Registre d'Entitats Col·laboradores de Protecció i Defensa dels Animals de Companyia - GVA.ES
Registre d'Entitats Col·laboradores de Protecció i Defensa dels Animals de Companyia
Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Què és
Es crea el Registre d'Entitats Col·laboradores de Protecció i Defensa dels Animals de Companyia.
- Llei 2/2023 de 13 de març, de la Generalitat Valenciana, de Protecció, Benestar i Tinença d'animals de companyia i altres mesures de benestar animal (DOGV núm. 9553 de 14.03.2023)
- Decret 158/1996, de 13 d'agost, del Consell (DOGV núm. 2813, de 23/08/96).
- Decret 83/2007, de 15 de juny, del Consell, de modificació del Decret 158/1996, de 13 d'agost, del Consell (DOCV núm. 5537, de 19/06/07).
A qui va dirigit
- Estar legalment constituïdes i inscrites per l'òrgan competent, ser entitats sense ànim de lucre, i tindre com a principal finalitat la defensa i protecció dels animals.
- Exercir activitats tendents a la defensa i protecció dels animals.
- Presentar programes específics en matèria de protecció animal en la Comunitat Valenciana.
- Tindre la seu social i desenvolupar l'activitat dins de la Comunitat Valenciana per a les seues finalitats.
- Complir la normativa referent al benestar i protecció animal i no haver sigut inhabilitades per a aquestes funcions.
- Disposar de membres i voluntaris amb la formació adequada per a l'exercici de les seues funcions.
Com es tramita
Sol·licitud
Durant tot l'any.
- Formulari de sol·licitud degudament emplenat i signat digitalment.
- Certificació del registre d'associacions amb data actualitzada, on conste la inscripció en el registre, així com les persones integrants de l'òrgan de representació vigent en l'actualitat.
- Estatuts de l'associació visats per òrgan competent amb data actualitzada.
- L'entitat col·laboradora remetrà a principi de cada any a la direcció general competent en matèria de protecció animal, per a la seua aprovació, el programa detallat de les activitats a desenvolupar, amb indicació del calendari de cadascuna d'elles. L'incompliment d'aquesta obligació podrà donar lloc a la revocació de la inscripció (art. 24 2a del Decret 158/1996).
- L'entitat col·laboradora remetrà anualment a la direcció general competent en matèria de protecció animal, una memòria exhaustiva de les activitats realitzades. L'incompliment d'aquesta obligació podrà donar lloc a la cancel·lació de la inscripció (art. 25.5 de la Llei 2/2023).
Al·legació / Aportació
Resolució
El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos a comptar de la data de presentació de la documentació.
Transcorreguts tres mesos sense que es dicte cap resolució, els expedients s'entendran estimatoris.
L'associació perdrà el reconeixement oficial:
- Per revocació acordada per l'autoritat competent per a concedir-la en els casos d'incompliment sobrevingut de les condicions en les quals es va atorgar, i haver deixat de programar activitats durant dos anys consecutius.
- Per dissolució de l'associació.
- Per fusió.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Medi ambient
- Conservació i protecció del medi ambient
- Empreses
- Medi ambient
- Conservació i protecció del medi ambient
TEMA
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Ramaderia
- Sanitat animal
- Societat, ciutadania i famílies
- Associacionisme i participació
- Voluntariat
- Medi ambient
- Protecció dels animals
- Serveis socials
- Cohesió social
- Administració pública
PERFILS
- Ciutadania
- Docents
- Persones amb discapacitat
- Persones desocupades
- Dones
- Persones en risc d’exclusió
- Pensionistes
- Joves
- Estudiants
- Gent major
- Immigrants
- Xiquets i famílies
- Investigadors/ores
- Empresa
- Entitats del tercer sector
- Fundacions
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Ramaderia
TEMÀTICA
- Sostenibilitat
- Medi ambient
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
TIPUS
- Registres