2a Convocatòria de subvencions a entitats sense ànim de lucre del sector de la diversitat per a l'any 2024

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3110165
|
Codi GVA: 96594
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 28-08-2024

Fins 24-09-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

2a Convocatòria de subvencions a entitats sense ànim de lucre en matèria de diversitat per a l'any 2024.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 28-08-2024 fins a 24-09-2024
EsmenaTemini tancat
Des de 04-10-2024 fins a 11-10-2024
JustificacióTermini obert
Fins 31-01-2025 23:59:00h

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Entitats sense ànim de lucre que tinguen com a finalitat primordial en els seus estatuts la realització de les activitats a què es referixen els següents programes:

- Programa de lluita contra la discriminació i, sensibilització de persones amb VIH.

- Promoció de la diversitat ètnica i cultural en la Comunitat Valenciana.

 

Requisits

- Ser una entitat sense ànim de lucre

- Estar inscrita, en la data de presentació de la sol·licitud, en el Registre General dels Titulars d'Activitats de Servicis i Centres d'Acció Social de la Comunitat Valenciana.

- Comptar amb seu central o delegació permanent en la Comunitat Valenciana.

- Tindre com a finalitat principal en els seus estatuts la realització de les activitats a què es referisca el programa respecte al qual se sol·licita la subvenció. També podrà desprendre's de la seua actuació pública general esta activitat primordial, sempre que esta circumstància s'acredite fefaentment

- No estar incursa en alguna de les circumstàncies assenyalades en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, i en els articles 18 i concordants del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003

- Disposar de Pla d'Igualtat aquelles entitats obligades per la legislació vigent

 

 

Com es tramita

Procés de tramitació

Conforme al que es preveu en l'article 10 de l'Orde 6/2020, de 9 de desembre de 2020, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, serà competent per a l'ordenació i instrucció del procediment la direcció territorial de la província en l'àmbit territorial de la qual es pretén portar a efecte el projecte. Si es proposa la realització del projecte en més d'una província, la instrucció correspondrà a la direcció territorial on l'entitat tinga la seua seu o delegació permanent.

Les sol·licituds hauran d'anar dirigides a la direcció territorial a la qual corresponga la instrucció de l'expedient. Per a això en l'apartat “F” de la part general de la sol·licitud telemàtica s'indicarà la província a la direcció territorial de la qual corresponga la instrucció de l'expedient segons el que es disposa en l'article 10 de l'Orde 6/2020.

Cada direcció territorial donarà compte de les sol·licituds instruïdes a la Comissió d'Avaluació, que assignarà la valoració que es proposa a l'Òrgan competent per a resoldre, que és la persona titular de la Direcció General de Diversitat per delegació de la Vicepresidenta i Consellera de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda. La seua resolució posa fi a la via administrativa.

 

 

Criteris de valoració

Els criteris de valoració d'aplicació a la present convocatòria són els establits en l'article 5 de l'Orde 6/2020, concretament:

 

1. Els criteris objectius a tindre en compte per a la selecció dels projectes subvencionables seran, amb caràcter general, els que s'indiquen a continuació. Per a ser subvencionats, els projectes hauran d'obtindre almenys 15 punts en l'apartat a), 8 punts en l'apartat b) i 8 punts en l'apartat c), a més d'aconseguir un mínim de 50 punts en la valoració total.

 

a) Qualitat tècnica del projecte o activitat. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, com a resultat de ponderar els següents aspectes:

 

1r. Avaluació de les necessitats socials, fins a un màxim de 10 punts: justificació de l'existència de la necessitat social que el projecte pretén satisfer, tenint en compte la insuficient o inexistent cobertura pública o privada d'esta.

 

2n. Determinació dels objectius, fins a un màxim de 6 punts: es valoraran fins a 4 punts els objectius que es pretenen aconseguir i fins a 2 punts com estos ajuden a pal·liar les necessitats detectades, així com la contribució a la consecució dels Objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030.

 

3r. Persones beneficiàries directes del projecte, fins a un màxim de 3 punts: es valorarà amb 1 punt quan el nombre de persones beneficiàries directes siga menor de 50, o amb 2 punts si són 50 o més. Així mateix, es valorarà amb 1 punt addicional que estes persones siguen d'un col·lectiu determinat dins dels col·lectius de la diversitat.

 

4t. Contingut tècnic del projecte, fins a un màxim de 8 punts: es valorarà fins a 2 punts l'adequació a l'objectiu proposat, fins a 2 punts el calendari d'execució i fins a 4 punts la descripció de les activitats concretes que es pretenen realitzar.

 

5é. Indicadors d'avaluació i control, fins a un màxim de 4 punts: es valorarà que mesuren el desenvolupament i correcta implementació dels objectius marcats.

 

6é. Innovació social, fins a un màxim de 3 punts: es valorarà la innovació com a part del desenvolupament del projecte, especialment quant a la participació de la ciutadania, ús de tecnologies i metodologies innovadores.

 

7é. Treball en xarxa, fins a un màxim de 5 punts: es valorarà que en el desenvolupament de les activitats del projecte col·laboren sense contraprestació econòmica, com a mínim, altres dos entitats del mateix moviment associatiu, de manera coordinada i complementària amb l'entitat sol·licitant de la subvenció.

 

8é. Inclusió de la perspectiva de gènere, fins a un màxim de 5 punts: es valorarà fins a 1 punt l'ús del llenguatge inclusiu en totes les activitats i publicacions, fins a 2 punts la promoció efectiva de la igualtat entre dones i homes, i fins a 2 punts les accions positives cap a les dones en situació de desigualtat.

 

9é. Promoció de la igualtat d'oportunitats en els col·lectius vulnerables, fins a un màxim de 4 punts: es valorarà que el projecte tinga en compte l'especificitat de persones en situació de dependència, diversitat funcional, persones joves tutelades o extutelades o receptores de la Renda Valenciana d'Inclusió, amb 1 punt per a cadascun d'estos col·lectius.

 

10é. Ús del valencià en les activitats i publicacions, fins a un màxim de 2 punts: es valorarà l'ús del valencià tant en la presentació del projecte, en les seues activitats i accions, així com en el seu material de difusió.

 

b) Viabilitat econòmica del projecte. Es valorarà fins a un màxim de 25 punts, com a resultat de ponderar els següents aspectes:

 

1r. Adequació del pressupost a la finalitat, fins a un màxim de 15 punts: es valorarà l'adequació del pressupost previst en les accions presentades i en relació amb els objectius finals, i, si escau, el cost mitjà per persona usuària.

 

2n. Aportació de recursos propis, fins a un màxim de 5 punts: es valorarà l'afectació al projecte de recursos humans i materials preexistents de l'entitat o finançament propi, a raó d'un punt per cada 5% del pressupost finançat amb recursos propis.

 

3r. Aportacions externes públiques o privades, fins a un màxim de 5 punts: es valorarà l'aportació d'ajudes complementàries per part d'altres entitats públiques o privades per a l'execució del projecte, a raó d'un punt per cada 5% del pressupost finançat amb aportacions externes.

 

c) Estructura, capacitat de gestió, experiència i trajectòria de l'entitat sol·licitant en la realització de projectes, programes i activitats de caràcter anàleg a les previstes en la present convocatòria. Fins a un màxim de 25 punts.

 

1r. Experiència en la gestió de projectes subvencionats per la conselleria competent en matèria d'igualtat en la diversitat, fins a un màxim de 10 punts: es valorarà, 2 punts per any, la posada en pràctica anterior per l'entitat de projectes anàlegs amb un resultat positiu i eficient.

 

2n. Estructura i capacitat de gestió, fins a un màxim de 5 punts: es valorarà l'adequació de l'estructura de l'entitat i del nombre de persones associades, en relació amb la gestió del projecte per al qual se sol·licita l'ajuda.

 

3r. Adequació de recursos humans, fins a un màxim de 4 punts: es valorarà fins a 3 punts el perfil professional del personal afecte a l'execució del projecte, i fins a 1 punt la seua vinculació jurídic laboral amb l'entitat.

 

4t. Voluntariat, fins a un màxim de 4 punts: es valorarà que el projecte compte amb personal voluntari, valorant-se amb 1 punt quan la ràtio de persona voluntària per persones beneficiàries siga de menys d'un 20%, i amb 2 quan siga igual o superior al 20%. Així mateix, es valorarà amb 2 punts que l'entitat haja desenvolupat accions formatives per al personal voluntari per a l'execució de les seues tasques dins del projecte.

 

5é. Compromís amb una gestió de qualitat, fins a un màxim de 2 punts: es valorarà l'acreditació de l'efectiva implantació en l'entitat de sistemes d'autoavaluació de les activitats, projectes i programes executats per l'entitat.

 

 

Òrgans de tramitació
La direcció territorial de la província en l'àmbit territorial de la qual es pretén portar a efecte el projecte. La Comissió d'avaluació integrada pels següents membres: a) La persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria diversitat, o persona en qui delegue. b) La...
Saber més

Sol·licitud

Termini
Des de 28-08-2024 fins a 24-09-2024

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies, a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV. (DOGV Núm. 9923 / 27.08.2024)

 

Documentació

A la sol·licitud telemàtica s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

 

Obligatòria:

- Memòria explicativa del projecte

- Targeta CIF

- Estatuts vigents de l'entitat

- Certificat del sistema de qualitat, si es disposa del mateix

- Memòria anual d'activitats de l'entitat en l'exercici anterior al de la convocatòria de subvencions

- Documents acreditatius del treball en xarxa

- Respecte de l'IVA acreditació, si és el cas, que l'entitat només realitza operacions declarades exemptes o, si escau, justificació de l'IVA suportat no deduïble derivat del percentatge de prorrata que li siga aplicable.

- En el cas de projectes que contemplen l'atenció de menors de 18 anys, declaració responsable de qui represente a l'entitat de trobar-se en possessió de tots els certificats negatius d'antecedents penals del Registre Central de Delinqüents Sexuals

 

Si és el cas:

 

- Pla d'Igualtat en vigor o prorrogat, i en este cas s'haurà de presentar també l'acord de pròrroga entre l'empresa i la representació de la plantilla de personal

- Si no s'autoritza la consulta de dades telemàtiques:

• Certificat d'estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració tributària

• Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica.

• Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions davant la Seguretat social.

 

- Si existix variació de les dades de la persona que ostenta la representació legal de l'entitat, acreditació fefaent de la nova persona que l'ostenta.

 

Forma part del formulari:

 

- Declaració responsable de no concórrer, en l'entitat sol·licitant, les circumstàncies assenyalades en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Liquidació del pressupost de l'entitat corresponent a l'exercici anterior a la convocatòria de subvencions.

- En cas que l'entitat sol·licite que la transferència de la subvenció es realitze en un compte que no conste d'alta en la Generalitat, haurà de donar-la d'alta en l'aplicació PROPER de la Generalitat Valenciana.

 

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

EXCLUSIVAMENT per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es

    Esmena

    Termini
    Des de 04-10-2024 fins a 11-10-2024

    5 dies hàbils per tramitació d'urgència a partir de l'endemà de la publicació en la web, segons Resolució del Director General de Diversitat de data 19 de setembre de 2024.

    Descripció

    Esmena sol·licituds 2a convocatòria de subvencions en matèria de diversitat per a l'exercici 2024 (LÍNIES S1544 I S1546)

    Forma de presentació
    Telemàtica

    Presentació obligatòriament telemàtica

      Resolució

      Termini màxim

      El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució del present procediment serà de sis mesos, a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de la present convocatòria. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haja publicat la resolució, les entitats interessades podran...

      Saber més
      Quantia i cobrament

      La quantitat econòmica de l'ajuda es determinarà de manera proporcional a la puntuació obtinguda pel projecte avaluat, el pressupost acceptat de les despeses subvencionables per a l'execució del projecte, i el límit pressupostari fixat per a la corresponent línia de subvenció.

       

      A l'efecte de determinar la quantia individualitzada de la subvenció que haja de correspondre al projecte, la comissió d'avaluació de les ajudes objecte de la present convocatòria, podrà aplicar, si escau, el que es disposa l'article 170.2 de la Llei 1/2015, modificant en congruència la quantia de subvenció sol·licitada.

       

      La quantia sol·licitada del projecte susceptible de ser finançat per a una entitat en una línia de subvenció no podrà ser superior al total d'ingressos obtinguts per l'entitat l'any anterior a l'anualitat de la convocatòria.

      En este cas, es reduirà el pressupost del projecte susceptible de ser finançat.

       

      El règim de deslliurament de pagaments de les ajudes contemplades en esta convocatòria s'efectuarà ajustant-se al règim establit en l'article 44.1.b, de la Llei 8/2023, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024, lliurant-se immediatament, una vegada concedides, fins al 100 per cent del seu import.

       

       

       

      Efecte silenci / Esgota via administrativa
      Desestimatori
      / Sí
      Recurs que procedeix contra la resolució
      Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
      Obligacions

      OBLIGACIONS

      a) Realitzar les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció, executant el projecte subvencionable en l'exercici determinat en la corresponent convocatòria.

      b) Justificar davant l'òrgan concedent la realització de l'activitat i el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

      c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació a efectuar per la conselleria competent en matèria d'igualtat en la diversitat, en relació amb l'objecte i el destí de l'ajuda concedida.

      d) Comunicar l'obtenció altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, concedits per a la mateixa finalitat que la contemplada en la convocatòria corresponent.

      Esta comunicació haurà d'efectuar-se #tan prompte com es conega l'obtenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons rebuts.

      e) Acreditar el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, havent d'acreditar este extrem amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la convocatòria, així com en els processos de justificació de l'ajuda concedida, en cas de no haver atorgat l'autorització perquè l'òrgan instructor puga fer-lo d'ofici.

      f) Acreditar mitjançant declaració responsable no estar culpable en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de les subvencions assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, podent utilitzar a este efecte la declaració continguda en el model de sol·licitud que s'adjunte en la corresponent convocatòria.

      g) Acreditar, si escau, els estats comptables i registres exigibles per a facilitar l'exercici de les facultats de comprovació i control.

      h) Conservar la documentació justificativa de l'aplicació dels fons, que li podrà ser requerida en qualsevol moment per al seu control econòmic i financer.

      i) Procedir al reintegrament dels fons, si escau.

       

      En particular, les entitats beneficiàries tindran les següents obligacions:

       

      a) Presentar la memòria anual d'activitats i la liquidació del pressupost de l'entitat corresponents a l'exercici anterior.

      b) Desenrotllar les activitats objecte de la subvenció en sintonia amb els objectius i programes que s'establisquen per l'òrgan competent en matèria de diversitat.

      c) Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la conselleria competent en matèria de diversitat. A este efecte hauran d'incorporar en tot el material imprés que es derive de les activitats objecte de la convocatòria el logotip de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, que estarà a la disposició de les entitats beneficiàries en la pàgina web.

      d) Complir amb les obligacions de transparència previstes en l'article.3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, així com la resta de normativa aplicable en matèria de transparència.

       

      Òrgans resolució
      La persona titular de la Direcció General de Diversitat és la competent per a la resolució del procediment, per delegació de la vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda. La seua resolució posa fi a la via administrativa.
      Sancions

      El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives contemplada en la normativa bàsica estatal a aquelles persones que siguen responsables de les mateixes i es regirà pel que es disposa en el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat,...

      Saber més

      Justificació

      Termini
      Fins 31-01-2025 23:59:00h
      Descripció

      Justificació concessió de subvencions en matèria de diversitat (línies S1544 I S1546), per a l'exercici 2024

      Forma de presentació
      Telemàtica

      Presentació obligatòriament telemàtica

      Preguntes freqüents

      Dubtes sobre la tramitació
      On consultar dubtes sobre el tràmit:

      Temes relacionats

      MATÈRIES

      • Empreses
        • Ajudes i subvencions

      TEMA

      • Associacionisme i participació
        • Cooperació al desenvolupament
      • Serveis socials
        • Persones amb diversitat funcional
        • Cohesió social
      • Societat, ciutadania i famílies
        • Immigració
        • Diversitat sexual
        • Igualtat
      • Administració pública

      PERFILS

      • Empresa
        • Fundacions
        • Entitats del tercer sector

      SECTOR

      • Educació, cultura i oci
        • Centres d’ensenyament i formació

      TEMÀTICA

      • Finançament i gestió econòmica
        • Recerca guiada de finançament
        • Ajudes i subvencions
        • Formes de finançament
      • Competitivitat i responsabilitat social
        • Responsabilitat social de l’empresa

      CICLE VITAL

      • Encetar un negoci
      • Planificar un negoci

      TIPUS

      • Ajudes, beques i subvencions