Sol·licitud de subvencions per a titulars de galeries d'art de la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 223588
|
Codi GVA: 752
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 12-07-2025

Fins 11-08-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Les subvencions per a titulars de galeries d'art de la Comunitat Valenciana tenen com a finalitat contribuir al finançament dels costos per la participació en fires d'art.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 12-07-2025 fins a 11-08-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 12-07-2025 00:00:00h
Observacions

CONCEPTES SUBVENCIONABLES

- Se subvencionarà la participació en fires d'art, tant nacionals com internacionals, que hagen tingut lloc entre l'1 de novembre de 2024 i el 31 d'octubre de 2025, tots dos inclusivament.

- Tindran la consideració de despeses subvencionables totes aquelles despeses corrents generats directament en la realització de les activitats per a les quals es concedix l'ajuda, que s'hagen relacionat i quantificat en el compte justificatiu de la sol·licitud, a exclusió dels ocasionats pel propi manteniment de l'entitat, inversions o adquisicions patrimonials.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Persones físiques o jurídiques de caràcter privat titulars de galeries d'art.

S'entén com a galeries d'art els establiments que tinguen com a activitat principal l'exposició oberta al públic d'obres d'art amb finalitat comercial.

Requisits

Els beneficiaris han d'exercir les seues activitats en l'àmbit competencial de la Generalitat i no incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari incloses en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de la subvenció és la Direcció General de Patrimoni Cultural (Servici de Gestió Administrativa del Patrimoni Cultural).

2. L'òrgan instructor, una vegada completats els expedients i realitzades les activitats d'instrucció pertinents donarà trasllat dels mateixos a la comissió indicada en l'apartat següent.

3. Per a l'avaluació de les sol·licituds, conforme prevé l'article 22 de la Llei General de Subvencions, es constituirà una Comissió Tècnica de Valoració que adaptarà el seu funcionament a les regles generals que són aplicable als òrgans col·legiats, i que estarà formada per:

- Presidència: un subdirector/a de la Direcció General de Patrimoni Cultural o persona en qui delegue.

- Vicepresidència: cap del Servici de Gestió Administrativa del Patrimoni Cultural.

- Vocals: tres persones, funcionàries, tècniques de l'Administració Pública, especialitzades en matèria de cultura o art, nomenades per la Directora General de Patrimoni Cultural.

- Secretaria: un/a tècnic/a adscrit a la Direcció General de Patrimoni Cultural, amb veu i vot.

4. La Comissió de Valoració podrà requerir als interessats quantes dades i acreditacions jutgen necessaris per a la deguda qualificació dels projectes.

5. La citada comissió avaluarà les sol·licituds conforme amb els criteris i normes establits en les bases i emetrà un informe en el qual es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.

La valoració de les sol·licituds es realitzarà tenint en compte els pressupostos presentats i la declaració responsable prevista en l'apartat c) de l'article dècim de la convocatòria.

6. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la Comissió formularà proposta de resolució definitiva que elevarà a la persona titular de la Direcció General de Patrimoni Cultural, que serà, per delegació de la persona titular de la Conselleria, la competent per a resoldre.

7. El termini màxim per a resoldre és de sis mesos a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV. Transcorregut el mateix, sense que s'haja adoptat resolució i notificat als interessats, s'entendran desestimades les sol·licituds, sense perjuí de l'obligació expressa de resoldre de l'Administració.

8. La resolució serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

9. En cas de renúncia o de qualsevol altra circumstància que poguera influir en la distribució de la quantia de les ajudes, la persona titular de la Direcció General de Patrimoni Cultural podrà dictar nova resolució incrementant la quantitat concedida a alguna de les persones beneficiàries o incloent a unes altres inicialment excloses segons l'orde de prelació establit per la Comissió.

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 12-07-2025 fins a 11-08-2025

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria (DOGV n.º 10149, de 11/07/2025)

Documentació

En sol·licitar l'ajuda, haurà de presentar l'imprés de sol·licitud de subvencions per a titulars de galeries d'art de la Comunitat Valenciana (annex I de la convocatòria), al costat de tota la documentació relacionada en el punt octau de la convocatòria.

JUSTIFICACIÓ:

Amb anterioritat al 17 de novembre de 2025, presentarà:

1. Imprés de justificació de subvencions per a galeries d'art per la seua participació en fires d'art (annex II de la convocatòria).

2. La memòria d'actuacions.

3. Factures o justificants de gasto, així com els corresponents justificants de pagament (justificants de transferència, rebuts, etc)

4. Un exemplar del material imprés o en qualsevol altre format, en el qual haja quedat constància de la realització de l'activitat, com a díptics, tríptics, cartells, revistes, còpies audiovisuals, etc.

Forma de presentació
Telemàtica

- La presentació i el registre de les sol·licituds s'ha de fer per mitjans electrònics, i les comunicacions i notificacions s'han de practicar únicament per aquesta via, amb l'excepció de les persones físiques, que podran realitzar-la de manera presencial. - Per a sol·licitar aquest tipus...

Saber més
Presencial

La sol·licitud podrà presentar-se en els llocs assenyalats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

On dirigir-se

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 12-07-2025 00:00:00h

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre és de sis mesos a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV (DOGV n.º 10149, de 11/07/2025).

Transcorregut el termini de sis mesos sense que s'adopte la resolució i notificació per l'òrgan competent als interessats, s'entendran desestimades les sol·licituds, sense perjuí de l'obligació expressa de resoldre de l'Administració.

Quantia i cobrament

QUANTIA

L'import màxim per beneficiari de 50.000,00 euros.

PAGAMENT

El pagament de les ajudes es lliurarà una vegada haja sigut dictada la resolució de concessió i justificada l'activitat, de conformitat amb el que s'establix en la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions i la Llei 1/2015 de 6 de febrer de la Generalitat d'Hisenda Pública del sector públic instrumental i de subvencions.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

a) Complir l'objectiu, executar la memòria d'actuació, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció, tot això d'acord amb els articles 29 a 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

b) Justificar, davant l'òrgan concedent, el compliment dels requisits i de les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció, en la forma establida en la convocatòria.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que efectue l'òrgan concedent, o qualssevol altres actuacions de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, per a això hauran d'aportar quanta informació li siga requerida en l'exercici d'estes actuacions, d'acord amb el que s'establix en l'article 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

d) Comunicar a la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació l'obtenció d'altres subvencions, ajudes o ingressos per a la mateixa finalitat.

e) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió i prèviament al cobrament, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentres puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

g) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

L'incompliment de les anteriors obligacions serà causa de l'exigència de les responsabilitats o sancions corresponents segons la legislació vigent.

Òrgans resolució

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Cultura
      • Activitats artístiques i espectacles
      • Beques, ajudes i subvencions
  • Empreses

TEMA

  • Cultura
    • Arts plàstiques i visuals

SECTOR

  • Educació, cultura i oci
    • Empreses culturals i audiovisuals

TEMÀTICA

  • Internacionalització
    • Promoció internacional

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions