• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    MIN - SUBSTITUIR UN VEHICLE. Transport públic de mercaderies. Còpies (vehicles).

    Objecte del tràmit

    Els vehicles referits a una autorització de transport públic podran substituir-se per uns altres quan així ho autoritze l'òrgan competent, mitjançant la referència al nou vehicle.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    El titular de l'empresa.

    Requeriments

    Els vehicles han de complir aquestes condicions:
    - Han de tindre capacitat de tracció pròpia i estar matriculats a Espanya.
    - El seu titular ha de tindre'ls en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari.
    - L'antiguitat mitjana de la flota adscrita a l'autorització després de la substitució vehicle no podrà superar la que aquesta flota tenia abans de la substitució.
    - Tindre pagades les sancions imposades per resolució ferma.

    Inici
  • Taxes

    Taxes 2019

    - A06 CÒPIA (per vehicle): 23,01 euros.
    - I04 CERTIFICAT: 2,04 euros (només en el cas de vehicles pesats).


    PAGAMENT DE LA TAXA DE FORMA TELEMÀTICA:

    A través del pagament telemàtic genèric:

    Les persones que disposen de DNI electrònic o les persones físiques o jurídiques amb certificat electrònic emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, i hagen generat prèviament la taxa per Internet a través del Sistema Sar@ o amb l'imprés omplit obtingut de les direccions territorials, podran realitzar el pagament telemàticament.

    Vegeu el manual en informació complementària: manual pagament telemàtic genèric.
    Vegeu l'enllaç en informació complementària: pagament telemàtic genèric.


    DE FORMA PRESENCIAL:

    A través d'oficines i caixers de les entitats financeres col·laboradores.

    Hi ha diversos mitjans a través dels quals es poden efectuar els ingressos a favor de la Generalitat, però no totes les entitats financeres col·laboradores en la recaptació de tributs els tenen tots habilitats.

    El model de taxa es pot descarregar en la pàgina d'Internet que s'indica a continuació:

    Enllaç relacionat amb el pagament de les taxes

    http://www.citma.gva.es/va/web/transportes/inf-admin/tasas-trans/modelos-046-sara

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    Durant tot l'any.

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    ADVERTÈNCIES DE CARÀCTER GENERAL
    Juntament amb l'ompliment electrònic del formulari de sol·licitud, s'han d'annexar les còpies digitalitzades dels documents requerits. D'acord amb el que disposa l'article 28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten.

    D'acord amb l'article 51.3 de l'LOTT, el Servei Territorial de Transport consultarà, mitjançant l'aplicació que permet la tramitació i el manteniment de les autoritzacions de transport per carretera, la informació de registres d'altres organismes (Direcció General de Trànsit, Tresoreria General de la Seguretat Social, Registre Mercantil i altres registres públics), que resulte estrictament necessària per a acreditar el compliment dels requisits exigits per a l'atorgament, el visat o la modificació dels títols que habiliten per a l'exercici de les activitats i professions regulades en la llei esmentada o en les normes dictades per a l'execució i el desplegament.

    Així mateix, la Direcció General consultarà, per mitjans electrònics, les dades relatives a la identificació fiscal de la persona sol·licitant i la certificació acreditativa de la inexistència de deutes tributaris, excepte que es desautoritze, expressament, la consulta.

    VEHICLES
    - En cas d'arrendament ordinari del vehicle, s'ha d'aportar el contracte d'arrendament en què figure el termini, l'empresa arrendadora i les dades del vehicle.
    - Factura de compra del vehicle (només en cas de vehicle pesat).

    TAXES
    - S'ha d'aportar el justificant del pagament de les taxes.
    - A06 CÒPIA (per vehicle):
    - I04 CERTIFICAT (només en cas de vehicle pesant).

    DECLARACIÓ DE VERACITAT
    - Declaració de veracitat de la documentació aportada.

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    La resolució positiva de l'expedient suposa la inscripció d'aquest en el Registre d'Empreses i Activitats del Transport. No s'expedeix la targeta de transports.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de l'òrgan competent en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació d'aquesta, d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
    Tot això, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través del enllaç corresponent:

    https://sede.fomento.gob.es/dgtc/

    Tramitació

    Fent clic en la icona superior 'Tramitar amb certificat' d'aquesta mateixa pàgina.
    Per a això, cal disposar de certificat electrònic reconegut per l'ACCV o DNI electrònic.

    Si teniu dubtes o voleu comunicar alguna incidència, podeu enviar un correu electrònic al suport tècnic:
    mercancias_stv@gva.es, per a València
    autorizaciones_sta@gva.es, per a Alacant
    autorizaciones_stc@gva.es, per a Castelló

    Inici
  • Informació complementària

    Enllaços

    Pagament telemàtic genèric.

    Manual pagament telemàtic genèric

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Llei 16/1987, de 30 de juliol, del cap de l'Estat, sobre ordenació del transport terrestre (BOE núm. 182, de 31/07/87).
    - Reial decret 1211/1990, de 28 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres (BOE núm. 241, de 8/10/90), actualitzat per Reial decret 70/2019 de 15 de febrer (BOE núm. 44 de 15/02/2019).
    - Resolució de 3 de desembre de 2018, de la Direcció General de Transport Terrestre, per la qual s'estableix el calendari de visats de les autoritzacions de transport i d'activitats auxiliars i complementàries del transport (BOE núm. 301, de 14/12/2018)

    Llista de normativa

    Vegeu la Llei 16/1987, de 30 de juliol.

    Vegeu el Reial decret 1211/1990, de 28 d'octubre.

    Vegeu la Resolució de 3 de desembre de 2018.

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.