Constitució d'agrupacions entre municipis per al sosteniment en comú de la plaça de secretaria-intervenció, intervenció i tresoreria. - GVA.ES
Constitució d'agrupacions entre municipis per al sosteniment en comú de la plaça de secretaria-intervenció, intervenció i tresoreria.
Què és
Les entitats el volum de recursos o serveis de les quals siga insuficient podran sostindre en comú i mitjançant agrupació el lloc de treball de secretaria, intervenció i tresoreria.
Podran, així mateix, agrupar-se per al sosteniment en comú dels llocs d'intervenció i tresoreria, les entitats locals les secretaries de les quals estiguen classificades en classe tercera.
Correspon la iniciativa a la constitució d'agrupacions entre municipis a les entitats locals que estiguen implicades o, si és el cas, a la conselleria competent en matèria d'administració local amb audiència de les entitats locals afectades.
* LA JUNTA DE L'AGRUPACIÓ: (art. 11 Decret 32/2013, de 8 de febrer).
- La junta de l'agrupació és l'òrgan de govern d'aquesta, que estarà composta d'un mínim de tres membres i un màxim de cinc, i en formaran part els alcaldes o presidents de les entitats locals agrupades.
- Tots els seus components seran membres electes de les entitats locals agrupades.
- La junta podrà fixar les seues pròpies normes de funcionament intern.
- Art. 161 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local. (BOE núm. 96, de 22/04/1986)
- Correcció d'errors del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, del Ministeri d'Administració Territorial, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local (BOE núm. 282, de 25/11/1986).
- Arts. 9, 12 i 14.4 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. (BOE núm. 67, de 17/03/2018)
- Art. 10, 11, 12 del Decret 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 6963, de 12/02/2013).
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local. (BOE núm. 80, de 03/04/1985). (Art. 92 bis)
A qui va dirigit
Com es tramita
- L'acord d'iniciació del procediment serà adoptat, amb un informe previ del secretari, pel ple de cada corporació local amb el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres, de conformitat amb l'art. 47.2.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
- L'acord serà sotmés a informació pública per un termini de trenta dies, mitjançant publicació en el BOP que pertanguen i en els taulers d'edictes dels respectius ajuntaments.
- En cas que el lloc que cal agrupar estiga ocupat per funcionari amb habilitació de caràcter nacional, se li notificarà l'acord perquè, en el termini de quinze dies, formule les al·legacions que estime convenients.
- En la mateixa sessió plenària en la qual s'acorde l'agrupació, s'aprovaran també els estatuts que hagen de regir-la, amb la determinació dels seus òrgans i de les retribucions i cotitzacions socials del lloc de treball que se sostinga en comú, i s'especificarà la distribució del cost del lloc de treball entre les entitats locals agrupades, així com la de la jornada laboral.
- La Direcció General d'Administració Local sol·licitarà informe de la diputació de la província a què pertanguen els municipis interessats. Quan es tracte de municipis que pertanguen a distintes províncies, l'informe haurà de demanar-se de les diputacions provincials respectives. L'informe s'emetrà en el termini màxim de dos mesos des de la seua sol·licitud.
- L'agrupació serà aprovada pel conseller competent en matèria d'administració local, que inclourà la classificació del lloc de treball resultant.
- Publicació de l'ordre en el DOCV i comunicació al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques per a la seua posterior publicació en el BOE.
El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de quatre mesos des de la data de presentació d'aquests.
Transcorreguts quatre mesos sense que es dicte una resolució, els expedients s'entendran desestimats.
46001 - València/Valencia
Sol·licitud
Durant tot l'any
Resolució
Contra aquesta es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes des de la publicació, o bé un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de la publicació.
46001 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Tràmits i servicis
- Administracions locals
- Personal i formació