Sol·licitud d'informació i certificacions al Registre de Terrenys Forestals Incendiats de la Comunitat Valenciana - GVA.ES
Sol·licitud d'informació i certificacions al Registre de Terrenys Forestals Incendiats de la Comunitat Valenciana
Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Què és
Acreditar si un Terreny Forestal de la Comunitat Valenciana s'ha vist afectat per un incendi.
- Els terrenys forestals que hagen patit els efectes d'un incendi queden subjectes a les prohibicions de classificació o reclassificació urbanística preceptuades en la normativa reguladora del sòl no urbanitzable.
- Els terrenys forestals que hagen patit els efectes d'un incendi no es podran destinar al pasturatge en els cinc anys següents; tampoc podran dedicar-se o transformar-se en sòls agrícoles fins transcorreguts, almenys, vint anys, ni a activitats extractives fins transcorreguts deu anys, excepte autorització expressa i motivada de l'administració forestal, previ informe de la Mesa Forestal de la Comunitat Valenciana.
- Per a verificar les afeccions anteriors es crea, en la Conselleria amb competències en matèria de prevenció d'incendis forestals, el Registre de Terrenys Forestals Incendiats en el qual s'inscriuran, amb el suficient detall, les superfícies i perímetre de les muntanyes sinistrades. Aquest Registre tindrà el caràcter de públic.
- Les Administracions competents hauran de sol·licitar certificació del Registre abans de realitzar o autoritzar qualsevol de les actuacions previstes en els apartats anteriors.
A qui va dirigit
Qualsevol persona física o jurídica nacional de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea, o bé que tinga establit el seu domicili en qualsevol dels estats membres, té accés al Registre de Terrenys Forestals Incendiats de la Comunitat Valenciana.
Ningú està obligat a acreditar cap tipus d'interés per a accedir a la informació existent en el Registre.
Com es tramita
Presentació de la sol·licitud i documentació requerida.
Qualsevol persona física o jurídica, tindrà accés al Registre de terrenys forestals incendiats de la Comunitat Valenciana. Ningú estarà obligat a acreditar cap mena d'interés per a accedir a la informació existent en el Registre.
Respecte a les peticions d'informació:
a) Hauran de referir-se a àmbits temporals i territorials concrets, no podent abastar la totalitat d'una comarca, província o Comunitat Valenciana.
b) L'àmbit temporal s'indicarà mitjançant els anys per als quals se sol·licita informació.
c) L'àmbit territorial serà el del municipi o municipis per als quals es demanda certificació.
d) En el cas que la consulta es referisca a àmbits inferiors al municipal, les peticions hauran d'estar clarament referenciades a un rectangle mitjançant les seues coordenades *UTM, polígon i parcel·la cadastral o en defecte d'això vindre acompanyades de mapa escala 1.10.000 que localitze clarament la zona per a la qual es realitze la consulta.
La sol·licitud de certificació es realitzarà mitjançant el model oficial habilitat per a això, a través dels registres oficials.
S'estableix un termini de dos mesos per a resoldre les peticions d'informació.
En funció de la petició realitzada, el Registre emetrà certificació simple o ampliada:
a) En la certificació simple, s'indicarà únicament si existeix registre que la zona s'ha vist o no afectada per un incendi forestal, indicant en el seu cas l'any, així com les metadades referides al procés d'obtenció de la cartografia.
b) La certificació ampliada inclourà, a més, la representació cartogràfica de les zones incendiades, indicant l'escala, així com informació topogràfica bàsica que permeta la seua *georreferenciación.
c) En tots dos casos, es farà constar si ha existit o no afecció a espais naturals protegits.
Les certificacions seran expedides per la persona titular de la direcció territorial de la conselleria competent en matèria de prevenció d'incendis forestals de la província a la qual corresponga l'àmbit territorial per al qual se sol·licita consulta. En aquells casos en l'àmbit territorial afecte dos o més províncies, la certificació serà emesa per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de prevenció d'incendis forestals.
Procediments relacionats
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
Durant tot l'any.
Qualsevol persona física o jurídica, tindrà accés al Registre de terrenys forestals incendiats de la Comunitat Valenciana. Ningú estarà obligat a acreditar cap mena d'interés per a accedir a la informació existent en el Registre.
Respecte a les peticions d'informació:
a) Hauran de referir-se a àmbits temporals i territorials concrets, no podent abastar la totalitat d'una comarca, província o Comunitat Valenciana.
b) L'àmbit temporal s'indicarà mitjançant els anys per als quals se sol·licita informació.
c) L'àmbit territorial serà el del municipi o municipis per als quals es demanda certificació.
d) En el cas que la consulta es referisca a àmbits inferiors al municipal, les peticions hauran d'estar clarament referenciades a un rectangle mitjançant les seues coordenades *UTM, polígon i parcel·la cadastral o en defecte d'això vindre acompanyades de mapa escala 1.10.000 que localitze clarament la zona per a la qual es realitze la consulta.
La sol·licitud de certificació es realitzarà mitjançant el model oficial habilitat per a això, a través dels registres oficials.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, tot i que no estan obligats a fer-ho, opten per aquesta via, han de...
a) Als registres dels òrgans administratius als quals s'adrecen.
b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, ajuntaments i consells insulars, als ajuntaments dels municipis als qual es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.
c) A les oficines de Correus, de la manera que s'establisca reglamentàriament.
d) En les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
- I, preferentment, als registres que s'indiquen a continuació:
On dirigir-se
03003 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Resolució
S'estableix un termini general màxim de dos mesos per a resoldre les peticions d'informació.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Medi ambient
- Recursos i servicis forestals
- Medi ambient
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Autoritzacions, llicències i registres
- Conservació i protecció del medi ambient
TEMA
- Emergències. Seguretat ciutadana
- Bombers
- Prevenció i extinció d'incendis
- Medi ambient
- Flora i fauna autòctona
- Gestió ambiental
- Parcs i espais naturals
- Sostenibilitat
- Territori i paisatge. Urbanisme
- Boscos
- Muntanya
- Paisatge
- Urbanisme
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Desenvolupament rural
- Administració pública
- Transparència i informació pública
PERFILS
- Empresa
- Professionals i autònoms
- Entitats del tercer sector
- Ciutadania
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Activitats forestals
TEMÀTICA
- Sostenibilitat
- Medi ambient
- Afectació al medi
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Planificar un negoci
TIPUS
- Denúncies i reclamacions