Ajudes per als titulars d'explotacions ramaderes que formulen proposades en relació amb mesures per a l'adaptació al risc d'inundació a la Vega Baixa del Segura - GVA.ES
Ajudes per als titulars d'explotacions ramaderes que formulen proposades en relació amb mesures per a l'adaptació al risc d'inundació a la Vega Baixa del Segura
Què és
Desenvolupament d'actuacions d'adaptació i protecció enfront del risc d'inundació de les explotacions ramaderes
- Reial decret 786/2022, de 27 de setembre, pel qual es regula la concessió directa d'una subvenció per al desenvolupament d'actuacions d'adaptació del risc d'inundació de les edificacions, equipaments i instal·lacions o explotacions existents en la conca baixa del riu Segura, en la Comunitat...
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. (DOGV núm. 7464, de 12 de febrer de 2015)
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9323, de 22 d'abril de 2022)
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015)
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, Règim Jurídic del Sector Públic. (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015)
- Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol de 1998)
- Decret 118/2022, de 5 d’agost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries d’ajudes i subvencions. (DOGV
A qui va dirigit
Titulars d'explotacions ramaderes que se situen dins de l'àmbit territorial objecte de les ajudes, inscrites en el Registre General d'Explotacions Ramaderes (REGA).
Els titulars d'explotacions ramaderes presentaran les sol·licituds a través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat.
Mitjançant la presentació de la sol·licitud l'entitat sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en ella i en la documentació que s'adjunta són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat qui podrà requerir, si ho estima oportú, per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior. Quant a l'obligació de relacionar-se electrònicament amb l'Administració, s'estarà al que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú
Com es tramita
- Presentació de la sol·licitud i la documentació
- La instrucció dels expedients s'iniciarà en el Servei d'Ordenació Agrària.
- Les sol·licituds que complisquen els requisits establits en la resolució de la convocatòria seran admeses a tràmit, ordenant-se d'acord amb la puntuació obtinguda en aplicació del barem acumulatiu, d'acord amb la proposta emesa per la comissió d'avaluació.
- Mitjançant resolució de la persona titular de la direcció general amb competències en agricultura es publicarà les sol·licituds admeses a tràmit fins a completar l'import global màxim de cada convocatòria. Es disposarà la desestimació d'aquelles sol·licituds que no puguen auxiliar-se per haver-se esgotat aquest import global màxim. Les sol·licituds que no complisquen amb els requisits establits seran desestimades, indicant els motius.
- En la resolució que dicte la direcció general competent en agricultura s'inclourà la declaració dels projectes com a obres d'interés general de la Comunitat Valenciana.
- La direcció general competent en agricultura, en funció de la dimensió funcional i econòmica de l'obra a subvencionar, decidirà el caràcter anual o pluriennal de la subvenció.
Les sol·licituds presentades, i esmenades si escau, s'ordenaran d'acord amb la puntuació derivada de l'aplicació dels criteris de baremació. Barem de les sol·licituds: a) Ubicació de les explotacions en funció de la perillositat per inundació (PATRICOVA). Valoració del criteri: Ubicació en zones...
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- SOL·LICITUD D’AJUDA A L’ADAPTACIÓ AL RISC D’INUNDACIÓ EN LA VEGA BAIXA DEL SEGURA (ANNEX II)
- DECLARACIÓ D'AJUDES MINIMIS EN PROCEDIMENTS DE LA CONSELLERIA COMPETENT EN MATÈRIA D'AGRICULTURA EN CAS DE FUSIONS O ADQUISICIONS D'EMPRESES O EN CAS QUE UNA EMPRESA SE SEPARE EN DUES O MÉS EMPRESES INDEPENDENTS
- DECLARACIÓ D'AJUDES MÍNIMIS EN PROCEDIMENTS DE LA CONSELLERIA COMPETENT EN MATÈRIA D'AGRICULTURA
- DECLARACIÓ DE COMPROMIS EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)
- DECLARACIÓ de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR
- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA
- DECLARACIÓ RESPONSABLE COMPLIMENT DELS REQUISITS DNSH
- COMPROMÍS DE COMPLIMENT DE LES MESURES DNSH
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL SOL·LICITANT DE CESSIÓ DE DRETS PER A la LLUITA CONTRA EL FRAU
Sol·licitud
El termini de presentació de les sol·licituds i documentació serà de 3 mesos a partir del 15 de gener de 2024. (DOGV núm. 9754, de 28.12.2023)
1) Els sol·licitants, en el moment de formalitzar la seua sol·licitud, hauran d'aportar el pressupost i/o factures proforma en les quals figuren les unitats subvencionables i el seu corresponent preu unitari o, en els casos en què siga pertinent, juntament amb les autoritzacions, informes i llicències necessàries, s'aportarà el projecte d'actuació corresponent.
2) D'acord amb la legislació ambiental corresponent, quan corresponga, els projectes hauran de disposar de la declaració, estimació o informe d'impacte ambiental favorable, previstos en la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, prèvia a l'emissió de la resolució d'admissió a tràmit de les obres. En cas contrari no seran admeses a tràmit.
3) Comunicació Ambiental, Llicència ambiental o Autorització Ambiental Integrada atorgada segons la Llei 6/2014 de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats en la Comunitat Valenciana.
4) El formulari de sol·licitud incorporarà les següents declaracions responsables, que hauran de ser subscrites pels sol·licitants:
a) De no estar incurs en alguna de les circumstàncies recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
b) De compliment de la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, en el seu cas, l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.
c) Que disposa d'un pla d'igualtat efectiva de dones i homes, si escau, d'acord amb el que s'estableix en l'article 20 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, i l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
d) Compleix amb l'obligació d'informar tercers les dades de caràcter dels quals personal s'aporten en el procediment administratiu derivat de la presentació de la corresponent sol·licitud, de la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, així com del tractament dels mateixos per part d'aquesta.
Formularis
- SOL·LICITUD D’AJUDA A L’ADAPTACIÓ AL RISC D’INUNDACIÓ EN LA VEGA BAIXA DEL SEGURA (ANNEX II)
- DECLARACIÓ D'AJUDES MINIMIS EN PROCEDIMENTS DE LA CONSELLERIA COMPETENT EN MATÈRIA D'AGRICULTURA EN CAS DE FUSIONS O ADQUISICIONS D'EMPRESES O EN CAS QUE UNA EMPRESA SE SEPARE EN DUES O MÉS EMPRESES INDEPENDENTS
- DECLARACIÓ D'AJUDES MÍNIMIS EN PROCEDIMENTS DE LA CONSELLERIA COMPETENT EN MATÈRIA D'AGRICULTURA
- DECLARACIÓ DE COMPROMIS EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)
- DECLARACIÓ de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR
- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA
- DECLARACIÓ RESPONSABLE COMPLIMENT DELS REQUISITS DNSH
- COMPROMÍS DE COMPLIMENT DE LES MESURES DNSH
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL SOL·LICITANT DE CESSIÓ DE DRETS PER A la LLUITA CONTRA EL FRAU
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de...
On dirigir-se
- Resolució de 20 de desembre de 2023, del conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen les comunitats de regants, els jutjats d’aigües, els sindicats de regs o altres entitats de regadiu i titulars d’explotacions ramaderes, perquè formulen les seues propostes en relació amb...
- Extracte de la resolució de 20 de desembre de 2023, del conseller d’Agricultura Ramaderia i Pesca.
- RESOLUCIÓ de 8 d'octubre de 2024, per la qual s'amplien les quanties màximes de les ajudes convocades per la Resolució de 20 de desembre de 2023, del conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, per a l'exercici de 2024.
- EXTRACTE de la Resolució de 8 d'octubre de 2024, per la qual s’amplien les quanties màximes de les ajudes convocades per la Resolució de 20 de desembre de 2023, del conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, per a l’exercici de 2024.
Al·legació / Aportació
En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene amb la indicació de si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser...
Saber mésLes persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones interessades que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar...
On dirigir-se
Resolució
- S'estableix un termini de sis mesos per a resoldre les sol·licituds comptats a partir del dia següent al de la finalització de presentació de les sol·licituds.
- La subvenció a concedir serà del 100% de la inversió auxiliable, d'acord amb el pressupost presentat al costat de la sol·licitud d'ajuda o, en el seu cas, del projecte tècnic aprovat per la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera, després de l'informe del Servei de Supervisió de Projectes, Infraestructures i Gestió Energètica.
- El cost total final de les operacions projectades serà finançat en un 100% per aportació pública, que correspon al Fons de Recuperació i Resiliència del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, establint-se el límit màxim de l'aportació pública en 300.000 euros per operació. L'excés que poguera produir-se sobre aquesta aportació pública en alguna operació serà finançat íntegrament per la pròpia entitat beneficiària.
- Les actuacions es realitzaran a través d'empreses, d'entre les que els presenten oferta, d'acord amb el que es disposa en l'apartat dècim de l'annex II de la resolució i la normativa aplicable en cada cas.
Les entitats beneficiàries de les subvencions hauran de complir els preceptes establits en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i resta de normativa en vigor, i en concret els següents:
a) Complir l'objectiu, executar el projecte o realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.
b) Justificar el compliment dels requisits i condicions establits en la normativa aplicable i, en el seu cas, en el corresponent informe tècnic de subvencionalitat, emés per l'òrgan instructor.
c) Sotmetre's a les actuacions de control a efectuar, en relació amb l'operació subvencionada, per l'òrgan concedent i per la Intervenció General de la Generalitat, aportant quanta informació li siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
d) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.
e) Acreditar, mitjançant declaració responsable, la no concurrència de cap de les circumstàncies previstes en els punts 2 i 3, de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
f) Comunicar a l'òrgan concedent, tan prompte com es conega i sempre amb anterioritat a la sol·licitud de pagament de la subvenció, l'obtenció d'altres ajudes públiques per al mateix projecte.
g) Procedir al reintegrament dels fons percebuts quan corresponga, conforme al que s'estableix en els articles 36, 37 i 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
h) Aportar declaració responsable de compliment de la norma sobre integració de persones amb diversitat funcional, o en el seu cas l'exempció
- RESOLUCIÓ de 26 de juny de 2024, de la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera, per la qual s’admeten a tràmit les sol·licituds proposades per les comunitats de regants, jutjats d’aigües, sindicats de regs o altres entitats de regadiu i titulars d’explotacions ramaderes, en relació amb...
- RESOLUCIÓ de 30 de desembre de 2024, per la qual s'amplien les quanties màximes, per a l'exercici de 2024, de les ajudes convocades per la Resolució de 20 de desembre de 2023, del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoca a les comunitats de regants, jutjats d'aigües,...
- EXTRACTE de la Resolució de 30 de desembre de 2024, per la qual s'amplien les quanties màximes, per a l'exercici de 2024, de les ajudes convocades per la Resolució de 20 de desembre de 2023, del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoca a les comunitats de regants,...
- CORRECCIÓ D'ERRORS de la Resolució de 30 de desembre de 2024, per la qual s'amplien les quanties màximes, per a l'exercici de 2024, de les ajudes convocades per la Resolució de 20 de desembre de 2023, del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoca a les comunitats de...
Justificació
El pagament de les ajudes s'efectuarà prèvia justificació de la realització de les actuacions. Per a això, la persona o entitat beneficiària està obligada a efectuar la sol·licitud de pagament una vegada realitzades les inversions.
LOGOS A UTILITZAR
Per a donar compliment a les obligacions de comunicació arreplegades en els art. 34 del Reglament (UE) 2021/241, de 12 de febrer, pel qual s'establix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència; l'art. 10 de l'Acord de Finançament entre la Comissió i el Regne d'Espanya i el art 9 de l'Orde HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, els beneficiaris hauran de fer visibles tots els logotips que conviuen en el Pla de Recuperació Transformació i Resiliència, que a este efecte s'adjunten per a annexar en la documentació posterior presentada per estos.
EXEMPLE CARTELL D'OBRA
Sobre la base del que es disposa en el Resolc 9, de la Resolució, de 20 de desembre de 2023, del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoca a les comunitats de regants, jutjats d'aigües, sindicats de regs o altres entitats de regadiu i titulars d'explotacions ramaderes, perquè formulen les seues propostes en relació amb mesures per a l'adaptació al risc d'inundació a la Vega Baixa del Segura. Així mateix, a l'efecte de publicitat, i l'import de la qual podrà incloure's en el projecte com a despesa finançable, s'haurà de complir el que es disposa en l'art. 16 del Reial decret 786/22, de 27 de setembre: «Conforme a l'article 28.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 31.1 del seu reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, els beneficiaris d'estes ajudes, per a donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions derivades d'este reial decret hauran d'incloure en cada edificació o instal·lació adaptada al risc d'inundació una placa que cite el present reial decret i incloga la imatge corporativa del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic. Igualment haurà de citar-se este reial decret en les convocatòries que realitze la Generalitat Valenciana, que deurà igualment incloure referències al mateix en la documentació electrònica que preparen en els corresponents portals autonòmics. S'adjunta el cartell d'obra que servirà com a model per a les actuacions.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, presentaran la documentació justificativa telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent.
Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" -> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).
On dirigir-se
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Empreses
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Ajudes, crèdits i subvencions
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Ajudes i subvencions
- Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca
TEMA
- Medi ambient
- Aigua
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Ramaderia
PERFILS
- Ciutadania
- Persones amb discapacitat
- Persones desocupades
- Dones
- Estudiants
- Gent major
- Immigrants
- Xiquets i famílies
- Investigadors/ores
- Joves
- Pensionistes
- Persones en risc d’exclusió
- Docents
- Empresa
- Centres empresarials
- Cooperatives
- Establiments
- Fundacions
- Gran empresa
- Petita i mitjana empresa
- Professionals i autònoms
- Acadèmies
- Centres
- Entitats del tercer sector
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Ramaderia
- Agricultura
TEMÀTICA
- Instal·lacions i seguretat
- Prevenció d’accidents
- Sostenibilitat
- Afectació al medi
- Innovació
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones