Detall de Procediment

Vincles estrets i règim de participacions significatives en els operadors de banca-assegurances i en les corredories d'assegurances. Economia

Codi SIA: 211191
Codi GUC: 2956
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte d'aquest tràmit és: 1. Possibilitar que els/les operadors/ores de banca-assegurances i les societats de corredoria d'assegurances complisquen amb l'obligació legal d'informar l'òrgan corresponent de la conselleria competent en matèria de mediació d'assegurances privades: - De qualsevol relació que pretenguen establir amb persones físiques o jurídiques que puga implicar l'existència de vincles estrets. - Del projecte de transmissió d'accions o participacions significatives. 2. Permetre que l'òrgan autonòmic esmentat manifeste, si és el cas, la seua oposició a la transmissió. Serà necessària la falta d'oposició prèvia d'aquest òrgan per a poder dur a terme aquestes transmissions.

Observacions

Observacions

A) EL REGISTRE ESPECIAL DE DISTRIBUÏDORS D'ASSEGURANCES I REASSEGURANCES DE LA COMUNITAT VALENCIANA El Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana està adscrit a la conselleria competent en matèria de mediació d'assegurances privades. - En aquest registre, s'inscriuran els mediadors la competència dels quals corresponga a la Generalitat. - El contingut d'aquest registre és el següent: . Número d'inscripció . NIF . Tipus de mediador . Situació . Tipus de persona . Nom/raó . Primer cognom . Segon cognom . Formació . Data d'alta . Data de baixa . Capital social . Nombre de participacions . Valor unitari . Domicili . Atenció al client . Responsables de l'atenció . Cobertura per anualitat de la responsabilitat civil . Cobertura per sinistre de la responsabilitat civil . Entitat asseguradora de la responsabilitat civil . Capacitat financera . Administradors . Direcció tècnica: . Partícips o cooperativistes . Actes inscriptibles - La informació relativa a la inscripció en aquest registre està disponible en la Guia PROP en les adreces següents (vegeu també els enllaços en aquest mateix tràmit): * Si es tracta de persones físiques: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=2963&version=amp * Si es tracta de persones jurídiques: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17888&version=amp B) Conceptes de VINCLE ESTRET i PARTICIPACIÓ SIGNIFICATIVA S'entén per: - Participació significativa en una entitat asseguradora o reasseguradora: la possessió en una entitat asseguradora o reasseguradora, de manera directa o indirecta, d'almenys un 10 % del capital o dels drets de vot o qualsevol altra possibilitat d'exercir una influència notable en la gestió de l'entitat. - Vincles estrets: tota relació entre dues o més persones físiques o jurídiques si estan unides a través d'una participació o mitjançant un vincle de control.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les societats de corredoria d'assegurances i els operadors de banca-assegurances inscrits en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

1. INFORMACIÓ del projecte d'establir una relació que puga implicar l'existència de vincles estrets (segons el model que figura com a imprés associat a aquest tràmit Annex III - ANEVINES). 2. SOL·LICITUD de no oposició al projecte de transmissió de participacions significatives (segons el model que figura com a imprés associat a aquest tràmit anomenat SOLDNOP) 3. DOCUMENTACIÓ que ha d'adjuntar-se a la sol·licitud (NOMÉS PER AL CAS DEL PROJECTE DE TRANSMISSIÓ DE PARTICIPACIONS SIGNIFICATIVES): a. Declaració d'experiència i honorabilitat comercial i professional i de no incórrer en incompatibilitat dels administradors de les societats de corredoria d'assegurances (segons el model que figura com a imprés associat a aquest tràmit anomenat ANNEX I - DECHADNOP). b. Declaració d'honorabilitat comercial i professional i de no incórrer en incompatibilitat de les persones que integren l'òrgan de direcció responsable de la mediació de les assegurances i les que exerciran la direcció tècnica o lloc assimilat (segons el model que figura com a imprés associat a aquest tràmit que s'anomena ANNEX II - DECHDRNOP).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte als certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat en https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En el cas que s'utilitze un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació del qual està disponible: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ 2. Fent clic en l'enllaç directe que acaba d'indicar-se o en l'enllaç "Tramitar amb certificat" (que figura de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud signada digitalment i realitzar la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el corresponent justificant de registre. 3. Respecte dels documents que cal annexar: - En l'apartat "Impresos associats" (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha un model normalitzat que, després d'omplir-se, HA DE SIGNAR-SE DIGITALMENT. Per a això, l'Autoritat Certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (entreu en https://www.accv.es/va/ per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que podeu utilitzar. - És recomanable que, en primer lloc, ompliu, signeu i guardeu electrònicament la sol·licitud en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-la en el pas corresponent del tràmit telemàtic. No obstant això, també podreu fer-ho en aquest mateix pas. - En el supòsit que s'haja presentat més d'un document d'una mateixa plantilla, serà necessari que aquests documents addicionals s'incorporen a l'expedient en l'apartat "Altres documents", en el qual es poden annexar tots els que es consideren oportuns (màxim 20 MB), i les extensions permeses són: PDF, DOC, DOCX, JPG, ODT, XLS, XLSX, ZIP, RAR i ODS. 4. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en aquesta adreça per a veure si podeu solucionar el vostre problema. En cas que continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través d'un dels següents correus electrònics, en funció del tipus de problema de què es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i de la documentació requerida, EXCLUSIVAMENT DE MANERA TELEMÀTICA, davant de l'òrgan corresponent de la conselleria competent en matèria de mediació d'assegurances privades, a qui corresponga la gestió del Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

L'òrgan competent disposarà d'un termini de tres mesos, a partir de la presentació de l'expedient, per a oposar-se a l'adquisició de participació significativa,i en el cas de no pronunciar-se en aquest termini, podrà procedir-se a l'adquisició o l'increment de la participació.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No