Matriculació de l'alumnat lliure per a la realització de la prova unificada de certificació del Marc europeu comú de referència per a les Llengües de les ensenyances d'idiomes de règim especial a les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Valenciana corresponent a la convocatòria 2025, excepte anglés i valencià - GVA.ES
Matriculació de l'alumnat lliure per a la realització de la prova unificada de certificació del Marc europeu comú de referència per a les Llengües de les ensenyances d'idiomes de règim especial a les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Valenciana corresponent a la convocatòria 2025, excepte anglés i valencià
Què és
L'objecte del tràmit és la inscripció de l'alumnat lliure a les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Valenciana en la prova unificada de certificació que, en cas de superació, donarà lloc a l'obtenció del seu corresponent certificat, dins dels diferents nivells B1, B2, C1 i C2 que arreplega el Marc europeu comú de referència per a les Llengües.
Concretament es convoquen les següents proves:
1.Proves unificades de certificació del nivell B1 per a les següents llengües: alemany, àrab, espanyol com a llengua estrangera, basc, finés, francés, grec, italià, japonés, neerlandés, polonés, portugués, romanés, rus i xinés.
2. Proves unificades de certificació del nivell B2 per a les següents llengües: alemany, àrab, espanyol com a llengua estrangera, finés, francés, grec, italià, japonés, neerlandés, polonés, portugués, romanés, rus i xinés.
3. Proves unificades de certificació del nivell C1 per a les següents llengües: alemany, espanyol com a llengua estrangera, francés, italià i portugués.
4. Proves unificades de certificació del nivell C2 per a les següents llengües: alemany, francés i italià.
La Direcció General de Centres Docents es reserva el dret a suspendre qualsevol de les convocatòries de la prova en cas d'haver-hi circumstàncies sobrevingudes.
Els certificats de les escoles oficiales de idiomas són únics en tot l'estat espanyol amb validesa oficial de caràcter no universitari pel que fa a idiomes moderns.
La matrícula a la prova unificada de certificació estarà limitada per la capacitat d'espais i recursos humans de les seus de realització.
Per a qualsevol consulta sobre la matricula realitzada haureu de dirigir-vos a la pàgina web o a la secretaria de l'escola oficial d'idiomes on realitzareu la prova.
El llistat d'aquestes escoles està disponible en l'enllaç que s'indica a continuació: https://eoi.gva.es/es/centres
En cas de problemes amb la tramitació telemàtica contacten amb la secretaria de l'escola oficial d'idiomes en què s'estan matriculant.
- Decret 242/2019, de 25 d'octubre, d'establiment dels ensenyaments i del currículum d'idiomes de règim especial a la Comunitat Valenciana.
- Ordre 34/2022, de 14 de juny, de la consellera d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l'avaluació dels ensenyaments d'idiomes de règim especial i les proves de certificació dels nivells del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües a la Comunitat Valenciana.
- RESOLUCIÓ de 5 de febrer de 2025, de la Direcció General de Centres Docents, per la qual s’establixen el calendari i el procés d’inscripció i matriculació per a la realització de la prova unificada de certificació (PUC) en les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana, corresponents a...
A qui va dirigit
Persones interessades a matricular-se en la prova unificada de certificació d'un idioma i nivell del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) impartit en la Comunitat Valenciana.
1. Per a matricular-se en la prova unificada de certificació dels diferents nivells B1, B2, C1 i C2 del Marc europeu comú de referència (MECR), serà requisit tindre 16 anys complits l'any natural en què se celebre la prova.
2. La matrícula en la prova unificada de certificació no exigirà haver cursat ensenyaments previs a les escoles oficials d'idiomes.
3. La matrícula serà exclusivament telemàtica i es realitzarà des de les 09.00 hores del 17 de febrer fins a les 23.59 hores del 21 de febrer de 2025.
4. La matrícula a la prova unificada de certificació estarà limitada per la capacitat d'espais i recursos humans de les seus de realització.
5. En la pàgina web de cada escola oficial d'idiomes es podrà consultar la llista provisional i definitiva dels alumnes inscrits i matriculats en la PUC.
6. Alumnat estranger: Els ciutadans i les ciutadanes de qualsevol nacionalitat podran matricular-se en un idioma estranger diferent de l'oficial del país on van realitzar l'escolarització obligatòria.
Com es tramita
Per a poder matricular-se telemàticament en la prova unificada de certificació, l'alumnat lliure de tots els idiomes excepte anglés i valencià haurà de formalitzar la matrícula a través de l'assistent de tramitació de la Generalitat Valenciana des del dia 17 de febrer de 2025 fins al 21 de febrer de 2025.
Les persones interessades podran tramitar la sol·licitud sense certificat digital (denominat "SOL·LICITUD Presentació no autenticada") o amb certificat digital (denominat "SOL·LICITUD Presentació autenticada.
En cas de matricular-se en més d'un idioma haurà de fer un tràmit diferent per a cada idioma.
46015 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
MATRÍCULA TELEMÀTICA:
El període de matriculació d'este alumnat comprendrà des de les 10.00 hores del dia 17 de febrer fins a les 23.59 hores del 21 de febrer de 2025.
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=2540&version=amp
1. La matrícula es realitzarà exclusivament de manera telemàtica, inclòs el pagament de la taxa.
2. L'alumnat lliure haurà d'adjuntar la documentació següent en el tràmit telemàtic, si escau:
· Títol de família nombrosa.
· Títol de família monoparental.
· Víctimes de violència de gènere: resolució judicial o administrativa.
· Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu: certificat oficial expedit per l'òrgan competent de benestar social.
· Víctimes de terrorisme: acreditació del ministeri amb competències en aquesta matèria.
3. L'administració es reserva el dret a sol·licitar posteriorment els documents originals aportats telemàticament per comprovar la veracitat.
4. Els ciutadans i les ciutadanes de qualsevol nacionalitat podran matricular-se en un idioma estranger diferent de l'oficial del país en què van realitzar l'escolarització obligatòria.
Si hi ha coincidència entre la llengua pròpia del país del que és nacional i la llengua de la qual desitgen examinar-se, hauran d'aportar una certificació acadèmica d'escolarització obligatòria.
Taxes de matrícula per a la prova de certificació:
- per als nivells intermedi B1 i B2 i nivell avançat C1 - 68,56 euros (Taxa amb reducció provisional (10%) - 61,70 euros)
- per al nivell avançat C2 - 95,97 euros (Taxa amb reducció provisional (10%) per a nivell C2 - 86,37 euros)
4. Reducció del 50% del pagament de les taxes:
a) Persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %.
b) Membres de famílies monoparentals de categoria general.
c) Beneficiaris de família nombrosa de categoria general.
5. Exempció total del pagament de taxes:
a) Beneficiaris de família nombrosa de categoria especial.
b) Les persones que hagen sigut víctimes de violència de gènere (a l'empara de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre) i víctimes d'actes contra la dona (Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat).
c) Les persones que hagen patit danys físics o psíquics com a conseqüència d'actes terroristes (d'acord amb l'article 38 de la Llei 29/2011, de 22 de setembre).
* En qualsevol cas de reducció o d'exempció de taxes s'haurà d'adjuntar telemàticament la documentació justificativa.
* La falta de pagament, total o parcial, dins del termini de la taxa corresponent comportarà l'anul·lació de la corresponent matrícula, sense dret al reintegrament de les quantitats s'hagen abonat.
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=2540&version=amp. IMPORTANT! CONSELLS PER A FER CORRECTAMENT LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA Requisits tècnics informàtics: - https://www.gva.es/va/web/administracion-online/faqs-servicis-en-liniarequisits - https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents...
- Vegeu llista d'Escoles Oficials d'Idiomes
- Veure informació sobre les proves unificades de certificació de les escoles oficials d'idiomes
- Vegeu preguntes freqüents per a incidències tècniques
- Vegeu requisits tècnics informàtics
- Resolució de 4 de març de 2024, del director general de Centres Docents, per la qual es modifica la Resolució de 8 de febrer de 2024, de la Direcció General de Centres, per la qual s’establixen el calendari i el procés d’inscripció i matriculació per a la realització de la prova unificada de ...
- RESOLUCIÓ de 5 de febrer de 2025, de la Direcció General de Centres Docents, per la qual s’establixen el calendari i el procés d’inscripció i matriculació per a la realització de la prova unificada de certificació (PUC) en les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana, corresponents a...
Resolució
46015 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Educació i formació
- Ensenyaments artístics, d'idiomes i esportives
- Educació i formació
- Què faig si... ?
- Vull estudiar
- Proves d'accés
- Matriculació d'alumnes
- Vull estudiar