Inscripció o actualització de dades en el Registre vitícola de la Comunitat Valenciana (RVCV)

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 211102
|
Codi GVA: 2581
Descarregar informació
Termini obert

Des de 01-01-2020

Fins 31-12-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Comunicar a l'Administració qualsevol canvi que es produïsca en el Registre vitícola, tant de titularitat com de característiques de la vinya de la parcel·la.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 01-01-2020 fins a 31-12-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Conreadors de vinya de vinificació de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Tindre la documentació necessària per a justificar el canvi del Registre vitícola sol·licitat.

Sol·licitud

Termini
Des de 01-01-2020 fins a 31-12-2025

Podrà presentar-se la sol·licitud per a inscriure o actualitzar els dades que consten en el Registre Vitícola entre l'1 de gener i el 30 de juny de cada any.

Amb la finalitat de dur a terme la integració dels dades que consten en el registre vitícola en el SIEX amb el major rigor possible, s'amplien els terminis regulats en l'article 4 de l'Ordre 7/2018, de 13 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, referits a les sol·licituds d'actualització del registre vitícola fins al 31 de desembre de 2025, per Resolució de 24 de març de 2023, de la directora general de Política Agrària Comuna, d'ampliació de terminis d'inscripció i actualització en el registre vitícola de la Comunitat Valenciana.

A partir de 2026, el termini per a presentar sol·licituds per a inscriure o actualitzar els dades que consten en el Registre Vitícola es realitzarà durant els primers 6 mesos.

 

Documentació

- Imprés de sol·licitud normalitzat i omplit degudament.

- Documentació acreditativa de la identitat del sol·licitant, en cas que aquests no autoritzen la consulta de dades d'identitat indicada en la sol·licitud. En cas de persones jurídiques, NIF i escriptura de constitució de la societat, al costat de la documentació acreditativa de la identitat del representant i els poders de representació.

- La titularitat de la parcel·la sol·licitada es comprovarà d'ofici en el procés administratiu de resolució del procediment per mitjà d'una consulta amb l'oficina virtual del Cadastre. No obstant això, el sol·licitant la pot acreditar per mitjà de l'escriptura de propietat amb dades cadastrals.

Documentació identificativa de la parcel·la/es: plànols cadastrals (en cas de modificació), o fitxes SIGPAC, amb la indicació expressa del recinte, i si és necessari es farà croquis que indique la superfície que s'ha d'actualitzar.

En funció del tipus de sol·licitud, a més, ha de presentar:

A. Canvi de titularitat o d'explotador per adquisició d'una parcel·la ja registrada:

Escriptura de compra-venda, diligenciada pel Registre de la Propietat o, si escau, contracte privat de compravenda; presentat en la Conselleria d'Economia i Hisenda juntament amb el full d'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.

B. Canvi d'explotador per ARRENDAMENT.

La documentació que s'ha de presentar ha de ser:

- Contracte d'arrendament liquidat d'impostos: presentat en la Conselleria d'Economia i Hisenda juntament amb el full d'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats. El contracte ha d'incloure una clàusula de subrogació de l'arrendatari en tots els drets i les obligacions de l'arrendador en les parcel·les acollides a ajudes de l'article 75 del Reglament 555/2008, o que provinguen de contingent de plantacions noves.

C. Canvi d'explotador o de propietari per HERÈNCIA: - Partició i acceptació de l'herència liquidada d'impostos.

D. Canvi d'explotador o de propietari per DONACIÓ ENTRE VIUS:

- Escriptura de donació al costat del full d'autoliquidació de l'Impost de Successions i Donacions.

E. Canvi de varietat:

- Certificat del celler que indique la varietat realment conreada en aquella parcel·la i de la qual presenta raïm al celler, i que es recull, per tant, en la declaració de collita i de producció.

Nota: La varietat ha d'estar inclosa dins de les autoritzades segons la llista que es recull en l'annex XXI, classificació de les varietats de cep, del Reial decret 772/2017, de 28 de juliol.

F. Canvi de cadastre:

- Certificat de l'ajuntament i plànols antics, o

- Resolució emanada per l'òrgan que genera aquesta alteració, o

- Certificat cadastral que reflectisca l'actuació executada i el resultat d'aquesta.

G. Altres sol·licituds: (baixes per abandó de la vinya, modificacions per canvis agronòmics o de canvis de superfície per ajust a SIGPAC, etc.).

- S'ha de presentar la documentació general identificativa de la parcel·la objecte d'actualització i de la titularitat d'aquesta.

Forma de presentació
Telemàtica

Totes les sol·licituds d'autorització de replantació o substitució de vinyes de vinificació es tramiten telemàticament mitjançant l'aplicació informàtica, dissenyada a este efecte per la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, a través de la següent URL:...

Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en:

 

On dirigir-se

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini de resolució i notificació de les sol·licituds és de sis mesos.

Una vegada haja transcorregut el termini sense que s'haja dictat i notificat la resolució, la sol·licitud es considerarà desestimada.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Obligacions

- Qualsevol viticultor o viticultora està obligat a declarar totes les parcel·les de vinya que conree en la seua explotació en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i a facilitar la informació requerida perquè la inscriguen en el Registre vitícola comunitari.

- Qualsevol modificació en les dades incloses en el registre vitícola referents a la titularitat o a les característiques agronòmiques s'ha de comunicar, pel viticultor o la viticultora, a l'òrgan competent de la conselleria competent en matèria d'agricultura i alimentació.

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, BOE núm. 236, de 02/10/15.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Autoritzacions, llicències i registres
      • Cultius agraris

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Agricultura

PERFILS

  • Ciutadania
  • Empresa

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Agricultura

TIPUS

  • Registres