Ajudes per a projectes d'I+D en l'àrea de la intel·ligència artificial i per a l'impuls al desenvolupament d'espais de dades sectorials, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 3143169
|
Codi GVA: 96650
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 22-11-2024

Fins 21-01-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Subvencions destinades per a:

 - Línia d'actuació 1: Projectes de desenrotllament experimental en matèria d'intel·ligència artificial, per a la transformació digital de la societat i l'economia.

 - Línia d'actuació 2: Projectes de desenrotllament experimental per a l'impuls d'espais de dades sectorials i interoperables d'alt valor en la Comunitat Valenciana, alineats amb l'Estratègia Europea de Dades. Estos projectes es desenrotllaran prioritàriament per als sectors de la mobilitat sostenible i el vehicle autònom i connectat, i subsidiàriament per a altres sectors estratègics, entre ells, el sector salut i el de la Indústria 4.0.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 22-11-2024 fins a 21-01-2025
EsmenaTemini tancat
Des de 22-01-2025 fins a 15-02-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTermini obert
Des de 01-06-2025 fins a 30-06-2026
Observacions

Els projectes podran realitzar-se de manera individual o en cooperació:

 - Modalitat individual:

Els projectes en la modalitat individual corresponents a la línia d'actuació 1 només podran ser duts a terme per empreses privades.

Els projectes en la modalitat individual corresponents a la línia d'actuació 2 només podran ser duts a terme per empreses privades o per entitats amb personalitat jurídica que tinguen caràcter associatiu o representatiu de les cadenes de valor dels sectors productius en àmbits territorials, o en dominis científics o tecnològics (per exemple, els clústers empresarials, asociacions empresarials, etc).

 - Modalitat en cooperació

En els projectes en la modalitat en cooperació, esta haurà d'evidenciar-se mitjançant un acord firmat entre les parts, segons model de l'Annex IV d'estes bases reguladores, constituint així un consorci a l'efecte del projecte, que haurà de reunir les següents condicions i mantindre's al llarg de l'execució d'este:

a) Estarà constituït per un mínim de dos entitats no vinculades entre si.

b) Cadascuna de les entitats participants en el projecte presentarà una sol·licitud corresponent de manera individualitzada de la part del projecte en cooperació que realitza.

c) En l'acord escrit es detallaran com a mínim les activitats que escometrà cadascuna de les entitats participants, el pressupost d'execució que assumix cadascuna d'elles i la propietat i drets d'ús dels resultats del projecte.

d) La participació en el consorci ha de ser equilibrada, de manera que cap entitat participant contribuïsca amb menys del 20% ni supere el 70% del pressupost subvencionable del projecte.

e) En tots els projectes en cooperació és obligatòria la participació d'almenys una empresa privada.

A qui va dirigit

Empreses
Administració
Persones interessades

Les següents persones jurídiques sempre que la seua seu social o establiment de producció o de desenvolupament d'activitat es trobe radicat en la Comunitat Valenciana i complisquen els requisits exigits:

a) Empreses: Grans empreses o PIMES. D'acord amb l'annex I del RGEC.

b) Fundacions, associacions (incloent federacions, confederacions o unions d'estes) i col·legis professionals.

d) Les Universitats públiques i privades i els seus instituts universitaris.

e) Organismes Públics d'investigació definits en l'article 47 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació.

f) Altres centres públics d'I+D: Organismes públics i centres amb personalitat jurídica pròpia dependents o vinculats a l'Administració General de l'Estat, i els dependents o vinculats a les administracions públiques territorials i els seus organismes, o participats majoritàriament pel sector públic, qualsevol que siga la seua forma jurídica.

g) Centres tecnològics i Centres de suport a la innovació tecnològica que estiguen inscrits en el registre de centres creat pel Reial decret 2093/2008, de 19 de desembre.

Requisits

Les entitats beneficiàries hauran d'acreditar el compliment dels següents requisits:

1. No trobar-se incursos en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. No tindre deutes per reintegrament d'ajudes o préstecs amb l'Administració i no estar subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una Decisió prèvia de la Comissió Europea que haja declarat il·legal i incompatible amb el mercat interior una ajuda a l'entitat beneficiària.

3. No tindre la consideració d'empresa en crisi conforme al que es disposa en l'article 2.18 del Reglament (UE) Núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, i conforme a la definició establida en les Directrius Comunitàries sobre Ajudes Estatals de Salvament i de Reestructuració d'Empreses no financeres en Crisis (2014/C 249/01).

4. Per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, les persones físiques i jurídiques, distintes de les entitats de dret públic, amb ànim de lucre subjectes a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, hauran d'acreditar complir els terminis de pagament que s'establixen en la citada Llei per a obtindre la condició de beneficiari o entitat col·laboradora, segons el que s'establix en l'article 13.3bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions

Per a poder rebre l'ajuda els sol·licitants han de tindre un compte donat d'alta en la Base de dades Corporativa de la Generalitat Valenciana.

En el cas de no tindre cap compte bancari donat d'alta, els sol·licitants hauran de fer-ho prèviament mitjançant el procediment disponible en el següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp

Una vegada donada d'alta el compte bancari en la Base de dades Corporativa de la Generalitat, esta podrà ser seleccionada en el procediment de sol·licitud per a rebre esta ajuda.

Com es tramita

Procés de tramitació

El sol·licitant haurà d'emplenar i firmar la sol·licitud segons les instruccions indicades en l'apartat "Documentació a presentar", i presentar-la mitjançant el tràmit electrònic específic indicat.

Els terminis d'esmena i d'audiència s'han reduït a cinc dies hàbils en declarar-se la urgència en virtut del que s'establix en l'article 13 del Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.

 

Criteris de valoració

0. Adequació a fi de l'ajuda. (Excloent)

1. Qualitat cientificotècnica de la proposta. (Max. 30 punts)

2. Capacitat tècnica i financera per a realitzar el projecte. ( Max. 25 punts)

3. Impacte socioeconòmic. (Max. 25 punts)

4. Adequació del pressupost (Max. 20 punts)

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 22-11-2024 fins a 21-01-2025

El termini de presentació de sol·licituds serà de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV 9989 de 21-11-2024).

Documentació

La sol·licitud es presentarà en el registre telemàtic de la Generalitat Valenciana.

La sol·licitud s'adequarà al model normalitzat, disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana. Durant la tramitació de la presentació de la sol·licitud de l'ajuda a través del Registre Electrònic, s'adjuntaran, entre altres, les següents declaracions responsables:

i. Declaració que no s'han rebut altres ajudes d'altres programes o instruments de qualssevol administracions públiques o organismes o ens públics, nacionals o internacionals, particularment de la Unió Europea, que cobrisquen els mateixos costos subvencionables que els previstos en la present convocatòria.

ii. Declaració que l'entitat no està en crisi, segons el que s'establix per les Directrius Comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses en crisis (Comunicació de la Comissió, 2014/C 249/1, de 31.07.2014).

iii. Declaració responsable de no estar culpable en cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i, en particular, de trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, en els termes previstos en l'article 25 del Reglament de la Llei General de Subvencions, i que no està subjecta a una orde de recuperació per declaració de la Comissió d'ajuda il·legal i incompatible, segons el RGEC.

iv. Declaració responsable d'estar al corrent de pagament de les obligacions de reembossament de qualssevol altres préstecs o acomptes concedits anteriorment amb càrrec als Pressupostos Generals de l'Estat i els Pressupostos de la Generalitat Valenciana.

v. Declaració responsable sobre el compliment de la normativa d'integració laboral de persones amb diversitat funcional o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, en els termes establits en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat.

vi. Compromís dels destinataris últims de concedir els drets i els accessos necessaris per a garantir que la Comissió, la OLAF, el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències.

vii. Declaració responsable que el sol·licitant complirà tota la normativa nacional i de la Unió Europea que resulte d'aplicació (en particular, en matèria de competència, contractació i adjudicació d'obres i subministraments i medi ambient), i que es compromet a presentar, en el moment de disposar d'elles, totes les llicències, autoritzacions i permisos necessaris per al projecte.

viii. En el cas que el sol·licitant es tracte d'un organisme d'investigació que pretenga accedir a una intensitat d'ajuda de fins al 100% del pressupost finançable, segons l'indicat en la base 14 d'esta resolució, es presentarà declaració que la seua actuació en el projecte es limita a realitzar activitats no econòmiques i, per tant, serà propietària dels resultats de la part que execute d'este projecte.

ix. En el cas que el sol·licitant es tracte d'una pime, es presentarà declaració responsable que es considera mitjana empresa o petita empresa, segons la definicions arreplegades en l'annex I del RGEC.

 

b. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud, la qual haurà de presentar-se utilitzant els mateixos mitjans utilitzats per a la presentació de la sol·licitud:

i. Documentació acreditativa i identificativa de l'entitat sol·licitant, consistent en còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal.

ii. Memòria tècnica. Esta s'adequarà al model normalitzat disponible en l'annex V de la present convocatòria i contindrà, almenys, descripció i abast de l'actuació, pla econòmic i financer, inversió, cost subvencionable i ajuda sol·licitada.

iii. Descripció de com es donarà compliment a les condicions específiques a respectar en relació amb el principi de no causar mal significatiu (DNSH) que s'arrepleguen en la base 9 d'esta resolució.

iv. Certificat acreditatiu del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social del sol·licitant.

v. Compromís de compliment dels principis transversals establits en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i que pogueren afectar l'àmbit objecte de gestió, segons model de l'Annex VII d'estes bases reguladores.

vi. Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, segons model de l'Annex VI d'estes bases reguladores.

vii. Acord firmat entre les parts per al cas dels projectes en la modalitat en cooperació, segons model de l'Annex IV d'estes bases reguladores.

viii. Per al cas de les propostes enquadrades en la línia d'actuació 2, documentació que evidencie l'alineament amb l'Estratègia Europea de la Dada.

ix. Per al cas de les propostes enquadrades en la línia d'actuació 2 corresponents als sectors de la mobilitat sostenible i el vehicle autònom i connectat, documentació que evidencie l'alineament amb l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana per al període 2021-2027.

 

Esmena

Termini
Des de 22-01-2025 fins a 15-02-2025

Els terminis d'esmena i d'audiència establits s'han reduït en la present resolució a cinc dies hàbils en declarar-se la urgència en virtut del que s'establix en l'article 13 del Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució...

Saber més
Descripció

Esmenar la documentació incompleta o inexacta quan no reunisca els requisits establits en la convocatòria.

Observacions

Els requeriments per a l'esmena de les sol·licituds, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se i que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient, s'efectuaran de manera electrònica, sense perjuí del que s'establix en l'article 41 i següents de la Llei 39/2015.

Documentació

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

Els terminis d'esmena i d'audiència s'han reduït a cinc dies hàbils en declarar-se la urgència en virtut del que s'establix en l'article 13 del Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.

 

Descripció

Els requeriments per a l'esmena de les sol·licituds, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se i que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient, s'efectuaran de manera electrònica, sense perjuí del que s'establix en l'article 41 i següents de la Llei 39/2015.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar la resolució sobre les subvencions serà de sis mesos comptats des de la publicació de la convocatòria en Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Intensitat en % dels costos subvencionables

Desenrotllament experimental.

Petita empresa: 45%

Mitjana empresa:35%

Empresa no PIME: 25%

Desenrotllament experimental. Àmplia difusió dels resultats o col·laboració empresa-organisme investigació

Petita empresa: 60%

Mitjana empresa: 50%

Empresa no PIME: 40%

Organismes d'investigació o centres tecnològics participants que participen amb activitats no econòmiques: 100%

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

Els beneficiaris hauran de complir les obligacions arreplegades en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i les concordants incloses en el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, així com les contingudes en esta resolució i les que figuren en la resolució de concessió de les ajudes.

2. Addicionalment, al que s'establix en l'apartat anterior, seran obligacions del beneficiari:

a) Destinar l'import íntegre de l'ajuda que reben al pagament de les corresponents actuacions subvencionables.

b) Realitzar el projecte conforme als objectius i al pla de treball de la sol·licitud d'ajuda, que té caràcter vinculant, i al que s'establix en la resolució de concessió i les seues eventuals modificacions.

c) Aportar evidències de l'ocupació donada als fons rebuts que permeten establir una relació indubtable entre els gastos imputats i els objectius aconseguits, en particular de la realitat de les hores imputades pels treballadors a les tasques desenrotllades i l'execució de l'acció, realitat que siga acreditable davant una auditoria externa.

d) Sotmetre's a les actuacions de control de les institucions de la Unió, en virtut de l'article 22.2.e) del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell de 12 de febrer.

e) Aportar les dades per a la identificació dels beneficiaris, amb la finalitat de ser inclosos en una base de dades única per a donar adequat compliment al mandat establit en la lletra d) de l'apartat 2 de l'article 22 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i de conformitat amb el que es preveu en l'article 8.1 de l'Orde HFP/1030/2021, de 29 de setembre, així com emetre la corresponent declaració sobre cessió i tractament de les dades, segons model de l'Annex VI d'esta resolució.

f) Mantindre un sistema de comptabilitat que permeta el registre diferenciat de totes les transaccions relacionades amb el projecte, mitjançant la utilització d'un codi comptable específic dedicat a este efecte o l'aplicació dels procediments que les convocatòries determinen.

g) Conservar tots els llibres comptables, registres diligenciats i altres evidències i documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, així com les evidències del compliment d'objectius i de l'aplicació de fons, durant un termini mínim de deu anys i mentres puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control, segons el que s'establix en l'article 12 del RGEC.

h) En relació amb el compliment del principi de doble finançament, es trasllada al beneficiari l'obligació d'informació sobre qualssevol altres fons, no sols europeus, que contribuïsquen al finançament dels mateixos costos.

i) Garantir el ple compliment del principi de «no causar un perjuí significatiu al medi ambient» (principi do no significant harm - DNSH), conforme al que es preveu en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'establix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR), i la seua normativa de desenrotllament, i al requerit en la Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d'Espanya, així com les condicions específiques vinculades a este principi, detallades en la base 9 d'esta resolució.

j) Garantir el compliment de les obligacions d'etiquetatge climàtic i digital, amb el percentatge establit de cada component a la transició verda i digital (a la inversió 1 del Component 12 se li assigna l'Etiqueta 021 quater: 100% transició digital; i a la Reforma 1 del Component 16 se li assigna l'Etiqueta 009bis: 100% transició digital).

k) Complir amb les obligacions de publicitat establides, segons el que s'establix en la base 32 d'esta resolució.

l) Autoritzar expressament l'òrgan instructor per a recaptar informació de l'entitat beneficiària en el sistema d'informació CoFFEE del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública; i per a recaptar i incorporar informació de l'entitat beneficiària en la ferramenta MINERVA de l'Administració Estatal de l'Agència Tributària, d'acord amb l'exigit en l'Orde HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d'interés en els procediments que executen el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

m) Els destinataris últims de les ajudes hauran de tindre en compte en els seus projectes els principis establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre homes i dones.

n) Els destinataris últims de les ajudes tindran l'obligació de crear a Espanya tota l'ocupació necessària per a la prestació de l'activitat objecte de la subvenció, que es realitzarà amb personal contractat i afiliat a la Seguretat Social en el territori nacional.

o) Els destinataris últims hauran de contribuir als objectius d'autonomia estratègica de la Unió Europea, així com garantir la seguretat de la cadena de subministrament tenint en compte el context internacional i la disponibilitat de qualsevol component o subsistema tecnològic sensible que puga formar part de la solució, mitjançant l'adquisició d'equips, components, integracions de sistemes i programari associat a proveïdors situats a la Unió Europea.

p) Les entitats beneficiàries hauran d'observar un comportament íntegre enfront de qualsevol actuació que provoque o facilite l'existència de conflictes d'interés, frau o corrupció, havent de col·laborar amb les Administracions públiques per a evitar este tipus de situacions fraudulentes per a la societat. La informació relativa als canals de denúncies, al codi ètic i a les mesures antifrau a les quals s'adherixen poden consultar-se en el portal web de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.

L'incompliment de qualsevol de les obligacions assenyalades en els apartats anteriors podrà ser causa de la pèrdua de dret al cobrament o del reintegrament de l'ajuda concedida segons la fase procedimental en què es trobe la tramitació de l'expedient.

 

Justificació

Termini
Des de 01-06-2025 fins a 30-06-2026

El compte justificatiu, a més de l'informe d'auditor, es presentaran en el registre telemàtic de la Generalitat en el termini d'un mes des de la finalització del termini per a la realització del projecte.

Llevat que la resolució de concessió indique una altra cosa, el termini màxim per a la realització dels projectes serà:

Línia d'actuació 1: 28 de febrer de 2026

Línia d'actuació 2: 31 de maig de 2026

Descripció

L'objecte del mateix serà verificar l'adequació del compte justificatiu del beneficiari, comprovant la suficiència i veracitat dels documents i l'elegibilitat dels gastos i pagaments en ells continguts, d'acord amb el que s'establix en la resolució de concessió i, si és el cas, amb els...

Saber més
Observacions

La modalitat de justificació de les ajudes serà la de compte justificatiu amb aportació de justificants de gasto i pagament acompanyada d'un informe d'auditor.

En el cas dels projectes en cooperació, cadascuna de les entitats participants presentarà la seua justificació corresponent de manera individualitzada de la part del projecte que realitza.

La modalitat de pagament serà d'un únic pagament, que podrà ser anticipat, a compte, pel total de l'ajuda. El pagament anticipat s'abonarà després de la resolució de concessió.

En cas que el pagament no siga anticipat es realitzarà després de la justificació.

 

Forma de presentació

Desistiment

Descripció

Si la sol·licitud no reunira els requisits establits en la convocatòria, l'òrgan instructor requerirà l'esmena a l'interessat. S'indicarà al sol·licitant que, en cas de no esmenar, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015.

En els projectes en cooperació, si un dels participants no reunira els requisits establits en la convocatòria i no s'esmenara, no sols es tindrà per desistit de la seua sol·licitud sinó també de la de la resta de socis del consorci.

Examinades les al·legacions i d'acord amb els articles 24.4 i 24.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, es formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió d'ajuda i la seua quantia, especificant la seua avaluació i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la i serà publicada perquè en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent al de la seua publicació, els interessats comuniquen la seua acceptació, entenent-se que se'ls tindran per desistit de la seua sol·licitud de no produir-se l'acceptació de la proposta en este termini, mitjançant resolució.

Forma de presentació

Temes relacionats

TEMA

  • Administració pública
    • Investigació, estudis i anàlisis
  • Investigació i innovació
    • Investigació
    • Innovació
    • Noves tecnologies
    • Transferència de coneixement
  • Mobilitat i transport
    • Vehicles i automòbils
  • Treball
    • Emprenedoria
  • Universitats
    • Mobilitat
  • Economia i hisenda
    • Finançament

PERFILS

  • Administració i altres entitats
    • Generalitat Valenciana
    • Universitats
    • Col·legis professionals
    • Federacions
    • Entitats i associacions
  • Empresa
    • Centres
    • Petita i mitjana empresa
    • Gran empresa
    • Fundacions
    • Centres empresarials

SECTOR

  • Salut
    • Sanitat ambiental i alimentària
    • Salut laboral
  • Activitats dels professionals
    • Carnets, llicències i targetes professionals
  • Construcció i instal·lacions
    • Construcció
    • Treballar amb l’administració
  • Transport i tecnologia
    • Transport per carretera
  • Educació, cultura i oci
    • Empreses culturals i audiovisuals

TEMÀTICA

  • Innovació
  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions
    • Recerca guiada de finançament
    • Formes de finançament

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions