Aprovació d'expedients de desafectació de béns comunals de les corporacions locals (art. 181.1 LRLCV)

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 210504
|
Codi GVA: 74
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Les entitats locals interessades

Com es tramita

Procés de tramitació

- Remissió de l'expedient a la conselleria competent en matèria d'administració local.

- Requeriment, si és el cal, d'informació complementària o esmena de deficiències observades (art. 64 LBRL, art. 154.2 LRLCV i 68 de la Llei 39/2015).

- Aprovació de l'expedient de desafectació per part del conseller competent en matèria d'administració local.

- Notificació interessat.

Òrgans de tramitació
Direcció General d'Administració Local

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any

Documentació

- Informe tècnic en què es justifique que el bé no ha sigut objecte de gaudi comunal durant més de deu anys, que cal acompanyar, si és el cas, de la documentació oportuna (art. 181 de la Llei 8/2010 de 23 de juny de règim local de la Comunitat Valenciana i art. 100 del Reial decret 1372/1986 de 13 de juny pel qual s'aprova el Reglament de béns de les entitats locals).

 

- Certificació de l'acord pel ple de l'entitat local, amb el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres de la corporació (art. 181 de la LRLCV, art. 47.2 n) de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i 100.1 RBEL).

 

- Certificació del resultat de la informació pública practicada (art. 181 LRLCV i 100.1 RBEL), que no podrà ser inferior a 20 dies (art. 83 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre).

Forma de presentació
Telemàtica

1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència...

Saber més

Resolució

Termini màxim

3 mesos

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Estimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Observacions

Contra la resolució de la persona titular del departament competent en matèria d'administració local, que posa fi a la via administrativa, els interessats podran interposar els recursos següents:

a) Directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la notificació.

b) Potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació.

c) En el cas que l'interessat siga una administració pública, no es pot interposar cap recurs en via administrativa, sense perjudici del que disposa l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, i haurà de requerir prèviament perquè s'anul·le o revoque aquest acte, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà del seua notificació, tenint en compte que això no incideix en l'executivitat de l'acord ni interromp els terminis amb vista a la seua fermesa, pel fet de no ser substitutiu del règim de recursos en via administrativa.

Tot això sense perjudici que els interessats poden exercitar qualsevol altra via que estimen oportuna.

Òrgans resolució
Presidència de la Generalitat (direcció general d'administració local, decret Llei 7/2024 de 9 de juliol del Consell)