Detall de Procediment

Registre d'Entitats Col·laboradores de Protecció i Defensa dels Animals de Companyia

Codi SIA: 210795
Codi GUC: 902
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Es crea el Registre d'Entitats Col·laboradores de Protecció i Defensa dels Animals de Companyia.

Requisits

Requisits

- Estar legalment constituïdes i inscrites per l'òrgan competent, ser entitats sense ànim de lucre, i tindre com a principal finalitat la defensa i protecció dels animals. - Exercir activitats tendents a la defensa i protecció dels animals. - Presentar programes específics en matèria de protecció animal en la Comunitat Valenciana. - Tindre la seu social i desenvolupar l'activitat dins de la Comunitat Valenciana per a les seues finalitats. - Complir la normativa referent al benestar i protecció animal i no haver sigut inhabilitades per a aquestes funcions. - Disposar de membres i voluntaris amb la formació adequada per a l'exercici de les seues funcions.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

- Formulari de sol·licitud degudament emplenat i signat digitalment. - Certificació del registre d'associacions amb data actualitzada, on conste la inscripció en el registre, així com les persones integrants de l'òrgan de representació vigent en l'actualitat. - Estatuts de l'associació visats per òrgan competent amb data actualitzada. - L'entitat col·laboradora remetrà a principi de cada any a la direcció general competent en matèria de protecció animal, per a la seua aprovació, el programa detallat de les activitats a desenvolupar, amb indicació del calendari de cadascuna d'elles. L'incompliment d'aquesta obligació podrà donar lloc a la revocació de la inscripció (art. 24 2a del Decret 158/1996). - L'entitat col·laboradora remetrà anualment a la direcció general competent en matèria de protecció animal, una memòria exhaustiva de les activitats realitzades. L'incompliment d'aquesta obligació podrà donar lloc a la cancel·lació de la inscripció (art. 25.5 de la Llei 2/2023).

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació: OBERT

Documentació

Documentació

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació d'al·legacions ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos a comptar de la data de presentació de la documentació. Transcorreguts tres mesos sense que es dicte cap resolució, els expedients s'entendran estimatoris.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'associació perdrà el reconeixement oficial: - Per revocació acordada per l'autoritat competent per a concedir-la en els casos d'incompliment sobrevingut de les condicions en les quals es va atorgar, i haver deixat de programar activitats durant dos anys consecutius. - Per dissolució de l'associació. - Per fusió.