Denúncies sobre normativa comercial. Comerç

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 210686
|
Codi GVA: 499
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Denunciar alguna infracció a la Llei de Comerç i normativa comercial.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

Constituïx infracció administrativa en matèria de comerç l'incompliment dels mandats i les prohibicions establits en la Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de Comerç de la Comunitat Valenciana, i les seues normes de desplegament, i a més les infraccions lleus, greus i molt greus expressament tipificades en els articles 103, 104 i 105 de l'esmentada Llei 3/2011.

 

- Haurà d'aportar-se documentació acreditativa dels fets denunciats.

Normativa
  • Llei 7/1996, de 15 de gener, sobre Ordenació del Comerç Detallista (BOE núm. 15, de 17/01/1996).
  • Llei Orgànica 2/1996, de 15 de gener, complementària de la Llei d'Ordenació del Comerç Detallista, aprovada d'acord amb el que disposa l'art. 81 de la Constitució, en relació amb l'art 150.2 (BOE núm. 15, de 17/01/96).
  • Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de Comerç de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6488, de 25/03/11).
  • Decret 114/2012, de 13 de juliol, del Consell, pel qual s'aproven el Reglament del Procediment Sancionador, la competència i la inspecció en matèria de comerç i consum (DOCV núm. 6819, de 16/07/12).
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Qualsevol persona, entitat o associació que considere que s'ha vulnerat la normativa de comerç interior.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la denúncia (model DENORCOM). Aquelles que no siguen competència de l'Àrea de Comerç es remetran a la conselleria que corresponga.

- Comprovació del que denuncia. Es tramiten aquelles denúncies amb continguts d'infracció a la Llei de Comerç i normativa comercial.

 

Nota:

La formulació de denúncies sobre normativa comercial no vincula a l'Administració quant a l'obligació d'iniciar un expedient sancionador ni a informar el denunciant del resultat del procediment sancionador que, si és el cas, se'n derive; d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1398/1993, de 4 d'agost, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment per a l’Exercici de la Potestat Sancionadora . (BOE núm. 189, de 9 d'agost).

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any

Documentació
- Per a tramitar la denúncia ha de presentar el formulari amb les dades que es troba en este mateix tràmit (model DENORCOM). - Podrà aportar, junt amb el formulari, els justificants en el quals se sustenta els fets que hi ha declarats: fotografies, documents, adreça web etc. En el el cas que...
Saber més
Forma de presentació
Presencial

- En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'hi ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o en les oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

 

- En qualsevol oficina de correus. En este cas s'haurà de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data a l'imprés de sol·licitud i a la còpia.

- I, preferentment, en:

L'ATENCIÓ PRESENCIAL PER A INFORMACIÓ GENERAL DELS PROCEDIMENTS en EL SERVEI TERRITORIAL DE COMERÇ I CONSUM DE VALÈNCIA, serà ÚNICAMENT mitjançant CITA PRÈVIA, que es podrà sol·licitar a través del telèfon d'informació de la Generalitat 012 o (963866000) o a través d'Internet : https://cindi.gva.es/es/cita-previa

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim
Constituïx infracció administrativa en matèria de comerç l'incompliment dels mandats i prohibicions establides en la Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de Comerç de la Comunitat Valenciana, i les seues normes de desplegament, i a més les infraccions lleus, greus i molt greus...
Saber més
Observacions

No es preveu cap recurs per tractar-se d'un acte de tràmit.

Òrgans resolució
Són òrgans competents per a la imposició de sancions en matèria de comerç i consum: - Els titulars de les direccions dels servicis territorials de comerç i consum: sancions de fins a 3.005,06 euros de quantia. - La persona titular de la direcció general competent en matèria de comerç i consum:...
Saber més
Sancions
Les previstes en: - El títol VII de la Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de Comerç de la Comunitat Valenciana.

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Comerç i internacionalització
      • Ordenació i reglamentació
  • Ciutadania
    • Seguretat ciutadana
      • Presentació de denúncies

TEMA

  • Comerç i consum
    • Comerç
    • Consum
    • Fires i mercats
  • Economia i hisenda
    • Defensa de la competència
    • Deutes i sancions
    • Promoció econòmica
    • Tributs
    • Economia
    • Hisenda
  • Indústria i energia
    • Àrees industrials
  • Administració pública

PERFILS

  • Ciutadania
    • Docents
    • Persones amb discapacitat
    • Persones desocupades
    • Dones
    • Persones en risc d’exclusió
    • Pensionistes
    • Joves
    • Investigadors/ores
    • Estudiants
    • Gent major
    • Immigrants
    • Xiquets i famílies
  • Empresa
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa
    • Establiments

SECTOR

  • Comerç
    • Comerç electrònic
    • Vull obrir una botiga
    • Tallers de reparació de vehicles
    • Queixes i reclamacions

TEMÀTICA

  • Promoció i màrqueting

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci
  • Canvis i tancament

TIPUS

  • Denúncies i reclamacions