Detall de Procediment

Sol·licitud de certificats qualificats de representants d'entitat emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV).

Codi SIA: 223604
Codi GUC: 3008
Organisme: INFRAESTRUCTURES I SERVEIS DE TELECOMUNICACIONS I CERTIFICACIÓ, S.A.U ISTEC
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Els certificats qualificats de representant d'entitat reconeixen la capacitat legal d'una persona física d'actuar en nom d'una persona jurídica per mitjans electrònics. El titular d'un certificat de representant d'entitat podrà signar electrònicament i identificar-se davant de serveis i aplicacions informàtiques en nom de la persona jurídica a la qual representa de manera segura.

Observacions

Observacions

* RENOVACIÓ DE CERTIFICATS Els certificats de representant d'entitat emesos per l'ACCV tenen un període de validesa de tres anys. La renovació d'un certificat d'aquest tipus suposa la revocació del certificat actual abans que caduque i l'obtenció d'un nou des de l'inici, per a la qual cosa cal abonar l'import corresponent. * RESOLUCIÓ DE DUBTES Podeu contactar amb l'ACCV a través dels telèfons següents i del formulari web d'atenció a l'usuari. Les condicions del servei són: - Resolució d'incidències i consultes: De dilluns a divendres, de 7.30 a 00.00 h. Dissabtes, diumenges i festius, de 8.00 a 22.00 h. - Recollida d'avisos: 24x7. Us recomanem que fora de l'horari de resolució d'incidències i consultes ens envieu la consulta a través del formulari web. TELÈFONS DE CONTACTE Atenció a l'usuari: 963 866 014 Atenció a l'operador de Punt de Registre: 963 985 308 FORMULARI D'ATENCIÓ A L'USUARI https://www.accv.es/contacta/

Requisits

Requisits

El titular ha de tindre la capacitat legal i completa de representar l'entitat i poder actuar en nom seu. L'entitat ha de disposar de CIF i el titular de DNI, NIE o passaport espanyol en vigor. A més, el titular ha d'estar en possessió d'un certificat digital personal i en vigor, que haja sigut emés per l'ACCV, o dels certificats del seu DNI electrònic.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar-los les persones físiques que tinguen la capacitat legal i completa de representar l'entitat, persona jurídica.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

Per als certificats de representant d'entitat que s'emeten en suport programari, així com per als que s'emeten en targeta criptogràfica, la documentació que cal aportar s'especifica en els enllaços https://www.accv.es/certificados/representante-software/ i https://www.accv.es/certificados/representante-tarjeta/, respectivament. En els dos casos, l'apartat "Formalitzar una sol·licitud" descriu el tipus de documentació que es necessita per a cada tipus d'entitat.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Els certificats qualificats de representant d'entitat emesos per l'ACCV tenen un cost associat que pot consultar-se en https://www.accv.es/fileadmin/Archivos/Tasas/tasa-ACCV-repentidadsw.pdf

Presentació

Presentació

Presencial
El tràmit s'inicia telemàticament i finalitza amb l'emissió en línia del certificat, per al cas dels certificats de representant en suport programari. Si s'ha sol·licitat un certificat de representant en targeta criptogràfica, el titular disposa d'un termini de 15 dies des de la recepció de la targeta, per a dirigir-se presencialment a qualsevol punt de registre d'usuari (PRU) de l'ACCV i completar l'emissió del certificat. Podrà trobar el PRU més pròxim en https://www.accv.es/encuentra-tu-pru/ El procediment complet es descriu en: https://www.accv.es/certificados/representante-software/ i https://www.accv.es/certificados/representante-tarjeta/, respectivament.

Normativa

Normativa

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Per a obtindre el certificat de representant d'entitat en suport programari, cal fer prèviament les accions següents: - Fer el pagament del certificat. - Determinar i preparar la documentació que cal aportar. - Omplir i enviar el formulari web de l'apartat "Formalitzar la sol·licitud". - Validar el compte de correu-e que s'associa al titular del certificat. Si el pagament es vol fer mitjançant targeta de crèdit, aquest pas es completarà després d'omplir el formulari i aportar la documentació.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El pagament del certificat es pot fer mitjançant targeta de crèdit o ingrés bancari. - Si es vol pagar amb targeta de crèdit, el sol·licitant serà redirigit a la botiga virtual després d'omplir el formulari i aportar la documentació. - Per a abonar l'import mitjançant transferència, vegeu l'imprés de pagament: https://www.accv.es/fileadmin/Archivos/Tasas/tasa-ACCV-repentidadsw.pdf

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa