Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes per a les comunitats de regants i altres entitats de reg en relació amb la utilització racional de l'aigua i la millora de l'eficiència energètica en regadius

Codi SIA: 210697
Codi GUC: 562
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(23-12-2023
22-01-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Millorar els sistemes de regadiu de les entitats de reg de la Comunitat Valenciana, de manera que s'optimitzen l'ús i la gestió tant dels recursos hídrics disponibles, com a energètics, al mateix temps que es promou la diversitat de cultius i l'agricultura ecològica.

Requisits

Requisits

Els sol·licitants presentaran les sol·licituds telemàticament a través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat. Mitjançant la presentació de la sol·licitud l'entitat sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en ella i en la documentació que s'adjunta són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat qui podrà requerir, si ho estima oportú, per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior. Quant a l'obligació de relacionar-se electrònicament amb l'Administració, s'estarà al que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Comunitats de regants i altres ens de regadiu sense ànim de lucre, reconegut en els seus estatuts, legalment constituïdes, el domicili de les quals i la seua superfície regable a intervindre es troben a la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar de l'endemà de publicació de l'extracte de la resolució (DOGV. Num. 9751, de 22/12/2023).

Formularis i documentació

a) Projecte tècnic o memòria tècnica amb descripció detallada de les actuacions previstes, una estimació del seu cost i un annex d'un estudi de viabilitat que incloga els indicadors de la EVR 2020-2040 i un annex tècnic que detall i justifique la compatibilitat de la fertirrigació col·lectiva proposada amb la pràctica de l'agricultura ecològica i el policultiu, amb el resum complet, amb l'exposició de les obres anteriorment auxiliades, any d'execució i els seus pressupostos generals, així com els plans de planta on es representen i identifiquen les mateixes, per convocatòria. b) Certificat expedit per la persona que exercisca la secretària de l'entitat, amb el vistiplau de la persona que exercisca la presidència de no estar incurs en causa de prohibició per a accedir a la condició de beneficiari de les ajudes, segons estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. c) Certificat de no haver rebut cap subvenció per al mateix fi. d) Documentació que acredite el compliment de les obligacions fiscals i enfront de la Seguretat Social del sol·licitant (certificat de l'Agència Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social), en cas que l'interessat no autoritze o s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament esta informació. e) Certificat de la persona que exercisca la secretaria amb el vistiplau de la persona que exercisca la presidència, de l'acord de sol·licitud adoptat per l'Assemblea General, reflectit en acta amb l'acord de petició d'ajudes, facultats de representació, termini d'execució de les obres i una breu descripció de les obres per a les quals se sol·licita l'ajuda. Les signatures han de ser digitals. L'Assemblea haurà d'haver-se realitzat en l'exercici de la convocatòria o en l'immediatament anterior. No es donarà per vàlida la celebració d'esta tancat el termini de presentació de sol·licituds. f) Anunci de convocatòria de l'Assemblea General realitzat d'acord amb el que s'estableix en el Reglament de Domini Públic Hidràulic. g) Ordenances o estatuts de la comunitat de regants aprovats pel corresponent organisme de conca. Per a altres entitats de reg, ordenances o estatuts còpies autèntiques d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. h) Documents que acrediten els drets de reg de l'entitat (concessió, inscripció o de les agrupacions d'estes). S'acceptaran de manera excepcional autoritzacions provisionals o conjunturals en vigor, si van acompanyades d'informe favorable de l'oficina de planificació hidrològica del corresponent expedient de concessió de la confederació hidrogràfica pertinent. i) Tràmit electrònic d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. j) Còpia del document d'identificació fiscal, en cas de no autoritzar la seua consulta. k) Si escau, declaració, informe o estimació d'impacte ambiental favorable, o document de l'òrgan ambiental competent que li eximisca de la necessitat d'estes. l) Declaració responsable del compliment de les obligacions derivades del registre de Societats Agràries de Transformació, d'acord amb el que es disposa en el Reial decret 1776/1981, de 3 d'agost, pel qual s'aprova l'Estatut que regula les Societats Agràries de Transformació.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció Territorial competent en funció de la província en la qual tinga el seu domicili l'entitat de reg, procedirà a revisar la documentació presentada per les sol·licitants. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establits en la base sisena, es requerirà a la interessada perquè l'esmene en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, indicant-li que si no ho fera se li tindrà per desistida de la seua sol·licitud. Amb el resultat de la revisió administrativa de la documentació, les direccions territorials remetran al servei competent en matèria de regadius, com a òrgan instructor, un informe en el qual es faça constar les entitats les sol·licituds de les quals compleixen els requisits per a poder ser subvencionades, així com les sol·licituds que no complisquen els requisits, indicant l'o els requisits incomplits i, aquelles entitats a les quals haja de tindre's per desistides de la seua sol·licitud, per no haver-la esmenat dins del termini i en la forma corresponent. 2. Les sol·licituds que complisquen els requisits previstos en les presents bases seran avaluades conforme als criteris de la base anterior per una comissió d'avaluació. La comissió estarà integrada per la persona titular de la Subdirecció General, qui exercirà la presidència; per la persona titular de la Prefectura de Servei, qui exercirà la secretaria, i per una altra persona titular del Servei de Regadius, totes elles amb competències en regadius. Es procurarà que la comissió d'avaluació s'ajuste als principis de composició i presència equilibrada entre dones i homes, establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Una vegada avaluades les sol·licituds, la comissió d'avaluació emetrà un informe en el qual es concrete el resultat de l'avaluació, mitjançant l'ordenació dels expedients en cada tipus d'ajudes d'acord amb la puntuació obtinguda. En cas d'empat entre dos o més sol·licituds, s'estableix com a criteri de desempat la data i hora de la presentació telemàtica. 3. La Direcció General competent en matèria de regadius dictarà resolució per la qual s'admeten a tràmit totes les sol·licituds que complisquen els requisits per a ser subvencionades, s'inadmeten les presentades fora de termini i es desestimen aquelles que no complisquen els requisits previstos en les bases i en la convocatòria. En aquesta resolució les sol·licituds apareixeran ordenades d'acord amb la puntuació obtinguda per l'aplicació dels barems per a cadascun dels dos tipus d'ajuda previstes. La resolució contindrà la proposta de resolució provisional, en la qual es propose ajudar aquelles sol·licituds admeses a tràmit fins on abast el crèdit disponible de la respectiva convocatòria i crear una llista de reserva amb aquelles sol·licituds a les quals no aconseguisca el crèdit disponible. Estes últimes podran ser proposades per a ser ajudades posteriorment en la mesura en què aconseguira el crèdit disponible, en cas de renúncia per part d'altres entitats de reg, en cas que els seus projectes no foren finalment aprovats o en cas d'augment del crèdit disponible per qualsevol altra causa.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els criteris de baremació de les sol·licituds són els que indica la base setena de l'Annex de l'Ordre 7/2023, de 6 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes a les comunitats de regants i altres entitats de reg, en relació amb la utilització racional de l'aigua i la millora de l'eficiència energètica en regadius (DOGV núm. 9574 de 14.04.2023).

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 23-12-2023

Termini

Termini

En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene amb la indicació de si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21, apartat 1, de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació d'al·legacions o qualsevol document addicional ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Obligacions

Obligacions

Les entitats beneficiàries de les subvencions hauran de complir els preceptes establits en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i resta de normativa en vigor, i en concret els següents: a) Complir l'objectiu, executar el projecte o realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. b) Justificar el compliment dels requisits i condicions establits en la normativa aplicable i, si és el cas, en el corresponent informe tècnic de subvencionalitat, emés per l'òrgan instructor. c) Sotmetre's a les actuacions de control a efectuar, en relació amb l'operació subvencionada, per l'òrgan concedent i per la Intervenció General de la Generalitat, aportant quanta informació li siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions. d) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. e) Acreditar, mitjançant declaració responsable, la no concurrència de cap de les circumstàncies previstes en els punts 2 i 3, de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. f) Comunicar a l'òrgan concedent, tan prompte com es conega i sempre amb anterioritat a la sol·licitud de pagament de la subvenció, l'obtenció d'altres ajudes públiques per al mateix projecte. g) Procedir al reintegrament dels fons percebuts quan corresponga, conforme al que s'estableix en els articles 36, 37 i 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. h) Aportar declaració responsable de compliment de la norma sobre integració de persones amb diversitat funcional, o si és el cas l'exempció.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA: A fi d'augmentar el nombre d'entitats de reg beneficiàries, s'establix una quantitat màxima d'ajuda per peticionària. Esta quantitat queda fixada en el 30% de l'import global màxim de la corresponent convocatòria. L'excés d'inversió que poguera donar-se en alguna operació projectada serà finançat íntegrament per la pròpia entitat de reg. La subvenció a concedir serà del 50% de la inversió auxiliable en el cas de la sol·licitud de la utilització racional de l'aigua, i del 40% de la inversió auxiliable per al cas de la sol·licitud de millora de l'eficiència energètica, d'acord amb el pressupost del projecte tècnic aplicant els mòduls tipus aprovats per la direcció general competent en matèria de regadius, després de l'informe de l'oficina de supervisió de projectes. PAGAMENT: - Per al pagament de la subvenció, haurà de justificar-se la realització de la corresponent obra mitjançant l'aportació dels certificats d'obra amb les seues factures i justificants de pagament d'estes; també serà necessari que el tècnic de l'administració autonòmica designat a este efecte certifique l'execució de les mateixes i la seua congruència amb el projecte aprovat. - S'acreditarà el pagament de la totalitat de cada factura mitjançant certificat bancari del càrrec en el compte de la comunitat de regants i el corresponent abonament en el compte de l'expedidor de la factura o bé la transferència bancària per l'import total d'esta factura. Es podrà justificar el pagament mitjançant altres documents que tinguen valor probatori equivalents als anteriors amb validesa en el tràfic jurídic mercantil. En este cas s'haurà d'aportar el contracte subscrit per les parts en el qual s'especifiquen les condicions d'este. - Les certificacions d'obra hauran d'emetre's amb una periodicitat, almenys trimestral, excepte en casos degudament justificats i informats favorablement pel tècnic supervisor. En cas que hi haguera obra en execució efectiva estes certificacions tindran una periodicitat mensual. Si es produïra un període d'inactivitat, el director d'obra haurà d'emetre certificat sobre aquest tema i remetre'l als servicis territorials de la conselleria. - L'import que s'haurà de pagar al beneficiari de l'ajuda serà el percentatge que corresponga del cost real de la inversió efectivament realitzada en funció de les certificacions de les obres executades i aprovades. En el cas, que es produïsca una baixa en la contractació i l'import pagat pel beneficiari siga inferior, de la mateixa forma i en la mateixa proporció, eixa baixa es reflectirà en la subvenció a pagar. En qualsevol cas, la quantitat a pagar no podrà superar l'import de la subvenció aprovada inicialment.

Termini màxim

Termini màxim

S'estableix un termini de sis mesos per a resoldre les sol·licituds i notificar per mig electrònics a l'entitat beneficiària la resolució, comptats a partir de la publicació de la convocatòria. Les sol·licituds s'entendran desestimades si transcorregut aquest termini no s'ha emés la corresponent resolució.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
des de: 23-07-2024
fins a: 30-11-2027

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de documentació justificativa ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).