Sol·licitud de participació en el procediment, mitjançant pública concurrència, per a l'obtenció d'ajudes per a la compra d'habitatge públic amb finalitats socials. - GVA.ES
Sol·licitud de participació en el procediment, mitjançant pública concurrència, per a l'obtenció d'ajudes per a la compra d'habitatge públic amb finalitats socials.
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud:
OBERT
(28-04-2023
–
13-09-2024)
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Esmena
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Ajuda, amb caràcter de subvenció, dirigida a administracions públiques, els seus organismes públics i altres entitats de dret públic, així com les seues empreses públiques, publique-privades i societats mercantils participades majoritàriament per aquestes administracions públiques en almenys el 50 per cent del capital, per a l'adquisició i millora, en el seu cas, d'habitatges per a la creació i/o ampliació dels patrimonis públics d'habitatge.
Requisits
Requisits
La sol·licitud ha d'estar signada mitjançant signatura electrònica avançada, basada en un certificat reconegut, pel representant legal de l'entitat beneficiària.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Poden sol·licitar aquesta subvenció les administracions públiques, els seus organismes públics i altres entitats de dret públic, així com les seues empreses públiques, publique-privades i societats mercantils participades majoritàriament per aquestes administracions públiques en almenys el 50 per cent del capital.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Les sol·licituds es podran presentar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV, fins al 13 de setembre de 2024 tots dos inclosos.
Formularis documentació
1. Amb caràcter general, les sol·licituds s'acompanyaran de la següent documentació:
a) Model de sol·licitud normalitzat degudament emplenat.
b) Dades i còpia del CIF de l'administració local o entitat del sector públic sol·licitant.
c) Dades identificatives i còpia del NIF del representant legal.
d) Justificant d'alta, en el sistema *PROPER, del compte on s'ha de realitzar l'ingrés de les ajudes.
e) Compromís de l'òrgan competent d'adquisició dels habitatges, que incloga les característiques bàsiques dels habitatges quant a titularitat, dades cadastrals i registrals.
f) Informe de la intervenció municipal donant compliment a la base 8a.1.f
g) Informe del tècnic municipal sobre la necessitat de la intervenció per a l'adequació de l'habitatge/edifici que incloga l'estimació del cost de les obres d'habitabilitat, accessibilitat o adequació que siguen necessàries realitzar, inclosos les despeses professionals i tributs que origine l'execució d'aquestes obres, conforme a la base 8a.2.
2. En cas de sol·licitar l'ajuda amb posterioritat a l'adquisició dels habitatges, a més de la documentació descrita en l'apartat anterior, s'haurà de presentar els següents documents:
a) Informe de la intervenció que incloga una relació classificada de les despeses de l'adquisició (d'acord amb la base 13a).
b) Factures o documents de valor probatori de la despesa, i documentació acreditativa del pagament.
c) La taxació dels habitatges signada per tècnic municipal competent o per certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el corresponent registre oficial, validada pels serveis municipals.
d) Còpia de l'escriptura d'adquisició i inscripció en el registre de la propietat.
e) Testimoniatge fotogràfic dels habitatges adquirits i els seus annexos, amb les *incicaciones de la base 13a.3.d)
f) En el cas d'haver realitzat obres de millora, memòria tècnica o projecte en el seu cas, pressupost d'obres, aprovació de la despesa i factures corresponents.
NOTA: en el tràmit telemàtic aquests documents estan marcats com a opcionals.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Les sol·licituds es presentaran pels interessats en el registre de la Conselleria, a través de mitjans electrònics, en model normalitzat, i estaran signades electrònicament, mitjançant signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, pel seu representant legal. (Base 7a).
En cas que la sol·licitud no reunisca els requisits, es concedirà un termini de 10 dies per a la seua esmena. Si no s'esmenara s'entendrà desistit de la seua petició, prèvia resolució (Base 9a).
La persona titular de la direcció general competent en matèria d'habitatge i regeneració urbana resoldrà la concessió de l'ajuda sol·licitada, a proposta de l'òrgan instructor col·legiat que elaborarà la corresponent proposta de concessió o denegació de les ajudes i determinació de les seues quanties.
L'òrgan instructor estarà integrat per la persona titular de la Subdirecció General d'Habitatge i Regeneració Urbana i dues persones designades per la Direcció General entre el personal funcionari d'aqueixa mateixa Direcció General, actuant com a secretària de l'òrgan col·legiat una persona adscrita al servei *tramitador de les ajudes.
Les resolucions de concessió de les ajudes seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (Base 11a).
Criteris de valoració
Criteris de valoració
Per a determinar la prioritat de les sol·licituds presentades, l'únic criteri objectiu per al procediment de concessió serà el del moment de presentació de sol·licituds, conforme a l'excepció contemplada en l'article 165.2.f) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, fins a esgotar la dotació pressupostària de la convocatòria. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual es dispose de la documentació completa o en la qual haja sigut realitzada, en el seu cas, l'esmena de la sol·licitud. (Base 10a).
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana.
- Direcció General d'Habitatge
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 1
46018 - València/Valencia
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
QUANTIA DE LES AJUDES:
1. Respecte de les adquisicions d'habitatges:
a) En cas d'habitatges individualitzats i els seus annexos: la quantia màxima de la subvenció serà el 100% del preu d'adquisició de l'habitatge i els seus annexos, amb els límits de preu màxim per habitatge establits per als habitatges protegits de règim general en la Disposició Transitòria Segona del Decret 191/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual es modifiquen determinats preceptes del Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament d'Habitatges de Protecció Pública, o normativa que el substituïsca.
b) En cas d'edificis d'habitatges: la quantia màxima de la subvenció serà el 100% del preu d'adquisició de l'edifici d'habitatges, excloent del mateix l'import dels locals comercials i annexos no vinculats, amb els límits de preu màxim per habitatge establits per als habitatges protegits de règim general en la Disposició Transitòria Segona del Decret 191/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual es modifiquen determinats preceptes del Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament d'Habitatges de Protecció Pública, o normativa que el substituïsca.
2. Respecte d'altres despeses associades a l'adquisició:
a) La contractació de serveis de taxació, assessoria, mediació o gestoria immobiliària contractada per l'entitat adquirent, fins a un màxim del 3% del valor d'adquisició de l'immoble (impostos, despeses notarials i registrals exclosos) i amb un import màxim de vint mil euros (20.000 euros).
b) Despeses inherents a l'adquisició, fins a un màxim de 1,5% del valor d'adquisició de l'immoble (impostos exclosos) i amb un import màxim de quinze mil euros (15.000 euros).
3. Addicionalment i en el cas de ser necessàries obres d'adequació podran rebre una ajuda amb fons procedents del Ministeri de fins a 6.000 euros per habitatge per a aquestes obres amb la qual podran sufragar fins al 75% d'aquestes, incloses despeses professionals i tributs sempre que consten degudament acreditats. Aquest finançament podrà ser incrementada amb fons de la Generalitat fins a aconseguir 8.000 euros per habitatge, amb els quals es podran sufragar fins al 100% del cost de l'obra i despeses associades, i fins a esgotar disponibilitat pressupostària.
ABONAMENT DE LES AJUDES:
1. Amb caràcter general, el pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació per l'entitat beneficiària de l'adquisició dels habitatges.
2. Les bestretes o abonaments es realitzaran conforme als establit en la base catorzena de les bases.
3. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació.
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la presentació de la sol·licitud i posarà fi a la via administrativa. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les entitats sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana.
- Direcció General d'Habitatge
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 1
46018 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí