Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització i inscripció d'establiments de cria, subministradors i usuaris d'animals destinats a fins experimentals, científics i educatius en el registre únic de ramaderia.

Codi SIA: 211226
Codi GUC: 3185
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud d'inscripció en el Registre Autonòmic de Centres de Cria, Subministradors i Usuaris d'Animals d'Experimentació.

Observacions

Observacions

* CANCEL·LACIÓ DE LA INSCRIPCIÓ Es procedirà a la cancel·lació de la inscripció en el registre: 1. Quan ho sol·licite el titular de l'establiment i amb la constatació prèvia de l'absència d'animals en l'establiment sol·licitant. 2. D'ofici, quan per qualsevol mitjà es comprove que: a) L'establiment ha cessat la seua activitat, d'acord amb l'anàlisi de la documentació a la qual fa referència l'article 4, i haja transcorregut almenys un any sense reprendre-la. b) S'hagen produït incompliments de les condicions i els requisits establits en el present decret o en la normativa aplicable, amb el previ tràmit d'audiència. 2. La no-inscripció en el registre o la cancel·lació d'aquesta donarà lloc al cessament de les activitats de producció, comercialització o ús d'animals utilitzats en experimentació, inclosa la docència.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Han d'inscriure's en el registre tots els centres o establiments l'objecte dels quals siga la producció, comercialització o ús d'animals utilitzats en experimentació i altres finalitats científiques, incloent-hi la docència, ubicats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis i documentació

Amb caràcter previ a l'inici del seu funcionament, serà necessària l'autorització per part del director general competent en matèria de benestar animal. Per a la inscripció en el registre, els responsables dels centres han de dirigir la seua sol·licitud a la direcció general competent en matèria de benestar animal, acompanyada de la documentació següent: 1. Sol·licitud que continga les dades següents: a) Nom del centre. b) Adreça completa. c) Titular del centre, nom i, si és procedent, raó social i número de codi d'identificació fiscal o número d'identificació fiscal. d) Tipus d'establiment (cria, subministrador o usuari). 2. Informe que continga, com a mínim: a) Memòria descriptiva i plànols o croquis de situació, distribució de les construccions, instal·lacions i dependències, així com la capacitat en nombre d'animals i activitats que es preveu que s'hi desenvolupen. b) Programa higienicosanitari que preveja totes les mesures de control establides per la normativa vigent. c) Memòria descriptiva dels aspectes fonamentals dels procediments que es preveuen realitzar, espècies i nombre d'animals que es crien, subministren o utilitzen. d) Informes tècnic i sanitari. L'informe sanitari ha d'estar subscrit per l'especialista en salut animal. e) Identificació del responsable administratiu del centre. f) Identificació del responsable del benestar dels animals. g) Identificació del veterinari responsable de la salut dels animals. h) Relació del personal especialitzat, amb l'especificació de la seua formació, titulació i experiència. En el cas de centres usuaris universitaris i centres públics d'investigació, únicament s'ha d'inscriure la relació del personal per a la cura dels animals, el personal especialista en benestar animal i l'especialista en salut animal. i) Quan es tracte d'un centre usuari de titularitat estatal, s'inscriurà, a més, la composició del comité.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Una vegada comprovada la documentació aportada i verificades les condicions de l'establiment mitjançant la corresponent visita d'inspecció, la persona titular de la direcció general competent en matèria de benestar animal procedirà a resoldre sobre la sol·licitud rebuda i, si escau, a la seua inscripció en el registre. - El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i per a notificar les resolucions que es dicten serà de tres mesos, a comptar de l'endemà de la presentació en el registre d'entrada. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat cap resolució expressa, les sol·licituds podran entendre's estimades. - Qualsevol modificació de les dades que figuren inscrites, derivada d'ampliacions, reduccions, trasllats, canvis del personal responsable o altres circumstàncies, així com en el cas de suspensió o cessament de l'activitat o de canvi de titularitat, ha de ser notificada a la conselleria competent en matèria de benestar animal en el termini màxim d'un mes des que s'haja produït, perquè s'efectue la corresponent modificació en el registre.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/15).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i per a notificar les resolucions que es dicten serà de tres mesos, a comptar de l'endemà de la presentació en el registre d'entrada.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa