EAUTOM 2024 Ajudes destinades al manteniment del treball autònom de dones - GVA.ES
EAUTOM 2024 Ajudes destinades al manteniment del treball autònom de dones
Què és
Esta convocatòria té per objecte concedir subvencions per a fomentar l'emprenedoria a través del programa de suport al manteniment del treball autònom de dones, pel qual s'atorga una subvenció per la contractació de persones desocupades que efectuen dones autònomes embarassades o en procés...
A qui va dirigit
Podran ser beneficiàries d'estes ajudes les dones treballadores autònomes que en el moment de la contractació subvencionable es troben embarassats o en procés d'adopció.
Queden excloses les sòcies de societats mercantils, cooperatives, societats civils i societats laborals, així com les dones integrants de comunitats de béns i autònomes col·laboradores.
NO podran obtindre la condició de beneficiàries les dones en els qui concórrega alguna de les prohibicions previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
EXCLUSIONS:
Estes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) Núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE L-2023-81820 de 15 de desembre de 2023. Per este motiu, NO podran concedir-se a:
a) Empreses dedicades a la producció primària de productes de la pesca i de l'aqüicultura.
b) Empreses dedicades a la producció primària dels productes agrícoles (que figuren en la llista de l'annex I del Tractat).
c) Activitats relacionades amb l'exportació.
L'aplicació d'este règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) Núm. 2023/2831, de la Comissió) no excedirà de 300.000 euros durant qualsevol període de tres anys.
Les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) Núm. 2023/2831, de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) Núm. 2023/2832 de la Comissió. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) Núm. 1408/2023 de la Comissió i al Reglament (UE) de la Comissió Núm. 717/2014 fins al límit màxim establit en l'article 3.2 del Reglament (UE) Núm. 2023/2831 de la Comissió.
Les ajudes de minimis concedides en virtut del Reglament (UE) Núm. 2023/2831 no s'acumularan amb cap ajuda pública en relació amb les mateixes despeses subvencionables, si esta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajuda més elevat que corresponga fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics, podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.
A fi de comprovar que no se superen els límits de l'article 3.2 del Reglament (UE) Núm. 2023/2831, de la Comissió, LABORA consultarà la Base de dades Nacional de Subvencions, sense perjuí de requerir la presentació d'una declaració responsable sobre altres ajudes subjectes a qualsevol reglament de minimis rebudes pel beneficiari durant qualsevol període de tres anys, així com sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos.
Per a poder concedir la subvenció a les persones sol·licitants es requerirà:
a) Que la contractació s'haja efectuat a partir de l'1 de gener de 2024 i sempre amb caràcter previ a la baixa maternal de la dona treballadora autònoma.
b) La persona contractada ha d'haver romàs en situació de desocupació mantenint la inscripció com a demandant d'ocupació en LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació fins a la seua contractació. No s'entendrà complit este requisit si la inscripció es produïx el dia en què s'inicia la relació laboral.
c) La persona contractada no ha de mantindre amb la beneficiària una relació de parentiu per consanguinitat o afinitat fins al segon grau inclusiu, o el seu equivalent en el cas de les parelles de fet.
Com es tramita
La instrucció correspondrà als servicis territorials competents en matèria d'Ocupació de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació.
Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les persones beneficiàries complixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.
En cada Direcció Territorial de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular del Servici Territorial competent en matèria d'Ocupació o persona que designe per a la seua substitució, que ho presidirà; dos vocals; i una persona que ostentarà la secretaria, amb veu, però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la Direcció Territorial de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació entre personal del Servici Territorial competent en matèria d'Ocupació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.
L'òrgan col·legiat emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.
A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.
La concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per al que es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja presentat la totalitat de la documentació exigida per la convocatòria.
En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzaran les sol·licituds presentades per persones amb diversitat funcional (prioritzades segons el seu major grau de discapacitat). La prioritat continuarà per la contractació de persones amb diversitat funcional, en defecte d'això, per la contractació de dones (prioritzant a les dones víctimes de violència de gènere) i, en defecte d'això, el realitzar l'activitat en algun dels municipis destinataris en 2023 del Fons de Cooperació Municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana. Si després d'aplicar tals criteris l'empat persistira, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'esta manera tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.
La notificació de les resolucions i dels actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per al que el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). A tal fi es...
03003 - Alacant/Alicante
12002 - Castelló/Castellón
46001 - València/Valencia
Procediments relacionats
- PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
- Aportació de documentació a un expedient obert del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (solament per a ajudes/subvenciones).
Sol·licitud
El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia 8 de maig de 2024 (endemà de la publicació de l'extracte de la resolució per la qual es convoquen estes ajudes) i hauran de presentar-se en el termini de dos mesos des de la contractació objecte de la subvenció, sense que en cap cas puguen presentar-se després del 2 de setembre de 2024.
En el cas que la contractació haguera tingut lloc abans de la publicació de l'extracte, el termini de dos mesos començarà a computar a partir del dia en què s'inicia el termini per a la presentació de sol·licituds.
Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la següent documentació:
a) Dades de domiciliació bancària: En el cas que la sol·licitant siga una nova perceptora o desitge facilitar les dades d'un nou compte bancari, haurà de comunicar-la de manera telemàtica a través del procediment habilitat a este efecte denominat "Procediment per a tramitar altes i baixes de les domiciliacions bancàries" al qual podrà accedir en efectuar la seua sol·licitud.
b) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable o de no haver obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 3 del Reglament (UE) 2023/2831, de la Comissió.(Declaració inclosa en la "Sol·licitud general de subvenció")
c) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari ni per a ser perceptor del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, General de Subvencions (Model normalitzat HOR0026E disponible en la web de l'ajuda en LABORA).
d) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs (Declaració inclosa en el formulari telemàtic de sol·licitud de "Ajudes per al manteniment del treball autònom de dones - EAUTOM")
e) Declaració responsable que la contractació no incorre en causa d'exclusió (Declaració inclosa en el formulari telemàtic de sol·licitud de "Ajudes per al manteniment del treball autònom de dones - EAUTOM")
f) Certificat mèdic acreditatiu de la situació d'embaràs i de la data probable de part o Declaració d'idoneïtat del Consell d'Adopció de Menors de la Generalitat.
g) Declaració responsable d'haver sigut informat del tractament de dades de caràcter personal requerit per a la gestió d'estes subvencions ((Declaració inclosa en el formulari telemàtic de sol·licitud de "Ajudes per al manteniment del treball autònom de dones - EAUTOM")
h) Comunicació a la persona contractada de la informació relativa al tractament de les seues dades personals (Model normalitzat EMP0642E disponible en la web de l'ajuda en LABORA)
En el cas que la persona sol·licitant o la persona contractada s'opose al fet que LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació recapte a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a este efecte la informació a la qual fa referència l'apartat 2 del resolc sèptim de la Resolució per la qual es convoquen estes ajudes, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa d'esta informació.
NOTA: Els formularis normalitzats han de descarregar-se en el PC abans d'emplenar-los i firmar-los. Els documents descarregats en el seu PC són els que ha d'emplenar i firmar per a poder annexar-los en efectuar la sol·licitud telemàtica de la subvenció. Si els emplena en el navegador sense descarregar-los no es guardaran els canvis i no seran admesos. En efectuar la sol·licitud telemàtica també se li oferirà la possibilitat de descarregar-los per a emplenar-los, firmar-los i annexar-los
La sol·licitud i la resta de documentació exigida es presentarà de manera telemàtica en la Seu electrònica de la Generalitat Valenciana a través del procediment habilitat a este efecte denominat "*EAUTOM 2024 Ajudes destinades al manteniment del treball autònom de dones". En la pàgina web de...
- RESOLUCIÓ de 29 d’abril de 2024, del director general de Labora Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l’exercici 2024 les subvencions destinades al programa de suport al manteniment del treball autònom de dones a la Comunitat Valenciana.
- Extracte de la Resolució de 29 d’abril de 2024, del director general de Labora Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l’exercici 2024 les subvencions destinades al programa de suport al manteniment del treball autònom de dones a la Comunitat Valenciana
- Orde TES/1077/2023, de 28 de setembre, per la qual s'establixen, en l'àmbit competencial del Servici Públic d'Ocupació Estatal, les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades al finançament de programes de polítiques actives d'ocupació previstos en el Reial decret 818/2021, de...
Resolució
El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.
La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per al que el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). A tal fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la citada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.
L'import de la subvenció ascendix a:
a) En el cas de contractes temporals a jornada completa d'almenys 3 mesos de duració: 1.500 euros.
b) En el cas de contractes temporals a jornada completa d'almenys 6 mesos de duració: 3.500 euros.
Estos imports s'incrementaran en 500 euros si es contracta una persona amb diversitat funcional o a una dona.
Els contractes a temps parcial d'almenys 30 hores setmanals resultaran subvencionables, amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.
La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades les condicions establides, amb la documentació presentada al costat de la sol·licitud.
Es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.
A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei General de Subvencions, són obligacions de les persones beneficiàries:
a) Formalitzar els contractes de treball per escrit, havent d'arreplegar en el seu clausulat la duració estimada expressada en mesos complets.
b) Els contractes a jornada parcial hauran d'arreplegar expressament en el seu clausulat el nombre d'hores setmanals de treball.
c) Mantindre la relació laboral amb la persona treballadora la contractació de la qual va motivar l'ajuda almenys durant el període subvencionat de 3 o 6 mesos.
d) Acreditar la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda, així com el compliment dels requisits i de les condicions que determinen eixa concessió.
e) Facilitar quantes dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, li siga requerit per LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació. Per a donar compliment a qualsevol requeriment de documentació, esta haurà d'aportar-se a través de l'enllaç de “Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA” que figure en la web de l'ajuda.
f) Comunicar a LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida o amb les dades facilitades en la sol·licitud. Per a realitzar qualsevol comunicació, esta haurà de realitzar-se a través de l'enllaç de “Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA”, que està disponible en la web de l'ajuda.
g) Conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentres pogueren ser objecte de control, sent estos originals o còpies certificades conforme amb estos.
h) Haurà de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de l'actuació objecte de subvenció durant tot el període d'execució de l'ajuda (és a dir, des que es concedisca l'ajuda fins que s'aporte la documentació a la qual fa referència la lletra següent), incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.
i) Aportar, en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment del contracte subvencionat, una declaració en model normalitzat sobre publicitat i transparència a què fa referència la lletra anterior. Esta aportació de documentació haurà de realitzar-se a través de l'enllaç de “Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA”) que estiga disponible en la web de l'ajuda.
03003 - Alacant/Alicante
12002 - Castelló/Castellón
46001 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions