Sol·licitud de subrogació de contracte d'arrendament de vivenda, en grups de vivendes de promoció pública propietat de la Generalitat Valenciana, del cònjuge per defunció del titular, desistiment-renúncia del contracte per part del/la titular, sense consentiment del/la cònjuge, abandó de la vivenda per part del/la titular, separació, divorci, nul·litat.

Entitat Valenciana de Vivenda i Sòl EVHA

Codi SIA: 211052
|
Codi GVA: 2306
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Actualitzar el titular del contracte d'arrendament, com a representant de la unitat de convivència, després d'un succés que precise d'això.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

- Quan es produïsca alguna novetat, aquesta se li comunicarà per correu certificat en l'adreça que figure en la sol·licitud. Que *EVHA no es pose en contacte amb Vosté significa que l'expedient està en tràmit i segueix el seu curs normal.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Membres de la unitat de convivència adjudicatària amb capacitat per a contractar, i que ostenten la condició de representants de la unitat de convivència i que a més complisquen els requisits per a ser adjudicataris d'aquesta mena d'habitatges (D. 106/2021, Art. 12)(D.68/2023 Art. 60 i *ss)

Requisits

Tindre la consideració de representant de la unitat de convivència, designat per la resta de membres.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la documentació.

- Comprovació de documentació i del fet que es troba al corrent de pagament.

- Proposta per part d'EIGE, que és la unitat que tramita.

- Resolució per part de la Direcció General d'Obres Públiques, Projectes Urbans i Habitatge, que és l'òrgan que resol.

- Notificació de la resolució a l'interessat.

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

- Si el matrimoni es va celebrar abans de la firma del contracte d'arrendament, durant tot l'any.

 

- Si el matrimoni es va celebrar després de la firma del contracte d'arrendament:

 

· Per defunció: En els tres mesos següents a la data de la defunció.

 

· Desistiment-renúncia del contracte: En els quinze dies següents des de la data del desistiment-renúncia.

 

· Abandó de la vivenda: En el termini d'un mes des de la data de l'abandó.

 

· Separació, divorci, nul·litat: En els dos mesos següents a la notificació de la resolució judicial corresponent.

Documentació

EN QUALSEVOL CAS:

- Imprés de sol·licitud.

- DNI sol·licitant.

- Certificat d'empadronament col·lectiu amb expressió de data d'alta, expedit per l'ajuntament corresponent.

 

DE TOTS ELS INTEGRANTS DE LA UC MAJORS DE 16 ANYS:

- Fotocòpia de l'última declaració de la renda del sol·licitant, o, en defecte d'això

- Certificat d'Hisenda de no constar com a contribuent i 1 últimes nòmines o certificat de la pensió o certificat de l'oficina d'ús del mateix període

- Per a treballadors autònoms, fotocòpia dels pagaments fraccionats de l'IRPF, (Mod. 130) degudament validats

- Certificat negatiu de Béns expedit pel Centre de Gestió Cadastral.

 

PER DEFUNCIÓ:

- Certificat de defunció del titular, expedit pel Registre Civil.

 

PER DESISTIMENT-RENÚNCIA DEL CONTRACTE:

- Còpia del desistiment-renuncia del contracte.

 

PER SEPARACIÓ, DIVORCI O NUL·LITAT:

- Conveni regulador on s'atribuïsca l'ús de la vivenda arrendada.

- Sentència de separació, divorci o nul·litat./Escriptura pública de dissolució matrimonial inscrita en el Registre Civil

- Resolució judicial en la qual s'acorde orde d'allunyament o altres mesures civils que atribuïsquen l'ús de la vivenda a la parella del titular.

Forma de presentació
Telemàtica

Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica...

Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

 

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, capítols i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

 

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

 

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

 

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I preferentment en:

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

El temps màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de 3 mesos, a comptar de la data de recepció de la sol·licitud per l'òrgan competent per a la seua tramitació, sense perjuí del que establix l'art. 42.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions...

Saber més
Observacions

Recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient , en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació de la resolució.