Detall de Procediment

Sol·licitud de fulls de reclamacions de consum pels empresaris i professionals. Consum.

Codi SIA: 211141
Codi GVA: 2738
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Adquisició de fulls de reclamacions pels empresaris i/o professionals amb establiments oberts al públic a la Comunitat Valenciana, obligats a disposar d'ells i a facilitar-los de forma gratuïta al consumidor o usuari que ho sol·licite. El full oficial de reclamacions és un joc unitari d'impresos autocopiatius de quatre colors (verd, rosa, groc i blanc) que, a través dels citats empresaris i professionals, la Generalitat Valenciana posa a disposició dels consumidors i usuaris perquè puguen formular aquelles queixes i reclamacions que consideren oportunes en el mateix lloc en què es produïsquen els fets.

Observacions

Observacions

BOTIGA EN LÍNIA / E-COMMERCE No és necessari que les botigues en línia disposen d'un model de full de reclamacions, però sí que es requereix: - Que tinguen un procediment de resolució de les reclamacions amb un correu electrònic de l'empresa. - I que, a més, en la seua pàgina web incloguen un enllaç a la plataforma ODR de resolució de litigis en línia i indiquen si accepten que els litigis es resolguen en alguna de les entitats acreditades en la plataforma. (Vegeu enllaç directe a la plataforma ODR en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit)

Requisits

Requisits

Totes les persones físiques o jurídiques, professionals o empresaris, titulars d'establiments de la Comunitat Valenciana, fixos o ambulants, de titularitat pública o privada, que, en règim de dret privat, comercialitzen béns immobles o mobles, productes o presten servicis als consumidors a la Comunitat Valenciana, hauran de tindre a disposició dels consumidors i entregar-los de forma gratuïta els fulls de reclamacions instrumentalitzades en imprés normalitzat. De la mateixa manera, hauran de tindre fulls de reclamacions a disposició del consumidor, els subjectes que comercialitzen béns o presten servicis fora de l'establiment, així com els espectacles públics i activitats recreatives. * BOTIGA EN LÍNIA / E-COMMERCE No és necessari que les botigues en línia disposen d'un model de full de reclamacions, però sí que es requereix: - Que tinguen un procediment de resolució de les reclamacions amb un correu electrònic de l'empresa. - I que, a més, en la seua pàgina web incloguen un enllaç a la plataforma ODR de resolució de litigis en línia i indiquen si accepten que els litigis es resolguen en alguna de les entitats acreditades en la plataforma. (Vegeu enllaç directe a la plataforma ODR en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit)

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els sol·licitants de fulls de reclamacions de consum són els empresaris i professionals (persones físiques o jurídiques) amb establiments ubicats a la Comunitat Valenciana, en els termes que s'indiquen a continuació.

Dubtes sobre la tramitació

Dubtes sobre la tramitació

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

Únicament haurà de presentar-se el justificant de pagament de la taxa corresponent (model 046).

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: 9922 - Taxa per venda d'impresos. Fulles de Reclamacions: 2,59 euros.

Presentació

Presentació

Presencial

1. Les dependències on es poden adquirir fulles de reclamacions de consum són les següents: A) PROVÍNCIA D'ALACANT A.1. A ALACANT: - REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE COMERÇ I CONSUM - ALACANT C/ CHURRUCA, 29- 03003 ALACANT - SERVICI TERRITORIAL DE TURISME D'ALACANT C/ CHURRUCA, 29 - 03003 ALACANT A.2. A ORIHUELA: - OFICINA PROP - ORIHUELA C/ LÓPEZ POZAS, S/N - 03300 ORIHUELA - AJUNTAMENT D'ORIHUELA A.3. Als ajuntaments de les localitats següents: DÉNIA, BENISSA, CALP, L'Alfàs del Pi, BENIDORM, LA VILA JOIOSA, ALCOI, ELDA, PETRER, ASPE, NOVELDA, ELX, CREVILLENT, CALLOSA DE SEGURA, PILAR DE LA HORADADA, EL PINÓS, SANT VICENT, TORREVIEJA i FINESTRAT. B) PROVÍNCIA DE CASTELLÓ B.1. A CASTELLÓ: - REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE COMERÇ I CONSUM - CASTELLÓ AV. GERMANS BOU, 47 - 12003 CASTELLÓ DE LA PLANA - SERVICI TERRITORIAL DE TURISME DE CASTELLÓ AV. GERMANS BOU, 47 - 12003 CASTELLÓ DE LA PLANA B.2. A VINARÒS: - OFICINA PROP - VINARÒS PL. DE JOVELLAR, 2 - 12500 VINARÒS B.3. Als ajuntaments de les localitats següents: CASTELLÓ, SEGORBE i VILA-REAL (OF. PROP) C) PROVÍNCIA DE VALÈNCIA C.1. A VALÈNCIA: - REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE COMERÇ I CONSUM - VALÈNCIA C/ GREGORIO GEA, 27 (PROP I) - 46009 VALÈNCIA - SERVICI TERRITORIAL DE TURISME DE VALÈNCIA PL. ALFONS EL MAGNÀNIM, 15 - 46003 VALÈNCIA - AJUNTAMENT DE VALÈNCIA C/ AMADEU DE SAVOIA, 11 - 46010 VALÈNCIA C.2. A REQUENA: - OFICINA PROP - REQUENA AV. DEL RAVAL, 9 (PROP REQUENA) - 46340 REQUENA C.3. A XÀTIVA: - OFICINA PROP - XÀTIVA *ALBEREDA DE JAUME I, 35 (*PROP XÀTIVA) - 46800 XÀTIVA - AJUNTAMENT DE XÀTIVA C.1. Als ajuntaments de les localitats següents: ALBORAIA, ALZIRA, LLÍRIA, PAIPORTA, ALAQUÀS, BUÑOL, CARCAIXENT, CULLERA, GANDIA, OLIVA, MANCOMUNITAT L'Horta NORD, QUART DE POBLET, SAGUNT, PORT DE SAGUNT, SUECA, SILLA, TORRENT, UTIEL, VALÈNCIA, XIRIVELLA, MANISES, ONTINYENT, ALGEMESÍ, BURJASSOT i MONCADA * NOTA: veure les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor (OMIC) existents a les províncies d'Alacant, Castelló i València en l'enllaç corresponent de l'apartat "Enllaços" d'este mateix tràmit de la Guia Prop. 2. L'ATENCIÓ PRESENCIAL PER A INFORMACIÓ D'EXPEDIENTS en el SERVICI TERRITORIAL DE COMERÇ, ARTESANIA I CONSUM DE VALÈNCIA es realitza preferentment mitjançant CITA PRÈVIA, que es pot sol·licitar a través del telèfon d'informació de la Generalitat Valenciana 012 (o 963866000), o a través d'Internet en: https://cindi.gva.es/es/cita-previa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Obtenció del corresponent imprés de taxes a través de l'enllaç que es troba en este tràmit en l'apartat denominat 'Quines taxes s'han de pagar i com fer el seu pagament?'. 2. Pagament de la taxa en una entitat col·laboradora. 3. Presentació del justificant de pagament de la taxa en una de les dependències indicades en l'apartat d'este tràmit denominat 'On dirigir-se? Presencial'. 4. Arreplega del nombre de blocs de fulls de reclamacions sol·licitades en l'imprés de taxes (cada bloc consta de deu fulls de reclamacions). 5. Quan procedisca, impressió del cartell informatiu oficial de la Generalitat, que haurà d'exposar-se per a informació al públic que es disposa de fulls de reclamacions de consum.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

A) CARTELL INFORMATIU SOBRE FULLS DE RECLAMACIONS DE CONSUM 1. Totes les persones físiques o jurídiques titulars d'establiments o centres que estiguen obligades a disposar de de fulls de reclamacions de consum, estaran també obligades a exhibir el públic, de forma perfectament visible, un cartell informatiu amb la llegenda següent: Este establiment té fulls de reclamacions a disposició dels que les sol·liciten. 2. El cartell informatiu estarà situat en un lloc de l'establiment o centre en què resulte clarament visible al públic i llegible. La grandària de les lletres de la llegenda ha de ser, com a mínim, d'un centímetre i estarà redactat en les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana. 3. En l'apartat 'Enllaços' d'este mateix tràmit està disponible el cartell oficial de la Generalitat informatiu de què es disposa de fulls de reclamacions de consum, que podrà imprimir-se i haurà d'exposar-se per a informació del públic. B) FULLS DE RECLAMACIONS DE CONSUM Quan un consumidor sol·licite un full de reclamacions, se li haurà de subministrar en el mateix lloc en què el demane o en el lloc identificat com d'informació o atenció als clients, sense remetre'l a altres dependències o a oficines centrals distants del lloc en què s'han produït els fets.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions per incompliment d'estes obligacions se sancionaran d'acord amb el que preveu l'Estatut dels Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana.