Substituir un vehicle. Transport públic de mercaderies

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 211263
|
Codi GVA: 3334
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

El titular de l'empresa.

Requisits

Els vehicles han de complir aquestes condicions:

- Han de tindre capacitat de tracció pròpia i estar matriculats a Espanya.

- El seu titular ha de tindre'ls en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari.

- L'antiguitat mitjana de la flota adscrita a l'autorització després de la substitució vehicle no podrà superar la que aquesta flota tenia abans de la substitució.

- Tindre pagades les sancions imposades per resolució ferma.

Com es tramita

Procés de tramitació

La resolució positiva de l'expedient suposa la inscripció d'aquest en el Registre d'Empreses i Activitats del Transport. No s'expedeix la targeta de transports.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

ADVERTÈNCIES DE CARÀCTER GENERAL

Juntament amb l'ompliment electrònic del formulari de sol·licitud, s'han d'annexar les còpies digitalitzades dels documents requerits. D'acord amb el que disposa l'article 28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten.

 

D'acord amb l'article 51.3 de l'LOTT, el Servei Territorial de Transport consultarà, mitjançant l'aplicació que permet la tramitació i el manteniment de les autoritzacions de transport per carretera, la informació de registres d'altres organismes (Direcció General de Trànsit, Tresoreria General de la Seguretat Social, Registre Mercantil i altres registres públics), que resulte estrictament necessària per a acreditar el compliment dels requisits exigits per a l'atorgament, el visat o la modificació dels títols que habiliten per a l'exercici de les activitats i professions regulades en la llei esmentada o en les normes dictades per a l'execució i el desplegament.

 

Així mateix, la Direcció General consultarà, per mitjans electrònics, les dades relatives a la identificació fiscal de la persona sol·licitant i la certificació acreditativa de la inexistència de deutes tributaris, excepte que es desautoritze, expressament, la consulta.

 

VEHICLES

- En cas d'arrendament ordinari del vehicle, s'ha d'aportar el contracte d'arrendament en què figure el termini, l'empresa arrendadora i les dades del vehicle.

- Factura de compra del vehicle (només en cas de vehicle pesat).

 

TAXES

- S'ha d'aportar el justificant del pagament de les taxes.

- A06 CÒPIA (per vehicle):

- I04 CERTIFICAT (només en cas de vehicle pesant).

 

DECLARACIÓ DE VERACITAT

- Declaració de veracitat de la documentació aportada.

Taxa o pagament

L'import actual de la taxa és:

 

- A06 CÒPIA (per vehicle): 23,01 euros.

- I04 CERTIFICAT: 2,08 euros (només en cas de vehicles pesants).

 

FORMES DE PAGAMENT, IMPORTS I MODELS:

 

Tant les formes de pagament com els imports i els models de taxa es poden descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació:

Forma de presentació
Telemàtica

Fent clic en la icona superior 'Tramitar amb certificat' d'aquesta mateixa pàgina. Per a això, cal disposar de certificat electrònic reconegut per l'ACCV o DNI electrònic. Si teniu dubtes o voleu comunicar alguna incidència, podeu enviar un correu electrònic al suport tècnic:...

Saber més

Resolució

Termini màxim

El termini de resolució d'aquest procediment és de CINC MESOS, a comptar de la data de registre d'entrada que conste en aquest document. Passat aquest termini sense que s'haja rebut cap notificació amb la resolució dictada en aquest procediment, aquesta sol·licitud podrà entendre's DESESTIMADA als efectes legals que siguen procedents.

 

Tot això sense perjudici de la suspensió del termini de tramitació dels casos previstos per l'article 52.5 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment comú, o per causa imputable a la persona interessada.

Observacions

Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de l'òrgan competent en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació d'aquesta, d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Tot això, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Infraestructures i transports
      • Transport públic de mercaderies

TEMA

  • Administració pública
  • Mobilitat i transport
    • Transport públic
    • Transport terrestre. Transportistes
    • Transports
    • Vehicles i automòbils
  • Territori i paisatge. Urbanisme

PERFILS

  • Empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Gran empresa
    • Cooperatives

SECTOR

  • Transport i tecnologia
    • Transport per carretera

TEMÀTICA

  • Sostenibilitat

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones