Detall de Procediment

Obtenció electrònica del certificat de retencions i ingressos a compte de l'IRPF corresponent a rendiments de treball dels empleats públics al servei de la Generalitat (excepte retribucions per nòmina del personal estatutari de sanitat)

Codi SIA: 211101
Codi GUC: 2570
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Este tràmit té per objecte acreditar les retencions i ingressos a compte de l'IRPF practicats per la Generalitat sobre els rendiments del treball abonats al personal que apareix detallat en l'apartat "qui pot sol·licitar-lo?" i que han sigut declarats en el model tributari 190 davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT). Mitjançant este tràmit s'obté, en suport electrònic, el certificat d'IRPF corresponent als citats rendiments.

Observacions

Observacions

1. El certificat només pot obtindre's a través de sol·licitud mitjançant presentació autenticada. Amb caràcter general, es pot tramitar amb DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT), així com amb els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV. En cas de dubte o problemes d'accés relacionats amb el certificat, el propi tràmit facilita un enllaç amb informació detallada (https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents). El Personal de centres educatius també podrà obtindre el certificat d'IRPF mitjançant l'aplicació informàtica que posa a la seua disposició la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. La citada aplicació requerirà també sol·licitud autenticada. https://acces.edu.gva.es/sso/login.xhtml?callbackurl=https://ovidoc.edu.gva.es/ 2. En el cas de problemes tècnics per a executar el tràmit, o davant dubtes de caràcter funcional, l'usuari podrà comunicar les incidències a través de les vies que es detallen en l'apartat “Dubtes sobre la tramitació telemàtica”, també disponibles una vegada s'accedix a la sol·licitud. 3. En cas d'impossibilitat d'obtindre el certificat, i degudament acreditada la causa de la seua no obtenció, els sol·licitants podran comunicar la incidència a través de: - “Formulari de consulta sobre Dubtes del Tràmit”, al qual es pot accedir a través de l'enllaç que figura en l'apartat “Dubtes sobre la tramitació telemàtica”. - El compte de correu electrònic certificadosrenta@gva.es Esta consulta només podrà ser atesa si el sol·licitant facilita les següents dades: a) Identificació completa: nom complet i DNI/NIE. b) Entitat pagadora dels rendiments (Generalitat /Organisme Autònom).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El personal al servici de l'Administració del Consell i dels Organismes Autònoms de la Generalitat, el personal docent dels centres públics de la Generalitat, el personal dels cossos de l'Administració de Justícia transferits a esta, així com els becaris i el personal estatutari de Sanitat, amb les següents especificacions: Personal sanitari estatutari: mitjançant este tràmit només es podran certificar les percepcions que no corresponguen a retribucions de nòmina (com a gratificacions per assistència a tribunals, gratificacions per impartició de cursos, dietes, etc). Organismes Autònoms IVIA, IVAJ i AVFGA: per a l'exercici 2023 i anteriors, el certificat que s'obtinga només arreplegarà els rendiments corresponents a les retribucions de nòmina. IMPORTANT: podrà obtindre el certificat d'IRPF mitjançant este tràmit el personal que, havent prestat servicis com a empleat públic de la Generalitat en l'exercici per al qual se sol·licita la informació, ja no mantinga esta condició a data de sol·licitud del certificat (personal jubilat, en excedència, becaris la beca dels quals haja finalitzat…)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Els certificats electrònics d'IRPF es posaran a la disposició del contribuent amb anterioritat a l'obertura del termini de declaració d'este impost i romandran disponibles durant el termini de validesa tributària de les dades.

Formularis i documentació

No cal, ja que el tràmit es fa exclusivament de manera telemàtica.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Els certificats electrònics de retencions i ingressos a compte de l'IRPF es poden obtindre: - Triant l'opció "SOL·LICITUD presentació autenticada", mitjançant certificat electrònic o DNI electrònic, i uns certs components instal·lats en el seu ordinador.

Enllaços

Enllaços

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública C/ Palau, 14 46003 València Tel: 012 Web: https://hisenda.gva.es/es/inicio

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública C/ Palau, 14 46003 València Tel: 012 Web: https://hisenda.gva.es/es/inicio

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa