Convocatòria de subvencions en matèria de diversitat, per a l'exercici 2024

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3053233
|
Codi GVA: 95728
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 07-06-2024

Fins 21-06-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Estes subvencions tenen per objecte finançar programes a entitats sense ànim de lucre del sector de la diversitat

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 07-06-2024 fins a 21-06-2024
EsmenaTemini tancat
Des de 15-07-2024 fins a 19-07-2024
JustificacióTermini obert
Fins 31-01-2025 23:59:00h

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Entitats sense ànim de lucre que tinguen com a finalitat primordial en els seus estatuts la realització de les activitats a què es referixen els següents programes:

- Programa per al foment del respecte i inclusió del Poble Gitano.

- Foment de la igualtat.

- Programes d'igualtat de tracte i contra els delictes d'odi.

- Programa per al foment de la inclusió de les persones migrants.

Requisits

- Ser una entitat sense ànim de lucre.

- Estar inscrita, en la data de presentació de la sol·licitud, en el Registre General dels Titulars d'Activitats de Servicis i Centres d'Acció Social de la Comunitat Valenciana.

- Comptar amb seu central o delegació permanent en la Comunitat Valenciana.

- Tindre com a finalitat principal en els seus estatuts la realització de les activitats a què es referisca el programa respecte al qual se sol·licita la subvenció.

- No estar incursa en alguna de les circumstàncies assenyalades en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, i en els articles 18 i concordants del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003

- Disposar de Pla d'Igualtat aquelles entitats obligades per la legislació vigent.

Com es tramita

Procés de tramitació

Conforme al que es preveu en l'article 10 de l'Orde 6/2020, de 9 de desembre de 2020, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, serà competent per a l'ordenació i instrucció del procediment la direcció territorial de la província en l'àmbit territorial de la qual es pretén portar a efecte el projecte. Si es proposa la realització del projecte en més d'una província, la instrucció correspondrà a la direcció territorial on l'entitat tinga la seua seu o delegació permanent.

 

Les sol·licituds hauran d'anar dirigides a la direcció territorial a la qual corresponga la instrucció de l'expedient. Per a això en l'apartat “F” de la part general de la sol·licitud telemàtica s'indicarà la província a la direcció territorial de la qual corresponga la instrucció de l'expedient segons el que es disposa en l'article 10 de l'Orde 6/2020.

 

Cada direcció territorial donarà compte de les sol·licituds instruïdes a la Comissió d'Avaluació, que assignarà la valoració que es proposa a l'Òrgan competent per a resoldre, que és la persona titular de la Direcció General de Diversitat per delegació de la vicepresidenta segona i consellera de Servicis Socials Igualtat i Habitatge. La seua resolució posa fi a la via administrativa.

Criteris de valoració

Els criteris de selecció s'establixen en l'article 5 de l'Orde, bàsicament:

 

a) Qualitat tècnica del projecte o activitat. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts.

b) Viabilitat econòmica del projecte. Es valorarà fins a un màxim de 25 punts.

c) Estructura, capacitat de gestió, experiència i trajectòria de l'entitat sol·licitant en la realització de projectes, programes i activitats de caràcter anàleg als previstos en la present convocatòria. Fins a un màxim de 25 punts.

Òrgans de tramitació
-La direcció territorial de la província en l'àmbit territorial de la qual es pretén portar a efecte el projecte. La Comissió d'avaluació integrada pels següents membres: a) La persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria de diversitat, o persona en qui delegue. b)...
Saber més

Sol·licitud

Termini
Des de 07-06-2024 fins a 21-06-2024

Per a dirigir-se al tràmit de la 2ª Convocatòria de subvencions a entitats sense ànim de lucre del sector de la diversitat per a l'any 2024, vaja al següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G96594

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà des del dia 16 de maig de 2024 fins al dia 21 de juny de 2024, tots dos dos inclosos. (DOGV núm.9849, de 15.05.2024)

Documentació

A la sol·licitud telemàtica s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

 

Obligatòria:

 

- Memòria explicativa del projecte

- Targeta CIF

- Estatuts vigents de l'entitat

- Certificat del sistema de qualitat, si es disposa del mateix

- Memòria anual d'activitats de l'entitat en l'exercici anterior al de la convocatòria de subvencions

- Documents acreditatius del treball en xarxa

- Respecte de l'IVA acreditació, si és el cas, que l'entitat només realitza operacions declarades exemptes o, si escau, justificació de l'IVA suportat no deduïble derivat del percentatge de prorrata que li siga aplicable.

- En el cas de projectes que contemplen l'atenció de menors de 18 anys, declaració responsable de qui represente a l'entitat de trobar-se en possessió de tots els certificats negatius d'antecedents penals del Registre Central de Delinqüents Sexuals

 

Si és el cas:

- Pla d'Igualtat en vigor o prorrogat, i en este cas s'haurà de presentar també l'acord de pròrroga entre l'empresa i la representació de la plantilla de personal

 

- Si no s'autoritza la consulta de dades telemàtiques:

 

· Certificat d'estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració tributària

· Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica

· Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions davant la Seguretat social

 

Si existix variació de les dades de la persona que ostenta la representació legal de l'entitat, acreditació fefaent de la nova persona que l'ostenta.

 

Forma part del formulari:

 

- Declaració responsable de no concórrer, en l'entitat sol·licitant, les circumstàncies assenyalades en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Liquidació del pressupost de l'entitat corresponent a l'exercici anterior a la convocatòria de subvencions

- En cas que l'entitat sol·licite que la transferència de la subvenció es realitze en un compte que no conste d'alta en la Generalitat, haurà de donar-la d'alta en l'aplicació PROPER de la Generalitat Valenciana.

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648

 

Nota aclaridora informativa sobre els documents que

han d'aportar les entitats, gastos i possibilitat de cofinançament:

 

1. PLA IGUALTAT O DECLARACIÓ RESPONSABLE: les entitats hauran de

presentar la Declaració Responsable annexa a esta nota o en model propi, i

si és el cas, adjuntar el pla d'igualtat correctament visat.

2. ACREDITACIÓ Núm. VOLUNTARIS indicats en el projecte. Per a això s'ha d'adjuntar

una declaració responsable indicant: el nombre de voluntaris

adscrits al projecte, la formació rebuda per cadascun d'ells i que es

disposa del registre previst en l'article 14.2 lletra l) de la Llei 45/2015, de 14

d'octubre, de Voluntariat.

3. GASTOS: atés que el gasto en arrendament de local no és un gasto

elegible i, per tant, no subvencionable en esta convocatòria, en el cas de ser

un gasto elegible en les altres ajudes o ingressos que cofinancen el projecte, l'import

afecte a eixe gasto haurà de consignar-se en la casella de “subministraments del local”,

en l'apartat K com a “finançament propi” o “altres aportacions” així com

en l'apartat L “subministraments de local” amb el concepte de “arrendament

local” i el seu import.

4. COFINANÇAMENT: És important recordar que, si bé es permet el

cofinançament de les mateixes actuacions, l'entitat ha de tindre en compte que,

en eixe cas, al costat de la justificació econòmica, haurà de presentar una Declaració

Responsable de les mateixes que incloga una relació dels gastos que han

finançat, indicant l'import i procedència, així com l'aplicació detallada

dels fons a les activitats subvencionades. Per a això, de cada import

declarat haurà d'especificar-se la relació de justificants de gasto als quals han

sigut destinats: proveïdor, núm. factura, data fra., concepte, total imputat i

data de pagament. En cas contrari, es declararà que no s'ha rebut altres

subvencions, ajudes, ingressos o recursos. S'adjunta model annex que cada

entitat haurà d'adaptar

Forma de presentació
Telemàtica

EXCLUSIVAMENT per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es.

    Esmena

    Termini
    Des de 15-07-2024 fins a 19-07-2024

    5 dies hàbils per tramitació d'urgència a partir de l'endemà de la publicació en la web, segons Resolució del Director General de Diversitat de data 24 de maig de 2024.

    Descripció

    Esmena sol·licituds convocatòria de subvencions en matèria de diversitat per a l'exercici 2024.

    Resolució

    Termini màxim

    El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució del present procediment serà de sis mesos, a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria. Conclòs este termini, sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les entitats sol·licitants interessades podran...

    Saber més
    Quantia i cobrament

    Segons l'article 6 de l'Orde, la quantitat econòmica de l'ajuda es determinarà de manera proporcional a la puntuació obtinguda pel projecte avaluat, el pressupost acceptat per a l'execució del projecte, i el límit fixat en la línia de subvenció.

     

    Per a obtindre ajuda serà necessari que el projecte obtinga almenys 50 punts en els criteris objectius de valoració, segons el que s'establix en l'article 5 de l'Orde 6/2020. A més, serà necessari aconseguir almenys 15 punts en l'apartat a), 8 punts en l'apartat b), i 8 punts en l'apartat c).

     

    En el cas de les línies de subvencions de programes, el sumatori de les quanties sol·licitades dels diferents projectes susceptibles de ser finançats per a una mateixa entitat no serà superior a:

     

    a) El 10% de l'import establit de la línia de subvenció si la població sumada dels municipis en els quals s'intervé és menor a 250.000 habitants.

    b) El 20% de l'import establit de la línia de subvenció si la població sumada dels municipis en els quals s'intervé és igual o superior a 250.000 habitants i menor d'1.000.000 d'habitants.

    c) El 40% de l'import establit de la línia de subvenció si la població sumada dels municipis en els quals s'intervé és igual o superior a 1.000.000 habitants.

     

    A més, el sumatori de les quanties sol·licitades dels diferents projectes susceptibles de ser finançats per a una mateixa entitat en una línia de subvenció no podrà ser superior al total d'ingressos obtinguts per l'entitat l'any anterior a l'anualitat de la convocatòria.

     

    En cas que se supere algun límit dels anteriors, es reduirà el pressupost dels projectes susceptibles de ser finançats de manera proporcional.

     

    El règim de deslliurament de pagaments de les ajudes contemplades en esta convocatòria s'efectuarà ajustant-se al règim establit en l'article 44.1.b, de la Llei 8/2023, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024, lliurant-se immediatament, una vegada concedides, fins al 100 per cent del seu import.

    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
    Obligacions

    a) Realitzar les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció, executant el projecte subvencionable en l'exercici determinat en la corresponent convocatòria.

    b) Justificar davant l'òrgan concedent la realització de l'activitat i el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

    c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació a efectuar per la conselleria competent en matèria de diversitat, en relació amb l'objecte i el destí de l'ajuda concedida.

    d) Comunicar l'obtenció altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, concedits per a la mateixa finalitat que la contemplada en la convocatòria corresponent. Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega l'obtenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons rebuts.

    e) Acreditar el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, havent d'acreditar este extrem amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la convocatòria, així com en els processos de justificació de l'ajuda concedida, en cas de no haver atorgat l'autorització perquè l'òrgan instructor puga fer-lo d'ofici.

    f) Acreditar mitjançant declaració responsable no estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de les subvencions assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, podent utilitzar a este efecte la declaració continguda en el model de sol·licitud que s'adjunte en la corresponent convocatòria.

    g) Acreditar, si escau, els estats comptables i registres exigibles per a facilitar l'exercici de les facultats de

    comprovació i control.

    h) Conservar la documentació justificativa de l'aplicació dels fons, que li podrà ser requerida en qualsevol moment per al seu control econòmic i financer.

    i) Procedir al reintegrament dels fons, si escau.

     

    En particular, les entitats beneficiàries tindran les següents obligacions:

     

    a) Presentar la memòria anual d'activitats i la liquidació del pressupost de l'entitat corresponents a l'exercici anterior.

    b) Desenvolupar les activitats objecte de la subvenció en sintonia amb els objectius i programes que s'establisquen per l'òrgan competent en matèria de diversitat.

    c) Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la conselleria competent en matèria de diversitat. A este efecte hauran d'incorporar en tot el material imprés que es derive de les activitats objecte de la convocatòria el logotip de la Vicepresidència segona i Conselleria de Serveis Socials Igualtat i Habitatge, que estarà a la disposició de les entitats beneficiàries en la pàgina web.

    Òrgans resolució
    La persona titular de la Direcció General de Diversitat és la competent per a la resolució del procediment, per delegació de la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials Igualtat i Habitatge. La seua resolució posa fi a la via administrativa
    Sancions

    El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives contemplada en la normativa bàsica estatal a aquelles persones que siguen responsables de les mateixes i es regirà pel que es disposa en el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat,...

    Saber més

    Justificació

    Termini
    Fins 31-01-2025 23:59:00h
    Descripció

    Justificació dels gastos corresponents a l'import de la subvenció concedida.

    Forma de presentació

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Empreses
      • Ajudes i subvencions
    • Ciutadania
      • Ajudes, beques i subvencions
        • Col·lectius i servicis socials

    TEMA

    • Serveis socials
      • Cohesió social
      • Dependència
      • Persones amb diversitat funcional
    • Societat, ciutadania i famílies
      • Igualtat
      • Immigració

    PERFILS

    • Ciutadania
      • Persones amb discapacitat
      • Persones desocupades
      • Dones
      • Persones en risc d’exclusió
      • Gent major
      • Immigrants
      • Xiquets i famílies
      • Pensionistes
    • Empresa
      • Entitats del tercer sector
      • Fundacions

    TEMÀTICA

    • Finançament i gestió econòmica
      • Ajudes i subvencions

    CICLE VITAL

    • Planificar un negoci
    • Encetar un negoci

    TIPUS

    • Ajudes, beques i subvencions