Sol·licitud de bonificació personal (aplicable a vivendes de promoció pública amb contracte en arrendament)

Entitat Valenciana de Vivenda i Sòl EVHA

Codi SIA: 211054
|
Codi GVA: 2309
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Adequar la renda del lloguer a pagar per les unitats de convivència, a la seua composició i a la seua capacitat econòmica, reduint l'import del rebut a pagar.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

- Si una vegada concedida s'incorre en l'impagament de la renda o d'altres conceptes als quals s'estiga obligat, podrà ser-li retirada la Bonificació i estarà obligat a reintegrar les quantitats bonificades.

- En la notificació de la Resolució, que se li remetrà, figura el percentatge de bonificació que correspon, la data d'efectes i el període de validesa.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Adjudicataris d'habitatge de patrimoni públic d'habitatge de GVA amb Contracte d'arrendament en vigor.

Requisits

Trobar-se al corrent de pagament, de la renda

del lloguer i altres conceptes al fet que vinga obligat pel contracte.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la documentació.

- Comprovació *ý estudi de documentació.

- Proposta de *EVHA, que és l'òrgan que tramita.

- Resolució de la Direcció general de *EVHA.

- Notificació de la Resolució a l'interessat.

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

- Imprés de sol·licitud (firmat per tots els convivents majors de 16 anys).

 

- Certificat Municipal de Convivència (de TOTES les persones que convisquen en el domicili del titular).

 

- Certificat de la comunitat de trobar-se al corrent amb esta.

 

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR PER EL/LA SOL·LICITANT I TOTS ELS MEMBRES DE LA UNITAT DE CONVIVÈNCIA MAJORS DE 16 ANYS -entenent per unitat de convivència la formada per el/la titular del contracte i les altres persones que convisquen en l'habitatge arrendat.

 

Les persones que es troben treballant en el moment de la sol·licitud, justificaran els ingressos dels 12 mesos anteriors a la presentació amb:

a) En el cas de treballadors per compte d'altri: nòmines dels mesos treballats, certificat d'ingressos del centre de treball dels mesos treballats, o certificat de bases de cotització (expedit per la Tresoreria de la Seguretat Social).

b) En el cas de treballadors autònoms: fotocòpia dels pagaments fraccionats de l'IRPF (*MOD 130 o *MOD 131).

c) En el cas de treballadors de règim agrari: certificat de bases de cotització i jornades reals.

d) En el cas de treballadors de règim de la llar: certificat de bases de cotització i declaració jurada d'ingressos.

 

NOTA IMPORTANT: En la sol·licitud de bonificació s'inclou expressament l'autorització de la persona sol·licitant i de les altres persones convivents en l'habitatge majors de 16 anys, a l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl, per a recaptar la informació de caràcter tributari, econòmic i patrimonial necessària per a la tramitació i resolució del procediment.

Si no existiren dades disponibles que pogueren ser obtinguts per *EVHA, o es manifestara l'oposició a la seua obtenció, necessàriament s'haurà d'aportar la documentació de tots els majors de 16 anys que conformen la unitat de convivència que acredite prou els ingressos de tots els membres, inclosos, si és el cas, els certificats de qualsevol tipus prestació, pensió o subsidi de caràcter econòmic emesos per l'organisme competent.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica...

Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen, tant presencial com telemàticament.

 

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

 

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

 

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

 

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

 

I preferentment en:

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

El temps màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos, a comptar des de la data de recepció de la sol·licitud per l'òrgan competent per a tramitar-los, sense perjuí d'allò que s'ha establit en l'article 42.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les...

Saber més
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Observacions

Recurs d'alçada davant la SECRETÀRIA AUTONÒMICA D'HABITATGE, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació de la Resolució, quedant esgotada la via administrativa.

Òrgans resolució
C/ VINATEA, 14

46001 - València/Valencia