Exempció de les entitats locals de l'obligació de mantindre el lloc de treball de la secretaria. - GVA.ES
Exempció de les entitats locals de l'obligació de mantindre el lloc de treball de la secretaria.
Què és
SUPÒSITS EN QUÈ ÉS PROCEDENT L'EXEMPCIÓ:
1. Les entitats locals amb una població inferior a 500 habitants i pressupost inferior a 200.000 euros podran ser eximides de l'obligació de mantindre el lloc de treball de secretaria.
2. Les mancomunitats de municipis la secretaria de les quals estiga classificada en classe tercera podran ser eximides, així mateix, de l'obligació de mantindre llocs reservats a habilitats de caràcter estatal quan el seu volum de serveis o de recursos siguen insuficients per al manteniment dels dits llocs.
* GARANTIA DE L'EXERCICI DE LES FUNCIONS RESERVADES A MANCOMUNITATS:
- Les funcions reservades a habilitats nacionals en mancomunitats de municipis els llocs dels quals hagen sigut eximits s'exerciran pel Servei d'Assistència a Municipis de les Diputacions Provincials o per mitjà del sistema d'acumulació a una altra secretaria.
- A fi de garantir l'exercici de les funcions reservades, en l'expedient d'exempció es concretarà el sistema triat.
- Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, del Ministeri d'Administració Pública, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local. (BOE núm. 96, de 22/04/1986). (Art. 161).
- Correcció d'errors del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, del Ministeri d'Administració Territorial, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local (BOE núm. 282, de 25/11/1986).
- Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. (BOE núm. 67, de 17/03/2018). (Art. 10).
- *Arts. 13, 14, 15 i 16 del Decret 32/2013, de 8 de febrer, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 6963, de 12/02/2013).
A qui va dirigit
Com es tramita
- L'expedient s'iniciarà mitjançant un acord plenari de l'entitat local en què es faça menció expressa al compliment dels requisits exigits, i correspondrà al conseller competent en matèria d'administració local la seua resolució, amb un informe previ de la diputació provincial corresponent.
- Una vegada aprovada l'exempció, serà publicada en el DOGV, i es comunicarà al ministeri competent en matèria d'administració local.
46001 - València/Valencia
Sol·licitud
Durant tot l'any
Resolució
- La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes des de la publicació, o bé recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu en el...
46001 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Tràmits i servicis
- Administracions locals
- Personal i formació