Sol·licitud d'inscripció en el registre d'instal·lacions afectades pel Reial decret 117/2003, de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils degudes a l'ús de dissolvents en determinades activitats a la Comunitat Valenciana (per instal·lació) sotmeses a autorització d'emissions a l'atmosfera "grup A" - GVA.ES
Sol·licitud d'inscripció en el registre d'instal·lacions afectades pel Reial decret 117/2003, de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils degudes a l'ús de dissolvents en determinades activitats a la Comunitat Valenciana (per instal·lació) sotmeses a autorització d'emissions a l'atmosfera "grup A"
Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Què és
Facilitar a les instal·lacions incloses en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 117/2003, de 31 de gener, el formulari normalitzat de sol·licitud d'inscripció en el registre d'instal·lacions afectades per aquesta norma a la Comunitat Valenciana.
QUÈ SÓN ELS COMPOSTOS ORGÀNICS VOLÀTILS? - Segons el Reial decret 117/2003, de 31 de gener, un compost orgànic és tot compost que continga carboni i un o més dels elements següents: hidrogen, halògens, oxigen, sofre, fòsfor, silici o nitrogen, excepte els òxids de carboni i els carbonats o...
- Directiva 2010/75/UE, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de novembre de 2010, sobre les emissions industrials (prevenció i control integrats de la contaminació).
- Directiva 2004/42/CE del Parlament i del Consell, de 21 d'abril de 2004, relativa a la limitació de les emissions de compostos orgànics volàtils (COV) a causa de l'ús de dissolvents orgànics en determinades pintures i vernissos i en els productes de renovació de l'acabat de vehicles, per la qual...
- Reglament (CE) núm. 1272/2008, del Parlament Europeu i del Consell, de 16 de desembre de 2008, sobre classificació, etiquetatge i envasat de substàncies i mescles, i pel qual es modifiquen i deroguen les directives 67/548/CEE i 1999/45/CE, i es modifica el Reglament (CE) núm. 1907/2006.
- Decisió d'execució de la Comissió, de 12 de desembre de 2012, per la qual s'estableixen el tipus, el format i la freqüència de la informació que han de comunicar els estats membres sobre l'aplicació de la Directiva 2010/75/UE, del Parlament Europeu i del Consell, sobre les emissions industrials.
- Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera.
- Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s'actualitza el catàleg d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera i s'estableixen les disposicions bàsiques per a la seua aplicació.
- Reial decret 117/2003, de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils a causa de l'ús de dissolvents en determinades activitats.
- DECRET 228/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual es regula el control de les emissions de les activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera.
- Reial decret 227/2006, de 24 de febrer, pel qual es complementa el règim jurídic sobre la limitació de les emissions de compostos orgànics volàtils en determinades pintures i vernissos i en productes de renovació de l'acabat de vehicles.
- Reial decret 508/2007, de 20 d'abril, pel qual es regula el subministrament d'informació sobre emissions del Reglament E-PRTR i de les autoritzacions ambientals integrades.
- Reial decret 367/2010, de 26 de març, de modificació de diversos reglaments de l'àrea de medi ambient per a la seua adaptació a la Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici, i a la Llei 25/2009, de 22 de desembre, de modificació de...
- Reial decret 815/2013, de 18 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 16/2002, d'1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació.
- Reial decret 115/2017, de 17 de febrer, pel qual es regula la comercialització i manipulació de gasos fluorats i equips basats en aquests, així com la certificació dels professionals que els utilitzen i pel qual s'estableixen els requisits tècnics per a les instal·lacions que desenvolupen...
- Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació.
- Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana.
- Ordre de 21 de maig de 2007, de la Conselleria de Territori i Habitatge, per la qual es crea i regula el registre d'instal·lacions afectades pel Reial decret 117/2003, de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils a causa de l'ús de dissolvents en determinades...
- Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació.
A qui va dirigit
Han de sol·licitar la seua inscripció en el Registre d'instal·lacions afectades pel Reial decret 117/2003, de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils sobre l'ús de dissolvents en determinades activitats, les instal·lacions incloses en el grup A de la Llei 34/2007,...
Com es tramita
1. Presentació de la sol·licitud i la documentació administrativa i tècnica indicades en aquest procediment. Tant la sol·licitud com altres documentacions aportades seran analitzades i avaluades per l'òrgan competent en la matèria.
2. Si la documentació presentada no és correcta o està incompleta, es remetrà a l'interessat el pertinent requeriment d'esmena, a l'efecte que l'empresa esmene o presente la documentació que falte dins del termini establit, de conformitat amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Presentada la documentació, si l'avaluació de la documentació presentada és positiva, es dictaminarà la inscripció corresponent. El venciment del termini sense haver-se notificat una resolució expressa suposarà l'estimació de la sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb allò que disposa l'article 24 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. És important assenyalar que el titular de la instal·lació haurà de remetre a l'òrgan competent abans del 28 de febrer de cada any el pla de gestió de dissolvents de l'any precedent per a comprovar el compliment dels valors límits d'emissió establits en el Reial decret 117/2003, de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils a causa de l'ús de dissolvents en determinades activitats, i sempre que l'òrgan competent ho sol·licite. S'haurà d'assegurar la traçabilitat dels valors aportats de cada un dels corrents implicats en el pla de gestió de dissolvents, que, si és el cas, hauran d'estar avalats pels corresponents resultats de mesuraments d'emissions a l'atmosfera, factures de compres de dissolvents, albarans del gestor, resultats analítics o altres.
03003 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Procediments relacionats
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
Les instal·lacions les activitats de les quals estiguen afectades pel Reial decret 117/2003, incloses en el grup A de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera i, per tant, sotmeses al règim d'autorització d'emissions a l'atmosfera, si no estan...
Saber mésSol·licitud d'inscripció en el registre d'instal·lacions afectades pel Reial decret 117/2003, de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils a causa de l'ús de dissolvents en determinades activitats, i altra documentació requerida en aquest imprés:
a) Còpia del document que acredite la identificació fiscal i la personalitat jurídica de l'entitat titular de la instal·lació.
b) Còpia del document acreditatiu que el sol·licitant disposa de poders suficients sobre el funcionament tècnic i econòmic de la instal·lació.
c) Memòria tècnica subscrita per un tècnic competent que continga:
c.1) Descripció detallada de l'activitat o activitats productives dutes a terme en la instal·lació entre les que s'inclouen en l'annex I del Reial decret 117/2003, acompanyada d'un diagrama de flux. Haurà d'indicar-se la capacitat de consum de dissolvents orgànics de la instal·lació en tones/any. A més, les instal·lacions per al tractament de superfícies de materials, d'objectes o productes també hauran d'indicar la seua capacitat de consum de dissolvents orgànics en kg/hora.
c.2) Llista de dissolvents orgànics utilitzats en cadascuna de les activitats, amb l'especificació de la composició química. Preferentment s'indicarà el núm. CAS (1).
c.3) Les instal·lacions que facen una única activitat que, segons l'annex II del Reial decret 117/2003, dispose tant de valors límit d'emissió en gasos residuals i en emissions difuses com de valors límit d'emissió total, hauran d'indicar l'opció que trien complir.
c.4) Les instal·lacions en les quals es facen dues o més activitats incloses en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 117/2003 hauran de triar entre complir per a cada una de les activitats els límits individuals corresponents d'acord amb el que s'indica en l'apartat e.3, o fer unes emissions totals en el conjunt de les activitats que no superen les que resultarien de l'aplicació de l'anterior.
c.5) Llista de substàncies indicades en l'article 5 del Reial decret 117/2003, on s'assenyalen les seues indicacions de perill o frases de risc, d'acord amb el que s'estableix en el Reglament (CE) núm. 1272/2008, del Parlament Europeu i del Consell, de 16 de desembre de 2008, sobre classificació, etiquetatge i envasament de substàncies i mescles.
c.6) Llista dels equips de reducció de les emissions de compostos orgànics volàtils instal·lats i previstos. En cas d'absència d'aquests, haurà d'indicar-se expressament.
c.7) Descripció de la metodologia que se seguirà per a elaborar el pla de gestió de dissolvents establit en l'annex IV del Reial decret 117/2003.
c.8) Qualsevol altra informació que es considere necessària per a la comprensió i el coneixement de les emissions que es generen en la instal·lació.
(1) El número registrat CAS (Chemical Abstracts Service) és una identificació numèrica única per a compostos químics, polímers, seqüències biològiques, preparats i aliatges.
Taxes 2024:
Model 046-9756: Taxa per servicis administratius d'intervenció ambiental.
- Tramitació de la notificació d'instal·lacions amb emissions de COV (compostos orgànics volàtils) no sotmeses a autorització ambiental integrada (AAI), incloses les seues modificacions 155,93 euros.
BONIFICACIONS:
- Una bonificació del 20 per cent de la quota íntegra, si el contribuent és una petita o mitjana empresa, d'acord amb la definició que figura en la Recomanació 2003/361/CE, de la Comissió Europea, de 6 de maig de 2003, sobre definició de microempreses, petites i mitjanes empreses.
- Una bonificació del 30 per cent de la quota íntegra, si el contribuent té implantat un sistema de gestió mediambiental verificat conforme al Reglament CE número 1.221/2009, del Parlament i del Consell, de 25 de novembre de 2009, relatiu a la participació voluntària d'organitzacions en un sistema comunitari de gestió i
auditoria mediambientals (EMAS). La bonificació serà del 15 per cent en el cas que el sistema de gestió mediambiental està certificat conforme a la Norma ISO 14001 (havent-se d'acreditar la certificació corresponent).
Les bonificacions indicades no seran acumulables entre si.
Veure en enllaços: "Formes de Pagament i Entitats Col·laboradores".
1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...
Esmena
El termini serà el que s'assenyale en el requeriment d'esmena.
Este tràmit permet l'aportació, a requeriment de l'administració, de documentació relacionada amb la sol·licitud d'inscripció en el registre d'instal·lacions afectades pel Reial decret 117/2003, de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils degudes a l'ús de dissolvents en determinades activitats en la Comunitat Valenciana (per instal·lació) sotmeses a Autorització d'Emissions a l'Atmosfera "Grup A".
En cas de dubtes poden realitzar consultes a través del següent correu electrònic: emisiones@gva.es
Al·legació / Aportació
Este tràmit permet l'aportació de documentació relacionada amb la sol·licitud d'inscripció en el registre d'instal·lacions afectades pel Reial decret 117/2003, de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils degudes a l'ús de dissolvents en determinades activitats en la Comunitat Valenciana (per instal·lació) sotmeses a Autorització d'Emissions a l'Atmosfera "Grup A".
Per iniciativa de l'interessat durant qualsevol moment del procediment.
Resolució
El termini per a resoldre les sol·licituds serà de tres mesos, comptats des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació.
El venciment del termini sense haver-se notificat cap resolució expressa suposarà l'estimació de la sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Recurs d'alçada davant la Secretaria Autonòmica de Medi ambient i Territori, de la Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Les infraccions administratives estan tipificades en l'article 93 de La Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana, i es classifiquen en molt greus, greus i lleus, i podran donar lloc a la imposició d'alguna o diverses de les sancions següents (article 95 de l'esmentada llei):
- Multes de fins a 2.000.000 euros.
- Clausura definitiva o temporal, total o parcial de les activitats i instal·lacions.
- Inhabilitació per a l'exercici de l'activitat.
- Extinció o suspensió de les autoritzacions en què s'hagen establit condicions relatives a la contaminació atmosfèrica.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Medi ambient
- Qualitat ambiental
- Prevenció i control
- Medi ambient
TEMA
- Indústria i energia
- Eficiència energètica
- Energies renovables
- Àrees industrials
- Seguretat d’instal·lacions
- Vehicles i automòbils
- Medi ambient
- Gestió ambiental
- Aire
- Territori i paisatge. Urbanisme
- Administració pública
- Transparència i informació pública
- Investigació, estudis i anàlisis
PERFILS
- Empresa
- Establiments
- Professionals i autònoms
- Petita i mitjana empresa
- Gran empresa
SECTOR
- Construcció i instal·lacions
- Instal·lacions
- Actuar com a empresa instal·ladora en Comunitat Valenciana
- Energia
- Estalvi i eficiència energètica
- Indústria
- Indústria química i petroquímica
- Hostaleria i turisme
- Bars i restaurants
- Aigua, sanejament i residus
- Sanejament i abocament
TEMÀTICA
- Sostenibilitat
- Afectació al medi
- Medi ambient
- Instal·lacions i seguretat
- Instal·ladors i instal·lacions
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones