Sol·licitud d'ajudes per a les comunitats de regants, jutjats d'aigües, sindicats de regs i altres entitats de regadiu interessades en finançament per al desenvolupament d'actuacions d'adaptació de risc d'inundació a la Vega Baja del riu Segura

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 3013431
|
Codi GVA: 23966
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 15-01-2024

Fins 15-04-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Comunitats de regants, jutjats d'aigües, sindicats de regs i altres entitats de reg sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Les comunitats de regants, jutjats d'aigües, sindicats de regs o altres entitats de regadiu presentaran les sol·licituds telemàticament a través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat.

Mitjançant la presentació de la sol·licitud, l’entitat sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades que es recullen en aquesta i en la documentació que s’adjunta són verídiques, que està en possessió de la documentació que així ho acredita i queda a la disposició de la Generalitat, que podrà requerir, si ho estima oportú, per a la presentació, la comprovació, el control i la inspecció posterior. Quant a l’obligació de relacionar-se electrònicament amb l’Administració, caldrà ajustar-se al que disposa l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació.

- La instrucció dels expedients s'iniciarà en el servei amb competències en regadius, en funció de si se sol·liciten les ajudes establides en l'annex I de la resolució de la convocatòria.

- Les sol·licituds que complisquen els requisits establits en la resolució de la convocatòria s’admetran a tràmit i s’ordenaran d'acord amb la puntuació obtinguda en aplicació del barem acumulatiu, d'acord amb la proposta emesa per la comissió d'avaluació.

- Mitjançant resolució de la persona titular de la direcció general amb competències en regadiu, es publicaran les sol·licituds admeses a tràmit fins a completar l'import global màxim de cada convocatòria. Així mateix, es disposarà la desestimació de les sol·licituds que no puguen atendre’s per haver-se esgotat aquest import global màxim. Les sol·licituds que no complisquen els requisits establits es desestimaran i s’indicaran els motius.

- En la resolució que dicte la direcció general competent en regadius, s’inclourà la declaració dels projectes com a obres d’interés general de la Comunitat Valenciana.

- La direcció general competent en regadius, en funció de la dimensió funcional i econòmica de l’obra subvencionable, decidirà el caràcter anual o plurianual de la subvenció.

 

Criteris de valoració

Les sol·licituds presentades i esmenades, si és el cas, s'ordenaran d'acord amb la puntuació derivada de l'aplicació dels criteris de baremació.

Barem de les sol·licituds:

a) Actuacions que augmenten la capacitat hidràulica de séquies i assarbs per a millorar la capacitat de desaigüe que tenen.

Valoració del criteri:

≤ 5 % 10 punts

> 5 % ≤ 10 % 25 punts

> 10 % ≤ 20 % 40 punts

> 20 % 50 punts

 

b) Actuacions que siguen complementàries a altres prèviament finançades segons el Decret llei 13/2021, de 30 de juliol, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa d'ajudes per a actuacions de competència local en els municipis de la Vega Baja del Segura per a facilitar la inversió en sistemes urbans de drenatge i en actuacions de neteja sostenibles, en el marc del pla Vega Renhace per l'emergència climàtica i la necessitat d'urgent reactivació econòmica, i el Decret llei 13/2022, de 7 d'octubre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa d'ajudes complementàries per a actuacions de competència local en els municipis de la comarca de la Vega Baja del Segura i Crevillent, per a facilitar la inversió en actuacions urbanes sostenibles, en el marc del pla Vega Renhace, per l'emergència climàtica i la necessitat d'urgent reactivació econòmica.

Valoració del criteri: 25 punts.

c) Actuacions complementàries a altres executades directament per la conselleria competent en matèria d'agricultura, concretament amb competències en regadius, desenvolupades a partir de la de les inundacions de setembre de 2019.

Valoració del criteri: 25 punts.

 

Sol·licitud

Termini
Des de 15-01-2024 fins a 15-04-2024

El termini de presentació de les sol·licituds i la documentació serà de 3 mesos a partir del 15 de gener de 2024. (DOGV núm. 9754, de 28.12.2023)

Documentació

1) Les entitats, en el moment de formalitzar la seua sol·licitud, hauran d'aportar un projecte tècnic amb la descripció detallada de les actuacions previstes. El projecte inclourà un annex justificatiu de les millores en relació amb l'adaptació al risc d'inundació que s'obtindran amb les actuacions projectades.

2) D'acord amb la legislació ambiental corresponent, quan corresponga, els projectes hauran de disposar de la declaració, l’estimació o l’informe d'impacte ambiental favorable, que preveu la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, prèvia a l'emissió de la resolució d'admissió a tràmit de les obres. En cas contrari, no s’admetran a tràmit.

3) Documents que acrediten els drets de reg de l'entitat (concessió, inscripció) o de les agrupacions d'aquesta.

4) Certificat expedit per la persona que exercisca la secretaria de l'entitat, amb el vistiplau de la persona que exercisca la presidència, de no incórrer en cap causa de prohibició per a accedir a la condició de beneficiari de les ajudes, segons estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Les signatures han de ser digitals

5) Documentació que acredite el compliment de les obligacions fiscals i davant de la Seguretat Social del sol·licitant (certificat de l’Agència Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social), en cas que l’interessat no autoritze el fet que l’òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, o s’hi opose.

6) Certificat de la persona que exercisca la secretaria, amb el vistiplau de la persona que exercisca la presidència, de l'acord de sol·licitud adoptat per l'assemblea general, reflectit en acta amb l'acord de petició d'ajudes, facultats de representació, termini d'execució de les obres i una breu descripció de les obres per a les quals se sol·licita l'ajuda. Les signatures han de ser digitals. L'assemblea haurà d'haver-se realitzat en l'exercici de la convocatòria. No es donarà per vàlida la celebració d'aquesta tancat el termini de presentació de sol·licituds.

7) Ordenances o estatuts de la comunitat de regants aprovats per l’organisme de conca corresponent. Per a altres entitats de reg, ordenances o estatuts, còpies autèntiques d’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8) Caldrà formalitzar el tràmit electrònic d’alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat,

9) Còpia del document d’identificació fiscal, en cas de no autoritzar-ne la consulta.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 15-01-2024 00:00:00h
Descripció

En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye dels documents preceptius, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, ho esmene, amb la indicació que si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de...

Saber més
Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació...

Saber més

Resolució

Termini màxim

S'estableix un termini de sis mesos per a resoldre les sol·licituds, comptats a partir de la data de finalització de presentació de les sol·licituds.

 

 

Quantia i cobrament

- La subvenció concedible serà del 100 % de la inversió màxima auxiliable, fixada per referència al pressupost del projecte tècnic, aportat per l'entitat, després del tràmit de supervisió de projectes.

- Per al pagament de la subvenció, s’ha de justificar la realització de l’obra corresponent mitjançant l’aportació de les certificacions d’obra emeses per la direcció facultativa, amb les factures originals i els justificants del pagament d’aquestes, acompanyades d’un informe favorable del tècnic supervisor de l’Administració. A aquest efecte, el tècnic supervisarà l’execució de les unitats d’obra certificades i que aquestes s’ajusten al projecte aprovat.

- S'ha d’acreditar el pagament de la totalitat de cada factura mitjançant un certificat bancari del càrrec en el compte de la comunitat de regants i el corresponent abonament en el compte de l'expedidor de la factura o bé la transferència bancària per l'import total d'aquesta factura. Es podrà justificar el pagament mitjançant altres documents que tinguen valor probatori equivalent als anteriors amb validesa en el tràfic jurídic mercantil, sempre que així s’haja previst en les especificacions del contracte subscrit per a l’execució de les obres.

- L'import que s'haurà de pagar al beneficiari de l'ajuda serà el percentatge que corresponga del cost real de la inversió efectivament realitzada en funció de les certificacions de les obres executades i aprovades. En el cas que es produïsca una baixa en la contractació i l'import pagat pel beneficiari siga inferior, de la mateixa manera i en la mateixa proporció, aquesta baixa es reflectirà en la subvenció que es pagarà. En qualsevol cas, la quantitat que es pagarà no podrà superar l’import de la subvenció aprovada inicialment.

- La comunitat de regants assumirà íntegrament els sobrecostos de l'obra deguts a modificacions d'aquesta.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

Les entitats beneficiàries de les subvencions han de complir els preceptes que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la resta de normativa en vigor i, en concret, els següents:

a) Complir l’objectiu, executar el projecte o dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Justificar el compliment dels requisits i de les condicions que estableix la normativa aplicable i, si és el cas, en el corresponent informe tècnic de subvencionalitat, emés per l’òrgan instructor.

c) Sotmetre’s a les actuacions de control que hagen d’efectuar, en relació amb l’operació subvencionada, l’òrgan concedent i la Intervenció General de la Generalitat, i aportar la informació que se li requerisca en l’exercici d’aquestes actuacions.

d) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

e) Acreditar, mitjançant una declaració responsable, la no concurrència de cap de les circumstàncies que preveuen els punts 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

f) Comunicar a l’òrgan concedent, tan prompte com es conega i sempre amb anterioritat a la sol·licitud de pagament de la subvenció, l’obtenció d’altres ajudes públiques per al mateix projecte.

g) Reintegrar els fons percebuts quan corresponga, d’acord amb el que estableixen els articles 36, 37 i 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

h) Aportar declaració responsable de compliment de la norma sobre integració de persones amb diversitat funcional o, si és el cas, de l'exempció.

 

Observacions

Recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que la dicta o ser impugnats directament davant de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

Justificació

Termini
Des de 16-04-2024 fins a 26-09-2025

Un mes abans de la data prevista per a la finalització de les obres, l'entitat beneficiària li ho comunicarà a la persona tècnica supervisora de les mateixa, qui sol·licitarà a la Direcció General competent en matèria d'agricultura el nomenament d'una persona representant de l'Administració,...

Saber més
Observacions

LOGOS A UTILITZAR

Per a donar compliment a les obligacions de comunicació arreplegades en els art. 34 del Reglament (UE) 2021/241, de 12 de febrer, pel qual s'establix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència; l'art. 10 de l'Acord de Finançament entre la Comissió i el Regne d'Espanya i el art 9 de l'Orde HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, els beneficiaris hauran de fer visibles tots els logotips que conviuen en el Pla de Recuperació Transformació i Resiliència, que a este efecte s'adjunten per a annexar en la documentació posterior presentada per estos.

 

EXEMPLE CARTELL D'OBRA

Sobre la base del que es disposa en el Resolc 9, de la Resolució, de 20 de desembre de 2023, del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoca a les comunitats de regants, jutjats d'aigües, sindicats de regs o altres entitats de regadiu i titulars d'explotacions ramaderes, perquè formulen les seues propostes en relació amb mesures per a l'adaptació al risc d'inundació a la Vega Baixa del Segura. Així mateix, a l'efecte de publicitat, i l'import de la qual podrà incloure's en el projecte com a despesa finançable, s'haurà de complir el que es disposa en l'art. 16 del Reial decret 786/22, de 27 de setembre: «Conforme a l'article 28.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 31.1 del seu reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, els beneficiaris d'estes ajudes, per a donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions derivades d'este reial decret hauran d'incloure en cada edificació o instal·lació adaptada al risc d'inundació una placa que cite el present reial decret i incloga la imatge corporativa del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic. Igualment haurà de citar-se este reial decret en les convocatòries que realitze la Generalitat Valenciana, que deurà igualment incloure referències al mateix en la documentació electrònica que preparen en els corresponents portals autonòmics. S'adjunta el cartell d'obra que servirà com a model per a les actuacions.

 

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Ajudes i subvencions
      • Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Ajudes, crèdits i subvencions