «modificació substancial»: la incorporació de noves operacions de tractament i/o processos a l'autorització ja concedida, així com l'increment de la capacitat de tractament de qualsevol de les operacions i/o processos de tractament autoritzats.

 

Queden exemptes del règim d'autorització que preveu aquest procediment les instal·lacions o parts d'aquestes utilitzades per a la investigació, el desenvolupament i l’experimentació de nous tractaments de residus situades a la Comunitat Valenciana. Tot i això, amb caràcter previ a la realització d'aquestes activitats, s'informarà d’aquestes a l'autoritat competent de la Comunitat Valenciana mitjançant una declaració responsable, en la qual s'indique el tractament, el tipus i la quantitat de residu i el temps estimat d'aquesta activitat.

 

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 19-05-2023
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 19-05-2023
Observacions

- L'autorització es concedirà per un termini màxim de 8 anys, passat el qual es renovarà automàticament per períodes successius equivalents prèvia inspecció favorable per part de l'autoritat competent de la Comunitat Valenciana.

 

- La informació de l'autorització s'incorporarà al Registre de producció i gestió de residus, dependent del ministeri competent en matèria de residus, de conformitat amb l'article 63 de la Llei 7/2022.

 

- La transmissió de les autoritzacions estarà subjecta a inspecció prèvia i comprovació, per l'autoritat competent, del fet que les persones físiques o jurídiques que duran a terme les operacions de tractament de residus i les instal·lacions en què aquelles es realitzen compleixen amb el que regula l’esmentada Llei 7/2022 i les seues normes de desplegament. Si es troba en aquest supòsit, no haurà de seguir aquest procediment, sinó el procediment administratiu específic per a això, que es troba en l’enllaç següent:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?idioma=ES&id_proc=2200

 

Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Les persones físiques o jurídiques titulars dels centres gestors o instal·lacions fixes de tractament de residus no perillosos.

 

Requisits

Les persones físiques o jurídiques que sol·liciten l'autorització de la instal·lació com a centre gestor de residus no perillosos han de ser les titulars de la instal·lació.

 

Respecte de les persones físiques o jurídiques que vulguen fer les operacions de tractament en la instal·lació esmentada —tant si són titulars de la instal·lació com si no—, hauran de disposar de l'autorització, concedida per l'autoritat competent de la comunitat autònoma on tinguen la seua seu social, que les habilita per a desenvolupar les corresponents operacions de tractament.

 

En aquest sentit, en l'apartat E de la sol·licitud d'autorització de la instal·lació, s'ha d’indicar la persona física o jurídica que realitzarà les operacions de tractament en la instal·lació. En el cas dels gestors de tractament la seu social dels quals es trobe en una comunitat autònoma diferent de la valenciana, s'haurà d'aportar la còpia de la resolució d'autorització de gestor de tractament.

 

Si la persona física o jurídica que realitzarà les operacions de tractament té seu o domicili social a la Comunitat Valenciana i no disposa d'autorització de gestor de tractament, haurà de sol·licitar-la a l'autoritat competent d'aquesta comunitat autònoma a través del següent enllaç:

 

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=16562

 

En els casos en els quals la persona física o jurídica que sol·licite l'autorització per a fer operacions de tractament de residus siga titular de la instal·lació on es desenvoluparan aquestes operacions, l'autoritat competent en matèria de residus de la Comunitat Valenciana podrà concedir una autorització única que comprenga la de la instal·lació i la de gestor de tractament només quan el domicili o la seu social del gestor de tractament i la seua instal·lació se situen a la Comunitat Valenciana, segons el que preveu l'article 33.3. de la Llei 7/2022.

 

NO S’HA D'UTILITZAR AQUEST TRÀMIT PER A SOL·LICITAR L'AUTORITZACIÓ D'INSTAL·LACIONS EN LES QUALS NOMÉS ES FA L'EMMAGATZEMATGE DE RESIDUS NO PERILLOSOS EN L'ÀMBIT DE LA RECOLLIDA AMB CARÀCTER PROFESSIONAL, la qual s’ha de sol·licitar mitjançant el procediment específic disponible en la pàgina web de la Conselleria.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud d'autorització acompanyada de la documentació requerida.

 

- Si la sol·licitud no reunira els requisits exigibles o l’Administració considerara necessària l’ampliació de dades, es requerirà a l’interessat que ho esmene de conformitat amb el que estableix l'article 68 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

- Una vegada comprovada la suficiència i l’adequació de la documentació presentada, i prèvia visita de comprovació de la instal·lació, l’autoritat competent per a resoldre dictarà, si és el cas, la resolució per la qual es concedisca l’autorització, i procedirà a la seua inscripció en el Registre general de gestors autoritzats de residus de la Comunitat Valenciana i a la seua publicació en les llistes de gestors de la pàgina web de la Conselleria a efectes informatius.

 

- D'acord amb l'article 33.12 de la Llei 7/2022, el termini màxim establit per a dictar i notificar la resolució que pose fi al procediment d'autorització serà de 10 mesos. Transcorregut el termini previst sense haver-se notificat la resolució expressa s'entendrà desestimada la sol·licitud presentada.

 

Sol·licitud

Termini
Des de 19-05-2023

Durant tot l’any.

Documentació
1) Imprés de sol·licitud d'autorització d'instal·lacions fixes de tractament de residus no perillosos, segons model normalitzat. 2) Acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret de la representació que exerceix el signant de la sol·licitud, llevat que aquesta representació estiga inscrita...
Saber més
Taxa o pagament

Taxes 2023:

 

Model 046-9756: taxa per serveis administratius d?intervenció ambiental

Tipus de taxa: (9756) autoritzacions i comunicacions de producció i gestió de residus.

Tipus de tarifa: autorització, ampliació o modificació substancial tractament residus no sotmesos a AAI (311,84 euros)

 

A. Obtenció del formulari a través de SARA:

Passos:

1. Ompliu el formulari corresponent amb les dades que se sol·liciten i feu clic en el botó "Generar imprés".

2. Comproveu que el primer model PDF és correcte i feu clic en el botó "Acceptar".

3. Una pantalla mostrarà les dades identificatives del model. Torneu a fer clic en el botó "Acceptar".

4. Feu clic en el botó "Imprimir" per a obtindre les còpies necessàries.

5. Comproveu que els exemplars que el vostre ordinador us proporciona porten impresos en l?apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb aquesta informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament.

Vegeu l?enllaç «Generació de taxes de medi ambient»

 

B. Pagament

1. A través del pagament telemàtic genèric.

Les persones que disposen de DNI electrònic o certificat electrònic, i hagen generat prèviament la taxa per Internet, podran fer el pagament telemàticament.

Vegeu l?enllaç ?Pagament telemàtic genèric?.

2. A través de la banca electrònica, banca telefònica, càrrec en línia, de les entitats financeres col·laboradores:

Els mitjans a través dels quals es poden efectuar els ingressos a favor de la Generalitat són diversos, però no totes les entitats financeres col·laboradores en la recaptació de tributs els tenen tots habilitats.

3. En oficines i caixers de les entitats financeres col·laboradores:

Els mitjans a través dels quals es poden efectuar els ingressos a favor de la Generalitat són diversos, però no totes les entitats financeres col·laboradores en la recaptació de tributs els tenen tots habilitats.

Vegeu en enllaços: "Formes de pagament i entitats col·laboradores".

Forma de presentació
Telemàtica
D'acord amb la disposició addicional octava de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, la tramitació dels procediments administratius i de les obligacions d'informació previstes en aquesta llei, tant per a les persones físiques com per a les...
Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 19-05-2023
Forma de presentació
Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a...
Saber més

Resolució

Termini màxim
La resolució es podrà recórrer en alçada davant de l’òrgan superior jeràrquic al que la va dictar en el termini d’un mes, segons el que preveuen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Obligacions
1) En el cas en què el titular de la instal·lació de tractament de residus no realitze les operacions de tractament de residus en la instal·lació, haurà de comunicar a l'autoritat competent de la Comunitat Valenciana la identitat del gestor de tractament, així com qualsevol modificació que es...
Saber més
Observacions

La resolució es podrà recórrer en alçada davant de l’òrgan superior jeràrquic al que la va dictar en el termini d’un mes, segons el que preveuen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sancions
El ejercicio de una actividad de gestión de residuos sin la preceptiva autorización, o con ella caducada o suspendida, así como el incumplimiento de las obligaciones impuestas en las autorizaciones, constituyen infracciones graves o muy graves, y podrán dar lugar a la imposición de sanciones,...
Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Medi ambient
      • Residus i reciclatge
  • Empreses
    • Medi ambient
      • Residus
      • Autoritzacions i llicències