Ajudes FOMENT ARTESANIA a pimes per a l'exercici 2024 (CMAPY4). Artesania

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 210632
|
Codi GVA: 382
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 15-01-2024

Fins 09-02-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

 

L'objecte d'aquestes ajudes és incrementar la competitivitat, la innovació i la qualitat en les pimes artesanes i en els seus productes.

 

Les ajudes estan destinades a finançar la professionalització del sector i les despeses que es faran en la promoció i comercialització dels productes realitzats per les pimes artesanes amb domicili social a la Comunitat Valenciana.

 

A) ACCIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT

 

1. Les despeses susceptibles d'obtindre finançament per estes ajudes són els següents:

 

- Participació com a expositora en certàmens firals, inclosos els realitzats fora de la Comunitat Valenciana, de caràcter predominantment artesà. Es consideraran susceptibles de rebre suport les despeses de lloguer d'espai i estand, així com els de muntatge, desmuntatge, decoració i retolació d'este.

 

- Despeses derivades de la protecció del producte, disseny o marca així com els d'incorporació de disseny en la definició i execució del producte.

 

- Confecció i edició de catàlegs de producte, en qualsevol suport, inclòs el cost de l'allotjament en la web, si és el cas.

 

- Accions de promoció de producte, a través de qualsevol mig promocional.

 

- Assistència a cursos especialitzats de formació en disseny, qualitat i especialització en el seu ofici, segons la seua activitat artesana, organitzat per entitats formatives, independentment del lloc en què es realitzen. Es consideren susceptibles de rebre suport únicament les despeses de matrícula i altres conceptes generats per l'entitat organitzadora.

 

2. D'acord amb el resolc huité* de la Resolució de CONVOCATÒRIA, EN L'EXERCICI 2024 es consideren susceptibles de suport les actuacions realitzades DES DE L'1 DE GENER DE 2024 FINS AL 31 D'OCTUBRE DE 2024.

 

* NOTA: únicament en el supòsit d'ASSISTÈNCIA I REALITZACIÓ DE *CERTAMENES O MANIFESTACIONS FIRALS, el termini de les actuacions susceptibles de suport es prolongarà fins al 17 DE NOVEMBRE DE 2024. EXCEPCIONALMENT, podrà realitzar-se fins al 8 de DESEMBRE DE 2024, sempre que quede justificat pel caràcter sectorial específic o per celebrar-se fora del territori nacional.

 

3. L'ajuda a concedir per sol·licitant serà de fins al 50% amb el límit de 5.000,00 euros. En el cas d'en què la persona artesana participe, i sol·licite suport per a això, en un certamen fora del territori espanyol este límit serà de 7.500 euros.

 

4. En el cas de desenvolupar-se en el mateix local o establiment diferents activitats, a l'efecte de l'Impost d'Activitats Econòmiques, es consideraran únicament les actuacions directament vinculades a l'activitat susceptible de suport.

 

D'altra banda, aquelles actuacions que, estant directament vinculades a l'activitat susceptible de suport, siguen susceptibles d'aprofitament per al desenvolupament de les activitats no susceptibles de suport en el mateix local o establiment, hauran de prorratejar-se prenent com a referència el volum de negoci atribuïble a cada activitat.

 

5. La subvenció es calcularà mitjançant l'aplicació del percentatge establit en el Capítol corresponent del Títol II de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022 o el que corresponga en aplicació del règim de concurrència competitiva (article 12, apartats 1 i 2, de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022), arredonida a l'últim euro sencer.

 

6. Amb caràcter general, haurà de tindre's, a més, en consideració el que es disposa en l'article 4 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022 (subcontractació, IVA, despeses, etc.).

 

 

B) IMPORTANT:

 

Les beneficiàries hauran de complir, en allò referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l’execució de les actuacions subvencionades, amb el que s’estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable, o en defecte d’això, amb el que s’estableix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.

 

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
15-01-2024 al 09-02-2024
JustificacióTermini obert
Observacions

 

1) Vegeu les definicions de l'article 6 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

 

 

2) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es

 

 

3) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic)

 

- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe de l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.

 

- Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta:

 

. Bé emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit).

 

. O bé enviant un correu electrònic a l'adreça generalitat_en_red@gva.es

 

* IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes.

 

En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.

 

 

4) Vegeu més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit).

 

 

Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

 

A)- Poden ser beneficiàries d'estes ajudes:

1. Les persones físiques i les societats mercantils i assimilades qualificades com a pymes o micropymes, incloses les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils, comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia.

* IMPORTANT: en el cas de sol·licitar l'ajuda les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils, comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia, NO podran demanar al mateix temps ajuda els socis, comuners o integrants d'estes agrupacions.

2. Que estiguen en possessió del document de qualificació artesana (DCA), degudament actualitzat i expedit per la Generalitat Valenciana, o de document equivalent emés per una Administració Pública que acredite la seua condició d'artesana”.

 

B) Les beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir els següents requisits i mantindre'ls durant l'àmbit temporal de l'ajuda:

 

a) Estar legalment constituïdes.

 

b) No estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13, apartats 2, 3 i *3bis, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, conforme al que s'estableix en el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

 

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (enfront de la Generalitat i a la *AEAT) i de Seguretat Social.

 

d) No ser deutora per resolució de procedència de reintegrament de subvencions.

 

e) Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en el Capítol corresponent del Títol II de l'Ordre 22/2018, modificada per l'Ordre 05/2022.

 

 

Com es tramita

Procés de tramitació

 

1. PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit en la resolució anual de convocatòria, DE MANERA TELEMÀTICA .

 

2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes previstos en l'article 12 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

 

3. ESMENA:

 

- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb l'Ordre 22/2018,modificada per Ordre 5/2022, resulte exigible, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu.

 

- En la modalitat telemàtica, l'esmena s'ha de fer utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (vegeu enllaç directe a ell en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit).

 

4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que es considere que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

5. COMISSIÓ QUALIFICADORA.

Una vegada examinades les sol·licituds, les que complisquen i acrediten els requisits d'aquesta ordre seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en l'article 11.4 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, el règim jurídic de la qual serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

6. RESOLUCIÓ:

 

- Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o l'òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.

 

- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

- La resolució es publicarà en la web GVA Oberta i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en els termes establits en l'article 12 de les bases reguladores i amb els efectes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

A l'efecte de l'avís de la publicació de les notificacions en el DOGV, els interessats han de facilitar un correu electrònic.

 

- Aquesta publicació:

 

. Substituirà la notificació i tindrà els mateixos efectes, ja que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.

 

. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, el beneficiari, la quantitat concedida i finalitat de la subvenció.

 

- La resolució inclourà, si escau, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, amb referència expressa al títol i a la publicació del reglament en el DOUE.

 

 

Criteris de valoració

 

Vegeu el que disposa l'article 10.1 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

 

 

Sol·licitud

Termini
Temini tancat

 

El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 15 DE GENER DE 2024 FINS AL dia 9 DE FEBRER DE 2024, tots dos inclosos (en 2024 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).

 

 

Documentació
1. SOL·LICITUD general de subvenció (segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el TRÀMIT TELEMÀTIC) I SEGON FORMULARI WEB (denominat "Ajudes CMAPY4") d'aquest tràmit telemàtic, els quals hauran d'emplenar-se i signar-se digitalment. 2. DOCUMENTACIÓ que ha d'acompanyar-se a la...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'aquestes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) ha de disposar d'un sistema de...
Saber més

    Resolució

    Termini màxim
    - El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. - Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap...
    Saber més
    Quantia i cobrament
    A) QUANTIA DE L'AJUDA 1. L'ajuda que es concedirà per sol·licitant serà de fins al 50 %, amb el límit de 5.000,00 euros. En el cas en què la persona artesana participe i sol·licite suport per a fer-ho en un certamen fora del territori espanyol, aquest límit serà de 7.500 euros. 2. La subvenció...
    Saber més
    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició
    Obligacions
    Vegeu el que preveu l'article 13 de l'Ordre 22/2018, modificada por Orden 5/2022 i resolc sisé de la Resolució de convocatòria.
    Observacions

    La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant de la...

    Saber més
    Sancions
    El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal als subjectes que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del...
    Saber més

    Justificació

    Termini
    Termini obert

    El TERMINI de presentació de documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, finalitzarà el 31 d'OCTUBRE de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini diferent en la Resolució de convocatòria* o en la resolució de concessió. *NOTA: -...

    Saber més
    Descripció

    La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost presentat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, sent també admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que...

    Saber més
    Documentació
    1. La documentació a presentar en aquest termini per a la liquidació de les ajudes serà mitjançant COMPTE JUSTIFICATIU, el contingut del qual serà el previst en l'article 15.3 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022. 2. Sobre la quantitat justificada i aprovada, una vegada verificat el...
    Saber més