Obtenció electrònica del certificat de retencions i ingressos a compte de l'IRPF corresponent a rendiments de treball dels empleats públics al servei de la Generalitat (excepte retribucions per nòmina del personal estatutari de sanitat) - GVA.ES
Obtenció electrònica del certificat de retencions i ingressos a compte de l'IRPF corresponent a rendiments de treball dels empleats públics al servei de la Generalitat (excepte retribucions per nòmina del personal estatutari de sanitat)
Què és
Este tràmit té per objecte acreditar les retencions i ingressos a compte de l'IRPF practicats per la Generalitat sobre els rendiments del treball abonats al personal que apareix detallat en l'apartat "A qui va dirigit" i que han sigut declarats en el model tributari 190 davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).
Mitjançant este tràmit s'obté, en suport electrònic, el certificat d'IRPF corresponent als citats rendiments.
1. El certificat només pot obtindre's a través de sol·licitud mitjançant presentació autenticada.
Amb caràcter general, es pot tramitar amb DNIe, FNMT (Fàbrica Nacional de La Moneda i Timbre) i amb els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV, a més de tots aquells acceptats per la plataforma de @firma que podrà consultar
El Personal de centres educatius també podrà obtindre el certificat d'IRPF mitjançant l'aplicació informàtica que posa a la seua disposició la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
La citada aplicació requerirà també sol·licitud autenticada https://ovidoc.edu.gva.es/
2. En el cas de problemes tècnics per a executar el tràmit, o davant dubtes de caràcter funcional, l'usuari podrà comunicar les incidències a través dels enllaços habilitats en l'apartat final “Ajuda”.
3. En cas d'impossibilitat d'obtindre el certificat, i degudament acreditada la causa de la seua no obtenció, els sol·licitants podran comunicar la incidència a través del formulari de consulta o del compte de correu electrònic certificadosrenta@gva.es que trobaran en l'apartat “Ajuda” d'esta informació bàsica o en "Preguntes freqüents" de l'apartat "d'Ajuda" quan accedisca al tràmit telemàtic.
Esta consulta només podrà ser atesa si el sol·licitant facilita les següents dades:
a) Identificació completa: nom complet i DNI/NIE.
b) Entitat pagadora dels rendiments (Generalitat /Organisme Autònom).
- Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària (BOE núm. 302, de 18.12.2003).
- Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i de modificació parcial de les lleis dels Imposts de societats, sobre la Renda de no Residents i sobre el Patrimoni.
- Reial decret 1065/2007, de 27 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs (BOE número 213, de 05/09/2007.)
- Decret 57/2013, de 3 de maig, expedició electrònica certificat IRPF (DOCV núm. 7018, de 07.05.2013).
A qui va dirigit
El personal al servici de l'Administració del Consell i dels Organismes Autònoms de la Generalitat, el personal docent dels centres públics de la Generalitat, el personal dels cossos de l'Administració de Justícia transferits a esta, així com els becaris i el personal estatutari de Sanitat, amb les següents especificacions:
Personal sanitari estatutari: mitjançant este tràmit només es podran certificar les percepcions que no corresponguen a retribucions de nòmina (com a gratificacions per assistència a tribunals, gratificacions per impartició de cursos, dietes, etc).
Entitats Autònomes IVIA i IVAJ: per a l'exercici 2023 i anteriors, el certificat que s'obtinga només arreplegarà els rendiments corresponents a les retribucions de nòmina. Per a l'exercici 2024, el certificat comprendrà tant les retribucions de nòmina, com les restants percepcions pagades per l'entitat en 2024 subjectes a IRPF.
Entitat Autònoma AVFGA: el certificat que es genere només arreplegarà els rendiments corresponents a retribucions de nòmina, ja es tracte de l'exercici 2024 o d'exercicis anteriors.
IMPORTANT: podrà obtindre el certificat d'IRPF mitjançant este tràmit el personal que, havent prestat servicis com a empleat públic de la Generalitat en l'exercici per al qual se sol·licita la informació, ja no mantinga esta condició a data de sol·licitud del certificat (personal jubilat, en excedència, becaris la beca dels quals haja finalitzat…)
Com es tramita
46003 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Els certificats electrònics d'IRPF es posaran a la disposició del contribuent amb anterioritat a l'obertura del termini de declaració d'este impost i romandran disponibles durant el termini de validesa tributària de les dades.
No cal, ja que el tràmit es fa exclusivament de manera telemàtica.
Els certificats electrònics de retencions i ingressos a compte de l'IRPF es poden obtindre: - Triant l'opció "SOL·LICITUD presentació autenticada", mitjançant certificat electrònic o DNI electrònic, i uns certs components instal·lats en el seu ordinador.
Resolució
El certificat que s'expedix té caràcter merament informatiu i no cap cap recurs contra ell, sense perjuí que l'interessat puga manifestar la seua disconformitat amb les dades arreplegades en el mateix i dels recursos que puguen interposar-se contra els actes administratius que es dicten posteriorment en relació amb esta informació.
46003 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Personal empleat públic GVA
PERFILS
- Administració i altres entitats
- Generalitat Valenciana