Presentació del certificat de la reducció d'ingressos en emplene de les obligacions de reducció temporal de tarifes en abonaments de transport, bons multiviatge i targetes moneder de les empreses concessionàries

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 3026273
|
Codi GVA: 25527
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 25-03-2025

Fins 05-05-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Determinació de la compensació per la reducció d'ingressos a fi de determinar i ordenar l'abonament de la compensació per la reducció temporal efectiva de les tarifes dels abonaments i títols de transport multiviatge propis de les empreses concessionàries, entre l'1 d'agost de 2024 i el 31 de gener de 2025 per a cada concessió de transport regular de viatgers per carretera d'ús general de competència de la Generalitat.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 25-03-2025 fins a 05-05-2025
EsmenaTermini obert
Des de 10-04-2024 00:00:00h
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 02-10-2023 00:00:00h
Normativa

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Les empreses concessionàries dels serveis públics de transport regular de viatgers per carretera d'ús general competència de la Generalitat, qualsevol que siga la seua situació administrativa.

Requisits

S'haurà de presentar una sol·licitud per cada concessió de servici públic.

 

Haver implantat un percentatge de descompte en el preu de determinats abonaments i títols multiviatge propis de les empreses concessionàries, en compliment del que es disposa en el Decret llei 6/2024, de 28 de juny, del Consell i en la resolució de 14 de juliol de 2023 de la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ de MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit.

Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del procediment telemàtic específic habilitat a este efecte, serà inadmesa.

 

2. ESMENA

- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es requerirà a l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu.

 

3. INSTRUCCIÓ

- La instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General de Transports i Logística.

4. RESOLUCIÓ

- Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que es complixen els requisits necessaris per a la concessió de les compensacions i formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre.

 

- La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori o òrgan en què esta delegue.

 

- La resolució de concessió determinarà la quantia concedida a la persona o entitat jurídica i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que hagen de subjectar-se la persona o entitat beneficiària.

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 25-03-2025 fins a 05-05-2025

Des del 25 de març de 2025 fins al 5 de Maig de 2025, els dos inclosos

Documentació

1. SOL·LICITUD de compensació, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic.

S'haurà de presentar una sol·licitud per cada concessió de servici públic.

 

2. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud:

 

2.1.- Certificat de la reducció d'ingressos i altres ajudes rebudes.

 

En cas d'haver rebut ajudes, subvencions, ingressos o recursos percebuts que financen els mateixos costos subvencionables, de qualsevol administració pública, s'indicaran estos imports, entitat concedent i any.

 

2.2.- Documente excel firmat digitalment que inclourà la següent informació:

 

Les declaracions responsables que arrepleguen els abonaments de transport i títols multiviatge propis de l'empresa concessionària comercialitzats a 31 de juliol de 2024, el seu preu a esta data, les targetes moneder, els servicis objecte de bonificació que han sigut efectivament prestats, el compromís d'aportar la documentació i informació addicional que se li requerisca per a la seua comprovació, i la següent informació:

 

a) Descripció i condicions d'utilització dels títols de viatge acollits a descompte.

b) Preu venda de cada títol de viatge a data 31/07/2024 i després de l'aplicació de la mesura.

c) Per als abonaments de transport i bons multiviatge, el nombre de títols de viatge venuts amb el descompte durant el període.

d) Per a les targetes moneder i similars, el nombre de cancel·lacions i la recaptació per les recàrregues durant el període.

L'arxiu Excel que han d'adjuntar al tràmit ha de ser un arxiu firmat digitalment. Per a la seua firma, una vegada emplenat el mateix, s'ha de firmar amb l'aplicació "autofirma". Una vegada firmat es genera un nou arxiu amb l'extensió "csig" que és el que han d'adjuntar al tràmit telemàtic.

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible...

Saber més

Esmena

Termini
Des de 10-04-2024 00:00:00h

En cas d'aportació documental voluntària, no s'estableix termini, en cas d'haver rebut requeriment d'esmena, el termini serà el que s'assenyala en el requeriment d'esmena.

Descripció

Aquest tràmit permet l'aportació de múltiples documents a un expedient de determinació de la compensació per la reducció d'ingressos a fi de determinar i ordenar l'abonament de la compensació per la reducció temporal efectiva de les tarifes dels abonaments de transport, els bons multiviatge i les...

Saber més
Documentació

- Formulari telemàtic de petició. - Els documents electrònics aportats necessaris per al seguiment de la seua sol·licitud, voluntàriament o per requeriment d'esmena de l'administració

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 02-10-2023 00:00:00h

De conformitat amb el que es disposa en l'article 82 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, es concedeix un termini de DEU (10) dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució, perquè puguen...

Saber més
Descripció

Aquest tràmit permet presentar al·legacions i l'aportació de múltiples documents a un expedient de determinació de la compensació per la reducció d'ingressos a fi de determinar i ordenar l'abonament de la compensació per la reducció temporal efectiva de les tarifes dels abonaments de transport,...

Saber més
Documentació

En la documentació aportada haurà de constar tota la informació necessària que permeta una correcta identificació de l'expedient telemàtic al qual fa referència. Resta de dades a emplenar com en el GUC de presentació de sol·licituds. Els documents a annexar han de ser els mateixos, però cal...

Saber més
Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible...

Saber més

Resolució

Termini màxim

- El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de TRES mesos des de la finalització del termini de sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's...

Saber més
Quantia i cobrament

En la determinació de compensació es tindran en compte els abonaments de transport, bons multiviatge i les targetes moneder als quals efectivament se'ls haja aplicat el descompte obligatori establit en el Decret llei 6/2024, de 28 de juny, admetent-se els xicotets arredoniments habituals per excés o per defecte.

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Infraestructures i transports
      • Transport de viatgers

TEMA

  • Mobilitat i transport
    • Transports
  • Territori i paisatge. Urbanisme
  • Administració pública

PERFILS

  • Empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Gran empresa

SECTOR

  • Transport i tecnologia
    • Transport per carretera

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions