Exempció de les entitats locals de l'obligació de mantindre el lloc de treball de la secretaria.

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 210506
|
Codi GVA: 76
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

SUPÒSITS EN QUÈ ÉS PROCEDENT L'EXEMPCIÓ:

1. Les entitats locals amb una població inferior a 500 habitants i pressupost inferior a 200.000 euros podran ser eximides de l'obligació de mantindre el lloc de treball de secretaria.

2. Les mancomunitats de municipis la secretaria de les quals estiga classificada en classe tercera podran ser eximides, així mateix, de l'obligació de mantindre llocs reservats a habilitats de caràcter estatal quan el seu volum de serveis o de recursos siguen insuficients per al manteniment dels dits llocs.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

* GARANTIA DE L'EXERCICI DE LES FUNCIONS RESERVADES A MANCOMUNITATS:

- Les funcions reservades a habilitats nacionals en mancomunitats de municipis els llocs dels quals hagen sigut eximits s'exerciran pel Servei d'Assistència a Municipis de les Diputacions Provincials o per mitjà del sistema d'acumulació a una altra secretaria.

- A fi de garantir l'exercici de les funcions reservades, en l'expedient d'exempció es concretarà el sistema triat.

A qui va dirigit

Administració

Com es tramita

Procés de tramitació

- L'expedient s'iniciarà mitjançant un acord plenari de l'entitat local en què es faça menció expressa al compliment dels requisits exigits, i correspondrà al conseller competent en matèria d'administració local la seua resolució, amb un informe previ de la diputació provincial corresponent.

 

- Una vegada aprovada l'exempció, serà publicada en el DOGV, i es comunicarà al ministeri competent en matèria d'administració local.

Òrgans de tramitació
Direcció General d'Administració Local

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any

Documentació
* Per a les entitats locals: - Acord del ple de la Corporació en què se sol·licita l'exempció. En l'acord s'ha de concretar el sistema triat a fi de garantir les funcions de secretaria: serveis d'assistència a municipis de les diputacions provincials o acumulació de funcions a una altra...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència...
Saber més

Resolució

Termini màxim
El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de quatre mesos, comptadors des de l'inici de l'expedient. Transcorreguts quatre mesos sense que es dicte una resolució, els expedients s'entendran desestimats.
Observacions

- La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes des de la publicació, o bé recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu en el...

Saber més
Òrgans resolució
Conselleria competent en matèria d'administració local

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Tràmits i servicis
      • Administracions locals
        • Personal i formació