Detall de Procediment

Inscripció en el Registre integrat Industrial (RII) d'EMPRESES conservadores d'ASCENSORS. Alta, modificació i cessament. Indústria.

Codi SIA: 210636
Codi GUC: 393
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

S'inscriuran a través d'aquest tràmit aquelles empreses instal·ladores que tinguen la seu social en la comunitat valenciana, tenint a partir de la inscripció validesa en tot el territori nacional. A través d'aquest tràmit es possibiliten les següents accions: A) ALTA (inscripció en el Registre Integrat Industrial i habilitació per a l'exercici de l'activitat) - La inscripció en el Registre Integrat Industrial (RII) d'empreses conservadores d'ascensors legalment establides per a l'exercici d'aquesta activitat a Espanya, així com la seua habilitació per a l'exercici d'aqueixa activitat. - La inscripció en el Registre Integrat Industrial (RII) d'empreses conservadores d'ascensors legalment establides per a l'exercici d'aquesta activitat en qualsevol altre Estat membre de la Unió Europea que desitgen realitzar l'activitat en règim de lliure prestació en territori espanyol. D'acord amb la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'Indústria, la presentació de la corresponent declaració responsable davant l'Administració competent habilita, des d'aqueix moment i per temps indefinit, a l'empresa conservadora per a l'exercici de l'activitat en tot el territori espanyol, sense que puguen imposar-se requisits o condicions addicionals. B) MODIFICACIÓ i CESSAMENT També possibilita la inscripció en el Registre Integrat Industrial (RII) de les dades de les referides empreses que hagen sigut objecte de modificació, així com del cessament de les seues activitats.

Observacions

Observacions

1. Es podrà sol·licitar Cita prèviaa través de l'apartat de la pàgina web de la conselleria competent en la matèria (vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). 2. Incidències INFORMÀTIQUES (només errors o problemes tècnics de caràcter informàtic durant el procés de tramitació telemàtica) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en: https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents - Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta: . Bé emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). . O bé enviant un correu electrònic a l'adreça generalitat_en_red@gva.es * IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes. En el correu electrònic que envie a eixa adreça ha d'indicar-se: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com la descripció del problema que s'haja produït. 3. ASCENSORS Es denominen «ascensors» tots els aparells d'elevació als quals es refereix la ITC-AEM 1 (Instrucció tècnica complementària AEM 1 "Ascensors", aprovada pel Reial decret 88/2013, de 8 de febrer). 4. EMPRESA CONSERVADORA D'ASCENSORS Es considera empresa conservadora d'ascensors la persona natural o jurídica que desenvolupa les activitats de manteniment, reparació i modificacions importants dels ascensors objecte de la referida ITC-AEM 1 i d'acord amb les prescripcions que s'indiquen en aquesta ITC, per a la qual cosa ha d'haver presentat prèviament la corresponent declaració responsable d'inici d'activitat. Hi ha diversos tràmits i serveis relatius a activitats desenvolupades per empreses conservadores d'ascensors en la Guia Prop de la Generalitat Valenciana, alguns dels quals poden consultar-se a través de l'enllaç directe disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. 5. CONSERVADOR/A d'ascensors El/la conservador/a d'ascensors és la persona física que: - Té coneixements suficients per a exercir les activitats de manteniment i modificacions importants a què es refereix l'esmentada ITC-AEM 1. - Ha de desenvolupar la seua activitat en el si d'una empresa conservadora d'ascensors habilitada. - I ha de complir i poder acreditar davant de l'administració competent, quan aquesta així ho requerisca en l'exercici de les seues facultats d'inspecció, comprovació i control, una de les situacions d'obtenció de la condició de conservador/a d'ascensors previstes en la normativa vigent. L'empresa conservadora, en la seua declaració responsable per a l'exercici de l'activitat, acreditarà que la documentació o titulació del personal qualificat de què disposa el capacita per a l'acompliment de l'activitat. Tot això pot consultar-se en el servei que hi ha sobre aquest tema en la Guia Prop (vegeu l'enllaç en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit).

Requisits

Requisits

1) Requisits per a l'exercici de l'activitat: els que preveu el Reial decret 2291/1985, de 8 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'aparells d'elevació i manutenció, i el Reial decret 88/2013, de 8 de febrer, pel qual s'aprova la instrucció tècnica complementària AEM 1, "Ascensors" (vegeu l'enllaç a aquestes normes en l'apartat "Llista de normativa"). 2) Per a fer TRÁMITS PER VIA TELEMÀTICA davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense eixa inscripció prèvia o sense un certificat electrònic de representant NO pot realitzar-se el tràmit telemàtic en representació d'una altra persona. No obstant això, en eixos casos pot utilitzar-se la SAFATA DE SIGNATURES, que és una funcionalitat integrada en la Carpeta Ciutadana per a possibilitar que la persona en nom de la qual es vol realitzar el tràmit telemàtic signe el/els formulari/s web, el/els document/s a annexar (en el seu cas) i la seua presentació final en registre. En la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana disposa d'ajuda amb preguntes freqüents sobre la Carpeta Ciutadana, que inclou un tutorial de funcionament de la Safata de Signatures (vegeu també en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit) i, a més, en el propi tràmit telemàtic se li aniran indicant els passos a seguir.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular d'una empresa conservadora d'ascensors o el seu representant.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any, d'acord amb els següents terminis: a) En cas d'ALTA, aquestes empreses hauran de presentar la declaració responsable ABANS DE COMENÇAR LES SEUES ACTIVITATS. b) En cas de MODIFICACIÓ d'alguna de les dades incloses en la declaració responsable originària, així com en cas de CESSAMENT de les activitats, aquestes empreses hauran de presentar la declaració responsable comunicant-ho en el termini d'UN MES des que es produïsquen.

Formularis i documentació

Tant per a l'ALTA, la MODIFICACIÓ o el CESSAMENT hauran de presentar, telemàticament i marcant l'opció corresponent, la declaració responsable que corresponga al seu cas concret segons el model normalitzat específic disponible com a FORMULARI WEB en el tràmit telemàtic. Aquests models de declaracions responsables són, respectivament: a) El corresponent a les empreses conservadores d'ascensors legalment establides per a l'exercici d'aquesta activitat a Espanya. b) El corresponent a les empreses conservadores d'ascensors legalment establides per a l'exercici d'aquesta activitat en qualsevol altre estat membre de la Unió Europea que vulguen realitzar l'activitat en règim de lliure prestació en territori espanyol. * NOTES: 1. D'acord amb la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria, aquesta declaració responsable habilita l'empresa conservadora per un temps indefinit i des del moment en què es presente davant de l'administració competent, per a l'exercici de l'activitat en tot el territori espanyol, sense que puguen imposar-se requisits o condicions addicionals. 2. Tot i que, juntament amb la declaració responsable, aquestes empreses no han de presentar la documentació acreditativa del compliment dels requisits que els són exigibles, aquesta documentació haurà d'estar disponible per a presentar-la immediatament davant de l'administració competent, quan aquesta així ho requerisca en l'exercici de les seues facultats d'inspecció, comprovació i control.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La declaració responsable ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten el DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT i per la ACCV, el sistema Clau-signatura de l'Estat (únicament per a les persones físiques i, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aqueixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat Enllaços d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. Alternativament pot utilitzar-se la denominada Safata de Signatures 4. Clickando en el botó roig SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA, accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar els formularis web i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (Enllaços). 5. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: apartat Cita prèvia de la pàgina web de la Conselleria (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit) o prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure apartats Informació complementària i Enllaços d'aquest tràmit), o enviant un correu electrònic generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació DE MANERA TELEMÀTICA de la declaració responsable davant del servei territorial competent en matèria d'Indústria de la província de la Comunitat Valenciana on s'establisca l'empresa (en cas d'alta) o on estiga establida (en cas de modificació o cessament). 2. Si el sol·licitat és correcte, l'esmentat servei territorial competent: - En cas d'alta assignarà, d'ofici, un número d'identificació a l'empresa i la inscriurà en el Registre integrat industrial (RII). El número de RII podrà consultar-se en la pàgina web d'aquest registre estatal (vegeu l'enllaç directe a l'RII en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). - En la resta de casos, farà la inscripció que corresponga en el Registre integrat industrial (RII). 3. Si el sol·licitat NO és correcte o està incomplet, s'emetrà un requeriment d'esmena a l'empresa declarant. L'esmena també s'ha de fer per via telemàtica, per a la qual cosa cal utilitzar el tràmit d'aquesta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (se n'exclouen ajudes i expedients arxivats)". (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). * Després d'això: - Si l'empresa esmena, es procedeix segons s'ha descrit en el punt 2. - Si NO esmena, transcorregut el termini corresponent, es resol amb la declaració de desistida i s'arxiva l'expedient.