Sol·licitud d'ajudes econòmiques destinades a l'escolarització en els centres autoritzats d'Educació Infantil i escoles infantils municipals de primer cicle de la Comunitat Valenciana corresponents al curs 2025-2026

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 211103
|
Codi GVA: 2584
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 16-07-2025

Fins 30-07-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Convocar, per al curs escolar 2025-2026, les ajudes econòmiques destinades a l'escolarització en centres i escoles municipals de primer cicle, de la Comunitat Valenciana.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 16-07-2025 fins a 30-07-2025
Observacions

Estes ajudes seran incompatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administracions o ents públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

A qui va dirigit

Empreses
Administració
Persones interessades

PERSONES *BENEFICARIAS:

- Les persones responsables legals de l'alumnat de primer cicle d'Educació infantil 0 a 3 anys matriculat en centres autoritzats de la Comunitat Valenciana.

- Les Corporacions Locals titulars de les escoles infantils municipals de la Comunitat Valenciana per a l'escolarització de l'alumnat de primer cicle d'Educació infantil 0 a 3 anys. No obstant això, el destinatari final d'estes ajudes serà l'alumnat matriculat a l'escola municipal, el qual tindrà finançat el cost de la seua escolarització.

Requisits

Condicions i requisits dels centres:

1. No percebre cap import de les persones responsables legals de l'alumnat matriculat en concepte d'escolarització durant els deu mesos del curs 2025-2026 ni exigir aportacions en concepte de matrícula o reserva de plaça.

2. Complir, com a mínim, amb el calendari escolar aprovat mitjançant Resolució de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació. L'horari lectiu haurà de comprendre un mínim de cinc hores lectives diàries amb independència de l'horari establit pel centre o l'horari d'assistència de l'alumnat.

3. Remetre a la unitat administrativa gestora, mitjançant l'aplicació informàtica, un certificat firmat per la persona titular o representant legal del centre, en el qual s'especifique el cost del lloc escolar detallat per tram d'edat.

4. Certificar mensualment, mitjançant l'aplicació informàtica, l'assistència de l'alumnat al centre. Esta certificació es realitzarà, mitjançant l'aplicació informàtica, durant els primers deu dies del mes següent al de l'assistència.

5. Impartir el currículum de l'etapa de primer cicle d'Educació Infantil aprovat mitjançant el Decret 100/2022, de 29 de juliol, del Consell, pel qual que s'establix l'ordenació i el currículum d'Educació Infantil.

6. Entregar mensualment a les persones responsables legals de l'alumnat de primer cicle d'Educació infantil 0 a 3 anys, matriculat en el centre, rebuts en els quals es detalle el cost de l'escolarització, i indicant el finançament al primer cicle de l'Educació infantil de 0 a 3 anys, per part de la Generalitat Valenciana. La documentació original haurà de custodiar-se en el centre a l'efecte de possibles controls per part de la unitat administrativa gestora.

7. Mantindre actualitzats en l'aplicació informàtica les dades de l'alumnat durant tot el curs escolar.

8. Estar degudament autoritzats per la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i complir amb el que es preveu en el Decret 2/2009, de 9 de gener, del Consell, pel qual s'establixen els requisits mínims que han de complir els centres que impartisquen el Primer Cicle de l'Educació Infantil en la Comunitat Valenciana, així com qualsevol altra normativa aplicable.

9. En cas que en la sol·licitud s'indique, a l'efecte de l'abonament de les ajudes, un compte bancari que no estiguera donada d'alta en la Generalitat, el centre realitzarà el tràmit oportú a través del sistema PROPER, en el següent enllaç:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648

10. Gestionar les altes i baixes de l'alumnat, per canvi de centre o per qualsevol altre motiu, d'acord amb el que es determine en la convocatòria.

11. Tramitar les sol·licituds de les persones responsables legals de l'alumnat matriculat en el seu centre, en el cas de no disposar estes dels mitjans electrònics necessaris per a relacionar-se amb l'Administració.

12. Sotmetre's a les actuacions de control financer, així com qualsevol altra de comprovació que efectue la unitat administrativa gestora i els òrgans de control competents aportant la informació requerida.

13. Incloure en el rètol i en la publicitat del centre, la condició de centre participant en les ajudes.

14. No trobar-se incurs en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions. S'acreditarà mitjançant declaració responsable.

15. Els membres del centre que intervinguen en la tramitació d'estes ajudes guardaran la reserva de les dades de caràcter personal que conté la documentació pertinent, per a garantir la intimitat de l'alumnat i les seues famílies, segons el que es disposa en la llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

16. Autoritzar en la sol·licitud a la unitat administrativa gestora a obtindre de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i de l'Agència Tributària Valenciana (ATV) les dades que acrediten que complixen les seues obligacions tributàries, i de la Tresoreria General de la Seguretat Social les dades que acrediten el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social. En cas de no autoritzar estes consultes, s'haurà d'aportar la documentació acreditativa corresponent.

17. Complir, si és el cas, amb les obligacions en matèria de publicitat de subvencions, que preveu la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

18. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en la base tretzena d'esta resolució.

19. Remetre qualsevol altra documentació que li siga requerida per la unitat administrativa gestora.

20. Acceptar les bases reguladores establides en la present resolució.

 

1. Les escoles municipals deuran, a més de complir amb el que s'establix en la base quarta d'esta resolució, estar autoritzades per la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació per al curs 2025-2026, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. No obstant això, les escoles municipals que estiguen en tràmit d'autorització i amb tots els informes preceptius necessaris, podran participar en la convocatòria i hauran de disposar, abans de la resolució d'esta, del corresponent conveni firmat.

2. Les Corporacions Locals titulars de les escoles municipals hauran de presentar els seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana en el termini legalment establit, així com posar en funcionament la resta d'unitats autoritzades, únicament quan les altres unitats en funcionament de l'escola municipal, considerant tots els trams d'edat i les aules mixtes, estiguen completes.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

- Per a les escoles municipals:

Les persones titulars o responsables legals de les escoles municipals emplenaran la sol·licitud de manera telemàtica, utilitzant el procediment electrònic establit a este efecte per la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

La persona sol·licitant introduirà en l'aplicació informàtica de la Conselleria l'alumnat matriculat a la seua escola municipal. L'aplicació permetrà posar en funcionament unitats autoritzades, únicament quan les altres unitats en funcionament de l'escola infantil, considerant tots els trams d'edat i les aules mixtes, estiguen completes. A partir d'estes dades i de les aules autoritzades, l'aplicació informàtica calcularà el nombre d'aules en funcionament.

Una vegada matriculat l'alumnat, s'introduirà en l'aplicació informàtica el cost mensual de l'aula per trams d'edat, 0-1 any, 1-2 anys, 2-3 anys i aules mixtes.

Si després de la recepció de la sol·licitud i la documentació adjunta s'observara que falten documents o dades essencials per a la resolució de l'expedient es requerirà a la persona titular de l'escola infantil perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o aportació els documents preceptius.

- Per a l'alumnat matriculat en centres:

Les sol·licituds telemàtiques presentades seran carregades automàticament, a través de la la aplicació informàtica, en els centres en els quals l'alumnat es trobe matriculat una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.

En cas d'incidències, la persona responsable legal de l'alumne o l'alumna facilitarà al centre la documentació necessària per a la seua esmena. El centre, al seu torn, remetrà esta documentació a la unitat administrativa gestora a través de l'aplicació informàtica.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 16-07-2025 fins a 30-07-2025

El termini per a la presentació serà de 15 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el DOGV. El termini començarà el dia 16 de juliol i finalitzarà el dia 30 de juliol de 2025 (DOGV núm. 10151, de 15.07.2025)

Documentació

1. Centres autoritzats:

Els centres presentaran, a través de l'aplicació informàtica, una declaració responsable firmada per la persona titular o representant legal del centre, en la qual es desglosse el cost del lloc escolar per cada una de les seues aules. Esta declaració haurà de detallar, de forma diferenciada, els gastos imputables al personal docent i aquells corresponents als gastos generals de funcionament del centre.

 

2. Escoles municipals:

Les escoles municipals presentaran la sol·licitud mitjançant l'aplicació informàtica, prèvia matriculació del seu alumnat i adjuntaran la següent documentació:

a. Certificat de costos firmat per l'interventor o la interventora de la Corporació local titular de l'escola infantil en el qual conste el nombre d'unitats autoritzades i en funcionament, amb detall del seu cost mensual per tram d'edat, calculat en funció del gasto del personal dedicat a la docència a l'aula, així com del gasto de funcionament d'esta.

b. Certificat de l'interventor o interventora de la Corporació local titular de l'escola infantil en la qual conste la partida pressupostària per al manteniment de l'escola infantil, que figure en els pressupostos de l'entitat local.

c. En cas que les Corporacions locals titulars de les escoles infantils cedisquen el pagament de l'ajuda a l'empresa que gestiona l'escola infantil, la cessió requerirà autorització expressa certificada pel secretari o secretària de la Corporació local en la qual es detalle el NIF i la denominació de la persona o entitat que gestiona l'escola infantil, la relació jurídica, el període de vigència i el codi IBAN. En el cas de produir-se alguna variació durant el curs escolar 2025-2026, s'haurà de comunicar a la unitat administrativa gestora.

Forma de presentació
Telemàtica

En la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació es disposarà d'un manual amb les instruccions per a la tramitació de les ajudes de primer cicle 0-3 anys per a centres privats autoritzats i escoles infantils municipals. Per a això hauran de polsar en l'Enllaç...

Saber més

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de tres mesos a comptar des de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb la base octava de la Resolució de bases. En el cas que, transcorregut este termini, no s'haja dictat cap resolució, les sol·licituds presentades es consideraran desestimades per silenci administratiu, sense perjuí de l'obligació de l'Administració de resoldre, de conformitat amb el que preveu la legislació sobre procediment administratiu comú.

La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i en la Base de dades Nacional de Subvencions, en compliment del que s'establix sobre publicitat de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

Esta resolució posarà fi a la via administrativa, i podrà ser impugnada d'acord amb la legislació vigent.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Òrgans resolució

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Centres docents no universitaris
      • Administracions locals
        • Educació, cultura i esport
  • Empreses
    • Educació
      • Ajudes i subvencions
      • Centres privats

TEMA

  • Educació i formació
    • Mares, pares i alumnat
    • Centres docents i infraestructures educatives
    • Educació infantil, primària i secundària
  • Administració pública
    • Transparència i informació pública

PERFILS

  • Administració i altres entitats
    • Ens locals
    • Generalitat Valenciana
  • Empresa
    • Centres

SECTOR

  • Educació, cultura i oci
    • Centres d’ensenyament i formació

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions
    • Gestió econòmica

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions