Registre d'Entitats Col·laboradores de Protecció i Defensa dels Animals de Companyia de la Comunitat Valenciana - GVA.ES
Registre d'Entitats Col·laboradores de Protecció i Defensa dels Animals de Companyia de la Comunitat Valenciana
Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Què és
El Registre d'Entitats Col·laboradores de Protecció i Defensa dels Animals de Companyia per a entitats sense ànim de lucre quan la seua principal activitat consistisca en la protecció i defensa dels animals de companyia.
El Registre es crea amb la finalitat d'exercir com a base de dades i informació sobre les Entitats de Protecció i Defensa dels Animals de Companyia de la Comunitat Valenciana i és gestionat per la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori
ACTUALITZACIÓ DE DADES:
-La comunicació / actualització de dades en l'entitat col·laboradora inscrita en el Registre d'Entitats col·laboradores de Protecció i Defensa dels Animals es comunicarà a través del procediment habilitat a este efecte:
OBLIGACIONS:
- L'entitat col·laboradora remetrà a principi de cada any a la direcció general competent en matèria de protecció animal, per a la seua aprovació, el programa detallat de les activitats a desenrotllar, amb indicació del calendari de cada una d'elles. L'incompliment d'esta obligació podrà donar lloc a la revocació de la inscripció (art. 24 2a del Decret 158/1996).
- L'entitat col·laboradora remetrà anualment a la direcció general competent en matèria de protecció animal, una memòria exhaustiva de les activitats realitzades. L'incompliment d'esta obligació podrà donar lloc a la cancel·lació de la inscripció (art. 25.5 de la Llei 2/2023).
-Comunicar qualsevol tipus de modificació/variació en els Estatuts, activitat i fins i tot el seu cessament de l'activitat a la Conselleria competent en Protecció Animal
- Llei 2/2023 de 13 de març, de la Generalitat Valenciana, de Protecció, Benestar i Tinença d'animals de companyia i altres mesures de benestar animal (DOGV núm. 9553 de 14.03.2023)
- Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals.
- Decret 158/1996, de 13 d'agost, del Consell pel qual es desenrotlla la Llei de la Generalitat Valenciana 4/1994, de 8 de juliol, sobre Protecció dels Animals de Companyia i que modifica el Decret 83/2007, de 15 de juny del Consell (DOGV nº 2813, de 23/8/96).
A qui va dirigit
Ampliació d'Informació
Telef.: 961587143
Protecció Animal - Protección Animal - Generalitat Valenciana
- Estar legalment constituïdes i inscrites per l'òrgan competent, ser entitats sense ànim de lucre, i tindre com a principal finalitat la defensa i protecció dels animals.
- Exercir activitats tendents a la defensa i protecció dels animals de compañia
- Presentar programes específics en matèria de protecció animal en la Comunitat Valenciana.
- Tindre la seu social i desenrotllar la seua activitat dins de la Comunitat Valenciana.
- Complir la normativa referent al benestar i protecció animal i no haver sigut inhabilitades per a l'exercici d'estes funcions.
- Disposar de membres i voluntaris amb la formació adequada per a l'exercici de les seues funcions.
Com es tramita
Procediments relacionats
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Durant tot l'any.
- Formulari de sol·licitud degudament emplenat i firmat digitalment.
- CIF de l'entitat.
- Certificació d'inscripció en el Registre d'Associacions per l'òrgan competent amb data actualitzada, on conste la inscripció en el registre, així com les persones integrants de l'òrgan de representació vigent en l'actualitat.
- Estatuts de l'associació visats per òrgan competent amb data actualitzada.
- Certificat expedit per la persona que ostente la Representació de l'Associació en el qual s'acredite que la persona sol·licitant actua en representació de l'Associació, firmats digitalment per la persona que expedix el certificat.
- Programa d'activitats de l'any en què sol·liciten la inscripció en el Registre amb calendari detallat de les activitats que preveuen realitzar.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de...
Al·legació / Aportació
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació...
Resolució
El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos a comptar de la data de presentació de la documentació.
Transcorreguts tres mesos sense que es dicte cap resolució, els expedients s'entendran estimatoris.
L'associació perdrà el reconeixement oficial:
- Per revocació acordada per l'autoritat competent per a concedir-la en els casos d'incompliment sobrevingut de les condicions en les quals es va atorgar, i haver deixat de programar activitats durant dos anys consecutius.
- Per dissolució de l'associació.
- Per fusió.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Medi ambient
- Conservació i protecció del medi ambient
- Medi ambient
- Medi ambient
- Conservació i protecció del medi ambient
TEMA
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Ramaderia
- Sanitat animal
- Societat, ciutadania i famílies
- Associacionisme i participació
- Voluntariat
- Medi ambient
- Protecció dels animals
- Serveis socials
- Cohesió social
- Administració pública
PERFILS
- Ciutadania
- Docents
- Persones amb discapacitat
- Persones desocupades
- Dones
- Persones en risc d’exclusió
- Pensionistes
- Joves
- Estudiants
- Gent major
- Immigrants
- Xiquets i famílies
- Investigadors/ores
- Empresa
- Entitats del tercer sector
- Fundacions
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Ramaderia
TEMÀTICA
- Sostenibilitat
- Medi ambient
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
TIPUS
- Registres