Detall de Procediment

Notificació prèvia de trasllat de residus a l'interior de la Unió Europea, sense trànsit per tercers països, subjecta al procediment d'autorització prèvia.

Codi SIA: 211276
Codi GUC: 3363
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT des de 21-03-2018
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Obtindre l'autorització prèvia a un trasllat de residus des de la Comunitat Valenciana cap a un país de la Unió Europea, sense trànsit per tercers països, de conformitat amb el procediment establit en el capítol 1 del títol I del Reglament 1013/2006/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 14 de juny de 2006, relatiu als trasllats de residus (d'ara en avant, el Reglament). - Estan subjectes al procediment de notificació i autorització prèvies per escrit els trasllats dels residus següents: . residus amb destinació a operacions d'eliminació . residus amb destinació a operacions de valorització: . residus de la llista ambre (annex IV), que inclou, entre altres, els residus inclosos en els annexos II i VIII del Conveni de Basilea. . residus enumerats en la llista verda (annex III) quan presenten alguna característica de perillositat (lletra H) . residus i mescles de residus no classificats en els anteriors (annexos III, III-A, III-B, IV, IV-A) . residus municipals barrejats (LER 200301)

Observacions

Observacions

************************** Canvis en relació amb el procediment de trasllat de residus transfronterers mentre es mantinga la situació d'estat d'alarma ocasionada per la crisi sanitària provocada per la COVID-19: · Les notificacions de trasllat de residus transfronterers s'han de dirigir al correu electrònic transfronterizos@gva.es, o a través del registre electrònic de la Generalitat Valenciana per a notificacions amb origen a la Comunitat Valenciana. Aquestes notificacions han d'estar signades amb signatura digital o, en defecte d'això, han d'estar certificades com a còpia autenticada per l'autoritat competent d'expedició. · El document de notificació (annex IA del Reglament [CE] 1013/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 14 de juny de 2006) amb les caselles 19 i 20 degudament omplides per aquesta Direcció General, així com la resolució d'autorització condicionada, s'han de remetre via correu electrònic o plataforma electrònica a notificador, destinatari, i autoritats competents. · No serà procedent enviar la documentació en paper al notificador amb el segell del registre. · S'acceptaran documents de moviment (annex IB), així com els annexos VII signats electrònicament. · Cada transport ha d'anar acompanyat del document de moviment (annex IB del Reglament [CE] 1013/2006) i les còpies del document de notificació (annex IA) que continga les autoritzacions escrites de les autoritats competents afectades i les condicions imposades per aquestes. ************************** - La notificació prèvia per escrit s'ha de presentar a l'autoritat competent d'expedició, entesa aquesta com l'autoritat competent en la zona des de la qual s'efectue o es vaja a efectuar el trasllat. La Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica de la Generalitat és l'autoritat competent d'expedició entre la Comunitat Valenciana i la resta de països de la UE. - L'autoritat competent d'expedició entre la Comunitat Valenciana i els països no pertanyents a la Unió Europea és el Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, que té, al seu torn, la condició d'autoritat competent de trànsit. Les dades de contacte d'aquest organisme són les següents: Secretaria d'Estat de Medi Ambient Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental i Medi Natural Subdirecció General de Residus Pl. de San Juan de la Cruz, s/n 28071 - Madrid Telèfon 91 597 68 68 Fax: 91 597 59 38 Bústia de contacte: basel@mapama.es - El contracte entre el notificador i el destinatari per a la valorització o eliminació dels residus haurà d'establir l'obligació: . per part del notificador, de tornar a fer-se càrrec dels residus, en cas que el trasllat o la valorització o eliminació no s'hagen dut a terme d'acord amb el que es preveu o que s'haja efectuat com un trasllat il·lícit, d'acord amb el que disposa l'article 22 i l'article 24, apartat 2 del Reglament 1013/2006/CE; . per part del destinatari, de valorar o eliminar els residus si s'hagueren efectuat com un trasllat il·lícit, d'acord amb l'article 24, apartat 3 del Reglament 1013/2006/CE, i . per part de la instal·lació, d'entregar, d'acord amb l'article 16, lletra e del Reglament 1013/2006/CE, un certificat que els residus han sigut valorats o eliminats d'acord amb la notificació i amb les condicions que s'hi s'especifiquen i amb els requisits del reglament. - En cas que el residu traslladat estiga destinat a operacions de valorització o eliminació intermèdies, el contracte ha d'incloure les obligacions addicionals següents: . l'obligació de la instal·lació de destinació d'entregar, d'acord amb l'article 15, lletres d i, en si és el cas, e del Reglament 1013/2006/CE, certificats que els residus han sigut valorats o eliminats d'acord amb la notificació i amb les condicions que s'hi especifiquen i amb els requisits del reglament, i .l'obligació del destinatari d'entregar, si fora pertinent, una notificació a l'autoritat competent inicial del país d'expedició inicial, d'acord amb l'article 15, lletra f, incís ii, del Reglament 1013/2006/CE. - En cas que els residus s'hagen de traslladar entre dos establiments que estan sota el control de la mateixa entitat jurídica, aquest contracte podrà substituir-se per una declaració de l'entitat en qüestió que s'encarregarà de la valorització o eliminació dels residus notificats. - La fórmula que s'aplicarà per a calcular l'import de la fiança és: 1,5 x Q x (CT + CEV + (CM x 90)) en què: CT= cost del transport per a cada tona. CEV= cost de l'eliminació o de la valoració per tona. CM= cost del magatzematge per dia i per tona. Q= Quantitat transportada (en tones) que es vol tindre activa, és a dir, des que s'inicia el trasllat fins que s'obté el certificat de valorització. La fiança, que haurà de cobrir els costos de transport, de valorització o eliminació, se subscriurà mitjançant un aval bancari que serà depositat en la corresponent Tresoreria Territorial de la Conselleria d'Hisenda Model Econòmic de la Generalitat de la Comunitat Valenciana. Tota autorització atorgada per escrit per a un determinat trasllat s'extingirà en el termini d'un any civil a partir de la data de la seua emissió o a partir d'una data posterior segons s'indique en el document de notificació. No obstant això, aquesta disposició no s'aplicarà si les autoritats competents afectades estableixen un termini inferior. La valorització o l'eliminació de residus, en relació amb un trasllat previst, es completarà, a tot tardar, un any civil després de la recepció dels residus per la instal·lació, llevat que les autoritats competents afectades establisquen un termini inferior.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- El notificant que pretenga traslladar residus de conformitat amb l'article 3, apartat 1, lletres a o b del Reglament 1013/2006/CE. D'acord amb l'article 2.15.a del Reglament, i a l'efecte d'aquest, s'entén per notificant qualsevol persona física o jurídica subjecta a la jurisdicció d'un estat membre de la UE que pretenga traslladar o fer traslladar residus, en qui recau l'obligació de notificar. - El notificant és alguna de les persones o òrgans següents, triat d'acord amb l'ordre establit en aquesta: i. el productor inicial, o ii. el nou productor autoritzat que du a terme operacions abans del trasllat, o iii. un recollidor autoritzat que, a partir de xicotetes quantitats diverses del mateix tipus de residus recollits de diverses procedències, haja agrupat el trasllat que s'iniciarà a partir d'un lloc notificat únic, o iv. el negociant registrat que haja sigut autoritzat per escrit pel productor inicial, el nou productor o el recollidor autoritzat, esmentats en els incisos i, ii i iii, perquè actue en el nom d'algun d'aquests com a notificant, o v. un agent registrat que haja sigut autoritzat per escrit pel productor inicial, el nou productor o el recollidor autoritzat, esmentats en els incisos i, ii i iii, perquè actue en el nom d'algun d'aquests com a notificant, o vi. quan totes les persones especificades en els incisos i, ii, iii, iv i v, si escau, siguen desconegudes o insolvents, el posseïdor.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decisió del Consell, de 22 de setembre de 1997, per la qual s'aprova, en nom de la Comunitat, l'esmena al Conveni sobre el control dels moviments transfronterers de les deixalles perilloses i la seua eliminació (Conveni de Basilea), com s'estableix en la Decisió III/1 de la Conferència de les Parts (DOUE núm. 272, de 04 de/10/97).
  • Reglament (CE) núm. 1013/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 14 de juny de 2006, relatiu als trasllats de residus (DOUE núm. 190, de 12/07/06).
  • Reglament (CE) núm. 1418/2007, de la Comissió, de 29 de novembre de 2007 relatiu a l'exportació, amb finalitats de valorització, de determinats residus enumerats en els annexos III o IIIA del Reglament (CE) núm. 1013/2006, del Parlament Europeu i del Consell, a determinats països als quals no és aplicable la Decisió de l'OCDE sobre el control dels moviments transfronterers de residus (DOUE núm. 316, de 04/12/07).
  • Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular
  • Reglament (UE) núm. 660/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, pel qual es modifica el Reglament (CE) núm. 1013/2006, relatiu als trasllats de residus (DOUE núm. 189, de 27/06/14).
  • RESOLUCIÓ DE LA DIRECCIÓ GENERAL DE QUALITAT I EDUCACIÓ AMBIENTAL PER LA QUAL S'INTRODUEIXEN CANVIS EN LA TRAMITACIÓ DELS EXPEDIENTS DE TRASLLATS TRANSFRONTERERS DE RESIDUS DURANT EL PERÍODE LIMITAT PER LA SITUACIÓ D'EMERGÈNCIA SANITÀRIA PROVOCADA PER LA PANDÈMIA DE LA COVID-19.
  • Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació. (DOGV nº 9327, de 28/04/2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

- Document de notificació que figura en l'annex IA del Reglament 1013/2006/CE. - Document de trasllat o moviment que figura en l'annex IB del Reglament. - Una còpia del contracte entre el notificant i el destinatari per a la valorització o l'eliminació dels residus, que siga efectiu en el moment de la notificació. (Vegeu la informació complementària) - Una còpia del contracte entre el productor inicial, el nou productor o el recollidor i l'agent o el negociant, quan l'agent o el negociant actuen com a notificants. - Carta de pagament que acredite la constitució d'una fiança o una assegurança equivalent, garantia financera que cobrisca els costos de transport, de valorització o d'eliminació (amb inclusió de qualsevol operació intermèdia necessària) i els costos d'emmagatzematge durant 90 dies (vegeu la informació complementària). - Itinerari del transport: poblacions principals i rutes afectades. - Si els residus estan destinats a valorització: . el mètode d'eliminació previst per a la fracció no valoritzable una vegada s'haja conclòs la valorització; . la quantitat del residu valoritzat en relació amb els residus no valoritzables; . el valor estimat del material valoritzat; . el cost de la valorització i el cost d'eliminació de la fracció no valoritzable. - Descripció del procés productiu dels residus - Descripció del procés de tractament de la instal·lació receptora dels residus - Certificació del notificant que indique que la informació és completa i correcta fins on arriba el seu coneixement. - Justificant del pagament de la taxa corresponent per serveis administratius d'intervenció ambiental, prevista en l'article 26.2-4 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes. Nota: Atés que intervenen dues autoritats competents amb llengües diferents, caldrà traduir tota aquesta informació (excepte els impresos de notificació i els de trasllat/moviment), de manera que cada autoritat competent puga disposar d'un expedient elaborat en la llengua pròpia. En cas que siga necessari, es pot presentar l'original en una llengua que no siga castellà i una traducció sense signar.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2023: Model 046-9756: Taxes per serveis administratius d'intervenció ambiental. Trasllat de residus a l'interior de la Unió Europea subjecte a notificació i autorització de conformitat amb la normativa comunitària sobre residus: 134,10 euros. A. Obtenció del formulari per mitjà de Sara: Passos: 1. Ompliu el formulari corresponent amb les dades que us sol·liciten. I cliqueu el botó Genera l'imprés. 2. Comproveu que el primer model PDF és correcte i cliqueu el botó Accepta. 3. Una pantalla us mostrarà les dades identificatives del model. Cliqueu, de nou, el botó Accepta. 4. Cliqueu el botó "Imprimeix" per a obtindre les còpies necessàries. 5. Comproveu que els exemplars que l'ordinador us proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb aquesta informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. B. Pagament 1. Per mitjà del pagament telemàtic genèric. Per a les persones que disposen de DNI electrònic o certificat electrònic, i si han generat prèviament la taxa per Internet, poden efectuar el pagament telemàticament. 2. Per mitjà de la banca electrònica, la banca telefònica, el deute en línia, de les entitats financeres col·laboradores: Els mitjans a través dels quals es poden efectuar els ingressos a favor de la Generalitat són diversos, però no totes les entitats financeres col·laboradores en la recaptació de tributs els tenen tots habilitats. 3. Per mitjà d'oficines i caixers de les entitats financeres col·laboradores: Els mitjans a través dels quals es poden efectuar els ingressos a favor de la Generalitat són diversos, però no totes les entitats financeres col·laboradores en la recaptació de tributs els tenen tots habilitats. Vegeu en enllaços: "Formes de Pagament i Entitats Col·laboradores".

Presentació

Presentació

Presencial
a) Als registres dels òrgans administratius als quals s'adrecen. b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol Administració de les diputacions provincials, ajuntaments i consells insulars, als ajuntaments dels municipis als qual es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) A les oficines de Correus, de la manera que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. No obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds s'ha de fer electrònicament. - I, preferentment, a:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, tot i que no estan obligats a fer-ho, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'URL següent http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=3363 Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, però la sol·licitud es faça de manera presencial, es requerirà l'interessat perquè l'esmene per mitjà de la presentació electrònica d'aquesta. Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada, i avançada, basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests, els certificats emesos per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clave de signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, escaiga. Els tràmits que es fan a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior, per a acabar la presentació telemàtica, accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"->"sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

************************** Canvis en relació amb el procediment de trasllat de residus transfronterers mentre es mantinga la situació d'estat d'alarma ocasionada per la crisi sanitària provocada per la COVID-19: · Les notificacions de trasllat de residus transfronterers s'han de dirigir al correu electrònic transfronterizos@gva.es, o a través del registre electrònic de la Generalitat Valenciana per a notificacions amb origen a la Comunitat Valenciana. Aquestes notificacions han d'estar signades amb signatura digital o, en defecte d'això, han d'estar certificades com a còpia autenticada per l'autoritat competent d'expedició. · El document de notificació (annex IA del Reglament [CE] 1013/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 14 de juny de 2006) amb les caselles 19 i 20 degudament omplides per aquesta Direcció General, així com la resolució d'autorització condicionada, s'han de remetre via correu electrònic o plataforma electrònica a notificador, destinatari, i autoritats competents. · No serà procedent enviar la documentació en paper al notificador amb el segell del registre. · S'acceptaran documents de moviment (annex IB), així com els annexos VII signats electrònicament. · Cada transport ha d'anar acompanyat del document de moviment (annex IB del Reglament [CE] 1013/2006) i les còpies del document de notificació (annex IA) que continga les autoritzacions escrites de les autoritats competents afectades i les condicions imposades per aquestes. ************************** - Cal presentar la notificació prèvia juntament amb la resta de documentació exigida. - Si la notificació no s'ha fet degudament, l'autoritat competent d'expedició requerirà al notificador l'esmena de la notificació en el termini de tres dies hàbils des de la recepció de la notificació. - En el termini de tres dies hàbils des que la notificació s'haja fet degudament, l'autoritat competent d'expedició podrà decidir: . transmetre la notificació a l'autoritat competent de destinació, amb còpia a totes les autoritats competents de trànsit. En aquest cas, comunicarà al notificador que ha efectuat la transmissió. . no transmetre la notificació si té objeccions en contra del trasllat de conformitat amb els articles 11 i 12 del Reglament 1013/2006/CE, de manera que s'ha de comunicar immediatament aquesta decisió i aquestes objeccions al notificador. - Una vegada transmesa la notificació per l'autoritat competent d'expedició, si una de les autoritats competents afectades estima que es requereix informació i documentació addicional, sol·licitarà al notificador aquesta informació o documentació i informarà d'aquesta sol·licitud les altres autoritats competents. Això es farà en un termini de tres dies hàbils des de la recepció de la notificació. En aquests casos, les autoritats competents afectades tindran tres dies hàbils a partir de la recepció de la informació i documentació sol·licitada per a informar l'autoritat competent de destinació. - Quan l'autoritat competent de destinació considere que la notificació s'ha completat degudament, enviarà un justificant de recepció al notificador i còpies a les altres autoritats competents afectades. Això es farà en el termini de tres dies hàbils a partir de la recepció de la notificació completada degudament. - Les autoritats competents de destinació, d'expedició i de trànsit disposaran de 30 dies de termini des de la data de transmissió del justificant de recepció per part de l'autoritat competent de destinació per a prendre una de les següents decisions motivades per escrit, en relació amb el trasllat notificat: . autoritzar sense condicions; . autoritzar amb condicions, d'acord amb l'article 10, o bé . formular objeccions, d'acord amb els articles 11 i 12. - Les autoritats competents de destinació, d'expedició i, si és el cas, de trànsit transmetran al notificador la seua decisió motivada per escrit en el termini de 30 dies esmentat en l'apartat 1, amb còpia per a les altres autoritats competents afectades.

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant de l'òrgan superior del que dicta l'acte, d'acord amb l'establit en l'article 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Estan tipificades com a infraccions greus o molt greus: - L'entrada en el territori nacional de residus perillosos procedents d'un altre estat membre de la Unió Europea o d'un tercer país, així com l'eixida de residus perillosos cap als llocs esmentats, sense obtindre els permisos i les autoritzacions exigits per la legislació comunitària o els tractats o convenis internacionals dels quals Espanya siga part, o sense complir l'obligació establida en l'article 26.5 d'aquesta llei. - L'eixida de residus cap a un altre estat membre de la Unió Europea o cap a un tercer país, sense obtindre els permisos i les autoritzacions exigits per la legislació comunitària o els tractats o convenis internacionals dels quals Espanya siga part, o sense complir l'obligació establida en l'article 26.5 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats. - L'incompliment de l'obligació d'emissió del certificat de valorització o eliminació intermèdia o definitiva dels residus, en el termini màxim i en els termes establits en els article 15 i 16 del Reglament, en cas de trasllat intracomunitari. - Cometre aquestes infraccions pot comportar la imposició de sancions, segons s'estableix en l'article 47 i següents de la Llei 22/2011, i l'article 73 de la Llei 10/2000, de 12 de desembre, de residus de la Comunitat Valenciana.