• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    MIN - Sol·licitud de targeta de tacògraf digital de CENTRE D'ASSAIG: primera emissió.

    Objecte del tràmit

    Identifica el titular i permet activar, provar i calibrar el tacògraf, així com transferir dades registrades.

    NOTA: sense una targeta de centre d'assaig no es podran activar i calibrar tacògrafs.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Tots els centres prèviament autoritzats per la conselleria competent en matèria d'indústria.

    NOTA: un tècnic de centre d'assaig no podrà posseir una targeta de centre d'assaig i una altra d'empresa; o una targeta de centre d'assaig i una altra de conductor. Podrà posseir diverses targetes de centre d'assaig.

    Inici
  • Taxes

    TAXES - 2019

    A 09: expedició de les targetes de tacògraf digital: 32,47 euros (per targeta).

    PAGAMENT DE LA TAXA

    DE FORMA TELEMÀTICA:

    A través del pagament telemàtic genèric:

    Les persones que tinguen DNI electrònic o les persones físiques o jurídiques amb certificat electrònic emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, i que hagen generat prèviament la taxa per Internet a través del Sistema Sar@ o amb l'imprés emplenat obtingut de les direccions territorials, podran fer el pagament telemàticament.

    Vegeu el manual en "Informació complementària": "Manual pagament telemàtic genèric".
    Vegeu l'enllaç en "Informació complementària": "Pagament telemàtic genèric".


    DE FORMA PRESENCIAL:

    A través d'oficines i caixers de les entitats financeres col·laboradores.

    Els mitjans a través dels quals es poden efectuar els ingressos a favor de la Generalitat són diversos, però no totes les entitats financeres col·laboradores en la recaptació de tributs tenen habilitats cada un d'aquests.

    El model de taxa es pot descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació:

    Enllaç relacionat amb el pagament de les taxes

    http://www.citma.gva.es/va/web/transportes/inf-admin/tasas-trans/modelos-046-sara/solicitud-autoriz

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    Durant tot l'any.

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    ADVERTIMENTS DE CARÀCTER GENERAL
    Juntament amb l'emplenament electrònic del formulari de sol·licitud, s'han d'annexar còpies digitalitzades dels documents requerits. D'acord amb el que disposa l'article 28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten.

    D'acord amb l'article 51.3 de la LOTT, el Servei Territorial de Transport consultarà, a través de l'aplicació que permet la tramitació i el manteniment de les autoritzacions de transport per carretera, la informació de registres d'altres organismes (Direcció General de Trànsit, Tresoreria General de la Seguretat Social, Registre Mercantil i la resta de registres públics), que resulte estrictament necessària per a acreditar el compliment dels requisits exigits per a l'atorgament, el visat o la modificació dels títols que habiliten per a l'exercici de les activitats i professions regulades en l'esmentada llei o en les normes dictades per a la seua execució i desplegament.

    Juntament amb la sol·licitud, cal aportar la DOCUMENTACIÓ següent:

    a) CIF / NIF centre tècnic

    b) Justificant taxes abonades

    c) Autorització expedida per l'òrgan competent en matèria d'indústria de la comunitat autònoma en què estiga ubicat el taller o centre.

    d) Mandat de representació acreditat, si es fa mitjançant un representant o una gestoria la presentació o recollida de la targeta (1).

    (1): MANDAT DE REPRESENTACIÓ: document firmat pel titular del centre tècnic que faculta la gestoria o la persona representant a actuar en nom seu.

    e) Certificat de formació del responsable tècnic o tècnic (aquest requisit no serà necessari quan els sol·licitants limiten la seua activitat a la instal·lació i activació del tacògraf digital).

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    - Una vegada comprovada l'adequació de la documentació presentada pel sol·licitant als requisits mencionats, l'òrgan competent expedirà la corresponent targeta o targetes de centre d'assaig, que s'entregaran al sol·licitant en l'oficina emissora o en el domicili que s'haguera determinat a l'efecte.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de l'òrgan competent en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de ser notificada, d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
    Tot això, sense perjudici que puga exercitar qualsevol altre recurs que crega oportú.

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través del enllaç corresponent:

    https://sede.fomento.gob.es/tctaco/

    Tramitació

    AVÍS: només podrà ser presentat de manera telemàtica a partir de l'1 d'octubre de 2017

    Per a incidències en les sol·licituds de tacògraf en la pàgina web del Ministeri de Foment, poden enviar un correu, juntament amb una captura de pantalla de l'error o problema, a:

    taco_stvalencia@gva.es
    taco_stalicante@gva.es
    taco_stcastellon@gva.es

    Inici
  • Informació complementària

    * TACÒGRAF DIGITAL
    El tacògraf digital o aparell de control, és un aparell destinat a ser instal·lat en vehicles dedicats al transport per carretera, amb la finalitat d'indicar, registrar i emmagatzemar, automàticament o semiautomàticament, dades referents a la marxa d'estos vehicles i de determinats temps de treball dels seus conductors. Les seues característiques, funcions, condicions de fabricació, funcionament, homologació, instal·lació, verificacions, controls i reparacions, es troben arreplegats en l'annex I B del Reglament (CEE) número 3821/85, del Consell, de 20 de desembre de 1985, relatiu a l'aparell de control en el sector dels transports per carretera.

    * TARGETA DE TACÒGRAF
    La targeta de tacògraf és una targeta intel·ligent que s'utilitza amb l'aparell de control. Les targetes de tacògraf comuniquen a l'aparell de control la identitat (o el grup d'identitat) del titular i permeten la transferència i l'emmagatzematge de dades. Les seues condicions de fabricació, funcionament, homologació i expedició figuren en l'annex I B del Reglament (CEE) número 3821/85 citat en el paràgraf precedent.

    * CONTINGUT, CARACTERÍSTIQUES I TERMINI DE VALIDESA DE LES TARGETES DE CENTRE D'ASSAIG
    - El contingut i les característiques de les targetes de centre d'assaig, la validesa de les quals serà d'un any, és el que a este efecte es troba establit en l'apartat IV de l'annex I B del Reglament (CEE) número 3821/85.

    - Quan es produïsca la retirada o suspensió d'una autorització de centre d'assaig, la inhabilitació del responsable tècnic o d'algun dels seus tècnics o estos deixen de prestar servici en el centre, o se cesse l'activitat per qualsevol causa, les targetes hauran de ser tornades a l'òrgan que les va emetre.

    Sancions

    Les establides en la Llei 16/1987, de 30 de juliol, del cap de l'Estat, sobre ordenació del transport terrestre (BOE núm. 182, de 31/7/87).

    Enllaços

    Pagament telemàtic genèric

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Reglament (CEE) núm. 3821/85, del Consell, de 20 de desembre de 1985, relatiu a l'aparell de control en el sector dels transports per carretera (DOUE núm. 370, de 31/12/85).
    - Reglament (CE) núm. 2135/98 del Consell, de 24 de setembre de 1998, pel qual es modifica el Reglament (CEE) núm. 3821/85, relatiu a l'aparell de control en el sector dels transports per carretera i la Directiva 8/599/CEE, relativa a l'aplicació dels reglaments (CEE) núm. 3820/85 i 3821/85 (DOUE núm. 274, de 9/10/98).
    - Ordre FOM/1190/2005, de 25 d'abril, per la qual es regula la implantació del tacògraf digital (BOE núm. 105, de 3/05/05).

    Llista de normativa

    Vegeu l'Ordre FOM/1190/2005, de 25 d'abril.

    Llistat de seguiment

    Consulte l'estat de tramitació seleccionant des d'aquest enllaç la Comunitat Valenciana

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.