Detall de Procediment

Sol·licitud de compensació econòmica als àrbitres designats per la seua participació en impugnacions en matèria d'eleccions sindicals. Treball.

Codi SIA: 210790
Codi GUC: 862
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La concessió de les compensacions econòmiques que correspongan a les persones que exercisquen la funció arbitral a la Comunitat Valenciana, en els procediments de reclamacions derivats dels processos electorals a òrgans de representació dels treballadors, previstos en el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, i del personal al servei de les administracions públiques vinculat a aquestes a través d'una relació de caràcter administratiu o estatutària, d'acord amb lel que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova l'Estatut bàsic de l'empleat públic i altres normes de desplegament i aplicació.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Seran persones beneficiàries de les compensacions econòmiques previstes en aquest decret les que siguen designades a aquest efecte per a exercir la funció arbitral a la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que disposa l'article 76.3 de l'Estatut dels Treballadors, juntament amb l'article 28.3 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, i l'article 26 del Reial decret 1846/1994, de 9 de setembre.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors
  • Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques (BOE núm. 144, de 16/6/1987).
  • Llei 18/1994, de 30 de juny, per la qual es modifica la normativa d'eleccions als òrgans de representació del personal al servei de les administracions públiques de la Llei 9/1987, de 12 de juny, modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE núm. 156, de 01/07/1994).
  • Nota: l'apartat catorze de l'article únic de la Llei 18/1994 dona una nova redacció a l'article 28 de la Llei 9/1987.
  • Reial decret 1844/1994, de 9 de de setembre, pel qual s'aprova el Reglament d'eleccions a òrgans de representació dels treballadors en l'empresa (BOE núm. 219, de 13/09/1994).
  • Reial decret 1846/1994, de 9 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració general de l'Estat (BOE núm. 219, de 13/09/1994).
  • Decret 63/2018, de 18 de maig, d'indemnitzacions i compensacions pels procediments arbitrals d'impugnacions en matèria electoral a òrgans de representació laboral (DOGV núm. 8304, de 28/05/2018).
  • Resolució de 17 de desembre de 2019, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'actualitzen les quanties de les compensacions derivades de l'exercici de la funció arbitral prevista en el Decret 63/2018, de 18 de maig de 2018, d'indemnitzacions i compensacions pels procediments arbitrals d'impugnacions en matèria electoral a òrgans de representació laboral (DOGV núm. 8704, de 24/12/2019).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds de la compensació per l'exercici de la funció arbitral a què es refereix aquest decret serà d'un mes, a comptar de l'endemà de la finalització de cada un dels trimestres de l'any natural, sense perjudici de l'obligació de comunicar el laude emés a l'oficina pública competent, establit en l'article 76 de l'Estatut dels Treballadors, o en l'article 29 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, si escau.

Formularis documentació

a) Còpia del laude dictat, si no el té l'Administració; en cas contrari, s'ha d'indicar l'expedient o les actuacions en què es trobe a fi de facilitar-ne la identificació. b) Acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries i, si escau, amb la Seguretat Social, o autorització expressa a l'oficina pública competent perquè obtinga de manera directa, a través de certificacions telemàtiques, l'acreditació de les obligacions anteriors.

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres administratius dels òrgans administratius a què es dirigisquen, o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
Telemàtica
1. Les persones sol·licitants obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics d';acord amb l';article 14 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, així com les que no hi estan obligades, però opten per aquesta via, han de presentar la seua sol·licitud telemàtica i la documentació annexa requerida MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';acaba d';indicar. 2. Per a aquesta presentació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats de l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...). Més informació en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la respectiva informació dels quals està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que la presenta. 4. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (de color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic que us permetrà omplir i signar digitalment el formulari web inicial, annexar la sol·licitud omplida i signada digitalment i realitzar la presentació telemàtica de tot, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 5. Respecte als DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR: - És recomanable que reuniu tots els documents que heu d';annexar, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat ";Quina documentació s';ha de presentar?";, hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * En l';apartat ";Impresos associats"; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. - Si n';hi ha una model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no h haja un model normalitzat s';han de crear o recaptar per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud telemàtica. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-ho abans d';annexar-los. 6. Disposeu de MÉS INFORMACIÓ en: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion En cas que continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La persona titular de la direcció general competent en matèria de treball resoldrà la concessió o denegació de les compensacions econòmiques sol·licitades, una vegada vistes les sol·licituds, la documentació aportada i l'informe de l'oficina pública competent per raó del territori, amb la prèvia proposta de resolució de la subdirecció general competent en matèria de treball. 2. La resolució per la qual es concedisca la compensació indicarà la quantitat a què ascendeix, els procediments que inclou i la forma de pagament.

Observacions

Observacions

Contra la resolució que es dicte, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant de la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria de treball, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la notificació, o, si no hi ha cap resolució expressa en el termini de tres mesos, a comptar de l'endemà del dia en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, de conformitat amb el que disposen els articles 30, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. La quantia de la compensació econòmica s'estableix en els imports següents: 1.1. Compensacions corresponents a procediments arbitrals finalitzats entre l'1 de gener i el 30 de juny de 2019: a) 184,05 euros, si el procediment arbitral va finalitzar mitjançant laude. b) 107,36 euros, si el procediment arbitral finalitza sense laude perquè es produeix un acord entre les parts, desistiment de la persona impugnant o per assentiment de la impugnada. 1.2. Compensacions corresponents a procediments arbitrals finalitzats entre l'1 de juliol i el 31 de desembre de 2019: a) 184,50 euros, si el procediment arbitral finalitza mitjançant laude. b) 107,62 euros, si el procediment arbitral finalitza sense laude perquè es produeix un acord entre les parts, desistiment de la persona impugnant o per assentiment de la impugnada. 2. No serà procendent la compensació quan l'acord entre les parts, el desistiment de la impugnant o l'assentiment de la impugnada es produïsca abans de la compareixença prevista en l'article 41 del Reglament d'eleccions a òrgans de representació dels treballadors en l'empresa o, si escau, en l'article 29.2 de la Llei 9/1987, de 12 de juny. 3. Les despeses per desplaçament o manutenció en què poguera incórrer la persona designada per a exercir la funció arbitral es consideren incloses en la quantia de la compensació que corresponga establida en l'apartat 1 d'aquest article. 4. En el cas que la persona designada com a àrbitre tinga la condició de personal que preste serveis en l'Administració de la Generalitat, en situació d'actiu, la percepció d'aquestes indemnitzacions és incompatible amb la percepció de qualsevol altra dieta, despesa de desplaçament o qualsevol altra indemnització prevista en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i les gratificacions extraordinàries.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució de concessió de la compensació serà de dos mesos, comptats des de la data en què s'haja presentat la sol·licitud. Transcorregut el referit termini, sense que s'haja notificat la resolució, la sol·licitud de compensació econòmica podrà entendre's desestimada, sense perjudici de l'obligació de dictar una resolució expressa sobre aquesta en el sentit que legalment siga procedent.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No