Detall de Procediment

Sol·licitud de canvi de titularitat en contractes de compravenda amb preu ajornat i en contractes d'accés diferit a la propietat per separació/divorci/nul·litat de matrimoni o separació de béns o per defunció, d'habitatge ubicat en grup d'habitatges de promoció pública.

Codi SIA: 211053
Codi GUC: 2307
Organisme: ENTITAT VALENCIANA D'HABITATGE I SÒL EVHA
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Actualitzar la titularitat d'un habitatge després d'un succés que ho faça necessari.

Observacions

Observacions

Quan es produïsca alguna novetat, esta se li comunicarà per correu certificat a l'adreça que figure en la sol·licitud. Que EIGE no es pose en contacte amb vosté significa que l'expedient està en tràmit i seguix el seu curs normal.

Requisits

Requisits

Trobar-se al corrent de pagament (quotes, comunitat, IBI i taxes municipals).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Aquells que complisquen els requisits següents.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 8/2004, de 20 d'octubre, de la Generalitat, de l'Habitatge de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4867, de 21/10/04).
  • Decret 75/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de Protecció Pública a l'Habitatge (DOCV núm. 5517, de 22/05/07).
  • Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Habitatges de Protecció Pública (DOCV núm. 6047, d'01/07/09).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

- Imprés de sol·licitud. Per al cas de separació/divorci/nul·litat de matrimoni o separació de béns: - Fotocòpia del DNI i NIF del sol·licitant. - Sentència de separació/divorci/nul·litat. - Fotocòpia conveni regulador aprovat judicialment, o escriptura de liquidació de la societat legal de guanys en què se li adjudique el ple domini de l'habitatge. - Estar al corrent de pagament. Per al cas de mort: - Fotocòpia del DNI i NIF del sol·licitant. - Fotocòpia certificat de defunció del titular expedit per registre civil. - Fotocòpia de Llibre de família COMPLET. - Fotocòpia del Certificat d'últimes voluntats. - Fotocòpia testament/declaració d'hereus abintestat. - Fotocòpia quadern notarial de participació o d'adjudicació d'herència (si és procedent). - Fotocòpia iiquidació impost successions / nota d'exempció. - Certificat de la comunitat d'estar al corrent de pagament.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, capítols i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment en:

On dirigir-se

Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. ( https://sede.gva.es/va/sede_certificados ). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l'objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d'anotar-se el nom d'aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que li portarà a identificar-se mitjançant l'Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d'emplenar el formulari de dades generals. b) * Detall amb la major concreció possible la matèria objecte del tràmit * Emplene el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD" * Especifique la matèria objecte de la sol·licitud * Indique igualment l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Fer click sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de presentació). e) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la documentació. - Comprovació de documentació i del fet que es troba al corrent de pagament. - Proposta per part de l'EIGE, que és la unitat que tramita. - Resolució per part de la Direcció General d'Obres Públiques, Projectes Urbans i Habitatge, que és l'òrgan que resol. - Notificació de la resolució a l'interessat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació de la resolució.

Termini màxim

Termini màxim

El temps màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de 3 mesos, a comptar des de la data de recepció de la sol·licitud per l'òrgan competent per a la seua tramitació, sense perjuí d'allò que establix l'article 42.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú, a l'efecte d'interrompre el mencionat termini de 3 mesos.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa