Detall de Procediment

Inscripció al Registre Integrat Industrial (RII) d'EMPRESES instal·ladores i reparadores de PRODUCTES PETROLÍFERS LÍQUIDS (IPPL-I), (IPPL-II) i (IPPL-III).Indústria: - IPPL-I: instal·lacions d'emmagatzemament d'hidrocarburs de les classes C i D amb un límit d'emmagatzemament de 10 m³. - IPPL-II: instal·lacions d'emmagatzemament d'hidrocarburs de les classes B, C i D sense límit d'emmagatzemament. Alta, modificació i cessament. - IPPL-III: reparació d'instal·lacions d'emmagatzemament d'hidrocarburs. Alta, modificació i cessament.

Codi SIA: 211157
Codi GUC: 2810
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

S'inscriuran a través d'aquest tràmit aquelles empreses instal·ladores que tinguen la seu social en la comunitat valenciana, tenint a partir de la inscripció validesa en tot el territori nacional. Inscripció en el Registre Integrat Industrial de les empreses instal·ladores i reparadores de PPL de les següents categories: - Categoria I: Podran realitzar, modificar i mantindre instal·lacions d'hidrocarburs de les classes C i D, amb un límit d'emmagatzematge de 10.000 litres, i que una vegada posada en funcionament la instal·lació, en cap cas podran accedir a qualsevol dels recintes confinats. - Categoria II: Podran realitzar, modificar i mantindre instal·lacions d'hidrocarburs de les classes B, C i D, sense límit d'emmagatzematge, i que una vegada posada en funcionament la instal·lació, en cap cas podran accedir a qualsevol dels recintes confinats. - Categoria III: Podran realitzar activitats de reparació de la instal·lació en els recintes confinats, la desgasificació, neteja i reparació de tancs i canonades, preparació de proves d'estanquitat. D'acord amb la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'Indústria, la presentació de la corresponent declaració responsable davant l'Administració competent habilita, des d'aqueix moment i per temps indefinit, a l'empresa conservadora per a l'exercici de l'activitat en tot el territori espanyol, sense que puguen imposar-se requisits o condicions addicionals.

Observacions

Observacions

Les empreses es classifiquen en les següents categories: a) Categoria I: Instal·ladors i empreses instal·ladores autoritzades de P.P.L. b) Categoria II: Instal·ladors i empreses instal·ladores autoritzades de P.P.L. c) Categoria III: Reparadores i empreses reparadores autoritzades P.P.L. *EMPRESA INSTAL·LADORA: Es considera empresa instal·ladora la persona física o jurídica dedicada al muntatge i desmuntatge de les instal·lacions *incuídas en el Reglament d'Instal·lacions Petrolíferes (Reial decret 2085/1994, de 20 d'octubre), que compleixen amb els requisits exigits en la ITC MI-IP05 "Instal·ladors o reparadors i empreses instal·ladores o reparadores de Productes petrolífers líquids (aprovat per Reial decret 365/2005, de 8 d'abril). Disposa dels mitjans tècnics i de personal establits per a cada categoria en la ITC. *INSTAL·LADOR AUTORITZAT de PPL: És la persona física que realitza i manté les instal·lacions de productes petrolífers líquids (exceptuant, una vegada posada en servei la instal·lació, la realització d'aquestes operacions dins dels recintes confinats), dins de les categories i condicions establides en la Instrucció Tècnica Complementària, i que realitzen la seua funció en l'àmbit d'una empresa autoritzada. *REPARADOR AUTORITZAT PPL: la persona física que repara i manté l'emmagatzematge de les instal·lacions de productes petrolífers líquids i que realitza la seua funció en l'àmbit d'una empresa autoritzada. NOTA IMPORTANT: 1. Es podrà sol·licitar Cita prèvia a través de l'apartat de la pàgina web de la Conselleria competent en aqueixa matèria (veure enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). 2. Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes tècnics de caràcter informàtic durant el procés de tramitació telemàtica) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en: https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents - Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta: . Bé emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). . O bé enviant un correu electrònic a l'adreça generalitat_en_red@gva.es * IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a una altra mena de qüestions o problemes. En el correu electrònic que envie a aqueixa adreça ha d'indicar-se: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on ha produït l'error, així com la descripció del problema que s'haja produït.

Requisits

Requisits

- COMPTAR AMB ELS MITJANS TÈCNICS I HUMANS QUE ES DESCRIUEN A continuació: · Mitjans humans Almenys una persona dotada de carnet d'instal·lador autoritzat de PPL, de categoria igual o superior a cadascuna de les categories, en la plantilla de l'entitat, a jornada completa. En el cas que una mateixa persona tinga aquestes categories, bastarà per a cobrir aquest requisit. Operaris qualificats, en número màxim de cinc per cada persona dotada de carnet d'instal·lador autoritzat de PPL. · Mitjans tècnics Disposar dels mitjans tècnics i econòmics adequats per al desenvolupament de les seues activitats. - Subscriure una PÒLISSA DE RESPONSABILITAT CIVIL, avals o altres garanties financeres atorgades per una entitat degudament autoritzada, que cobrisquen els riscos de la seua responsabilitat, respecte a danys materials i personals a tercers, per una quantia mínima de 337.579,88 €. Aquesta quantitat quedarà anualment actualitzada en funció de l'índex de preus de consum certificat per l'Institut Nacional d'Estadística. De tal actualització es traslladarà justificant a l'òrgan competent. - L'alta en l'IMPOST SOBRE ACTIVITATS ECONÒMIQUES, en l'epígraf corresponent, o el justificant de l'actualització en el pagament de l'impost. - Estar inclosos en el CENS D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES. - Estar inscrites en el corresponent RÈGIM DE LA SEGURETAT SOCIAL. NOTA IMPORTANT: Per a realitzar TRÀMITS TELEMÀTICS davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia o sense un certificat electrònic de representant NO pot realitzar-se el tràmit telemàtic en representació d'una altra persona. No obstant això, en aqueixos casos pot utilitzar-se la SAFATA DE SIGNATURES, que és una funcionalitat integrada en la Carpeta Ciutadana per a possibilitar que la persona en nom de la qual es vol realitzar el tràmit telemàtic ferm el/els formulari/s web, el/els documente/s a annexar (en el seu cas) i la seua presentació final en registre. En la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana disposa d'ajuda amb preguntes freqüents sobre la Carpeta Ciutadana, que inclou un tutorial de funcionament de la Safata de Signatures (veure també en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit) i, a més, en el propi tràmit telemàtic se li aniran indicant els passos a seguir.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La personal titular de l'empresa o el seu representant legal, amb la presentació de la declaració responsable en l'òrgan competent.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

Tant per a l'ALTA, la MODIFICACIÓ o el CESSAMENT hauran de presentar, telemàticament i marcant l'opció corresponent, la declaració responsable que corresponga al seu cas concret segons model normalitzat específic disponible com a FORMULARI WEB en el tràmit telemàtic. Aqueixos models de declaracions responsables són, respectivament: a)Declaració responsable d'empresa de serveis en matèria de seguretat industrial legalment establides per a l'exercici de l'activitat a Espanya. b) Declaració responsable d'empresa de serveis en matèria de seguretat industrial , per a l'exercici d'aquesta activitat en qualsevol altre Estat membre de la Unió Europea que vagen a realitzar l'activitat en règim de lliure prestació en territori espanyol. * NOTES: 1. D'acord amb la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'Indústria, aquesta declaració responsable habilita a l'empresa conservadora per temps indefinit i des del moment de la seua presentació davant l'Administració competent, per a l'exercici de l'activitat en tot el territori espanyol, sense que puguen imposar-se requisits o condicions addicionals. 2. Encara que juntament amb la declaració responsable aquestes empreses no han de presentar la documentació acreditativa del compliment dels requisits que els són exigibles, aquesta documentació haurà d'estar disponible per a la seua presentació immediata davant l'Administració competent, quan aquesta així ho requerisca en l'exercici de les seues facultats d'inspecció, comprovació i control.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La declaració responsable ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques) i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa. Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es *recibiránada en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures. 4. Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços). 5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntesfrequents En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: apartat Cita prèvia de la pàgina web de la Conselleria (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit) o prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit), o enviant un correu electrònic a generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació DE MANERA TELEMÀTICA de la declaració responsable davant el Servei Territorial competent en matèria d'Indústria de la província de la Comunitat Valenciana on s'establisca l'empresa (en cas d'alta) o on estiga establida (en cas de modificació o cessament). 2. Si el sol·licitat és correcte, el referit Servei Territorial competent: - En cas d'alta assignarà, d'ofici, un número d'identificació a l'empresa i la inscriurà en el Registre Integrat Industrial (RII). El número de RII podrà consultar-se en la pàgina web d'aquest Registre estatal (veure enllaç directe al RII en l'apartat "Enllaços" del present tràmit). - En la resta de casos realitzarà la inscripció que corresponga en el Registre Integrat Industrial (RII). 3. Si el sol·licitat NO és correcte o és incomplet, s'emetrà un requeriment d'esmena a l'empresa declarant. * L'esmena també haurà de realitzar-se per via telemàtica, utilitzant el tràmit d'aquesta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats).". (Veure enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit). * Després d'això: - Si l'empresa esmena, es procedeix segons s'ha descrit en el punt 2. - Si NO esmena, transcorregut el termini corresponent es resol declarant-li desistida i s'arxiva l'expedient