Obtenció electrònica del certificat de retencions i ingressos a compte de l'IRPF corresponent a rendiments de treball dels empleats públics al servei de la Generalitat (excepte retribucions per nòmina del personal estatutari de sanitat) - GVA.ES
Obtenció electrònica del certificat de retencions i ingressos a compte de l'IRPF corresponent a rendiments de treball dels empleats públics al servei de la Generalitat (excepte retribucions per nòmina del personal estatutari de sanitat)
Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Què és
Este tràmit té per objecte acreditar les retencions i ingressos a compte de l'IRPF practicats per la Generalitat sobre els rendiments del treball abonats al personal que apareix detallat en l'apartat "qui pot sol·licitar-lo?" i que han sigut declarats en el model tributari 190 davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).
Mitjançant este tràmit s'obté, en suport electrònic, el certificat d'IRPF corresponent als citats rendiments.
1. El certificat només pot obtindre's a través de sol·licitud mitjançant presentació autenticada.
Amb caràcter general, es pot tramitar amb DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT), així com amb els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV.
En cas de dubte o problemes d'accés relacionats amb el certificat, el propi tràmit facilita un enllaç amb informació detallada (https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents).
El Personal de centres educatius també podrà obtindre el certificat d'IRPF mitjançant l'aplicació informàtica que posa a la seua disposició la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
La citada aplicació requerirà també sol·licitud autenticada. https://acces.edu.gva.es/sso/login.xhtml?callbackurl=https://ovidoc.edu.gva.es/
2. En el cas de problemes tècnics per a executar el tràmit, o davant dubtes de caràcter funcional, l'usuari podrà comunicar les incidències a través de les vies que es detallen en l'apartat “Dubtes sobre la tramitació telemàtica”, també disponibles una vegada s'accedix a la sol·licitud.
3. En cas d'impossibilitat d'obtindre el certificat, i degudament acreditada la causa de la seua no obtenció, els sol·licitants podran comunicar la incidència a través de:
- “Formulari de consulta sobre Dubtes del Tràmit”, al qual es pot accedir a través de l'enllaç que figura en l'apartat “Dubtes sobre la tramitació telemàtica”.
- El compte de correu electrònic certificadosrenta@gva.es
Esta consulta només podrà ser atesa si el sol·licitant facilita les següents dades:
a) Identificació completa: nom complet i DNI/NIE.
b) Entitat pagadora dels rendiments (Generalitat /Organisme Autònom).
- Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària (BOE núm. 302, de 18.12.2003).
- Reial decret 1065/2007, de 27 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs (BOE número 213, de 05/09/2007.)
- Decret 57/2013, de 3 de maig, expedició electrònica certificat IRPF (DOCV núm. 7018, de 07.05.2013).
A qui va dirigit
El personal al servici de l'Administració del Consell i dels Organismes Autònoms de la Generalitat, el personal docent dels centres públics de la Generalitat, el personal dels cossos de l'Administració de Justícia transferits a esta, així com els becaris i el personal estatutari de Sanitat, amb les següents especificacions:
Personal sanitari estatutari: mitjançant este tràmit només es podran certificar les percepcions que no corresponguen a retribucions de nòmina (com a gratificacions per assistència a tribunals, gratificacions per impartició de cursos, dietes, etc).
Organismes Autònoms IVIA, IVAJ i AVFGA: per a l'exercici 2023 i anteriors, el certificat que s'obtinga només arreplegarà els rendiments corresponents a les retribucions de nòmina.
IMPORTANT: podrà obtindre el certificat d'IRPF mitjançant este tràmit el personal que, havent prestat servicis com a empleat públic de la Generalitat en l'exercici per al qual se sol·licita la informació, ja no mantinga esta condició a data de sol·licitud del certificat (personal jubilat, en excedència, becaris la beca dels quals haja finalitzat…)
Com es tramita
46003 - València/Valencia
Sol·licitud
Els certificats electrònics d'IRPF es posaran a la disposició del contribuent amb anterioritat a l'obertura del termini de declaració d'este impost i romandran disponibles durant el termini de validesa tributària de les dades.
Resolució
46003 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Personal empleat públic GVA